نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی و کات + دلایل

پشیمانی بعد از جدایی یا طلاق می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد اما آنچه که در این باره مهم است بازگشت یا عدم بازگشت شما به رابطه می‌باشد.

4 علائم دلتنگی مردان بعد از جدایی

نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی و کات + دلایل

مهمترین علائم دلتنگی مردان بعد از جدایی شامل موارد زیر است:

  1. به شما به بهانه‌های مختلف زنگ میزند و یا پیام می‌دهد.
  2. مرتب شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال میکند.
  3. از دوستان و یا اطرافیان شما، سراغتان را می‌گیرد.
  4. تلاش می‌کند تا با شما درباره روزهای خوش گذشته صحبت کند.

علائم دلتنگی مردان بعد از جدایی

آیا مردان پس از جدایی دلتنگ می‌شوند؟ این پرسشی است که بسیاری از زنان و حتی خود مردان به دنبال پاسخ آن هستند و به همین دلیل به مطالعه مباحث روانشناسی مردان پس از جدایی می‌پردازند. از کودکی به پسران تلقین می‌شود که نباید گریه کنند، باید قوی باشند و احساساتشان را نشان ندهند.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 16 عوارض روحی خیانت در زنان

این باورها موجب شده تا بسیاری فکر کنند که مردان واقعاً این گونه هستند و اگر یک رابطه عاطفی پایان یابد، آنها آسیب زیادی نمی‌بینند و بی‌تفاوت می‌مانند. اما واقعیت این است که دلتنگی مردان پس از جدایی امری طبیعی و رایج است. مهم نیست که چه کسی رابطه را تمام کرده، هر دو طرف آسیب می‌بینند.

مردان معمولاً تمایل دارند قوی به نظر برسند و احساسات واقعی خود را پس از جدایی پنهان کنند. آنها سعی می‌کنند مانند یک فرد عاقل و بالغ رفتار کنند و خود را خونسرد و بی‌تفاوت نشان دهند. اما این نقاب دیر یا زود فرو می‌ریزد و اگر احساسات بر عقل چیره شود، نهایتاً تسلیم احساسات خود می‌شوند.

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد و به شخصیت مرد و نحوه جدایی بستگی دارد. وقتی جدایی به دلیل فشارهای خانوادگی یا اجتماعی و برخلاف میل دو طرف رخ دهد، تاثیر روانی سنگینی بر هر دو طرف می‌گذارد و مردان نیز مانند زنان برای مقابله با این وضعیت با دشواری مواجه خواهند شد.

عذاب وجدان مردان بعد از طلاق

اما اگر جدایی به خواست هر دو طرف یا یکی از آنها باشد و پایان تلخی در کار نباشد، آیا باز هم مردان دلتنگ می‌شوند؟

در بیشتر موارد، واکنش مردان به جدایی با زنان متفاوت است. مردان ممکن است بلافاصله پس از جدایی احساس نکنند که چه اتفاقی افتاده است و حس کنند که دوباره آزاد شده‌اند. این به معنای بی‌عاطفه بودن یا اهمیت ندادن به رابطه نیست، بلکه نوع واکنش آنها متفاوت است.

آیا مردان بعد از طلاق دلتنگ می‌شوند؟ این سوالی است که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. واقعیت این است که دلتنگی پس از طلاق برای مردان، همانند زنان، امری طبیعی است.  میزان و نوع دلتنگی می‌تواند بر اساس شخصیت فرد و نحوه جدایی متفاوت باشد.

مردان نیز ممکن است پس از طلاق دلتنگ شوند و با چالش‌های روانی روبرو شوند، به خصوص اگر جدایی به دلیل فشارهای خانوادگی یا اجتماعی و برخلاف میل دو طرف بوده باشد. در این موارد، مردان نیز درست مانند زنان برای مقابله با این وضعیت، زمان و تلاش زیادی نیاز دارند.

