زندگی با مردی که دوستت ندارد

زندگی با مردی که دوستت ندارد

زندگی با یک شخص که شما را دوست ندارد و به تعهدات معمول بین زوجین علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، بسیار دشوار و افسرده‌کننده است. بسیاری از مردان پس از مدتی از آغاز زندگی مشترک، عشق و علاقه قبلی خود را به نحوی در قبال همسرشان از دست می‌دهند، در حالی که برخی دیگر بدون علاقه و عشق اولیه، به زندگی مشترک می‌پردازند. این عوامل باعث می‌شوند تا برخی از مردان، علاقه و عشق واقعی نسبت به همسر خود را نداشته باشند. در این مقاله، به شما عزیزانی که در روابط با همسرتان احساس سردی می کنید و با مردی که دوست ندارید زندگی می کنید، راهنمایی می کنیم. در این راهنما، به موضوعات زیر و نکات مفیدی درباره آنها پرداخته می شود؛ به همین دلیل مقاله زندگی با مردی که دوستت ندارد را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

عشق و ازدواج

داشتن احساس علاقه و عشق در زندگی مشترک، تجربه حس وابستگی و علاقمندی به همسر را به عنوان یکی از نیازهای اساسی زوجین در نظر می‌گیرد. در صورتی که یک زن و شوهر نسبت به همدیگر احساس علاقه و عشق کافی را نداشته باشند، ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی در رابطه شان شود. گاهی اوقات، زندگی بدون حس علاقه و دوست داشتن همسر، به مشکلات و مختل شدن رابطه منجر می‌شود. برخی افراد با عدم دوست داشتن همسر خود، به خیانت می‌انجامند. این اتفاق خیلی رایج است و حتی گاهی اوقات، با وجود علاقه‌ای که به همسر وجود دارد نیز خیانت رخ می‌دهد.

بسیاری از افراد با شرایطی که در زندگی عاطفی خود با آن مواجه می‌شوند، سوالاتی درباره دلایل رفتار خود پرسیده و به این نتیجه می‌رسند که چرا به کسی که دوستش دارند خیانت می‌کنند یا چرا همسرشان را آنگونه که باید دوست ندارند. در واقع، وجود مشکلات در رابطه با عشق و بستری که برای آن پایه‌ریزی شده، می‌تواند صمیمیت و آرامش را به بحران و درگیری تبدیل کند. در طولانی مدت، این شرایط می‌توانند منجر به پیدا کردن مشکلات بسیار بزرگ‌تری شوند که تصمیمات سختی را برای زوجین به همراه دارند و ممکن است سبب شکست رابطه شوند.

