چرا مردان بی محلی میکنند

چرا مردان بی محلی میکنند

بسیاری از مردان احساسات خود را به راحتی بیان نمی‌کنند. آنها ممکن است در خانواده‌هایی بزرگ شده باشند که انتظار دارند مردان قدرتمند باشند و به اشتراک گذاشتن احساسات و عواطف با همسر، به عنوان نشانه‌ای از ضعف در نظر گرفته می‌شود. حتی اگر هیچکدام از این نکات درست نباشند، باز هم ممکن است برای همسر شما سخت باشد که درباره مسائلی که او را آزار می‌دهد، صحبت کند. این مسائل ممکن است مرتبط با کار یا رابطه با شما باشند؛ در هر صورت، اگر همسرتان با شما گفتگو نمی‌کند، بهتر است از وی بپرسید که چه اتفاقی افتاده است. اگر با همسرتان در این زمینه صحبت نکنید، هیچوقت نخواهید توانست دلیل مشکلاتش را بفهمید و در نتیجه با بی محلی از جانب آنان به مرور زمان مواجه خواهید شد. ما در این مقاله به موضوع چرا مردان بی محلی میکنند، خواهیم پرداخت پس تا انتها با ما همراه باشید.

چرا مردان بی محلی میکنند؟

برای دست یافتن به موضوع بی محلی در مردان و دلایل ایجاد آن به موارد زیر توجه کنید. در صورت وجود هرگونه پرسش شما می‌توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

تغییر در الویت‌ها

هنگامی که اولویت‌های یک مرد تغییر کنند، احساس تعلق و وابستگی به همسرش کاسته خواهد شد و این باعث می‌شود که او نتواند نیازها و خواسته‌های شما را مطلع شود یا زمان بیشتری را با شما بگذراند. این تفاوت‌ها ممکن است از ابتدای ازدواج وجود داشته باشند یا در آینده به دلیل تغییر در احساسات به وجود آیند، بنابراین در هر دو صورت باید مورد بررسی قرار گیرند.

تصمیم برای طلاق گرفتن

متاسفانه در بعضی مواقع، دلیل این موضوع که چرا مردان بی محلی میکنند به این خاطر است که آن‌ها قصد طلاق گرفتن از شما را دارند. این یک موضوع تلخ است، اما بهتر است این مسئله را درک کنید تا به زندگی بدون عشق ادامه ندهید. این مساله می‌تواند باعث افسردگی شما شود و اوضاع را پیچیده کند. بهترین راه برای بررسی وضعیت، پرسیدن سؤالاتی است مانند: “به نظر می‌رسد که اخیراً از من فاصله می‌گیری و به من توجه نمی‌کنی. آیا می‌خواهی مرا ترک کنی؟”. بسته به پاسخی که دریافت می‌کنید، شما می‌توانید عکس العمل بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید.

کاهش صمیمیت در رابطه

هر دو انسان در زمانی که حس صمیمیت با فرد مقابل دارند، سعی می‌کنند تا ارتباط خود را با او بهبود بخشند و ممکن است برای ساعات طولانی کنار او بمانند. احساسات و افکار بسیاری ممکن است بین دو نفر به وجود آید که ما دوست داریم با همسرمان درباره آنها صحبت کنیم. این همه عوامل بستگی به عشق و صمیمیت در زوجین دارد. پس از ازدواج، علاقه و صمیمیتی که میان زوجین وجود دارد، ممکن است به دلایل مختلفی کاهش ‌یابد. اما این کاهش نشانه‌ی عدم وجود صمیمیت نیست، بلکه ممکن است مشکلات ناحل و پاسخگویی نداده شده میان زوجین باعث شود که صمیمیتشان کاهش یابد و به تدریج احساس بی‌اهمیتی را در رابطه‌شان به خود بگیرند.

