با مردی که خیانت کرده چطور رفتار کنیم؟

با مردی که خیانت کرده چطور رفتار کنیم

پس از فهمیدن خیانت همسرتان، قبل از اینکه با او صحبت یا برخورد کنید، به خودتان اجازه دهید که عصبانیتتان کم‌تر یا از بین برود. اگر عصبانیت و رنجش شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سعی کنید با هر روشی که می‌توانید آن را برطرف کنید، مثلا می‌توانید گریه کنید، فریاد بزنید، دفتری را خط خطی کنید و حتی می‌توانید بر سر شریک زندگی خود داد بزنید. با این کار ابتدا این احساسات را رها کنید. در این شرایط، وضعیت بهتری خواهید داشت و می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید. می‌توانید با مراجعه به مشاوره خیانت، از مشاور کمک بگیرید و عصبانیت خود را کاهش دهید. با ما در مقاله با مردی که خیانت کرده چطور رفتار کنیم؟ همراه باشید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.

رفتار با مرد خیانتکار

اگر تصمیم گرفتید شوهر خود را ببخشید و به فکر بازگرداندن مرد خیانتکار به زندگیتان هستید، باز هم ضروری است که وقتی برای خودتان بگذارید. اختصاص وقت به خودتان به شما کمک می‌کند تا افکار خود را جمع‌آوری کرده و وضعیت خود را به خوبی بسنجید. خود زمانی و تنهایی باعث می‌شود تا تصمیم‌های درست‌تری بگیرید. آیا می‌خواهید در رابطه‌تان باقی بمانید، این است که می‌توانید بهترین و قوی‌ترین شریک برای یکدیگر شوید، یا می‌خواهید از شوهر خیانتکار جدا شوید؟

بعضی از مردان خیانتکار بعد از خیانت تلاش می‌کنند تا با انکار کردن و دستکاری احساسی شما را فریب دهند. بهتر است برای شروع مقابله با خیانت همسرتان در ابتدا مدارک و شواهد لازم را که خیانت او را اثبات می‌کند جمع آوری نمایید. دستکاری احساسی یا گستلایتیگ را که یکی از راه های انکار خیانت در مردان است که در آن فرد خیانتکار سعی می‌کند با سواستفاده از احساسات و نقطه صعف‌های فرد مقابل، خود را قربانی نشان دهد و تمامی تقصیرها را بر عهده پارتنر خود بیندازد به طوری که شما ممکن است حتی به خودتان شک کنید.

در مورد احساسات خود حرف بزنید

یکی از اولین گام‌هایی که می‌توان انجام داد، این است که به او بگویید چه احساسی در مورد رفتار اشتباه او و خیانتش دارید. حتی اگر بیان احساسات شما با گریه و کمی عصبانیت همراه شد، اشکالی ندارد. یکی از اشتباهاتی که زنان در برخورد با مرد خیانتکار مرتکب می‌شوند پنهان کردن احساسات است. سعی نکنید خود را مانند یک بمب ساعتی کنید و با همسرتان درباره احساساتی که دارید از جمله خشم صحبت کنید.

برای اینکه متوجه شوید با مردی که خیانت کرده چطور رفتار کنیم؟ بهتر است بدانید که شوهری که خیانت کرده ممکن است تلاش کند رفتارش را انکار کرده و شما را به عنوان فردی بدبین و اغواپذیر نگاه کند. این رفتار می‌تواند باعث افتادن شما در چالش و شک و تردید شود و حس کنید که مشکل از شما است و شما به طور نامعقولی به شوهرتان بدبین هستید. مهم است که ابتدا بررسی کنید که آیا مدارک شما قاطع و قطعی هستند و واقعاً خیانت شوهرتان را ثابت می‌کنند یا نه. اگر به مدارکتان اطمینان دارید، پس دیگر دلیلی برای شک و تردید نیست. شوهرتان ممکن است سعی کند با تلاش‌هایی مسئولیت خیانتش را از خود بردارد یا بهانه‌هایی برای این رفتار پیدا کند. اگر نمی‌دانید چگونه با شوهرتان رفتار کنید، می‌توانید به مشاوره خیانت مراجعه کرده و نظر کارشناسان را بپرسید.