نبود عشق و خیانت در ازدواج

  • زندگی کردن با مردی که دوستت ندارد بسیار سخت است. بسیاری از مردان که زنان خود را دوست نمی‌دارند، ناتوان در ارائه عشق و علاقه واقعی به آن‌ها هستند. این می‌تواند به دلیل مشکلات شخصیتی، ناامنی در ارتباطات، ناتوانی در برقراری ارتباط عاطفی، نارضایتی از جنسیت زنانه یا به دلیل تجربه‌های ناموفق در روابط قبلی باشد.
  • بسیاری از مردان در این مرحله به خیانت پناه می‌برند به دلیل ناامیدی از رابطه فعلی‌شان، عدم رضایت جنسی، فرار از تعهد، دلگیری یا احساس تحمل نشدنی بودن مشکلات در رابطه.
  • در برخی موارد، مردان با وجود علاقه به همسر، به خیانت می‌روند به دلیل عواملی همچون تغییر شرایط زندگی، افزایش فشار و استرس، فراموشی و نادیده گرفتن نیازهای رابطه، یا تکرار روتین‌ها در رابطه.
  • بنابراین، دلایل خیانت مردان به زنان که دوستشان دارند، بسیار پیچیده و متنوع هستند و نیازمند بررسی و درک عمیق تر شخصیت و روابط این افراد است.
  • اهمیت و ضرورت شناخت نشانه‌های مردان بی‌احساس و بی انگیزه به دلیل آن است که زنان می‌توانند با استفاده از برخی از پارامترهای رفتاری، به جای سردی در رابطه، عشق و علاقه را تجربه کنند. در بسیاری از موارد، حتی متخصصان به وابستگی های عاطفی مردان پس از اصلاح رفتار همسرشان شاهد بوده‌اند.
  • در زندگی با مردی که دوستت ندارد باید سختی‌های زیادی را متحمل شوید. بعضی از زنان در طول زندگی مشترک با مشکلاتی مواجه می‌شوند که سبب آن عدم توجه و احساس عشق از سوی همسرشان است. این زنان به دلیل عدم برآورده شدن انتظاراتشان، همیشه احساس ناراحتی و نگرانی دارند و نرسیدن به آرامش باعث بروز خیال‌پردازی‌ها و آزردگی شدیدشان می‌شود. همین موضوع باعث شروع اعتراضات و تداوم اختلافات با همسرشان می‌شود.
  • بیشتر مردانی که همسرشان را دوست ندارند، در دسته افرادی قرار می‌گیرند که در برخورد با همسرشان رفتارهایی نادرست به خرج می‌دهند.

مردی که همسرش را دوست ندارد چگونه است؟

  • یک مرد که همسرش را دوست ندارد، به او کافی توجه نمی‌دهد. او از رویارویی با همسر فرار می‌کند و به جای آن، وقت خود را با سایر مشغله‌ها سپری می‌کند؛ برای این که به همسرش وقت بیشتری اختصاص دهد، تلاش می‌کند.
  • مردان بی محبت، به تعریف بی ارزش شدن احساسات همسرشان و عدم توجه به مشکلات و مسائل روزمره‌اشان پاسخ می‌دهند. همچنین، این مردان، گرایش به زنان دیگر و علاقمندی به گذراندن وقت با آن‌ها دارند، به جای همسرشان.
  • مردان بی‌احساس در زندگی زناشویی، همواره اولویت رسیدگی به مسائل دیگر را نسبت به همسر خود قرار می‌دهند و بی توجه به مشکلات همسر خود هستند. به علاوه، این افراد به شدت به تأمین نیازهای مالی خانواده خود اهمیت می‌دهند و آن را به عنوان دلیل اتمام مسئولیت‌های خود در نظر می‌گیرند.
  • شوهرانی که همسرشان را دوست نمی‌دارند، به همراه عدم تمایل به معرفی او به دوستان و همکاران خود، ممکن است از ارتباط همسرشان با دیگران خودداری کنند. علاوه بر آن، زنانی که شوهران بی‌محبتی دارند، اغلب شکایت می‌کنند که شوهرشان به رابطه آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد و تلاشی برای تداوم آن نکرده است. در این شرایط، بار زیادی از تلاش برای تحقق روابط به عهده زنان است و مردان تمایلی به انجام این کار ندارند. به همین دلیل است که در زندگی با مردی که دوستت ندارد باید قید بسیاری از لحظات زیبا را زد.
  • مردان بی محبت وفاداری ندارند و همیشه همسر خود را به اتهامات مختلف متهم می‌کنند و به او اعتماد نمی‌کنند. این رفتار باعث تخریب شخصیت همسر شده و نشان دهنده عدم احترام به او است. همسران بی عاطفه و بی توجه نیز معمولاً در جمع دوستان خود، رفتار پرخاشگرانه و بی توجهی را با همسرشان نشان می‌دهند و از تاثیرات منفی این رفتار بر شخصیت همسرشان آگاه نیستند. این رفتار نیز می‌تواند منجر به تخریب شخصیت و نابودی اعتماد همسر شود.
  • بسیاری از زنان بر اثر بی‌مهری‌های بلندمدت شوهرشان، از زندگی مشترک خسته می‌شوند. بعضی از آنان برای جلوگیری از به هم خوردن آرامش فرزندان، اقدام به سرپوش‌گذاری بر رفتارهای همسرشان می‌کنند و با زندگی سرد و همسر بی‌علاقه‌ای که دارند، آشنا می‌شوند. برخی دیگر به دلیل داشتن حمایت‌های مالی و موقعیت اجتماعی در زندگی با همسرشان، حاضر نیستند از همسر بی‌محبتشان جدا شوند.