وجود یک سوتفاهم

امکان دارد همسر شما به دلیل یک سوءتفاهم، از شما فاصله بگیرد. زمانی که دارای زندگی مشترک موفق و رابطه ای در بهترین حالت خود با یکدیگر هستید، معمولاً می‌توانید از بروز سوءتفاهم‌های احتمالی پیشگیری کنید. با این حال، اگر ارتباط شما تاکنون بهترین شکل خود را نداشته باشد، ممکن است یک سوءتفاهم ساده، علت بی‌توجهی همسرتان نسبت به شما باشد.

وجود بی احترامی در رابطه

در موضوع چرا مردان بی محلی می‌کنند باید اشاره کنیم که ممکن است همسر شما به دلیل بی احترامی و نبود همدلی در رابطه شما را نادیده می‌گیرد. همچنین، ممکن است همسر شما هم با شما همین حس را داشته باشد و این شکایت دو طرفه باشد. درک کردن هر فرد از معنای رفتار ناراحت کننده می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای بعضی افراد، انتظارات غیر منطقی و توقعات بیش از حد ممکن است یک عامل مهم در این مسئله باشد.

اگر همسر شما و شما نسبت به این موضوع شکایت دارید، بهتر است ناراحتی‌ها و نگرانی‌های خود را با هم به اشتراک بگذارید و از هم کمک بخواهید تا برای حل این مشکلات چاره ای پیدا شود. وجود بی احترامی در رابطه سبب می‌شود تا زوجین به آرامی از کنار یکدیگر فاصله بگیرند و سردی در رابطه ایجاد شود. صحبت نکردن درباره دلیل ناراحتی‌ها می‌تواند از مواردی باشد که شما را به سمت طلاق عاطفی پیش ببرد.

عدم براورده سازی نیازهای جنسی

اگر نیازهای جنسی ز.جین به شکل مناسبی رفع نشوند یا به آنها رسیدگی نشود، علاقه و تمایل یک مرد به سوی همسر کاهش پیدا می کند و به همین دلیل سعی می کند کمتر زمانی را با همسرش سپری کند. همانطور که زنی به نیازهای همسرش توجه نمی کند، مرد نیز به نیازهای همسرش بی توجه خواهد بود و انگیزه درمان مسائل بوجود آمده در ذهن هر دو زوج کمرنگ خواهد شد. به همین دلیل، این مسائل باعث کاهش علاقه مردان به همسر خود می شود.

وجود خیانت و شخص سوم در رابطه

در برخی موارد، بی‌توجهی می‌تواند یکی از پیامدهای خیانت مرد به زن باشد. به عبارت دیگر، همسر شما به هر دلیلی توجه و علاقه خود را با شخص دیگری سپری و ارضا می‌کند و بی‌محلی او به شما، به‌ویژه در خصوص مسائل ظاهری یا جنسی، علتی برای این موضوع است.

تغییر در الویت‌های فردی

برای دست یافتن به پاسخ سوال چرا مردان بی محلی میکنند بد نیست بدانید که زمانی که اولویت‌های یک مرد تغییر می‌کند، حس تعلق و وابستگی به همسرش کاهش می‌یابد و به همین دلیل نمی‌تواند نیازها و خواسته‌های همسر خود را به خوبی درک کند یا زمان بیشتری را با او بگذراند. این تفاوت‌ها می‌تواند از ابتدای ازدواج وجود داشته باشد یا بعد‌ازآن به دلیل تحول در احساسات رخ داده باشد، در هر صورت هر کدام از این موارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

عدم احساس رضایت در زندگی

متاسفانه، گاهی اوقات دلیل اینکه چرا مردان بی محلی میکنند این است که همسر شما برای ادامه زندگی مشترک با شما، احساس رضایت نمی کند و این موضوع ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد. اما بهتر است هنگامی که متوجه این موضوع شدید با این وضعیت آشنا گردید تا نتواند به سلامتی روحی شما صدمه بزند. شما می توانید با پرسیدن سؤالاتی مثل “آیا مشکلی با من داری؟ دلیل این تغییر رفتار چیست.” به دلایل این وضعیت پی ببرید. پاسخ همسرتان می تواند نقطه قوتی برای شروع یک گفتگوی مفید برای بهبود رابطه محسوب شود. به همین دلیل، بهتر است که موقعیت را بررسی کنید و راه حل های مناسب را برای این وضعیت پیدا کنید تا از تداوم شرایط ناخوشایند و خسته کننده پیشگیری کنید.