چرا مردان بعد از جدایی برمیگردند؟

مردان ممکن است پس از جدایی به رابطه بازگردند به دلایل متعددی که می‌تواند شامل عوامل عاطفی، روانی و عملی باشد. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

  • احساس دلتنگی و وابستگی عاطفی: بسیاری از مردان پس از جدایی متوجه می‌شوند که هنوز احساسات قوی نسبت به شریک قبلی خود دارند. دلتنگی برای لحظات خوب و خاطرات مشترک می‌تواند آنها را به فکر بازگشت به رابطه بیندازد.

  • عادت و راحتی: گاهی اوقات مردان به دلیل عادت به شریک زندگی و سبک زندگی مشترک، دچار احساس دلتنگی می‌شوند. بازگشت به یک رابطه آشنا ممکن است برای آنها راحت‌تر از شروع یک رابطه جدید باشد.
  • پشیمانی و تامل: پس از جدایی، مردان ممکن است به اشتباهات خود پی ببرند و از تصمیم خود پشیمان شوند. آنها ممکن است بخواهند فرصت دیگری برای جبران اشتباهات خود و اصلاح رابطه داشته باشند.
  • ترس از تنهایی: برخی از مردان ممکن است از مواجهه با تنهایی بترسند. پس از گذراندن دوره‌ای از تنهایی، ممکن است به این نتیجه برسند که بازگشت به رابطه قبلی بهترین راه برای جلوگیری از تنهایی است.
  • تغییر و رشد شخصی: جدایی ممکن است فرصتی برای خودشناسی و رشد شخصی فراهم کند. مردان ممکن است پس از این دوره متوجه تغییرات مثبت در خود شوند و بخواهند با نسخه جدیدی از خود به رابطه بازگردند.
  • فشارهای اجتماعی و خانوادگی: گاهی اوقات فشارهای اجتماعی و خانوادگی می‌تواند مردان را به بازگشت به رابطه قبلی ترغیب کند. خانواده و دوستان ممکن است نقش مهمی در این تصمیم‌گیری داشته باشند.
  • مشکلات مالی و اقتصادی: در برخی موارد، مسائل مالی و اقتصادی می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای بازگشت به رابطه داشته باشد. زندگی مشترک ممکن است از نظر مالی برای برخی افراد آسان‌تر باشد. در نهایت، بازگشت به یک رابطه پس از جدایی تصمیمی پیچیده و شخصی است که به عوامل متعددی بستگی دارد. هر فرد با توجه به شرایط و تجربیات خود، دلایل خاص خود را برای این تصمیم دارد.

دلایل پشیمانی مردان بعد از کات کردن و جدایی

دلایل پشیمانی مردان بعد از کات کردن و جدایی

پس از جدایی، مردان به دلایل مختلفی از جمله نحوه دلبستگی به دیگران، باورهای فردی و نگرش به روابط عطفی، ممکن است پشیمان شوند. با این حال، همه مردان پس از جدایی قطعاً پشیمان نمی‌شوند و برخی از آنها به راحتی زندگی خود را ادامه می‌دهند. برای مشاهده کردن پشیمانی مردان پس از جدایی، باید به چند نکته مهم توجه کنیم و با استفاده از روش‌های کارآمد، سعی کنیم تا مرد مورد نظر را دلتنگ و بی قرار کنیم.

او به دنبال رفع نیاز است

اگر مردی که دوست دارید فقط به دلیل ارضاء نیازهای شخصی مانند ارضای نیازهای جنسی، تفریح، و یا به دلیل تنهایی وارد رابطه با شما شده باشد، هدف رابطه برای او دلیل مهمی برای پشیمانی پس از پایان رابطه نخواهد بود. اگر او پشیمان شد، احتمالا به دلیل عدم رفع نیازهایی است که در گذشته در این رابطه برطرف میشدند.

