تنوع طلبی مردان

تنوع طلبی مردان

یکی از ویژگی‌های شخصیتی بسیار منفی که می‌تواند آثار زیانباری بر زندگی مشترک داشته باشد تنوع طلبی است. این ویژگی می‌تواند آثار روحی و روانی مخربی در فرد تنوع طلب، همسر و یا اطرافیان او داشته باشد. به دلیل اهمیت این موضوع می‌خواهیم تا در این مقاله درباره موضوع تنوع طلبی مردان صحبت کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

دلایل و ریشه‌های تنوع طلبی مردان

دلایل و ریشه‌های تنوع طلبی در مردان بسیار متنوع است و ما در ادامه به ذکر مهم‌ترین دلایل خواهیم پرداخت.

علاوه بر تنوع طلبی در مردان موارد دیگری در شکل گرفتن خیانت و اختلافات خانوادگی تاثیر گذار هستند که ما در مشاوره خیانت به تمام این موضوعات پرداخته ایم.

 👈 پایین بودن اعتماد به نفس

یکی از دلایل تنوع طلبی در مردان مربوط به پایین بود اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. اهمیت این موضوع به حدی بالا است که زوج‌ها قبل از ازدواج به سراغ مشاوران و روانشناسان می‌روند تا درباره این موضوع مشورت بگیرند.

اگر زوجین یا یکی از آن‌ها اعتماد به نفس نداشته باشد مشکلات جدی در زندگی آن‌ها ایجاد می‌شود. اعتماد به نفس پایین در مردان می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. بعضی از مهترین این دلایل که منجر به تنوع طلبی می‌شود عبارتند از:

  • سرکوب یا تحقیر شدن از سوی همسر
  • داشتن جایگاه پایین‌تر نسبت به زن
  • شکست خوردن در موقعیت‌های اجتماعی
  • مورد تعرض جنسی قرار گرفتن در دوران کودکی و فرو ریختن یکباره عزت نفس

هنگامی که مردی نتواند در کانون خانواده عزت نفس و سا اعتماد به نفس خود را بازیابی کند به سمت دیگر زنان کشیده می‌شود تا خلا درونی خود را جبران کند. این مردان شاید در ظاهر بسیار بااعتماد به نفس و پرحرف به نظر برسند اما در واقع برای بالا بردن عزت نفسی که ندارند به جهت دریافت تایید به سمت دیگر زنان می‌روند.

👈 وجود اختلالات شخصیتی

اختلالات شخصیتی یکی دیگر از عواملی است که سبب بروز تنوع طلبی می‌شود. برای مثال اختلال شخصیت دو قطبی یکی از بیماری‌های روانی است که در آن فرد بین دو دوره خوشحالی و افسردگی طی چند دوره تناوب پیدا می‌کند. در دوره مانیا که فرد در حالت شیدایی است شخص دارای احساس لذت فراوان و البته هیجانات بسیاری است.

مردان تنوع طلب در این دوره ممکن است برای تخلیه هیجانی احساسات و هیجانات خود به سمت دیگر زنان گرایش و تمایل پیدا کنند و در دوران افسردگی دچار احساس عذاب وجدان و یا خودخوری شوند. علاوه بر این مردانی که دارای اختلال شخصیت مرزی یا بیش فعالی هستند نیز بیشترین احتمال خیانت در آن‌ها وجود دارد.

👈 افسردگی و تنوع طلبی در مردان

افسردگی از دیگر دلایل تنوع طلبی مردان است. مردان افسرده در این دوران به دلیل اینکه خواهان بازیابی نشاط و خلاض شدن از وضعیت افسردگی هستند سعی دارند تا به سمت دیگر زنان بروند و تجربیات متفاوتی از رابطه جنسی و یا عاطفی کسب کنند.

با این حال انجام این کار به هیچ عنوان مفید نیست زیرا احساس خوشی در چنین حالتی کاملا موقتی است.

👈 هم‌نشین و محیط بد

انسان‌ها بر روی یکدیگر اثرات زیادی می‌گذارند به همین دلیل است که روانشناسان تاکید دارند تا با افراد مثبتی در ارتباط باشید تا علاوه بر داشتن ارتباطات سالم بتوانید رفتارهای مثبتی از آن‎‌ها یاد گرفته و در خودتان تقویت ایجاد کنید.

