نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد

نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد

گاهی اوقات برخی زوجین در زندگی مشترک احساس می‌کنند که دیگر نباید در کنار یکدیگر زندگی کنند. این احساس بیشتر از جانب زنان است و آنها به دنبال نشانه‌هایی هستند که نشان دهنده عدم علاقه همسرشان به آنهاست. آنها ممکن است از خود بپرسند که آیا همسرم مرا دوست دارد یا نه؟ چگونه می‌توانم تشخیص دهم که همسرم به من علاقه ندارد؟ در این مواقع، زنان نیاز دارند که با نشانه‌های که مردی که همسرشان را دوست ندارد، آشنا شوند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا در این باره اطلاعاتی کامل به دست آورید.

13 تا از مهم ترین نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد

از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم ابراز علاقه به همسر

عدم ابراز علاقه به محبت عاطفی و جنسی از نشانه های مردی است که همسرش را دوست ندارد. او تمایل کمی به محبت کردن و خوش رویی با همسرش دارد، اما به هنگام ابراز علاقه همسرش به وی، تمایل زیادی به ابراز علاقه ندارد و همسرش را در آغوش نمی‌گیرد. عدم ابراز علاقه و دوری کردن از همسر یکی از بارزترین نشانه‌هایی است که با استناد کردن به آن‌ها می‌توانید متوجه علاقه همسرتان به خود شوید. البته گاهی ممکن است مردان به دلیل داشتن کلافگی و یا مشغله نسبت به بروز عاطفی سستی نشان دهند اما اگر این نشانه را به مدت زمان زیادی مشاهده کردید می‌توانید درباره علاقه او به خودتان تردید کنید.

البته متاسفانه در بعضی از مردان دیده شده که بر خلاف مطالب قبلی عده‌ای، به زنان علاقه عاطفی ندارند و به آن‌ها توجه نمی‌کنند. آن‌ها زن را مهم نمی‌دانند و به او احترام نمی‌گذارند، اما در عوض، بسیار به دنبال رابطه جنسی هستند و از آن لذت می‌برند.

عدم داشتن اعتماد به همسر

یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، عدم اعتماد است. مردی که همسرش را دوست دارد، هرگز به او بی‌اعتماد نمی‌شود و شخصیت او را با بررسی‌های مکرر تلفن همراه، از جمله تماس‌های مکرر به منظور پیگیری او، زیر سوال نمی‌برد. اگر یک مرد زنی را دوست دارد، اما بسیار حساس و مبهم درباره همسر خود پرس و جو می‎‌کند یا به قولی، اغلب از غیرت خود صحبت می‌کند، احتمالاً دوست داشتنی بیمارگونه دارد. برای درمان و اصلاح این نوع دوست داشتن، بهتر است از جلسات مشاوره ازدواج استفاده کند، زیرا این رفتار برای هر دو شخص آسیب‌زننده است.

در یک رابطه سالم زوجین به یکدیگر باور و اعتماد دارند و هرگز به دلیل موضوعات ساده اعتماد خود را زیر سوال نمی‌برند. در نظر داشته باشید که اعتماد یک شبه ایجاد نمی‌شود و هر دو زوج باید برای ساخت آن در زندگی مشکترک خود تلاش کنند.

عدم توجه به زیبایی همسر

یکی از نشانه‌های عدم علاقه مرد به همسرش، نادیده گرفتن زیبایی‌های او است. اگر همسرش آرایش کرده و منتظر تعریف از زیبایی‌اش باشد، مرد ممکن است با بی‌اعتنایی و بی‌میلی به او پاسخ دهد و این برای زن اذیت‌کننده است. اگر زن مهربان و آرام باشد، مرد باید این موضوع را وظیفه خود دانسته و به خاطر خوبی‌هایش از او تشکر کند. زنان معمولا دوست دارند تا همسرشان از زیبایی تعریف کنند اما هنگامی که مردان زیبایی همسر خود را نادیده می‌گیرند این موضوع باعث ناراحتی و دلسرد شدن در زنان می‌شود.

سراغ همسر خود را نمی‌گیرد

یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، سراغ همسر خود را نمی‌گیرد. وقتی مرد در محل کار استراحت می‌کند، به همسرش زنگ نمی‌زند و از وی خبری نمی‌گیرد. اما هر زن و مردی نیاز دارند که حداقل یکبار در طول روز با یکدیگر صحبت کنند و صدای همدیگر را بشنوند. این باعث آرامش قلبی آنها می‌شود و به آنها اطمینان می‌دهد که همسرشان در کنارشان است و روند کاری شان به خوبی پیش می‌رود.

