ثابت کردن عشق به طرف مقابل

ثابت کردن عشق

بسیاری از زوج‌ها با گذشت زمان احساس می‌کنند که همسرشان نسبت به آن‌ها دیگر شور و اشتیاقی ندارد. هرچند که ممکن است این احساس اشتباه باشد اما ممکن است ذهن فرد مقابل را درگیر کند که چه باید کرد تا دوباره احساس و عشق خود را به همسرم انتقال دهم. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره موضوع ثابت کردن عشق با شما صحبت کنیم و راهکارهایی ارائه دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

چه وقتایی نیاز است تا عشقمان را ثابت کنیم؟

چه وقتایی نیاز است تا عشقمان را ثابت کنیم؟

هر رابطه‌ای برای شروع، نیاز به وجود یک اعتماد و صداقت دارد. بسیاری از کسانی که با یکدیگر وارد رابطه می‌شوند ادعا می‌کنند که عاشق یکدیگر هستند اما همین که مدتی از رابطه آن‌ها می‌گذرد یکی از طرفین می‌خواهد تا فرد مقابل عشقش را به او ثابت کند. ثابت کردن احساس عشق به این معنی نیست که به پارتنر خود بگویید من عاشق تو هستم و به همین خاطر خودم را از بالای درخت به زمین می‌اندازم تا باور کنی!.

اثبات عشق به این معنا است که شما صداقت و متعهد بودن خودتان را با کمک روش‌های بی‌خطر و در شان خودتان به طرف مقابل نشان دهید. اثبات عشق به صورت کلامی اتفاق نمی‌افتد بلکه زمانی حاصل می‌شود که شما به پارتنرتان علاقه خود را نشان دهید.

بسیاری گمان می‌کنند که نشان دادن عشق باید از طریق خرید هدیه‌های گران قیمت و یا کارهای مادی بزرگ باشد که چنین تفکری اشتباه است. عشقی که از طریق بها دادن مادی اثبات شود اگر روزی مادیات نباشد نیز از بین خواهد رفت. برای احساس ماندگاری مانند عشق شما باید از روش‌های ماندگار استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما : راه های تبدیل عشق یک طرفه یه دو طرفه

عشق همواره ماهیتی پویا و فعال دارد به همین خاطر نیز با یک بار یا دوبار انجام دادن نمی‌توانید به صورت ماندگار عشق خود را به پارتنر یا همسرتان ابراز کنید.

استمرار در ثابت کردن عشق

ثابت کردن عشق به یک تداوم و استمرار نیاز دارد به همین سبب است که هر چه روش انتخابی شما بهتر و منطقی‌تر باشد فرد مقابل احساسات شما و کاری که برای او کردید را فراموش نخواهد کرد. ما در ادامه درباره راه‌های اثبات عشق به شما مواردی را پیشنهاد می‌دهیم. همانطور که گفتیم عشق ماهیتی فعال دارد به همین دلیل اثبات عشق به زمان خاصی نیاز ندارد.

آن چیزی که در امر اثبات عشق دارای اهمیت است داشتن ثبات و استمرار است. شما می‌توانید هر زمان که احساس کردید می‌خواهید عشق خود را به همسرتان ابراز کنید او را با انجام کاری غافلگیر کرده و خوشحال کنید.

بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که برای عشق شرط و شروط و محدودیتی نگذارید و هر زمان که دلتان خواست با یک کار کوچک و یا گفتن احساسات خودتان تداوم عشق و جریان داشتن آن در زندگی‌تان را به همسر خود ابراز کنید.

راه‌های ثابت کردن عشق مان به طرف مقابل

راه‌های ثابت کردن عشق مان به طرف مقابل

همانطور که اشاره کردیم برای اثبات عشق نیازی نیست تا همیشه کارهای بزرگ و با پول و هزینه زیاد انجام دهید زیرا عشق با این چیزها مغایرت دارد. از راه‌های اثبات عشق می‌توانید موارد زیر را مطالعه و مد نظر قرار دهید.

👈 شنونده‌های خوبی برای پارتنر یا همسرتان باشید

یکی از راه‌های ساده‌ای که بسیاری از افراد معمولا آن را نادیده گرفته و مهم نمی‌دانند این است که برای شنیدن حرف‌ها و دردودل‌های همسرشان وقت نمی‌گذارند.