عدم مهارت درک کردن در رابطه

یکی از موضوعاتی که می‌تواند پاسخی برای پرسش چرا مردان بی محلی میکنند باشد این است که در رابطه بین زوجین همدلی وجود ندارد یا کاهش پیدا کرده است. هر فرد ممکن است به دلایل مختلفی به مفهوم “درک” تسلط نسبی داشته باشد، به عنوان مثال برای بعضی افراد انتظارات و توقعات غیرمنطقی ممکن است از عوامل اصلی در پیدایش این مشکل باشد. هنگامی که زوجین دارای مهارت همدلی نباشند نمی‌توانند یکدیگر را در شرایط مختلف درک نمایند و این موضوع به مرور زمان می‌تواند سبب سردی و ایجاد بی محلی از جانب مردان و یا زنان شود.

اگر شما و همسرتان این مشکل را دارید، بهتر است که ناراحتی‌ و رنجش خود را با او به اشتراک بگذارید و از او بخواهید که کمک کند تا این مشکل را حل کنید. صحبت کردن و ارائه راهکارهای مختلف می‌تواند به شما در حل این مشکل به شدت کمک کند و نیازهای شما را رفع کند.

موضوعات مرتبط: نشانه های طلاق عاطفی در مردان

وجود مشغله‌های کاری فراوان

گاهی دلیل کم توجهی مردان نسبت به همسرانشان می‌تواند به علت مشغله‌های کاری و حواس پرتی‌شان باشد. تحت فشار بودن مرد به دلیل پروژه‌های کاری، مسائل شخصی یا خانوادگی ممکن است باعث شود که تمام انرژی وی صرف مشکلات کاری شود و از سایر جنبه‌های زندگی غافل شود. حتی در برخی موارد، مردان آنقدر به این مسائل فکر و تمرکز می‌کنند که به رفتارشان به عنوان همسر توجه نمی‌کنند و حتی به ذهنشان نمی‌رسد که عدم توجه به همسرشان باعث ناراحتی او شده است. در چنین شرایطی، می‌توان با ایجاد محیط صمیمی و دوستانه، با مردان صحبت کرد و به او گفتگو پرداخت و احساسات خود را با او به اشتراک گذاشت.

عدم مکالمه مثبت در رابطه

برای درک کردن سوال چرا مردان بی محلی میکنند توجه شما را به ادامه مطلب جلب میکنیم. یکی از دلایلی که باعث سردی همسر شما می‌شود، ممکن است این باشد که شما به همسرتان بی توجه هستید. برای حل این مشکل، بهتر است ابتدا رفتار خود را بررسی کنید. اگر همیشه شما صحبت می‌کنید و تنها خودتان حرف می‌زنید و احساسات همسرتان را نادیده می‌گیرید یا به سخنان او توجه نمی‌کنید و تمایل به قطع کردن حرف های او دارید، او نیز به شما علاقه‌ای نخواهد داشت و در طول زمان بی توجهی به شما افزایش می‌یابد. همچنین، اگر رابطه دوستانه‌ای با همسر خود ندارید، اگر به سلیقه و علاقه‌های او توجه نمی‌کنید یا اگر مشکلاتی که برای حل آن‌ها وقت می‌گذارید برای همسرتان جذاب نیست، در این صورت باید دلایل بی توجهی همسر خود را در رفتار خود بیابید و بهبود بخشید. همچنین اگر همیشه از همسر خود شکایت می‌کنید، برای پیدا کردن علت بی توجهی او، به رفتار خود توجه کنید.

