اولين رابطه جنسي لذت‌ بخش

تجربه اولین دخول  و از دست دادن بکارت برای دختران یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی است و شاید برخی از دختران داشتن پرده بکارت را نوعی تبعیض جنسیتی قلمداد کنند و یا داشتن درد و راهکارهای کاستن از آن از مشغله‌های ذهنی آنان باشد. در این مقاله در مورد اولين رابطه جنسي لذت‌ بخش صحبت میکنیم.

اینکه آیا امکان داشتن تجربه از دست دادن بکارت بدون درد امکان‌پذیر است یا نه و اینکه می‌توان بجای داشتن استرس، شبی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را تجربه کرد یا نه نیز برای خیلی از زوجین سؤال است.

لذا در این مطلب سعی شده به اکثر این چالش‌ها پاسخ داده شود که افراد بتوانند با کسب آگاهی لازم به‌جای داشتن استرس یا اعمال ناشیانه در اولین تجربه دخول و تأثیر گذاری آن در روابط جنسی بعدی، خاطره‌ای دل‌نشین برای اولین و تنهاترین تجربه اولین دخول داشته باشند.

اولين رابطه جنسي لذت‌ بخش : پاره شدن بدون درد پرده بکارت

درواقع هر نوع آسیب و جراحت در بدن منجر به ایجاد درد و سوزش می‌شود و اين امر بستگي به میزان تجمع پایانه‌های عصبی در آن ناحیه و میزان انعکاس درد و آستانه تحمل افراد متفاوت است. از این‌ رو پاره شدن بکارت یک فرد هم مستثنا از این امر نیست ولیكن به دليل تجمع و عبور بسیار کم رشته‌های عصبی در این ناحیه میزان بروز درد بسیار كم است و حتی کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. البته همه اين موارد بسته به تفاوت‌های فردي و آستانه تحمل افراد از درد متفاوت است.

نكته حائز اهميتي كه خالي از لطف نيست در اينجا به آن بپردازم آشنایی با مسائل بهداشتی بخصوص در زمان برقراری اولین دخول برای زوجين است چراکه در زمان خون‌ریزی راه برای ورود میکروب‌ها و باکتری‌ها به بدن فرد مهیا می‌شود که در این‌باره می‌توانید مطالعاتي درباره بهداشت جنسی خانم‌ها و بهداشت جنسی آقایان بپردازيد.

چرا که قبل از انجام هر كاري اطلاعات كافي در مورد آن موضوع داشته باشيم درصد آزمون‌وخطا را كمتر می‌کند و داشتن اين اطلاعات می‌تواند از بروز مشكلات جانبي جلوگيري كند.

با توجه به اینكه تجارب اوليه جنسي ازنظر رواني در انجام رابطه‌های بعدي و لذت‌بخش بودن آن، تأثير بسزایی دارد، لذا شما عزيزان می‌توانید براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه از مشاوران متخصص مشاوركده همراه بهره‌مند شوید و با كسب مهارت‌هایی در اين زمينه براي عملكرد بهتر و خوشايند در ايجاد روابط سالم زوج مؤثر باشيد.

اولين رابطه جنسي لذت‌ بخش : برای داشتن پارگی بکارت بدون درد باید چه‌کاری انجام دهیم؟

اگر برای اولین بار می‌خواهید اقدام به رابطه جنسي داشته باشيد حتماً سعی کنيد فضایی آرام و دل‌نشین و به‌دوراز اضطراب و خستگی و استرس ایجاد کنید. چراکه مكان و موقعيت و شرايط فرد در اين امر بسيار حائز اهميت است.

همچنين اين شرايط مستلزم ايجاد آمادگي ازنظر جسمي و روحي رواني زوجين است در این صورت پارگی بکارت بدون درد یا با کمترین درد ممکن صورت می‌گیرد.

پس توصيه می‌شود در دوران نامزدي یا مدتی قبل از اينكه تصميم به انجام اين امر داشته باشيد از مشاوران و متخصصين حاذق در اين امر كمك بگيريد تا با ذهني آماده و فراغ بال و بدون استرس و تشويش با موقعيت تازه روبه‌رو شويد و تا حد امكان بهتر است از شب عروسی، شب عقد و مشابه آن براي اين امر استفاده نكنيد.