زوجین برای یکدیگر باید گوش شنوا باشند. اینکه شما وقتی برای همسرتان اختصاص دهید و شنونده صحبت‌های او باشید بار روانی و فشار روانی را از او کم خواهد کرد. این موضوع بهتر است که دو طرفه باشد و هر دو زوج برای یکدیگر وقت بگذارند.

👈 راه‌های ثابت کردن عشق : با همسر خود وقت بگذرانید

بعضیاز زوج‌ها گاهی انقدر درگیر کار و مشغله می‌شوند که گاهی فراموش می‌کنند باید برای رابطه و عشق میان خودشان کاری بکنند. غرق شدن در کار و نادیده گرفتن احساسات و عواطف یکدیگر از دلایلی است که سبب سردی رابطه می‌شود.

شما می‌توانید گاهی برای ثابت کردن عشق و احیای علاقه میان خودتان چند روزی مرخصی گرفته و با همسرتان به انجام کارها و تفریحاتی بپردازید که دوست دارید.

👈 صداقت داشته باشید

اثبات عشق یعنی شما به همسر خود این اطمینان را بدهید که هنوز عشق میان شما زنده و در جریان است. موضوعی که با بحث اعتماد در مغایرت است این می‌باشد که شما به همسرتان دائما دروغ بگویید. استدلال بعضی از زوج‌ها این است که ما به همسرمان اگر دروغ گفتیم دلیلش این بوده که نمی‌خواستیم او ناراحت شود. در نظر داشته باشید که دروغ، دروغ است.

ما موضوعی تحت عنوان دروغ سفید که بسیاری از زوج‌ها اینگونه استدلال می‌کنند که چون نمی‌خواستیم همسرمان ناراحت شود به او دروغ گفتیم، نداریم. به یاد داشته باشید که دروغ تحت هر شرایطی نادرست است و سبب کدر شدن رابطه می‌شود.

ناراحتی و عصبانیت از احساساتی هستند که رد هر انسانی وجود دارد و این حق طبیعی همه است که بتوانند احساسات خود را صادقانه نسبت به موضعی حتی اگر ناراحت کننده باشد نشان دهند.

👈 راه‌های ثابت کردن عشق : محدود کردن را کنار بگذارید

یکی دیگر از راه‌های اثبات علاقه این است که همسر خود را با محدودیت‌های غیر منطقی و آزاردهنده اذیت نکنید. عشق با محدودیت منافات دارد و انجام این کار تنها همسرتان را ناراحت و دل آزرده می‌کند.

👈 از بیان احساسات خود نترسید و خجالت را کنار بگذارید

بعضی از زوج‌ها به دلیل خجالتی بودن احساسات خود را به همسرشان بروز نمی‌دهند. در بعضی از مواقع نیز می‌گویند که دیگر از من گذشته که بخواهم با گفتن جملات عاشقانه دل همسر خود را به دست بیاورم. به یاد داشته باشید که عشق سن و سال یا زمان و مکان نمی‌شناسد.

شما در هر سنی و در هر مکانی می‌توانید با گفتن یک جمله ساده مانند دوستت دارم خنده را بر لبان همسر خود بیاورید و قدمی در راه ثابت کردن عشق خود بردارید.

 👈 راه‌های ثابت کردن عشق : از شریک عاطفی خود قدردانی کنید

قدردانی کردن یکی دیگر از روش‌هایی است که شما می‌توانید با بیان ساده آن میزان اهمیت و علاقه خود را به همسرتان نشان دهید. گفتن جملات ساده اما با بار عاطفی بالا یکی از راه‌هایی است که شما می‌توانید محبت‌تان را به همسرتان نشان داده و به او یاداوری کنید که همچنان و مانند گذشته عاشق او هستید.

👈 هدیه‌های کوچک و تاثیر گذار برای همسرتان بخرید

بسیاری از زوجین فکر می‌کنند که زمان هدیه دادن فقط موقع تولد و یا سالگرد ازدواج است اما این طور نیست. شما می‌توانید با خرید یک شاخه گل زیبا که در کنار آن یادداشتی عاشقانه نوشته شده است روز همسرتان را زیبا کنید. هدیه دادن یکی دیگر از راه‌های ابراز علاقه است به همین جهت اگر همسر خود را بشناسید و بدانید که با چه چیزهایی خوشحال می‌شود می‌توانید خنده را به لبان او بیاورید.

