نشانه های پسری که قصد ازدواج دارد

نشانه های پسری که قصد ازدواج دارد

نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد چیست؟ این سوال یکی از متداول‌ترین پرسش‌هایی است که دختران بارها در ذهن خود مرور می‌کنند. بسیاری از دخترانی که در رابطه‌های عاطفی به سر می‌برند برایشان بسیار مهم است که نتیجه این دوستی و بودن در رابطه عاطفی به ازدواج ختم شود.

ما در این مقاله می‌خواهیم علاوه بر اینکه به این سوال پاسخ دهیم شما را با نشانه‌های پسری که قصد جدی برای ازدواج دارد آشنا کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از کجا بفهمیم پسر قصد ازدواج داره یا دوستی

از کجا بفهمیم پسر قصد ازدواج داره یا دوستی

بهتر است بدانید که هر دوستی‌ای قرار نیست به ازدواج ختم شود و هستند پسرهایی که صرفا به خاطر پر کردن وقت و یا بودن در رابطه به صورت مقطعی با دختری آشنا می‌شوند. شما می‌توانید با یافتن این ویژگی‌ها در پارتنر خود متوجه قصد او شوید.

👈 داشتن شفافیت در برقراری ارتباط

یکی از ویژگی‌هایی که پسرهایی با قصد جدی برای ازدواج دارند این است که در رابطه خود شفاف هستند. شفاف بودن در رابطه به این معنا است که می‌دانند از پارتنر خود چه می‌خواهند و به صورت کامل با وظایف خود آشنا هستند.

شاید دیده باشید که بسیاری از پسرها در روابط خود از زیر بار مسئولیت‌هایشان شانه خالی می‌کنند و به بهانه این که رابطه جدی نیست از انجام آن‌ها طفره می‌روند.

👈 آشنا کردن با دوستان یا خانواده

از نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد می‌توان به این اشاره کرد که سعی می‌کند تا شما را به آرامی با دوستان نزدیک خود و بعضی از اعضای خانواده آشنا کند. این آشنایی سبب می‌شود تا شما از نزدیک واقعیت‌های زندگی پارتنر او را ببینید و با خانواده او آشنا شوید.

اگر پارتنر شما به بهانه‌هایی مانند اینکه الان وقتش نرسیده یا اینکه زمان دیدن را مدام به تعویق بیندازد، بحث را عوض کند می‌توانید متوجه شوید که قصد او جدی نیست.

👈 صحبت درباره آینده

آینده به صورت کلی در ابهام است و نمی‌توان برای آن به صورت خیلی دقیق برنامه‌ریزی کرد. با این حال پسری که دارای هدف برای ازدواج است در صحبت‌های خود فقط به فکر امروز نیست و درباره اهداف مشترکش با شما صحبت خواهد کرد.

پسرهایی که قصد ازدواج دارند در صحبت‌هایشان با شما هدف‌گذاری می‌کنند و شما خارج از دایره برنامه‌های او نیستید.

👈 وقت گذاشتن

از دیگر موضوعاتی که با توجه کردن به آن می‌توانید متوجه جدی بودن پارتنرتان برای ازدواج شوید این است که او به صورت منظم برای شما وقت می‌گذارد.

اگر پارتنرتان هروقت که دلش خواست یا دلتنگ شد برای دیدن شما بیاید باید به قصد و نیت او شک کنید زیرا کسی که واقعا با هدف شناخت برای ازدواج با شما در رابطه باشد به صورت منظم برای دیدن شما در میان برنامه‌هایش وقت می‌گذارد.

👈 حل کردن مشکلات

از دیگر نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد می‌توان به حل کردن کامل مشکلات اشاره کرد. بعضی از پسرها در  رابطه خود تلاشی برای حل مشکل نمی‌کنند و با چشم‌پوشی از آن‌ها حرفی از حل مسئله بیان نمی‌کنند. یکی از مهم‌تریم ویژگی‌های پسرهایی که قصد جدی دارند این است که به حل مشکلات بسیار اهمیت می‌دهند.

