پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد

پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد

گاهی اوقات، مردان برای ازدواج نشانه‌های قطعی از خود نشان می‌دهند. آنها با صداقت و بی پرده درباره آینده خود و شما به عنوان یک زوج صحبت می‌کنند و زمانی برای شروع رابطه و تعیین مراحلی که باید طی کنید تعیین می‌کنند. اما گاهی اوقات، این اشتیاق و رغبت برای ازدواج به طور واضح نشان داده نمی‌شود. اگر شما نتوانید علائم را تشخیص دهید، ممکن است هر دو به عواقب ناخوشایند، مانند زخم‌های عاطفی، برسید. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد صحبت کنیم و در ادامه این علائم نشان می‌دهند که شخصی که با او رابطه دارید، در نظر دارد با شما ازدواج کند.

4 تا از مهمترین نشانه هایی که پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد

وقتی یک پسر درباره ازدواج موفق والدینش صحبت می‌کند و به این موضوع پایبند است که آن‌ها تا این سن متمدن با هم زندگی کرده‌اند، احتمالاً بسیار مشتاق به ازدواج و تجربه چنین چیزی است. او ممکن است نگران باشد که هنوز ازدواج نکرده است و این باعث شده است که این موضوع به فکرش برسد.

به هر حال، این مسئله نیازمند توجه و تحلیل می‌باشد. آن پسر نمی‌بایستی به شما فشار بیاورد که برای ازدواج آماده باشید. این که شما مشتاق به ازدواج باشید یا بخواهید از زندگی والدینتان تقلید کنید، خودش به خود اشکالی ندارد. اما نباید این موضوع شما را وادار به ازدواج تحت فشار قرار دهد. وقتی کسی می‌خواهد هر چه سریع‌تر اقدام به ازدواج نماید، معمولاً درباره ازدواج‌های موفقی که می‌شناسد و اینکه خودش هم چنین ازدواجی می‌خواهد، صحبت می‌کند. در صورتی که با چنین مسئله‌ای مواجه شدید، بهتر است که به روش صریح و رک برای برنامه‌هایی که برای ازدواج دارید، با او صحبت کنید. به این طریق، می‌توانید با خودتان و با او، بهترین تصمیم برای زندگی عاطفی خودتان را بگیرید.

در اغلب موارد، معرفی خود به خانواده شخصی که با آن شخص در ابتدای رابطه‌ی خود هستید، ناخوشایند و آزاردهنده است. این اجباری نیست و در ابتدای رابطه شما لازم نیست. از آنجایی که شما دوست دارید همدیگر را بیشتر بشناسید و نمی‌دانید چه اتفاقی در آینده برای رابطه‌ی شما رخ خواهد داد، باز کردن پای خانواده به این رابطه فقط باعث سلب آرامش شما می‌شود و ممکن است از آنجایی که همه چیز برای او خیلی شتاب‌زده است، شما را هم به ازدواج ترغیب کند. بهتر است اگر نیت خود را با او به اشتراک بگذارید.

درباره سلیقه شما کنجکاو است

یکی از نشانه های پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد این است که او درباره سلیقه شما بسیار کنجکاو است. اگر با شخصی که رابطه با او دارید، همزیستی نمی‌کنید، اما اغلب به فروشگاه های مبلمان و لوازم‌خانگی می‌روید، دو دلیل برای این اقدام وجود دارد. اولین دلیل، شاید شریک زندگی شما به طراحی داخلی فضا و دکوراسیون منزل علاقه‌مند است و قصد ازدواج ندارد. دلیل دوم، رفتن به فروشگاه های وسایل خانگی به عنوان یک راه حل زیرکانه ممکن است که شما را به تشکیل خانواده با او تشویق می‌کند، به خصوص وقتی به شما سؤال می‌کند که مثلاً چه نوع رختخوابی را ترجیح می‌دهید یا از کدام سرویس غذاخوری استفاده می‌کنید

.اگر به جای آن که تفریحات دیگری با یکدیگر داشته باشید، به‌طور مداوم به فروشگاه لوازم‌خانگی بروید، ممکن است شریک زندگی شما می‌خواهد غیر مستقیما به شما پیشنهاد ازدواج دهد. به جای حدس زدن در این مورد، به صراحت بپرسید که چرا به خرید وسایل خانه علاقه‌مند است.

نظر شما را درباره عروسی می‌پرسد.