علامت هایی که نشان می دهد مردی همسرش را دوست ندارد، عدم تمایل او به صحبت کردن است. او بیشتر وقت خود را با تلفن همراه، تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب و … می گذراند. اگر زن از او سوال بپرسد، او از جملات کوتاه استفاده می‌کند و به صورت زن نگاه نمی‌کند، مگر نگاهی سرد و خشک!

اگر زن با مرد درباره اتفاقات روزمره صحبت کند و از اهداف و تمایلاتش با او حرف بزند، مرد بی تفاوت نباید باشد. استفاده از جملاتی مانند “آها”، “هر کار دلت می‌خواهد بکن” و “خسته‌ام، بذار سر شام تعریف کن” می‌تواند باعث شود که زن دیگر تمایلی به صحبت کردن با این مرد نداشته باشد.

بعضی از مردان با همسر خود خشک و سرد رفتار می‌کنند، اما با دیگران، به خصوص خانم‌ها، بسیار بهتر رفتار می‌کند و با آن‌ها حرف می‌زند و می‌خندد. او از شغل و موفقیت‌هایش تعریف می‌کند و تجربیاتش را به اشتراک می‌گذارد، اما با زنش هیچگاه درباره محل کارش صحبت نمی‌کند و ناراحتی‌ها و خوشحالی‌هایش را با او به اشتراک نمی‌گذارد.

بی توجهی به موضوعات داخل خانه

یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، بی‌توجهی نسبت به امور خانه است. مردی که دیگر همسر خود را دوست نداشته باشد به خواسته‌های همسر خود در خانه توجه نمی‌کنند. آن‌ها خریدهای خانه را بر دوش زنان می‌اندازند و حتی برخی اوقات به زنان پولی به عنوان پول ماهانه نمی‌دهند، به خصوص اگر زن شاغل نباشد. اگر وسیله‌ای در خانه خراب شده باشد و مرد تعمیر آن را به تاخیر بیندازد، زن مجبور می‌شود خودش وسیله را برای تعمیر به متخصصین تعمیرکار بسپارد.

نادیده گرفتن نیازها

یکی از نشانه‌های مهمی که نشان دهنده عدم علاقه مرد به همسرش است، نادیده گرفتن نیازهای او است. به عنوان مثال، اگر زن بخواهد با همسرش به رستوران برود، او با لحن سرزنش‌آمیزی زن را از این کار منصرف می‌کند. همچنین، اگر زن نیاز به خرید چند دست لباس یا موارد دیگری داشته باشد، مرد به این نیاز توجه نمی‌کند و ادعا می‌کند که زن باید با وسایلی که دارد راضی باشد.

عدم توجه به نیازها و خواسته های زن از مهمترین نشانه‌های مردی است که همسر خود را دوست ندارد. این مرد ممکن است به درخواست های همسرش بی توجهی کند و یا به طور مستمر آنها را نادیده بگیرد. همچنین، او ممکن است به طور مستمر از همسرش انتقاد کند و او را به شدت اذیت کند. در نتیجه، همسر احساس ناراحتی و ناامنی می کند و رابطه آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

عدم احترام

یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، عدم احترام است. دیگر موضوعی که نشان می‌دهد مردی زنش را دوست ندارد، عدم احترام به او است. او با لحن تند با زن حرف می‌زند و حتی به او بدگویی می‌کند و فحش‌های ناسزا به او می‌دهد. به عنوان مثال، اگر کمی گرد و خاک روی میز باشد، با لحن تندی زن را سرزنش می‌کند و به او توهین می‌کند.

مردی که همسرش را دوست ندارد و با قدرت طلبی، فریاد و خشم، امور خانه را بر عهده می‌گیرد. به نوعی خانه را شبیه به یک پادگان نظامی می‌کند و همسرش مجبور است قبل از بازگشت مرد از کار، خانه را تمیز کند، غذا را آماده کند و منتظر باشد. اگر زن بخواهد به مهمانی دوستانه برود یا حتی به دیدار دوستی قدیمی برود، باید اجازه مرد را بگیرد و اگر مرد اجازه ندهد، حق خروج از خانه را ندارد.

