رابطه با مرد متاهل

رابطه با مرد متاهل

یکی از مشکلات اجتماعی ناهنجار و بسیار سمی داشتن رابطه با مرد متاهل است. این موضوع، دریچه‌ای به سمت اتفاقات ناخوشایندی مانند خیانت، طلاق و از پاشیدن زندگی مشترک باز می‌‌کند. به همین جهت لازم دانستیم تا درباره این موضوع اطلاعات کاملی به شما و به تمام کسانی که به صورت خواسته یا ناخواسته وارد چنین روابطی شده‌اند بدهیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویدیو عدم ارتباط با مرد متاهل

دلایل روی آوردن دخترها به رابطه با مرد متاهل

دلایل زیادی ممکن است سبب ایجاد چنین رفتار مخربی شود که از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

👈 تنهایی

بعضی از دختران مجرد به دلیل ترس از تنهایی ممکن است که به سمت مردان سن بالا و متاهل کشیده شوند. هر چند شروع هر رابطه‌ای به یک جاذبه و کشش دو طرفه نیاز دارد اما دختران مجرد اکثرا سن پایین‌تری دارند و به همین سبب به راحتی جذب قدرت، جایگاه اجتماعی، درامد و سایر ویژگی‌های دیگر در مردان متاهل می‌شوند.

دختران به صورت غریزی نیاز به حمایت شدن دارند و وقتی این نیازها را به صورت کاملی از جانب فردی دریافت کنند، متاهل یا مجرد بودن فرقی نخواهد کرد.

👈 کمبود توجه

کمبود توجه و نیاز به یک منبع پرقدرت احساسی از دیگر دلایلی است که سبب می‌شود تا دختران رابطه با مرد متاهل را تجربه کنند. برای مثال وقتی دختری در خانواده رابطه مادر و پدر خود را بررسی می‌کند، به صورت ناخوداگاه مقایسه‌ای اشتباه انجام می‌دهد و می‌گوید باید به سمت مردان متاهل و سن بالا بروم تا میزان توجه زیادی را دریافت کنم. این اتفاق زمانی که دختر در خانواده خودش مورد حمایت و در معرض توجه قرار نگیرد بیشتر می‌شود.

پیشنهاد ما به شما : دلایل خیانت زنان متاهل

👈 نیاز مالی

داشتن نیاز مالی و وجود مشکلات معیشتی متاسفانه از دیگر دلایلی است که دختران مجرد را به سمت رابطه با مردان متاهل می‌برد. همانطور که گفته شد برای ایجاد چنین رابطه‌ای دو نفر جذب هم می‌شوند و نمی‌توان یکی از دو طرف رابطه را محکوم به انجام رفتار اشتباه کرد.

به همین جهت لازم به ذکر است که در برخی از مواقع مردان متاهل در ازای پرداخت هزینه‌های معیشتی دختر، با آن‌ها وارد رابطه می‌شوند.

👈 وجود اختلالات شخصیتی

یکی دیگر از دلایل ایجاد این اتفاق به موضوع وجود اختلالات شخصیتی یا در مواردی وجود اختلالات جنسی بازمی‌گردد. برای مثال افرادی که دارای شخصیت تنوع‌طلب دارند به راحتی می‌توانند وارد رابطه‌های متعددی شوند و برایشان متاهل یا مجرد بودن پارتنر فرقی نمی‌کند.

افرادی که دارای شخصیت چندگانه‌ای هستند یا به نوعی مولتی پرسنال می‌باشند از تیپ‌های شخصیتی دیگری هستند که احتمال وارد شدن به چنین رابطه‌هایی در آن‌ها بسیار بالا است.

علاوه بر این برخی دخترانی که دارای فانتزی‌های جنسی سمی و مخربی هستند یا دچار اختلالات جنسی هستند ممکن است برای کسب تجربه یا به‌دست آوردن لذت، متاسفانه وارد چنین رابطه‌هایی شوند.

👈 نیاز به تکیه‌گاه

دخترانی که رابطه با مرد متاهل را ترجیح می‌دهند بر این عقیده می‌باشند که این مردان به صورت کلی افرادی بسیار پخته و به لحاظ موقعیتی در جایگاه تثبیت شده‌ای هستند. این مردان به خوبی می‌توانند به عنوان پذیرفتن نقش یک حمایتگر با دختران مجرد وارد رابطه شوند.