اگر کسی قبلا حداقل یک بار نامزد کرده باشد، اما هنوز به مرحله ازدواج نرسیده، ممکن است چند مسئله وجود داشته باشد. این مسائل می‌تواند شامل ترس از تعهد در رابطه یا نتوانستن پیدا کردن فرد مناسبی برای ازدواج باشد. اگر کسی که با او رابطه دارید چند بار نامزد کرده باشد، این یک علامت هشدار است. ممکن است این فرد عادت داشته باشد که دیگران را بدون آمادگی برای ازدواج تحت فشار قرار دهد و یا خودش برای ازدواج آمادگی نداشته باشد. در اینجا بهتر است با او به صورت عاقلانه برخورد کرده و از او درباره مسائلی که باعث عدم ازدواج شده بود سؤال کنید.

یکی دیگر از نشانه هایی که پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد این است که درباره ازدواج با شما بسیار مشتاق است. در صورتی که فرد مقابل در حال بحث درباره تالاری برای برگزاری مراسم عروسی و لباسی که قصد دارد در جشن عروسی بپوشد باشد، این نشان می‌دهد که حتماً در نظر دارد ازدواج کند و برای مدت زیادی در فکر این موضوع بوده است. در این مواقع، شما باید هوشیار باشید و به دلایل و اهداف او برای ازدواج توجه کنید. اگر به نظر می‌رسد که فرد مقابل شما را فقط به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف ازدواجی خود می‌بیند، باید به این موضوع توجه کنید که شخصی که خودش از اراده برای ازدواج برخوردار است، به طور معمول تمایلات بیشتری به ازدواج دارد تا به شما به عنوان یک ابزار.

درباره اهداف و انتظارات شما بسیار سوال می‌پرسد

از دیگر نشانه هایی که خبر از قصد پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد، میدهد این است که درباره آینده سوال میپرسد. وقتی با یک شخص آشنا می‌شوید، بهتر است به زمان کافی برای شناختن او اختصاص دهید. قرارهای ملاقات می‌توانند بهترین فرصت برای شناخت یکدیگر قبل از ازدواج باشند. اگر احساس می‌کنید که همراهتان در نظر گرفته است که ازدواج کنید، بهتر است اهداف و انتظارات خود را صراحتاً برایش توضیح دهید، تا از وقوع احساسات نارضایتی و متهم‌کردن یکدیگر در آینده جلوگیری شود. در این رابطه به چند نکته نیز توجه کنید:

شما می‌توانید از طریق پرسیدن سؤالات درباره برنامه‌های آینده، اهداف و نیت‌های کسی که با او رابطه دارید را بیشتر درک کنید. این روش بهترین راه برای پی‌بردن به اهداف و نیت‌های اوست. با این حال، نباید فقط به علامت‌ها و رفتارهای او اکتفا کنید؛ چراکه این علایم نمی‌توانند به تنهایی برای تفسیر انگیزه‌های و اهدافش کافی باشند. بحث و گفتگو سالم یکی از ارکان یک رابطه موفق است؛ بنابراین پیش از ورود به رابطه، نیاز است که با او مباحثه کنید و از انتظارات، افکار و اهدافش آگاه شوید.

همچنین، باید در مورد خواسته‌های خود نیز صادق و صریح باشید؛ به این معنی که باید برای طرف مقابل قابل درک باشید و اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید تعهدی برای رابطه بگذارید، بهتر است از اول روند رابطه را مشخص کنید. اگر می‌دانید طرف مقابل به ازدواج علاقه‌مند است و شما نیستید، بهتر است این موضوع را به صراحت بیان کنید. به این ترتیب می‌توانید از ورود به رابطه‌ای با طرفی که هدف اصلی از رابطه مورد علاقه شما نیست، جلوگیری کنید. چنانچه با کسی رابطه داشته باشید که اهداف و برنامه‌های مشابهی با شما دارد، رابطه شما بهتر و رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.

موضوعات مرتبط : مواردی که قبل از ازدواج باید با مشاوره ازدواج در میان بگذارید.

تمایل دارد تا رابطه را جدی کند

دیگر نشانه ای که خبر از قصد پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد می‌دهد این است که او تمایل زیادی برای جدی کردن رابطه دارد. برای رابطه شما محدوده زمانی مشخص کنید. اگر بدانید که طرف مقابل به دنبال ازدواج است ولی شما فعلاً فقط به یک رابطه معمولی علاقه دارید، باید او را از آن مطلع کنید و اگر تمایل دارد صبر کند، یک محدوده زمانی مشخص کنید. به عنوان مثال، می‌توانید شش ماه را در نظر بگیرید و پس از پایان این مدت، درباره نتیجه رابطه صحبت کنید. اگر هنوز هم مطمئن نیستید، باید تصمیم بگیرید که آیا وقت جدایی است یا نه.