ایرادگیری و تحقیرکردن‌های مداوم

آیا شما همیشه در زمان صحبت با همسرتان به دنبال نقایص و کاستی‌های او می‌گردید و تمایل دارید که بحث و مشاجرات خود را با سرزنش شوهر خود و یا عنوان کردن عیب‌های او به پایان برسانید؟ اگر این‌طور است، باید بگوییم که عیب‌جویی و بیان نقص‌های شوهرتان سبب می‌شود که او به شدت آزرده خاطر شود و شما مورد بی‌مهری و بی‌توجهی‌اش قرار بگیرید.

وجود مشاجرات فراوان

هر زوجی با مشاجره و دعوا روبرو می‌شود، اما باید به خاطر داشت که زندگی پس از آن ادامه دارد و برای حفظ روابط، در حین مشاجره باید محتاط و مودب باشیم. گاهی خانم‌ها در حین مشاجرات حرف‌هایی آزاردهنده به همسرشان می‌زنند. اینکه شما این حرف‌ها را پس از مدتی فراموش کنید، همسرتان همانند شما نیست و همیشه به آن‌ها فکر می‌کند. این حرف‌ها می‌توانند سبب بد زبانی و ناراحتی در زندگی زناشویی شما شوند و باعث دوری همسرتان از شما شوند. بنابراین بهتر است در حین مشاجره، حرف‌های مودب و آرام داشته باشیم و به همدیگر احترام بگذاریم.

تنبیه همسر

دلیل اینکه چرا مردان گاهی بی توجهی میکنند این است که بعضی از مردان از بی‌توجهی به عنوان یک ابزار برای تنبیه همسر خود استفاده می‌کنند. برخی آقایان که در زندگی مشترک با همسرشان با مسائلی مانند اختلاف نظر یا تعارض روبرو می‌شوند، به جای حل مشکلات و رسیدگی به آن‌ها از طریق صحبت و مذاکره، سعی می‌کنند با رفتار سرد و بی‌اعتنایی به همسر، نشان دهند که از وضعیت کنونی راضی نیستند. این رفتار نادرست و به هیچ وجه مناسب یک تنبیه نیست و می‌تواند به شدت رابطه زناشویی را به خطر بیاندازد، به ویژه زنان ممکن است در این شرایط با افسردگی و نگرانی مواجه شوند. لذا بهتر است به جای بی‌توجهی، راه‌های دیگری مانند گفتگو با همسر را جستجو کنیم.

عدم وجود عشق در رابطه

بعضی آقایان به دلیل موارد گوناگون از جمله ازدواج اجباری و … به همسر خود علاقه ندارند، یا به دلیل برخی علل با زندگی شریک خود بی‌تفاوت می‌شوند. بنابراین، یکی از دلایل عدم توجه مردان به زنان، عدم علاقه آنها به شما و رابطه است و آنها نمی‌دانند که چگونه این رابطه را پایدار نگه دارند. مردانی که به همسرشان توجه نمی‌کنند، از حضور همسرشان قدر دانی نمی‌کنند و اهمیتی به زندگی مشترک نمی‌دهند.

کاهش میزان محبت یا عشق در رابطه

دلیل دیگر پرسش چرا مردان بی محلی میکنند این است که کمبود توجه و محبت از سوی زوجین، به عنوان یک نشانه بد در زندگی مشترک شناخته می‌شود. هنگامی که میزان توجه و محبت در رابطه زناشویی کاهش پیدا می‌کند، ما از عبارت “بی محلی” استفاده می‌کنیم. یکی از اولویت‌های ازدواج، رفع این کمبودها و بهبود روابط عاطفی بین زوجین است. در واقع، اگر ما علاقه‌ای به همسرمان داریم، تلاش می‌کنیم تا عشق و محبتش را جلب کنیم. بعضی از آقایان پس از پایان مرحله ماه عسل و دوران ابتدایی زندگی مشترک، علاقه خود را به همسرشان نشان نمی‌دهند و فکر می‌کنند که زمان نشان دادن عشق و علاقه به همسرشان به پایان رسیده است و تمرکزشان را بر روی تامین نیازهای زندگی می‌گذارند.