احترام و اعتماد دو مولفه مهم در یک رابطه قوی هستند. اگر به نظر می‌رسد که شوهر شما هر دو مولفه را از دست داده است، ممکن است این نشانه عدم علاقه شوهر به همسر باشد. برای تایید این گفته، می‌توانید به رفتارهای شوهرتان توجه کنید. به عنوان مثال، اگر همسرتان به چیزهایی که شما می‌گویید گوش نمی‌دهد، یا هیچ وقت به نظر شما اهمیت نمی‌دهد، یا به شما شک دارد، این نشانه‌های بزرگی از بی‌احترامی است.

داشتن تفریحات فردی

مرد به تنهایی اوقات فراغت خود را سپری می‌کند. بعد از روز کاری و هنگامی که زمان استراحت می‌رسد، گاهی به تنهایی بیرون می‌رود و قدم می‌زند. همچنین در روزهای تعطیل، به جای اینکه کنار همسرش باشد، با دوستان خود یا به تنهایی به تفریح و خوشگذرانی می‌پردازد. در صورتی که همسرش از این رفتار ناراضی باشد، با لحن تندی پاسخ می‌دهد که «جای زن توی خانه است!».

موضوعات مرتبط : راهنمای کامل اینکه از چه مردانی باید طلاق گرفت

مکالمه‌ای درباره آینده با شما نخواهد داشت

یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، عدم صحبت درباره آینده است. احتمالا در اوایل ازدواج و قبل از آن، همسر شما علاقه شدیدی به زندگی با شما داشته است. به عنوان مثال، او می‌خواهد بداند هدف شما چیست، وضعیت شغلی شما چگونه است و می‌خواهید در آینده چه کار کنید. اما یکی از نشانه‌های مردی که همسرش را دوست ندارد، این است که به مرور چنین مکالماتی کاملاً حذف می‌شود. حتی هر زمان که سعی می‌کنید در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید صحبت کنید، به نظر می‌رسد که او اهمیتی نمی‌دهد. همچنین، همسرتان هرگز نمی‌پرسد که روز خود را چگونه گذرانده‌اید. همه این رفتارها می‌توانند مانند زنگ هشداری باشند تا حواستان را بیشتر به رابطه خود جمع کنید.

اجتناب از ابراز محبت

زندگی زنان و مردان به طرق مختلفی از هم متفاوت است. وقتی مردان عاشق یک زن می‌شوند، در هر فرصتی سعی می‌کنند عشق و محبت خود را به نحوی نشان دهند. برای مثال، زوجین ممکن است قبل از جدا شدن و رفتن به محل کار، یکدیگر را بوسیده و در آغوش هم بوده و احساس عشق و محبت کنند. همچنین، وقتی که بعد از یک روز کاری طولانی به هم ملاقات می‌کنند، همسرشان را به گرمی در آغوش می‌کشانند.

اما اگر مرد شما از هرگونه عمل محبت آمیز اجتناب می‌کند، این ممکن است نشانه‌ای از وجود بعضی از مشکلات باشد. این مسئله خصوصاً در مواردی که او قبلاً کاملاً مهربان و عاشقانه رفتار می‌کرد، اهمیت دارد. شما می‌توانید تغییرات رفتاری او را به وضوح مشاهده کنید. وقتی مردی زنی را دوست ندارد، به تدریج فاصله بیشتری با او ایجاد می‌کند و تا جایی که شما و همسرتان در یک خانه هستید، اما هیچ نوع ارتباطی بین شما و او وجود ندارد.

نداشتن رابطه جنسی

یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، نداشتن رابطه جنسی و عاشقانه است. رابطه جنسی، تنها یک جنبه از یک رابطه زناشویی نیست، اما می‌تواند بسیاری از جوانب رابطه را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، مردانی وجود دارند که در هنگام پایان دادن به رابطه، تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند و به سختی به تلاش شما برای برقراری رابطه جنسی پاسخ می‌دهند که این نشانه‌ای خوب نیست. همچنین، گاهی اوقات، حتی اگر رابطه جنسی داشته باشید، هیچ ارتباط عاطفی بین شما وجود ندارد. همچنین، ممکن است همسر شما با مشکلاتی در عملکرد جنسی مواجه باشد که هیچ ارتباطی با شما ندارد.