کارهایی که باعث می‌شود طرف مقابل به عشقمان شک کند چیست؟

کارهایی که باعث می‌شود طرف مقابل به عشقمان شک کند چیست؟

شک مانند خوره است و از درون روان انسان را رو به نابودی می‌کشاند. گاهی ممکن است با انجام سهوی بعضی از کارها سبب شوید تا همسرتان نسبت به ثابت کردن عشق شما شک کند و یا گاهی عمدا به انجام این کارها می‌پردازید. در هر صورت بعضی از کارهایی که سبب می‌شود تا فردی به عشق همسر خود شک کند شامل موارد زیر می‌شود.

👈 بی‌تفاوتی

عشق نیاز به مراقبت و توجه کردن دارد. یکی از دلایل شک کردن نسبت به احساسات پارتنرتان این است که او نسبت به شما و تمام کارهایی که می‌کنید بی‌تفاوت شود.

بعضی از زوج‌ها در اوایل ازدواج بسیار مشتاق هستند تا تمام اتفاقات روزانه همسر خود را بدانند و از آن مطلع شوند اما هرچه به سمت جلو می‌روند از شدت هیجانات‌شان کاسته شده و در نهایت بی‌تفاوت می‌شوند. بی‌تفاوتی برای رابطه بسیار مخرب است و می‌تواند در مواقعی یک رابطه را به سمت جدایی سوق دهد.

👈 نادیده گرفتن

نادیده گرفتن از دیگر دلایلی است که سبب شک کردن می‌شود. مثلا ممکن است در جمعی نشسته باشید و همسرتان بدون اینکه نظر شما را بداند و بپرسد با سایر افراد حاضر در جمع قرار یک مهمانی را بریزد یا اینکه شما را با خود به مهمانی نبرد.

نادیده گرفتن در مردان و زنان سبب ایجاد مشکلات روحی بسیاری می‌شود و معمولا افرادی که از طرف همسرشان نادیده گرفته می‌شوند در معرض مشکلاتی مانند افسردگی قرار خواهند گرفت. فردی که ادعای عاشق بودن دارد هیچ موقع با انجام چنین رفتارهایی باعث ایجاد شک در ذهن همسر خود نمی‌شود.

👈 سرزنش کردن

سرزنش کردن به خاطر موضوعات کوچک و پیش پا افتاده از دیگر دلایلی است که سبب ایجاد شک در همسرتان خواهد شد. سرزنش کردن یک رفتار بسیار مخرب است که اعتماد به نفس و عزت نفس همسرتان را به صورت مستقیم نشانه می‌گیرد.

هر چه که فردی با مورد سرزنش قرار گرفتن به سمت شک کردن پیش برود به اندازه زیادی ناامید و افسرده خواهد شد و در نتیجه راهی سخت برای ثابت کردن عشق خواهید داشت.

👈 تحقیر کردن

تحقیر کردن نیز به مانند سرزنش کردن به اعتماد به نفس همسر شما آسیب می‌زند. افرادی که دارای روابط سالم هستند هرگز با انجام رفتارهای مخرب سعی در از بین بردن اعتماد به نفس همسر خود نمی‌کنند. انجام و بیان شوخی‌های نامناسب و یا سرکوفت زدن با زبان خنده یکی از نشانه‌هایی است که در صورت تکرار مداوم آن‌ها از سوی همسرتان دچار شک خواهید شد.

پیشنهاد ما به شما : ازدواج بدون عشق و علاقه

👈 عدم ابراز کلامی عشق

دوری کردن از گفتن جملات عاشقانه و یا بی‌تفاوت بودن موقع شنیدن این جملات از سوی همسرتان سبب ایجاد شک در او خواهد شد. برای مثال هنگامی که همسرتان به شما ابراز علاقه می‌کند جملاتی مانند ممنونم یا یک لبخند ساده به او تحویل ندهید. خجالت را کنار بگذارید و با سکوت خود سبب ایجاد شک در ذهن او نشوید.

👈 کم شدن رابطه جنسی

کم شدن رابطه جنسی و یا دوری کردن از برقراری رابطه یکی دیگر از دلایلی است که سبب ایجاد شک در همسرتان می‌شود. یک رابطه زناشویی سالم نیاز به برقراری رابطه جنسی سالم و خوب دارد.

شما میتوانید برای مشاوره همین حالا با کارشناسان مرکز مشاوره روانشناسی تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

برای تماس با مشاور کلیک کنید