اگر می‌خواهید خیانت همسرتان را فراموش کنید و او را به زندگی مشترک خود بازگردانید، باید با هم بررسی کنید که چه چیزهایی توانسته او را به سمت خیانت سوق دهد. البته خیانت هیچ دلیل منطقی ندارد. اما گاهی برخی نیازهای پاسخ داده نشده و یا مشکلات زندگی و زناشویی می‌تواند عامل محرک شوهر برای خیانت باشد. دلیل خیانت را از شوهرتان بپرسید و پاسخ‌های او را بشنوید. نیاز نیست که فورا تصمیم بگیریدلهترین راه این است که به حرف‌های همسرتان با دقت گوش دهید تا بتوانید درباره ادامه زندگی با او تصمیم گیری کنید. احساسات خود را در مورد حرف‌هایش بررسی کنید. آیا او درست گفته و یا بهانه‌تراشی کرده است؟ بعد از شنیدن صحبت‌های او، بهتر است برای زندگی مشترک خود برنامه‌ای داشته باشید که نیازهای شوهرتان را نیز پاسخ می‌دهد.

فورا او را نبخشید و برای ادامه دادن تصمیم نگیرید

هیچ محدودیت زمانی برای تصمیم گیری در مورد آینده رابطه و زندگی مشترک شما وجود ندارد.  با مردی که خیانت کرده چطور رفتار کنیم؟ صبور باشید. پس در نهایت صبر و آرامش در مورد آینده تصمیم بگیرید. شما باید انتخاب مهمی برای زندگی خود کنید. می خواهید بمانید یا به زندگی مشترک خود پایان بدهید؟ تمام تلاش خود را بکنید تا احساسات خود را از تصمیم خود دور نگه دارید. برای اینکه احساسات شما درگیر نشود، زمان کافی به خود بدهید. همچنین شوهرتان نیز به زمان نیاز دارد تا در مورد رفتار و کردار اشتباه خود فکر کند و به این نتیجه برسد که اشتباه بزرگی در حق خودش، شما و زندگی مشترکتان مرتکب شده است. فرصت دادن همیشه بد و مخرب نیست بلکه گاهی مانند تلنگر سبب خواهد شد تا همسر شما برای حفظ زندگی تلاش بیشتری بکند.

خیانت اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که مرزهای رابطه سالم رعایت نشود. شما حق دارید بعد از خیانت شوهر، مرزهای جدیدی را برای زندگی مشترک خود تعیین کنید. شوهرتان نیز موظف است تا حد و مرزها را رعایت کند. مثلاً، شریک زندگی شما نباید در مورد شما یا مسائل زناشویی با همکار خانم خود صحبت کند. پس با کمک هم، لیستی از بایدها و نبایدهای زندگی و رابطه خود تعیین کنید. شما نباید با افرادی که خطر خیانت دارند، رفت و آمد کنید. پس حواستان را جمع کنید و حد و مرزهای صحیح و مناسبی را برای رابطه خود ایجاد کنید. پایبند بودن شوهرتان به این مرزها نشان می‌دهد که از کار خود پشیمان شده و می‌خواهد زندگی موفقی را در کنار شما داشته باشد.