توصيه می‌شود قبل از شروع با معاشقه، زن كاملاً تحريك شود چراکه تحریک كامل زن سبب ترشح و شل شدن دهانه واژن می‌شود. در صورت تنگی واژن می‌توانید از ژل‌های روان کننده جهت تسهیل دخول استفاده کنید هم‌چین می‌توانید از افشانه‌های بی‌حس‌کننده حاوي ليدوكائين مخصوص بی‌حسی واژن نيز استفاده كنيد.

اهمیت شناخت لازم از نوع پرده بکارت

لازم است قبل از رابطه جنسی به شکل دخول از نوع بکارت همسر خود اطلاع پیدا کند چراکه بعضی از انواع بکارت ضخیم هستند و با عمل دخول و آمیزش پاره نمی‌شوند و حتي نزدیکی دردناکی را ایجاد خواهند کرد و این شرایط برای دفعه اول اصلاً مناسب نیست چراکه همان‌طور كه گفته شد تجارب اوليه جنسي در ايجاد رابطه‌های بعدي مؤثر است و همچنين خاطره آن تا آخر عمر همراه شریک زندگی‌تان خواهد ماند. در این حالت معمولاً پزشک با بریدن بکارت نسبت به رفع این مشکل اقدام خواهد کرد.

نكته ديگر اينكه بنا به نوع پرده بكارت ممكن است در مواردي پاره شدن بکارت در دفعه اول به‌طور کامل انجام نشود و هر دفعه مقداری از پرده بکارت پاره شود و خون‌ریزی كند و در مواردي هم كه نوع بكارت ارتجاعي باشد اصلاً خونریزی‌ صورت نمی‌گیرد.

همان‌طور كه قبلاً هم اشاره شد شناخت زوجين قبل از ايجاد رابطه جنسی اوليه از نوع پرده بكارت و نحوه برقراري ارتباط چه ازنظر جسمي و چه ازنظر بعد رواني بسيار حائز اهميت است. در لینک زیر اطلاعات مفیدی در مورد انواع پرده بکارت و روش تشخیص آن قرار داده‌شده است.

علت وجود پرده بکارت چیست و چرا دختران پرده بكارت دارند؟

باکره به کسی می‌گویند که هرگز رابطه جنسی نداشته و اين امر فقط مختص زنان نیست بلکه به آقايان نيز اختصاص می‌یابد. وليكن اکثر مردم به دختري که پرده بکارت خود را از دست نداده باشد باکره می‌گویند. همان‌طور که گفته شد این مسئله صرفاً به وجود یا عدم وجود پرده بکارت در زنان بسنده نمی‌شود چه‌بسا دختران نيز می‌توانند باوجود داشتن پرده بکارت رابطه جنسی داشته باشند و از لذت جنسي و پاسخ‌دهی به غرايز جنسي خود باوجود كليتوريس و مسیرهای ديگر براي لذت جنسي برخوردار باشند.

اکثر دختران فکر می‌کنند که وجود پرده بكارت در آنان به‌نوعی بی‌عدالتی در خلقتشان مربوط می‌شود. دقیقاً مشابه اینکه تا چند دهه پیش پسران و دختران تا قبل ازدواج از عملكرد کلیتوریس و لذت‌های جنسي ناشي از آن در دختران بی‌اطلاع بودند و فکر می‌کردند که دختران به سبب وجود بکارت تا قبل از ازدواج از لذت جنسی بی‌بهره خواهند ماند درصورتی‌که پسران بدون ازدواج می‌توانند از آن بهره ببرند.

درواقع این تفکری اشتباه است كه وجود پرده بكارت در دختران دليل بر باکره بودن آنان و یا نداشتن رابطه جنسی در آن‌ها است بلكه وجود پرده بكارت فقط و فقط به دلیل پیشگیری و عدم انتقال عفونت در زمان جنینی و بعد از آن در دوره نوزادی است.

وجود اين پرده به دليل شكل خاص اندام تناسلي دختران مانع از انتقال عفونت در دوره جنيني و نوزادي می‌شود. چراکه بعضی از پستانداران هم دارای این پرده هستند و از طرفی باکره بودن در آن‌ها محل دوشیزه بودن و این‌طور مسائل را ایجاب نمی‌کند و از طرفی دختران اساساً می‌توانند با باکره بودنشان رابطه جنسی هم داشته باشند در دوران عقد یا نامزدی بدون پاره شدن پرده بكارت؛ و از طرفی مشابه آن در پسران به سبب وجود پوست اضافی در سر آلت تناسلی آن‌هاست که همین عملکرد را در دوران جنینی برای پسر ایجاد می‌کند و بعد از تولد باید به‌وسیله ختنه برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!