حل کردن مشکلات و برطرف کردن سوء‌تفاهم‌ها در رابطه بسیار مهم است و به زوج‌ها کمک می‌کند تا هم‌دیگر را بهتر و بیشتر بشناسند. به همین جهت اگر برای حل موضوعی با بی‌توجهی پارتنر خود روبه‌رو شدید در نیت او شک کرده و این‌کار را به حساب مهربانی یا دل‌رحمی او نگذارید.

نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد : پس‌انداز کردن

پس‌انداز کردن و برنامه‌ریزی مالی داشتن یکی از اهداف پسرانی با قصد ازدواج است. پسرها هنگامی که به فکر تشکیل خانواده باشند دیگر به مانند گذشته خوش‌گذرانی نمی‌کنند و حساب شده‌تر خرج می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که ازدواج با هزینه‌های زیادی همراه است به همین خاطر از زمان دوستی شروع به پس‌انداز کردن می‌کنند.

👈 کنجکاوی درباره خانواده شما

همانگونه که دخترها برای آشنا شدن با خانواده پسر بسیار مشتاق هستند این موضوع در پسرها نیز صدق می‌کند. به این معنا که پسرهایی که قصد ازدواج دارند سعی می‌کنند تا خانواده دختر را بیشتر بشناسند و درباره وضعیت فردی اعضای خانواده کنجکاو می‌شوند.

👈 داشتن شغل و کسب درامد بیشتر

همانطور که اشاره کردیم پس‌انداز کردن و آینده‌نگری از نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد، است. بسیاری از پسرها در دوران دوستی کارهایی پاره‌وقت و یا آزاد دارند. هنگامی که صحبت از مسائل جدی‌تری مانند ازدواج و تشکیل خانواده پیش بیاید آن‌ها سعی می‌کنند تا شغل خود را عوض کرده و به فکر درامد بیشتر باشند.

نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد

مواردی که پیش‌تر اشاره کردیم مواردی هستند که می‌توانید از آن‌ها نشانه‌هایی از ازدواج کردن در پسرها را متوجه شوید اما هیچ‌چیزی در بحث ازدواج کردن قطعی نیست و گاهی زوج‌ها سر موضوعات کوچک‌تری با یکدیگر به مشکل برمی‌خورند و رابطه دوستی آن‌ها تمام می‌شود.

علاوه بر این باید به موارد زیر دقت کنید تا بتوانید وعده ازدواج را قصد جدی ازدواج از هم تفکیک کنید.

👈 صحبت کردن درباره موضوع ازدواج

پسری که قصد ازدواج داشته باشد از صحبت کردن درباره این موضوع نمی‌ترسد و یا طفره نمی‌رود. معمولا پسرهایی که صرفا برای پر کردن وقت خود و یا براورده کردن نیازهای خود وارد رابطه می‌شوند اگر از آن‌ها درباره ازدواج سوال کنید از جواب دادن طفره رفته و بحث را عوض می‌کنند.

مطلب پیشنهادی به شما : ویژگی های زن ایده آل برای ازدواج

شفاف صحبت کردن و رک بودن درباره بحث‌های ازدواج به شما در شناخت نیت واقعی پارتنرتان بسیار کمک خواهد کرد.

👈 زبان بدن پسری که قصد ازدواج دارد

از نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد، دقت در زبان بدن او است. از زبان بدن می‌شود متوجه نکاتی شد که نشان دهد یک پسر تا چه میزانی به شما علاقه دارد.

👈 برقراری تماس چشمی

یکی از نشانه‌های اولیه بدن که خبر از شدت و میزان علاقه پسرها می‌دهد برقراری تماس چشمی است. داشتن تماس چشمی و نگاه کردن از مشخصه‌هایی است که می‌توانید متوجه میزان علاقه پارتنرتان شوید. البته در نظر داشته باشید که هستند پسرانی که بسیار خجالتی هستند و نمی‌توانند تماس چشمی برقرار کنند.

معمولا پسرهای خجالتی سعی می‌کنند تا میزان کمتری از تماس چشمی را با شما داشته باشند و از شما فرار می‌کنند و هرچند که این موضوع متناقض با نشان دادن علاقه است اما همیشه این موضوع را به خاطر بسپارید که هر پسری روش خاص خود را برای ابراز علاقه دارد.