متاسفانه بسیاری از خانم‌ها با دیدن پشیمانی در پارتنر خود به آن‌ها اجازه نزدیکی و برقراری رابطه عاطفی می‌دهند اما به محض اینکه مجددا نیازهای روحی یا جنسی مرد پر شد رابطه را ترک کرده و باعث صدمه زدن به احساسات شما می‌شود.

پیوند و صمیمیت بین شما بسیار بالا است

نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی، با صمیمیت و پیوند عاطفی درونی افراد ارتباط دارد. در بهترین روابط صمیمانه، زوجین به خود اجازه می‌دهند که دو نفر طولانی مدت با یکدیگر حرف بزنند، درباره موضوعاتی جذاب و هیجان انگیز صحبت کنند و به راحتی قادر به تجربه لحظات عاطفی و شادی با هم باشند. چنین روابطی با پایداری و اعتماد به یکدیگر همراه هستند. اگر رابطه دو نفر روی پایه های صمیمیتی قوی بنیان نشود، پس از جدایی حس پشیمانی به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

دلیل جدایی شما موضوعی ساده و بچگانه است

یکی از اصلی‌ترین دلایل پشیمانی پس از جدایی، دلیل اتمام رابطه است. اگر رابطه شما به دلایل ساده و کوچکی به پایان رسیده باشد و با هماهنگی و تفاهم بین شما و همسرتان قابل حل بود، احتمال پشیمانی شدیداً بیشتر است.

اما اگر علت جدایی شما مسئله‌ی جدی مانند خیانت یا عبور از خطوط قرمز رابطه باشد، احتمال پشیمانی کاهش می‌یابد. البته در این میان باید اشاره کنیم که بعضی از مردانی که خیانت کرده‌اند نیز احتمال اینکه پشیمان شوند وجود دارد یا این حال در این موارد بهتر است حتما با یک روانشناس صحبت کنید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: نشانه های مردی که به شما فکر میکند

مدت زمان رابطه شما بسیار طولانی بوده است

کارشناسان حوزه روابط عاطفی، نظرات متفاوتی درباره‌ی مدت زمان لازم برای دوره‌های آشنایی، صمیمیت، علاقه‌مندی و پیوند عاطفی دارند. با این حال، حداقل زمان مورد نیاز برای ارتباط حضوری، تلفنی و آنلاین در ماه‌های ابتدایی حداقل ۶۰ تا ۹۰ ساعت است. هر چه مدت زمان تجربه اشتراک در رابطه بیشتر شود، احتمال پشیمانی در مردان افزایش می‌یابد.

داشتن یک رابطه با طول زمانی بیشتر یا نسبتا طولانی، به‌علاوه‌ی دلبستگی ها و مزایای رابطه، نکاتی دیگر را نیز شامل می‌شود؛ چراکه هرچه فرد بیشتر در طول زمان در رابطه باشد، ارزشش بیشتر می‌شود؛ به این دلیل که بخشی از عمرش را برای آن صرف کرده و آن را دور نمی‌اندازد. رها کردن یک رابطه که برای آن زمان و تلاش زیادی صرف شده، کار آسانی نیست و این موضوع یکی از نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی است.

شرایط شما با شرایط در گذشته تغییر کرده است

نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی

نقش عامل بیرونی در تصمیمات فرد به وضعیت و شرایط زندگی او وابسته است. این شرایط شامل مشکلات مالی، شرایط شغلی، مسئولیت‌های زندگی و محدودیت‌های خانوادگی می‌شوند. ضمن اینکه این مشکلات باعث می‌شوند تا فرد از رابطه‌ای که تنش‌زاست فاصله بگیرد، دغدغه‌های زندگی نیز باعث می‌شوند تا افراد نتوانند به بهترین شکل در مسایل عاطفی پیشرفت کنند، چرا که باید انرژی خود را مختص مسائل مهم دیگر بکنند. در این میان مردانی که کیفیت زندگی خود را ارتقا داده‌اند و شرایط خود را با گذشته عوض کرده‌اند برای بازسازی رابطه به پارتنر قبلی خود بازمی‌گردند.