همگی حق داریم درباره موضوعات مهم زندگی تصمیم بگیریم و نظر خود را بیان کنیم. البته شما همیشه به نظر همسرتان احترام می‌گذارید و سعی می‌کنید که بهترین تصمیمات را برای او بگیرید. اما وقتی همسرتان برای هیچ کاری نظر شما را نمی‌پرسد و به آن اهمیت نمی‌دهد، این نشانه این است که به شما احترام نمی‌گذارد.

از شما محافظت نمی‌کند

بدون شک، نمی‌توان گفت که هر مردی باید به هر نظری که همسرش می‌گوید عمل کند، اما حداقل باید به نظر او توجه کرده و در این مورد با او صحبت کند. این یکی از مهمترین عوامل یک ازدواج خوب است. اما اگر همسرتان دیگر شما را دوست ندارد، آنچه را که شما می‌گویید نادیده می‌گیرد و همیشه نظر خودش را اجرا می‌کند.

یک مرد واقعی که علاقه‌ای به شما دارد، به دنبال محافظت از شما است. بر اساس یک مطالعه روانشناسی، هورمون تستوسترون در مردان باعث می‌شود که از امنیت و سلامتی همسرشان مراقبت کنند. این تئوری بیان می‌کند که مردان به دنبال این هستند که قهرمان شما باشند و برای زندگی شما قدم بردارند و از شما محافظت کنند. در واقع، اگر یک مرد واقعاً عاشق شما باشد، باید احساس کند که قهرمان زندگی شماست.

یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، بی‌توجهی به وضع کلی شما است.  مردی که عاشق است، می‌خواهد خودش را به عنوان یک محافظ ببیند. شما باید او را به عنوان کسی که واقعاً علاقه‌ای به او دارید، در زندگیتان حفظ کنید، نه به عنوان یک دوست. شاید بگویید در این روزها، زنان برای نجات یافتن به کسی احتیاج ندارند، اما مردان هنوز هم به دنبال قهرمان شدن هستند. بنابراین، اگر این احساس را در شوهر خود نیافتید، می‌تواند یک نشانه خطر باشد.

خوبی‌ها و توانایی‌های شما را کاملا نادیده می‌گیرد

وقتی مردی به شما علاقه دارد، سعی می‌کند همیشه خوبی‌های شما را ببیند و به آن‌ها توجه کند. اگر این تعریف درباره ظاهر شما باشد یا یک ویژگی رفتاری، او دوست دارد به شما بگوید که این صفات را تحسین می‌کند. اما اگر او هرگز از شما تعریف نکند یا متوجه هیچ نکته خوبی در مورد شما نشود، این نشان می‌دهد که به شما اهمیت نمی‌دهد.

در گذشته ممکن بود او بلافاصله متوجه تغییر رنگ موهای شما یا لباس جدیدی که پوشیده‌اید شود، اما حالا او حتی به شما توجه نمی‌کند. حتی وقتی شما در حال فکر کردن هستید، به معنای واقعی کلمه آخرین باری که او از شما تعریف کرده بود را به یاد نمی‌آورید. این مثال‌هایی از رفتار آقایانی هستند که به همسرشان علاقه ندارند.

دیگر نشانه‌ها در کلام آخر

اگر با یک مرد که دوستتان ندارد زندگی می‌کنید، احتمالا با موارد زیر در انتهای مقاله یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، مواجه خواهید شد:

ممکن است به شما بگوید که شما را دوست دارد، اما عملکرد او با سخنانش متفاوت است. او به نظر دیگران بیشتر از شما احترام می‌گذارد. در حضور افراد دیگر، به نظر می‌رسد سخاوتمندترین و خوش‌برخوردترین فرد در همه زمان‌ها است. اما وقتی فقط شما هستید، او برعکس عمل می‌کند.

گاهی اوقات همه ما با استرس مواجه می‌شویم که ممکن است باعث عصبانیت کوتاه مدت شود. اما اگر همسر شما به خاطر هر موضوعی همیشه از دست شما ناراحت و عصبانی است، این ممکن است نشانه نفرت مرد از همسرش باشد. در پایان، پس از بررسی این نشانه‌ها، اگر فهمیدید که شوهرتان دوستتان ندارد، می‌توانید به دنبال راه‌حلی برای این مشکل باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

برای تماس با مشاور کلیک کنید