وقتی متوجه خیانت شدید، پرخاش نکنید

شاید متوجه برخی از نشانه‌های خیانت همسر شده باشید اما نمی‌توانید با اطمینان بگویید؟ می‌خواهید بدانید که با مردی که خیانت کرده چطور رفتار کنیم؟ زنان موجودات شهودی هستند، اما مکث و تأیید می‌کنند. دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید آیا واقعا حدس شما درباره شک درست بوده یا غلط. به عنوان مثال، اگر شوهرتان زمان زیادی را صرف گوشی می‌کند و مشکوک هستید که او تمام وقت خود را صرف صحبت با کسی می‌کند، بررسی کنید آیا او واقعاً به شما خیانت می‌کند یا خیر. آیا این فقط یک شوخی دوستانه و یک چت معمولی است? آیا می‌تواند با همکاری که در پروژه‌ای با او همکاری می‌کند صحبت کند؟ یا اینکه او واقعاً به شما خیانت می‌کند؟ قدم بعدی را تنها پس از انجام اقدامات لازم انجام دهید. بسیار مهم است که وضعیت را از قبل تأیید کنید زیرا یک اتهام نادرست می‌تواند برای مدت طولانی به اعتماد در رابطه آسیب برساند.

وقتی متوجه می‌شوید که شوهرتان خیانت می‌کند، ابتدا نفس عمیقی بکشید. می‌دانیم که عصبانی هستید، اما کمی آرامش حفظ کنید. زمان مناسب را برای بحث پیدا کنید و اگر بچه‌ دارید، از حضور آن‌ها در این صحبت خودداری کنید.

وقتی با شوهرتان صحبت می‌کنید، بهتر است از او سوال کنید و در نظر داشته باشید که چگونه با او صحبت کنید. در ضمن، مهم است که بدانید چه بخواهید به او بگویید و این امر باعث می‌شود که مکالمه به مسائل غیرضروری و اتهام‌زنی منجر نشود. همچنین به نکات و حقایقی که مطمئن هستید، پایبند باشید و در مورد مسائل گذشته یا اتهامات، صحبت نکنید.

مستقیم به مسئله مورد نظر بپردازید. برای اینکه بدانید با مردی که خیانت کرده چطور رفتار کنیم؟ سوال بپرسید. وقتی که از شوهر خیانتکار سوال می‌کنید، او ممکن است رابطه نامشروع را انکار کند، اما از رفتار و زبان بدنش می‌توان به درستی فهمید. نشانه‌های دیگری هم وجود دارد که به دروغ گفتن اشاره دارند، مثل پشت کردن به سمت شما یا دست زدن به بینی یا خاراندن صورت. از آنجایی که با همسر خود طبیعتا مدتی است که ازدواج کرده‌اید، ممکن است قبلاً متوجه علائم فردی در او شده باشید. برخورد با شریک زندگی دروغگو بدون اعتماد به اطلاعات نادرست او، امری ضروری است تا بتوانید با موضوع خیانت مقابله کنید.

الان می‌دانید که او خیانت کرده است، اما نمی‌دانید که چرا و چگونه با شوهر خیانتکارتان رفتار کنید. اکنون زمانی است که به ازدواج خود باید کمک کنید. از مشورت با مشاور زوج خودداری نکنید و سعی کنید همه چیزهایی را که در اعماق ذهنتان دفن کرده‌اید بیرون بیاورید و مشکلات خود را حل کنید.

احساسات خود را کنترل کنید

هرچند قانونی درباره چگونگی برخورد با شوهر خیانتکار وجود ندارد، اما باید به خاطر سلامت عقل و احترام خودمان این کار را انجام دهیم. بهترین راه برای مقابله با شوهر خیانتکار پس از شوک اولیه، کنترل احساسات خودتان است. به فکر بودند که واکنش‌ها و رفتار شما چگونه بر روی افرادی که دوستشان دارید، مثل فرزندان و خانواده نزدیکتان، تأثیر می‌گذارد.

اگر فرزندان در این امر دخیل هستند، بهترین توصیه این است که آن‌ها را از ماجرا دور نگه دارید. با درگیر کردنشان در این وضعیت ناپایدار عاطفی و تلاش برای لکه‌دار کردن تصور آن‌ها از پدرشان، برای همیشه به آن‌ها آسیب می‌زنید. ذهن کودکان به اندازه کافی تکامل نیافته است که چنین رویدادها و احساسات پیچیده‌ای را به درستی درک و پردازش کند.