برخی از مردانی که دارای شخصیت ایثارگر افراطی هستند برای کمک کردن و یا دریافت تایید به سمت دختران مجرد می‌روند تا آن‌ها را تحت حمایت خود دراورند.

از طرفی در مواردی دیده شده است که دخترانی که دارای طرحواره رها شدگی هستند یا پدر خود را در سنین کودکی از دست داده‌اند برای دریافت توجه و محبت پدرانه به سمت چنین روابطی کشیده می‌شوند.

👈 داشتن رابطه جنسی

همانطور که اشاره کردیم یکی دیگر از دلایل ایجاد چنین روابطی وجود اختلالات شخصیتی در یکی از دو طرف می‌باشد. هستند کسانی که برای داشتن تجارب جنسی مختلف جذب چنین روابطی می‌شوند. مردان متاهل دارای تجربه جنسی بسیار بالایی هستند و همین موضوع برای برخی دختران مجردی که دارای مشکلات روحی هستند بسیار جذاب است.

👈 شکست در روابط عاطفی

دختران مجردی که در روابط خود تجربه شکست‌های زیادی را دارند ممکن است تا دیگر برای برقراری رابطه آشنایی با پسران مجرد تمایلی از خود نشان ندهند. از نظر چنین دخترانی، پسران مجرد کم‌تجربه، خام و بلاتکلیف هستند و آینده آن‌ها در ابهام است.

آسیب‌های رابطه با مرد متاهل

آسیب‌های رابطه با مرد متاهل

از آسیب‌های داشتن رابطه با مرد متاهل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

👈 عدم داشتن آینده با این افراد و افسردگی

یکی از آسیب‌هایی که شما به دلیل داشتن رابطه با یک فرد متاهل به آن دچار می‌شوید افسردگی است. افسردگی یکی از شایع‌ترین آسیب‌های چنین روابط است زیرا شما نمی‌توانید فردی که دارای همسر است به صورت کامل برای خودتان داشته باشید. شما در چنین رابطه‌هایی همیشه نفر دوم هستید و سایه فرد دیگری همه جا دنبال شما است.

پارتنر متاهل شما، تمام احساسات خود را با شخص دیگری که همسرش است تجربه خواهد کرد و این موضوع به مرور زمان سبب ایجاد فشار روانی و در نتیجه افسردگی خواهد بود.

 👈 آسیب‌های رابطه با مرد متاهل : ممکن است در معرض خیانت قرار بگیرید.

وقتی فرد متاهلی با شما وارد رابطه می‌شود یا شما قبول می‌کنید که به چنین رابطه‌ای جواب مثبت دهید باید منتظر خیانت نیز باشید. وقتی فردی قبول می‌کند که با داشتن همسر یا حتی فرزند با شما وارد رابطه شود، به راحتی نیز می‌تواند به شما خیانت کند.

خیانت موضوع دردناک و وحشتناکی است که در هر کجا و به هر شکلی که در معرض آن قرار بگیرید می‌تواند صدمات جبران‌نا‌پذیری به شما وارد کند. کاهش یا از دست دادن اعتماد به نفس و در مواردی از دست دادن امید به زندگی از دو اثری است که خیانت بر روان شما خواهد گذاشت.

👈 طرد شدن از جامعه

داشتن رابطه با مرد متاهل در هیچ جای دنیا و هیچ فرهنگی مورد قبول نیست و به عنوان یک رفتار مخرب ناهنجار شناخته می‌شود. هنگامی که شما قبول کردید وارد چنین رابطه‌ای شوید باید بتوانید با طرد شدن از سمت جامعه و دوستان خود نیز کنار بیایید.

👈 آسیب‌های رابطه با مرد متاهل : همیشه چشم به راه خواهید ماند.

یکی از مشکلات و معضلاتی که داشتن رابطه با یک مرد متاهل برای شما ایجاد می‌کند این است که باید برنامه‌های روزانه خود را مطابق زمان‌هایی که او فرصت می‌کند تا همسرش را فریب دهد تنظیم کنید.