موضوعات مرتبط : علت دلسرد شدن مرد از زن

تکنیک هایی برای جذب همسر

در شرایط فعلی، متخصصان و روانشناسان مسائل زندگی زوجین را حل کرده و به آن‌ها تکنیک‌های خاصی پیشنهاد می‌دهند تا با استفاده و مداومت در اجرای آن‌ها، می‌توان در جذب محبت و علاقه همسر خود تاثیرگذاری بسیاری داشت. یکی از پارامترهای مربوط به رفتار با همسر که باعث بهبودی در روابط، در برابر زندگی با مردی که دوستت ندارد، به شرح زیر می‌باشد:

• افزایش عشق و علاقه به همسر با تلاش برای بیان آن

• باز کردن در برای همسر با روی خوش و لبخند بر لب

• تایید فعالیت‌های همسر و تحسین آن‌ها به صورت مداوم

• ایجاد فعالیت‌های مشترک و سازنده

• برقراری ارتباط چشمی و ابراز علاقه‌نمایی

• بی‌توجهی به اشتباهات همسر

• تقدیر از خدمات همسر با نشان دادن احترام در برابر اعضای خانواده

• تشکر از تلاش همسر و حفظ احترام فراگیر آن

• به‌روز شدن در شیوه‌ی لباس‌پوشی و آرایش همیشگی جهت نشان دادن علاقه و توجه به همسر

• برنامه‌ریزی زمان‌های تفریحی مشترک با همسر.

موضوعات مرتبط : نشانه های مردی که دیوانه وار دوستتان دارد

نشانه‌‌های هشدار دهنده که مردی دوستتان ندارد

زمانی که شوهر، از صحبت کردن با همسرش فاصله می‌گیرد و به ان‌ها هیچ توجهی نمی‌کند باید زنگ هشدار را به صدا دراورد. در چنین شرایطی، آقایان حتی موضوعات روزمره و پیش پاافتاده مانند تغییرات شیفت کاری یا مشکلات خانگی را به سرعت فراموش می‌کنند. گرچه گاهی اوقات ممکن است شکایات کوچکی داشته باشند یا سر خود را تکان دهند، اما در واقعیت، هنگامی که با شما صحبت می‌کنید، به شما توجه نمی‌کنند و همیشه با تلفن، لپ تاپ یا تلویزیون مشغول هستند. به طور کلی، به هر چیزی جز صحبت با شما علاقه‌ای ندارند.

اگر شوهر شما به شما گوش نمی‌دهد، این نشانه‌ای از بی‌احترامی جدی است. بحث و گفتگو در یک رابطه بسیار مهم است و در صورت عدم وجود گفتگوی سالم بین زن و شوهر، می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بزرگ باشد. احترام و اعتماد، دو عامل اساسی در یک رابطه قوی هستند. اگر به نظر می‌رسد شوهر شما در این دو عامل نقصان داشته باشد، ممکن است بدانید که علاقه او به همسرش کاهش یافته است. برای تایید این گفته می‌توانید به نکاتی توجه کنید مانند عدم توجه همسرتان به حرف‌های شما، نادیده گرفتن مواردی که به آنها اشاره می‌کنید، ابراز شک و تردید از دیدگاه شما، که همگی نشانه‌های بزرگی از کاستی در احترام به شما هستند.