وجود افسردگی در یکی از زوجین

یکی از دلایلی که باعث بی توجهی مرد به زن می‌شود، ابتلا به افسردگی در مردان است. افسردگی ممکن است به دلایل گوناگونی مانند از دست دادن دوستان و… رخ دهد. گاهی افسردگی طی مدت کوتاهی و یا با شدت بیشتری احساس می‌شود و کیفیت رابطه عاطفی با همسر به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل، فرد دیگر انگیزه و اشتیاق کافی برای ابراز علاقه و عشق به همسرش را نخواهد داشت.

عدم وجود همدلی در روابط

در زندگی زناشویی، مشکلات زیادی رخ می‌دهد. اما اگر همسران با یکدیگر همراه و همدل باشند، می‌توانند به راحتی از مشکلات عبور کرده و زندگی سالم و عاشقانه‌ای را تجربه کنند. مشکلات زندگی مشترک زمانی پیچیده می‌شود که همسران نتوانند با یکدیگر ارتباط خوبی برقرار کنند و یا یکی از آن‌ها به دیگری توجه نکند و او را نادیده بگیرد. اگر همسر شما به شما اهمیتی نداده و توجه نکرده است، باید بیاموزید که چگونه با بی‌تفاوتی همسرتان برخورد کنید. در این مورد، باید فراموش نکنید که برای اصلاح امور با شوهرتان هرگز دیر نیست و کافیست از یک متخصص کمک بگیرید.

بی‌تفاوتی نسبت به پیدا کردن علت مشکل

یکی دیگر از دلایل اینکه چرا مردان بی محلی میکنند این است که اگر همسر شما بی توجهی نسبت به شما دارد، بهتر است علت آن را پیدا کنید. برای عدم توجه همسرتان به شما، دلایل زیادی وجود دارد، اما در نظر باشید یکی از دلایل بی توجهی ممکن است رفتار شما باشد. با مطالعه دقیق و بی طرفانه رفتار خود و همسرتان، می توانید دلایل بی توجهی او را درک کنید. بعد از کشف علت این رفتار، می توانید برنامه ای برای حل مشکلات خود با همسرتان تدوین کنید.

در لفافه حرف زدن

یکی از راه حل‌هایی که برای رفع بی توجهی همسرتان میتوانید به کار ببرید، صحبت کردن با او دربارهٔ احساسات خود و واکنش هایی که به رفتارهای بی توجه او نشان داده اید، است. باید با همسرتان، در مورد دلایل و نظرات او، صریح و صادقانه صحبت کنید. ممکن است همسر شما از رفتار بی توجهش به شما بی‌آگاه باشد، لذا در زمانی مناسب، به صورت دوستانه با او صحبت کنید.

بی توجهی نسبت به حالات روحی

برای درک بهتر سوال چرا مردان بی محلی میکنند بهتر است بدانید که گاهی عدم توجه مردان به زنان، خیانت و …نیست، بلکه دغدغه ها و مشغله های ذهنی آنها است. بهترین روش برای متوجه شدن از دلایل عدم توجه همسرتان به شما، پرسیدن از او است که چه چیزی به او فکر می کند و با این سوالات می توانید با همدلی و صحبت کردن از آنچه در ذهن و دل دارد، به موضوع پی ببرید.