شما در چنین رابطه‌ای همیشه منتظر تماس یا زنگی از جانب او خواهید بود و حتی گاهی ممکن است وسط یک شام به اصطلاح عاشقانه به علت مشکلی که برای همسر یا فرزندانش ایجاد می‌شود شما را ترک کند و برود. در چنین رابطه‌ای شما به آرامی و مانند یک شمع خواهید سوخت و در انتها متوجه می‌شوید که چیزی از شما باقی نمانده است.

👈 همیشه تنها خواهید ماند

مردی که متاهل است بعد از هر قرار با شما به اغوش خانواده خود بازمی‌گردد و با همسرش رابطه جنسی خواهد داشت. آیا شما می‌توانید با بودن در چنین رابطه‌ای و تصور کردن چنین موضوعی به راهی که می‌روید ادامه دهید. مردان متاهلی که وارد رابطه با دختران مجرد می‌شوند افرادی هستند که در دروغ‌گویی تبحر دارند و به همین خاطر ممکن است از شما با وعده‌های اینکه طلاق خواهم گرفت یا با همسرم رابطه‌ای ندارم شما را فریب دهند.

سعی نکنید تا نقش یک قربانی را ایفا کنید و گول چنین حرف‌هایی را بخورید. از مرد متاهل برای شما مرد وفادار و متعهد در نمی‌آید به همین دلیل پیش از تجربه یک شکست عشقی چنین رابطه‌ای را به اتمام برسانید.

👈 گناه رابطه با مرد متاهل

برقراری رابطه با مرد متاهل چه از منظر شرع و چه قانون جرم است و در صورتی که همسر فرد مذکور متوجه چنین موضوعی شد می‌تواند با طرح شکایت از شما یا همسرش، شما را به دادگاه بکشاند. گاهی در مواقعی که کار به خیانت و دادگاه کشیده می‌شود همسر فرد متاهل، او را ببخشد زیرا ممکن است پای کودک یا احساسات قوی‌تری به میان بیاید اما در نظر داشته باشید که این وسط شما شخص خطاکار شناخته خواهید شد و همه اشتباهات به گردن شما می‌افتد.

چگونه رابطه با مرد متاهل را قطع کنیم؟

چگونه رابطه با مرد متاهل را قطع کنیم؟

برای قطع کردن رابطه خود با مرد متاهل بهتر است اول این موضوع را بپذیرید که شما همیشه فرد دوم خواهید بود. زندگی و رابطه خود را بر پایه احتمالات بنا نکنید. به حرف‌هایی مانند اینکه طلاق خواهیم گرفت و غیره توجه نکنید. فردی که به همسرش خیانت کرده، خیانت کردن به شما که حتی عنوان رابطه‌تان نیز اسم و تعهدی ندارد بسیار راحت است.

سعی کنید برای خود و شخصیتتان ارزش بیشتری قائل شوید و هنگامی که به این باور رسیدید تمام روابط خود را با فرد مدنظر قطع کنید. به تماس‌هایش پاسخ ندهید و اگر با سماجت او مواجه شدید خط گوشی خود را عوض کنید. او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکنید و سعی داشته باشید خودتان را بازیابی کنید.

ورزش کنید، درباره روابط سالم و زندگی بهتر مطالعه کنید. روابط خود با دوستانتان را تقویت کنید و به آن‌ها بگویید که متوجه اشتباهتان شده‌اید. بر روی ویژگی‌هایی مانند عزت نفس و نقاط ضعف خود تمرکز بیشتری داشته باشید و سعی در تقویت کردن آن‌ها کنید.

از تجربه اشتباه داشتن رابطه با مرد متاهل درس بگیرید و هیچ‌گاه قبول نکنید که فرد دوم در زندگی کسی باشید. هیچ وقت برای پذیرفتن اشتباه و انتخاب راه درست دیر نیست به همین خاطر خودخوری یا سرزنش کردن خودتان را کنار بگذارید.

اگر در این راه نمی‌توانستید احساس عذاب وجدان خود را بابت رفتار اشتباهی که داشته‌اید کنترل کنید می‌توانید از یک روانشناس کمک بگیرید و این کار را با کمک او انجام دهید. برای این کار میتونید همین حالا با مرکز مشاوره روانشناسی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

برای تماس با مشاور کلیک کنید