👈 نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد : نزدیک شدن به شما

نزدیک شدن و در مواردی داشتن تماس بدنی مانند دست دادن و یا بغل کردن می‌تواند خبر از علاقه پسری به شما داشته باشد. هرچند که نمی‌شود نام هر لمس و نوازش را به جهت داشتن علاقه برداشت و تعبیر کرد اما به صورت کلی بدن هیچ‌گاه نمی‌تواند دروغ بگوید و سمت و جهت بدن پسری که به شما علاقه دارد همیشه متمایل به شما است.

👈 خودنمایی کردن

خودنمایی کردن و زیاد صحبت کردن از دیگر نشانه‌های زبان بدنی است. پسرانی که به شما علاقه دارند معمولا از دست خود به جهت جلب توجه زیاد استفاده می‌کنند و تملق یا چاپلوسی زیادی دارند.

👈 نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد : بم کردن صدا

بم کردن صدا و تغییر تارهای صوتی از دیگر نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد، می‌باشد. این تغییر صدا سبب افزایش جذابیت برای پسرها است.

👈 دلتنگ ‌می‌شود

بسیاری از دختران با وجود اینکه در رابطه هستند گاهی می‌گویند که انگار در رابطه نیستند و پارتنری ندارند. این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که کششی از جانب پسر برای دیدن شما وجود ندارد. داشتن جذابیت‌های ظاهری و داشتن اخلاقی خوب به صورت طبیعی باعث ایجاد علاقه و دلبستگی در پسران می‌شود.

این علاقه سبب می‌شود تا پسران برای رفع دلتنگی خود و همچنین به دست آوردن شناخت بیشتر به دیدنتان بیایند. هنگامی که پارتنر شما برای دیدنتان نیاید و طبق مطالبی که اشاره کردیم برای شما زمانی مشخص اختصاص ندهد، ازدواج کردن امری بسیار بعید است.

👈 نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد : به فکر پیشرفت شماست

وقتی موضوع ازدواج باشد، من تبدیل به ما می‌شود. پسری که قصد جدی ندارد فقط به فکر خوش‌گذرانی و پیش‌بردن اهداف خودش است و پیشرفت و آینده شما برای او مهم نیست. در مقایل پسرانی که آینده‌نگر هستند به شما در مسیر پیشرفت کردن کمک خواهند کرد و موفقیت شما را موفقیت و رشد خودشان می‌دانند.

اگر پارتنر شما برای حل مشکلتان می‌شتابد و ایده‌های بسیار خوبی در جهت رشد فردی به شما می‌دهد بدانید که شما را مانند بخشی از خود می‌داند و می‌توان گفت که به ازدواج فکر می‌کند.

پیشنهاد ما به شما : معیار های ازدواج موفق

👈 داشتن استقلال مالی و رفتاری

نشانه‌ای که در پسرهایی با داشتن قصد ازدواج ظاهر می‌شود این است که به دنبال راهی برای مستقل شدن می‌گردند. یکی از مولفه‌های پیش از ازدواج نداشتن وابستگی عاطفی چسبنده و یا مالی به خانواده است.

پسری که بتواند از پس مشکلات خود بربیاید و برای زندگی خودش تصمیم بگیرد نشانه‌هایی از جدی بودن برای ازدواج را خواهد داشت. چنین پسری با تکیه‌گاه بودن به شما در مسیر پیشرفت کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

امیدواریم تا با توجه به موارد گفته شده توانسته باشیم گره‌های سوال را در ذهن شما درباره نشانه‌های پسری که قصد ازدواج دارد، باز کنیم. توجه داشته باشید که به صورت کلی انسان‌ها بسیار پیچیده هستند و گاهی لباس عاشق‌هایی مجنون را می‌پوشند و شما فکر می‌کنید که این رابطه منتهی به ازدواج است.

اما هستند پسرهایی که با پوشیدن لباس زیبا سعی می‌کنند تا از شما جهت ارضای نیازها و کمبودهای خود استفاده کنند. به‌طور کلی بهتر است اجازه دهید تا مدتی حدود 6 ماه از رابطه شما بگذرد تا با داشتن شناخت بیشتری از پارتنر خود متوجه نیت او شوید.

شما میتوانید برای مشاوره روانشناسی از مشاوران مجرب ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!