در صورتی که همسرتان به شما بی توجهی و نادیده گرفتن نشان داده، ممکن است علت آن رفتار شما باشد. در این صورت، از او دلجویی و معذرت خواهی کنید یا تلاش کنید که رفتار بد خود را نشان ندهید و به همسرتان احترام بگذارید. اگر همسرتان به تازگی به شما بی توجهی کرده، با تأمل در رویدادهای اخیر سعی کنید که دلیل عدم توجه او به شما در چه رویدادی بوده و به آن پی ببرید. این کمک می کند که یک راه حل متقابل پیدا کنید و بهبود رابطه خود را با همدلی و توجه به نیازهای دیگران تقویت کنید.

بی‌توجهی متقابل

گاهی اوقات، زنان با دیدن بی توجهی همسرشان به خود، توجهی به او و یا نیازهایش نمی کنند و به جای اینکه به او توجه کنند، رفتاری شبیه به او از خود نشان می دهند. این رفتار می تواند باعث دوری و خلأ بیشتر در بین زوجین شود. بهترین راه برای پاسخ به بی توجهی مرد، این است که به شوخی و مهربانی تمایل نشان دهید و به او نشان دهید که چقدر برای شما مهم است. می توانید با پختن غذای مورد علاقه وی، پخش فیلمی که او دوست دارد و یا حتی با هدیه دادن چیزی که برای وی مفید باشد، علاقه و توجه خود را به وی نشان دهید.

در مورد آقایان، باید گفت که گاهی آنها نمی خواهند همسرشان را درگیر مشکلات خود کنند و به دنبال آن هستند تا او را از مشکلات دور نگه دارند. بنابراین، دلایل سکوت و عدم توجه همسر ممکن است به دلیل اشتغال و مشکلات پیش آمده باشد. اگر همسر شما به هر دلیلی به شما بی توجهی کرده، باید صبور باشید و به او فرصت بدهید تا به شما توجه کند.

وجود تشنج در خانه

برای اینکه بدانید چرا مردان بی محلی میکنند بهتر است سعی کنید محیط خانه را به شکلی آرامش‌بخش و دل‌پذیر برای همسرتان فراهم کنید که بعد از انجام کارهایش فوراً به خانه بازگردد. در صورتی که بی‌توجهی همسرتان را مشاهده کردید، توصیه می‌شود پرخاشگری نکنید و دست به جنگ و دعوا نزنید، زیرا این امر می‌تواند مسائل قدیمی و حل‌نشده

بدون اطلاعات کافی، انتقاد نکنید و در مقابل شرایط به شکلی مثبت عمل کنید. البته، باید به‌خاطر داشته باشید که بی‌توجهی همسر ممکن است نشانه‌ای از خیانت باشد، اما تا زمانی که به شما اثبات نشده رفتارتان را بر اساس احتمال عوض نکنید. ممکن است همسر شما با مشکلاتی روبرو باشد که برای حل‌شان به کمک شما نیاز دارد. پس باید قدرت خود را به‌کار برده و او را در این مسیر یاری کنید.

با مردی که بی محلی میکنه چیکار کنم؟

برای دریافت این سوال بهتر است بدانید که پیدا کردن ریشه مسائل و مشکلات مربوط به بی محلی بسیار سخت است. بی محلی کوتاه مدت و بلند مدت دارای تفاوت‌هایی هستند و تنها با شناخت این تفاوت‌ها است که شما می‌توانید راه حل درمان را پیدا کنید. بی محلی کوتاه مدت، موقتی است و ممکن است به خاطر موضوعات ساده و یا دلخوری‌های کوچک ایجاد شود که در صورتی که به موقع واکنش نشان دهید می‌توانید ان ها را رفع نمایید. اما بی محلی بلند مدت ان است که شما به مرور زمان واکنش‌های سازنده از خود نشان نداده‌اید و به همین خاطر بسیار مسائل بین شما و همسرتان ریشه‌ای شده است. برای ریشه‌یابی و درمان بی محلی همسرتان می‌توانید با متخصصان ما در مجموعه مشاورکده ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

برای تماس با مشاور کلیک کنید