افرادی که خلاف این عمل می‌کنند و دارای دوستان تنوع طلبی هستند ممکن است که وسوسه شده و این رفتار را انجام دهند.

👈 ازدواج بدون عشق

عشق و وجود محبت قبل از ازدواج سبب می‌شود تا مردان به دلیل عدم دریافت عشق در خانه به سمت بیرون هدایت شوند. هرچند این موضوع هیچ توجیحی ندارد اما با این حال انسان همیشه جذب محبت دیگران می‌شود.

نشانه‌های مردان تنوع طلب و هوس باز

نشانه‌های مردان تنوع طلب و هوس باز

در بخش قبل سعی کردیم تا درباره ریشه‌ها و دلایل تنوع طلبی مردان مطالبی را ارائه دهیم. اکنون نوبت نشانه‌هایی است که شما می‌توانید با رویت آن‌ها در همسرتان متوجه تنوع طلبی در او شوید.

در اکثر موارد تنوع طلبی منجر به مشکلات زناشویی جبران ناپذیری می‌شوند و شما نیاز دارید برای پیشگیری از این اتفاق قبل از حاد شدن مسئله با مشاوره زوج درمانی مشورت کنید.

👈 شما اولویت آخر این افراد هستید

مردان تنوع طلب برای شما وقت نمی‌گذارند. این مورد یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های موجود در مردان تنوع طلب است. این افراد بعد از اینکه با دوستان و یا سایر افراد وقت گذراندن برای شما وثت می‌گذارند. علاوه بر این شما الویت اصلی این افراد نیستید به همین دلیل امکان اینکه قرارشان را کنسل کنند و یا سایر افراد بیرون بروند بسیار زیاد است.

در یک رابطه سالم هر دو زوج برای پیش بردن رابطه باید وقت بگذارند و بنای همه چیز باید دو طرفه باشد. اگر غیر از این بود احتمال خیانت بسیار بالا می‌رود.

👈 نداشتن تهعد

 از بارزترین نشانه‌های مردان تنوع طلب این است که تعهدی برای ماندن در رابطه با شما ندارند. این افراد ممکن است در طی یک رابطه بارها به شما خیانت کنند و هربار با بهانه‌های مختلف نزد شما بازگردند. این افراد برای ماندن در رابطه هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کنند و هربار که بحث ازدواج پیش بیاید به بهانه‌های مختلف از این موضوع فرار می‌کنند.

رابطه عاطفی سالم با فردی که اصول و مهارت‌های پیش بردن یک رابطه را دارد به این صورت است که شما در موضوعات مهمی مانند ازدواج کردن اتفاق نظر دارند.

👈 شما را به صورت رسمی با اعضای خانواده خود آشنا نمی‌کنند.

یکی از موضوعاتی که برای دختران در قبل از ازدواج دارای اهمیت است آشنا شدن با اعضای خانواده و دوستان صمیمی پارتنرشان است. مردان هوس ران به چنین خواسته‌ای جواب مثبت نمی‌دهند و شما را همانند یک معشوقه مخفی نگه خواهند داشت. ان‌ها با انجام چنین کاری فرصت آشنا شدن با دیگر زنان را از دست نمی‌دهند.

👈 درخواست رابطه جنسی

یکی از نشانه‌های تنوع طلبی مردان این است که در دوران دوستی و قبل از ازدواج بیشترین تاکیدی که دارند برای رابطه جنسی است. این افراد همیشه دنبال رابطه هستند و اگر درخواستشان را قبول نکنید با فرد دیگری وارد رابطه می‌شوند.

👈 اصرار برای داشتن رابطه جنسی

مردان هوس ران و تنوع طلب میل جنسی بالایی دارند و برای برقراری رابطه جنسی به همسرانشان بسیار اصرار می‌کنند. هیچ گاه فکر نکنید که این اصرار به معنای عاشق بودن است. مردانی که دارای روابط سالمی هستند همیشه سعی دارند تا آرامش و تمایل همسرشان را نیز در نظر بگیرند.

درمان تنوع طلبی مردان

سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که راه درمان تنوع طلبی چیست؟ برای دریافت پاسخ سوال خود به موارد زیر دقت کنید.