همچنین باید محدودیت هایی را نیز برای رابطه تعیین کنید. اگر طرف مقابل برای ازدواج پا به عرصه نمی‌گذارد یا تلاش می‌کند شما را به کارهایی وادار کند که شما به آن علاقه ندارید، محدودیت‌هایی باید تعیین کنید. مثلاً، می‌توانید از او بخواهید بعد از سه یا شش ماه درباره ازدواج صحبت کنید. همچنین می‌توانید عدم تمایل خود را به اینکه قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته باشید، به طرف مقابل اعلام کنید.

اگر فرد مقابل شما حاضر به قبول شرایط مورد نظرتان نبود، باید هوشیار باشید. باید درک کنید که او به خواسته‌های شما احترام نمی‌گذارد. اگر در ابتدای ارتباط، فرد مقابل به خواسته‌های شما بی‌احترامی کند، رفتار او به مرور زمان بدتر خواهد شد. در صورتی که دو نفر درباره برنامه‌های ازدواج خود به صراحت و بدون پرده صحبت کنند، رابطه آنها با سوءتفاهم و اتهام زدن به یکدیگر پایان نخواهد یافت. بنابراین، بهتر است از ابتدا درباره این مسائل با یکدیگر گفتگو کنید. با این کار، می‌توانید بدون استرس و با آرامش اوقات خوبی را با یکدیگر سپری کنید.

نشانه‌های مختلف صداقت یک پسر

با توجه به نشانه‌های پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد، می‌توان صداقت یک پسر را در خصوص قصد ازدواجش بررسی کرد. پسری که قصد ازدواج با شما را دارد، معمولاً نشانه‌هایی دارد که بررسی آنها می‌تواند به شما در افزایش اطمینان کمک کند. برخی از این نشانه‌ها عبارتند از:

  • واضح اعلام کردن قصد ازدواج با شما و جدی بودن درباره رابطه با شما، تا شما به درستی از اراده‌اش مطلع شوید.
  • مشورت کردن با شما در مورد برنامه‌های آینده و توجه به نظرات شما، به عنوان نشانه‌ای از احترام و اهمیت دادن به شما و رابطه‌ی خود با شما.
  • اشتراک گذاری درد و دل و اعتماد به شما، و تلاش برای پیدا کردن راه حل مشترک برای مشکلات، به عنوان نشانه‌ای از توجه به شما و رابطه با شما.

با توجه به نشانه هایی که پسری به نمایش می‌گذارد، می‌توان قصد ازدواج او را مورد بررسی قرار داد. اگر پسری به صراحت به شما اعلام کرده باشد که به ازدواج با شما تمایل دارد، و با شما در مورد آینده و برنامه‌هایش مشورت و صحبت کند، و در مشکلات با شما همدردی و اعتماد داشته باشد، احتمالاً قصد ازدواج دارد و این نشانه‌ها می‌توانند به شما در ارزیابی قصد او کمک کنند.

در دوران دوستی قبل از ازدواج و حتی در هنگام رابطه، این پسر با شما به عنوان یک همسر رفتار می‌کند و احساس مسئولیت نسبت به شما دارد. او رابطه‌تان را به عنوان یک ارتباط دوستی عادی نمی‌داند و فکر می‌کند که رابطه‌تان باید از این مرحله بیشتر برود.

وقتی موانع و مشکلاتی در مسیر رابطه و ازدواج با شما پیش می‌آید، او سریع تسلیم نمی‌شود و سعی می‌کند با مشکلات بجنگد و به دست آوردن شما را تضمین کند. از دیگر نشانه های دیگر اینکه پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد میتوان به این اشاره کرد که اگر امکانش بود، شما را با دوستان و خانواده‌اش آشنا می‌کند و احساس خوبی دارد که با شما دیدار می‌کند و شما را به آدم‌های دیگر معرفی می‌کند. در حضور و عدم حضور شما، رفتارش تفاوت چندانی ندارد، همیشه مرکز توجه او شماست. این به این معنی است که او تصمیم‌گیری خود را انجام داده و شما را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کرده است و برای تردید در این مورد، دلیل ندارد. همچنین، اگر شما به پسر دیگری علاقه بیشتری نشان دهید، او احتمالاً حسادت خواهد کرد، چرا که می‌خواهد مرکز توجه شما باشد.

موضوعات مرتبط : معیارهای ازدواج موفق

دلتنگ شما می‌شود

یک پسر واقعی که شما را دوست دارد، به شدت از شما دلتنگ خواهد شد، و این دلتنگی تنها از واژه‌های خالی نمی اید؛ بلکه هر فرصتی را برای دیدار با شما استفاده میکند. او حتی به دنبال دیدار با شما ممکن است برنامه‌های خود را تغییر دهد. از طرفی، پسری که فقط از واژه‌های خالی استفاده کرده و واقعاً احساس دلتنگی نمی‌کند، ممکن است قرارهایش را لغو کند و علاقه‌ای به شما نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

برای تماس با مشاور کلیک کنید