به خودتان در برابر همسرتان احساس خودتخریبی ندهید

تفکرات اشتباهی که ممکن است در این شرایط به ذهن شما برسد:

  •  شاید تقصیر من بود.
  • همه علائم شریک خیانتکار وجود داشت.
  • باید می‌فهمیدم که خیانت می‌کند.
  • شاید من به اندازه کافی خوب و باهوش نیستم.
  • من زیبا نیستم.
  • او لایق آدم بهتری است.

موضوعات مرتبط : رهایی از هرگونه افکار منفی

آیا باید شوهرم را به خاطر خیانت ترک کنم؟ احساس می‌کنم تقصیر من بود

آیا باید شوهرم را به خاطر خیانت ترک کنم

مطالعات کنونی روی زوج های آمریکایی نشان می‌دهد که 20 تا 40 درصد از مردان متاهل در طول زندگی خود رابطه خارج از ازدواج خواهند داشت. پس به خودتان خوبی کنید و بی مورد شخصیتتان را سرزنش نکنید. وقتی فردی بخواهد خیانت بکند، این کار را انجام خواهد داد.

ذهن شما پر از افکار و نظرات زیادی است. شاید آخرین چیزی که می‌خواهید انجام دهید، گوش دادن به صدای او باشد. اما عدم شروع گفتگو ممکن است باعث فهم اشتباهی از اتفاق شود و نتوانید از آن بگذرید.

وقتی که در قدم اول عصبانیت را کاهش دهید، ممکن است به شرایط با دید دیگری نگاه کنید. مدتی فراموش کنید که همسرتان را متهم کردید و به جای آن، به دلایل خیانتش تمرکز کنید. حتی اگر هیچ بهانه یا توجیهی برای او وجود نداشته باشد، آماده باشید که به حرف‌های او گوش دهید. انتقام کار زشتی است انتقام نابالغانه ست. کاری که ما را بزرگتر می‌کند این است که بدون انجام خیانت و رفتاری مانند مقابله به مثل، سعی کنیم رفتار درست را انجام دهیم. به راه‌ های صدمه زدن به شوهر خیانتکار فکر نکنید، بلکه به راه‌ هایی برای مقابله با این موقعیت فکر کنید.

اگر نمی‌توانید بر درد، عصبانیت و آسیب‌های خیانت خود را حفظ کنید حتما از کمک متخصص بهره بگیرید. انجام این کار به شما کمک می کند تا تمام احساسات متناقض و گیج کننده‌ای را که شما را عصبانی میکند و حتی قادر به نگاه‌ کردن به شوهرتان نیستید، درک کنید.

کلام آخر درباره با مردی که خیانت کرده چطور رفتار کنیم؟

چه طور با شوهر خیانتکار برخورد کنیم؟ بیایید در مورد چیزهایی که نباید بپذیریم و چگونگی رفتار صحیح صحبت کنیم. این توصیه مهم است چرا که مهم است که چه چیزی باید گفت و چطور عمل کرد. اگر چیزی را تصدیق نمی‌کنید یا به آن توجه نمی‌کنید، وضعیت مالی خودتان را به خطر نیندازید. حرف بزنید، با او راسخ روبرو شوید، خودتان را سرزنش نکنید و زیاد هیجانی نشوید. هر زنی حق عشق، احترام و وفاداری دارد و نباید به این وسیله به او خیانت شود. به یاد داشته باشید که توانایی شما برای مقابله با درد خیانت و بازسازی رابطه به واکنش او بستگی دارد. تنها اگر او واقعاً پشیمان باشد و تمایل به جبران داشته باشد، می‌توانید امیدوار باشید که از نو با هم زندگی کنید و ازدواجتان را نجات دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!