👈 رفتار درمانی شناختی

رفتار درمانی شناختی یا CBT یکی از روش‌های درمانی بسیار مطرح و شناخته شده است که برای طیف وسیغی از درمان اختلالت به کار گرفته می‌شود. هدف در درمان شناختی رفتاری تغییر باور و نگرش فرد نسبت به رفتارهای خود است.

در واقع نظریه و مبنای این روش درمانی این است که تا نگرش فردی نسبت به رفتار و اثرات انجام آن تغییر نکند در نتیجه رفتاری در تغییر فرد ایجاد نمی‌شود.

👈 دارودرمانی

افراد تنوع طلب به دلیل داشتن مشکلات روحی عمیق ممکن است رفتارهای پر خطر جنسی داشته باشند. در این بین برای کنترل هیجانات و مدیریت احساسات روانپزشکان و روانشناسان در بعضی از موارد حاد اقدام به تجویز دارو می‌کنند.

👈 همراهی خانواده و دوستان

عوض کردن و سالم کردن محیط اطراف به شما کمک می‌کند تا از تنوع طلبی فاصله بگیرید. همراهی دوستان خوب و حمایت و تشویق خانواده برای از بین بردن و کنار گذاشتن عادت‌های بد سبب خواهد شد که از این رفتار مخرب و ناهنجار دوری کنیئ.

👈 ورزش کردن و دوری از تنوع طلبی

ورزش و انجام فعالیت‌های روزانه که سبب افزایش ترشح هورمون اندورفین شود می‌تواند برای درمان تنوع طلبی بسیار کمک کننده باشد. هورمون‌ها تاثیر زیادی بر خلق و خوی افراد می‌گذارد و گاهی کم یا زیاد شدن یک هورمون می‌تواند مشکلات جدی روحی و روانی ایجاد کند.

ورزش به عنوان یک فعالیت مفید شناخته شده است و به همین دلیل سعی کنید برای شاداب کردن روحیه خود ورزش را در برنامه‌های خود جا دهید.

👈 کمک گرفتن از متخصصان

هنگامی که مریض می‌شوید بهترین راهی که به ذهنتان خطور می‌کند رفتن به سمت مطب دکتر است. روح و روان نیز دچار بیماری می‌شود و باید در خودتان این موضوع را جا بیندازید که برای حل مشکلاتی که دانشی درباره آن ندارید به سراغ متخصصان بروید.

انسان‌ها دارای روحیه و شخصیتی پیچیده‌ای هستند و به همین جهت برای کشف عمیق مشکل نمی‌توانید با یک سرچ در گوگل به همسرتان کمک کنید.

با مردان تنوع طلب چگونه رفتار کنیم؟

با مردان تنوع طلب چگونه رفتار کنیم

برای داشتن بهترین رفتار با مردان تنوع طلب بهتر است در ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشید که هیچ مسئله‌ای با جنگ و دعوا حل نمی‌شود. برای پیش بردن روش‌های درمانی و کمک به همسر یا پارتنرتان در ابتدا باید به خودتان مسلط باشید.

سعی کنید از راه گفتگو همسرتان را برای رفتن به مشاور ترغیب کنید و فورا شروع به برچسب زنی نکنید. الویت شما قبل از انجام هرگونه بحث و کشمکش در صورتی که قصد ادامه زندگی با او را دارید باید حفظ رابطه‌تان باشد.

بهترین رفتار برای برخورد با تنوع طلبی مردان این است که شفاف و صادقانه درباره احساساتتان با او صحبت کنید. صحبت کردن با همسرتان در این باره به او بینشی می‌دهد تا احساسات شما را در نظر گرفته و به نوعی وجدان در او بیدار شود.

بسیاری از مردان تنوع طلب گاهی با انجام رفتارهای ناسالم قصد دارند تا توجه و محبت همسرشان را دریافت کنند به همین دلیل رفتار شما نباید خصمانه باشد بلکه سعی کنید به او عشق و محبت یا توجه خودتان را نشان دهید. فراموش نکنید که از محبت خارها گل می‌شود و نکته آخر این که برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر در این باره حتما از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

برای تماس با مشاور کلیک کنید