در موضوع مقاله زندگی با مردی که دوستت ندارد باید اشاره کنیم که زندگی زنان و مردان بر اساس احساسات و عواطف مختلفی است که در آن از ابراز علاقه و محبت به صورت مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، زوجین قبل از جدا شدن در آغوش همدیگر می‌بوسند و یا زمانی که بعد از یک روز طولانی به هم می‌رسند، با گرمایی همدیگر را در آغوش می‌گیرند.

سایر علائم هشدار دهنده در رابطه

کنترل: یکی از شرکای رابطه تصمیمات را می‌گیرد و به دیگری می‌گوید که چه بپوشد، چه کاری انجام دهد و با چه کسی وقت بگذراند. او احساس کژفهمی در مورد معنای عشق می‌کند و بدون دلیل حسادت می‌کند و / یا سعی می‌کند شریک خود را از دوستان و خانواده اش جدا کند.

خصومت: یکی از شرکای رابطه با قرار میزبانی با دیگری مخالفت می‌کند و این ممکن است به تغییر رفتار یکی از شرکای رابطه منجر شود تا از ناراحتی دیگری جلوگیری کند.

عدم صداقت: یکی از زوجین رابطه به دیگری دروغ می‌گوید یا اطلاعاتی را پنهان می‌کند. همچنین یکی از شرکای رابطه ممکن است از دیگری کلاهبرداری کند.

بی احترامی: یکی از شرکای رابطه با مسخره کردن عقاید و علایق شریک خود و یا از بین بردن چیزی که به او تعلق دارد، رفتار ناشایستی را نشان می‌دهد.

وابستگی: یکی از زوجین در رابطه احساس می‌کند که بدون دیگری نمی‌تواند زندگی کند. او ممکن است تهدید کند که در صورت پایان رابطه، به خود آسیب وارد می‌کند.

ترساندن: یکی از شرکای رابطه سعی می‌کند با ترساندن یا ترسیدن شریک خود، جنبه‌های زندگی او را کنترل کند. او ممکن است سعی کند شریک خود را از دوستان و خانواده دور کند و یا به شریک خود تهدید به خشونت یا جدایی کند.

خشونت جسمی: یکی از افراد در رابطه برای رسیدن به هدف خود، به سرعت از خشونت فیزیکی (مانند زدن، ضربه زدن، گرفتن یا هل دادن) استفاده می‌کند.

اجتناب از همسر

اما اگر در زندگی با مردی که دوستت ندارد همسر شما از نشانه‌های محبت آمیز اجتناب کند، این ممکن است نشانه بدی باشد. این امر به ویژه در مواردی مهم است که شوهر قبلاً با رفتارهای عاشقانه و مهربانی، خودش را ابراز کرده‌باشد. می‌توانید در این موارد، تغییرات واضحی را در رفتارش مشاهده کنید. هنگامی که مرد از رفتارهای محبت آمیز خودداری می‌کند، به تدریج دور می‌شود و رابطه شما با او بد می‌شود، حتی اگر هر دوتان در یک خانه‌ی مشترک زندگی کنید اما هیچ ارتباطی میان شما و او وجود نداشته‌باشد.

به طور کلی، همه ما حق داریم تا درباره موضوعات مهم زندگی تصمیم بگیریم و نظرمان را اعلام کنیم. البته مهم است که همیشه به نظر همسرمان احترام بگذاریم و اگر چیزی بهتر از نظر ما برای اوست، آن را اجرا کنیم. با این حال، وقتی همسرمان برای هیچ کاری نظر ما را نمی‌پرسد و به آن اهمیت نمی‌دهد، این نشانه این است که به ما احترام نمی‌گذارد.

بنابراین، اگر چنین موضوعی پیش آمد، بهتر است با همسرمان در این مورد صحبت کنیم و تلاش کنیم که به نظر او توجه کنیم. البته قطعا هرگز نمی‌توان انتظار داشت که همسرمان همیشه با نظر ما موافق باشد، اما حداقل می‌توانیم به او گوش دهیم و به نظرش احترام بگذاریم. در واقع، این رابطه‌ی ازدواج باید بر اساس هم‌افزایی و تفاهم باشد و نه یک‌طرفه‌ای.

تحقیق روانشناسی درباره با مردی که دوستت ندارد

در نهایت علم روانشناسی در داده های جدید خود درباره زندگی با مردی که دوستت ندارد میگوید، اگر همسرمان همچنان به نظرمان اهمیتی نمی‌دهد و نظر خودش را همیشه اجرا می‌کند بدون در نظر گرفتن نظر ما، ممکن است که این نشانه‌ی عدم احترام به ما باشد و در چنین شرایطی باید دوباره به مسائل موجود فکر کنیم. وقتی مرد شما را می‌خواهد، سعی می‌کند همیشه خصوصیات مثبت شما را بیابد و به دیگران درباره آن‌ها توصیفی خوب ارائه کند. اگر این توصیفات در مورد ظاهر یا رفتار شما باشد، او دوست دارد شما این خصوصیات را داشته باشید. اما اگر او هیچگاه درباره شما توصیف مثبتی نداشته باشد و هیچ خصوصیتی را در شما تحسین نکند، این نشانه ای است که علاقه‌ای که به شما ندارد. در گذشته ممکن است او به سرعت تغییرات شما مانند رنگ موها و یا لباس‌های تفاوت‌دار توجه کرده باشد، اما اکنون حتی به شما توجه نمی‌کند. حتی زمانی که شما فکر می‌کنید، به یاد نمی‌آورید که آیا او به تازگی شما را تحسین کرده یا نه. این رفتار، نمونه‌ای از رفتار آقایانی است که ممکن است همسرشان را دوست نداشته باشند.

هنگام زندگی با یک مرد که دوستت ندارد، ممکن است با موارد زیر مواجه شوید:

– او شاید به شما بگوید که شما را دوست دارد، اما در عمل، رفتارهای او با سخنانش تفاوت دارد.

– در مقابل دیگران، به نظر می‌رسد که او به شما بیشتر احترام می‌گذارد و خود را نسبت به شما برتر میداند.

– نمایانگر بهترین دوست و همراه خوش قول و خوش رفتار برای همه است، امّا زمانی که تنها هستید، عملکردش برعکس می‌شود.

تمامی افراد در بعضی اوقات تحت تاثیر استرس قرار می‌گیرند که ممکن است باعث ایجاد عصبانیت کوتاه‌مدت در آن‌ها شود. اما اگر همسر شما با هر موضوعی از شما ناراحت و عصبانی است، احتمالاً این نشانه‌ای از نفرت مرد از همسرش محسوب می‌شود.

کلام اخر در پایان موضوع مقاله زندگی با مردی که دوستت ندارد، بعد از بررسی این نشانه‌ها، در صورتی که فهمیدید همسرتان به شما علاقه‌ای ندارد، می‌توانید به فکر راه‌حلی برای این مشکل باشید. رابطه جنسی می‌تواند برای توضیح برخی جنبه‌های رابطه مهم باشد، اما نه همه چیز در یک رابطه را شامل می‌شود. به عنوان مثال، یک مرد ممکن است بخواهد رابطه‌ای را برقرار کند، اما به دلایل مختلفی تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشد. گاهی حتی اگر رابطه جنسی داشته باشید، هیچ ارتباط عاطفی وجود ندارد. همچنین، ممکن است همسر شما دچار مشکلات در عملکرد جنسی باشد که هیچ ارتباطی با شما ندارد. لازم نیست که رابطه خود را صرفاً به ساختن یک عشق شیرین و پرشور محدود کنید. اما، اگر هر یک از موارد زیر را در رابطه‌ی خود تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای باشد که همسر شما دیگر شما را دوست ندارد. در این خصوص بهتر است که حتما از کمک روانشناسان خبره در کلینیک مشاورکده بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!