او رفتار خود را تغییر داده است

نباید حسی که فرد پس از جدایی از رابطه قبلی دارد را دست کم گرفت. آیا شما با رفتارهایتان باعث شدید که طرف مقابل احساس ناراحتی و نفرت کند؟ آیا در برابر او بی احترامی کردید و او را تحقیر کردید؟ آیا به شکل مداوم کمبودها و نقص های او را یاداوری کردید؟ آیا باعث شدید که او اعتماد به نفس خود را از دست دهد؟ باید از خودتان بپرسید که با رفتارهایتان چه احساسی در طرف مقابل ایجاد کرده‌اید. برای همین نباید به پارتنرتان نگاهی منفی داشته باشید.

با رفتار مهربانانه و شفافیت می‌توان در این موقعیت بهترین حالت را فراهم کرد و باعث شد که نه تنها شما، بلکه طرف مقابل هم به خودش احترام بگذارد. اگر تمامی رفتارهای آسیب رسان و مخرب خود را تغییر داده‌اید و پشیمانی خود را به صورت صادقانه نشان دادید در چنین شرایطی به رابطه باز خواهید گشت.

وجود ترس

یکی از نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی، ترس است. شاید شنیده باشید که ترس برخی اشتباهات را درست می‌کند. دلیل برقراری ارتباط این توصیف با موضوع مورد نظر این است که برخی افراد به دلیل پشیمانی از جدایی، فکر می‌کنند که باید در رابطه باقی بمانند، در حالی که واقعیت این است که این پشیمانی ناشی از ترس از شروع مجدد یک رابطه است.

وقتی مدتی با یک فرد در رابطه هستید و انرژی و تلاش زیادی برای این رابطه صرف کرده‌اید، فکر می‌کنید که تمام وقتتان هدر رفته است و بهتر است در همین رابطه بمانید (حتی اگر برای حل و فصل مسائل دائمی درگیری باشید)، به جای اینکه دوباره مجدداً بخواهید همه چیز را از ابتدا شروع کنید.

 اما این یک دروغ است. اگر از تجربه خودتان درس بگیرید، به رشد شما کمک خواهد کرد. به جای دیدن این موضوع به عنوان یک فرصت برای مجدداً بودن در کنار همسرتان، آن را به عنوان فرصتی برای بهتر کار کردن در باره‌ی رابطه‌ی بعدی نگاه کنید. بدانید که این دنیا پر از احتمالات و اتفاقات بزرگ است.

موضوعات مرتبط : آیا مرد خیانتکار درست میشود

مراحل جدایی در مردان

مراحل جدایی در مردان

در موضوع نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی بهتر است با مراحل ترک رابطه در مردان نیز آشنا شوید.  بعد از جدایی، مردان اغلب احساسات مختلفی را تجربه می‌کنند و در چند مرحله به پشیمانی می‌رسند. اگر در رفتار مردی که به او علاقه دارید، این نشانه‌ها را مشاهده کنید، احتمالا به زودی به شما ارتباط برقرار خواهد کرد.

احساس رهایی و آزادی

تجربه آزادی و رهایی پس از جدایی، برای بسیاری از مردان، اولین تجربه آنهاست. در روزهای اولیه پس از جدایی، بسیاری از مردان احساس می‌کنند که رابطه‌ی آنها دست‌و‌پاگیر و محدودکننده بوده و حالا روزهای خوبی پیش رویشان دارند.

داشتن احساس غرور

در آغاز جدایی، برخی از مردان به دلیل پایان دادن به رابطه عاطفی، احساس غرور و قدرت می‌کنند. اگر آنها منتهی کننده ارتباط باشند، احساس می‌کنند که تصمیم درستی گرفته‌اند.

ظهور علائمی از شک کردن

اگر رابطه شما با مرد مورد علاقه‌تان عمیق بوده باشد و بعد از جدایی از او درگیر احساس تنهایی و دلتنگی شده باشید، ممکن است مرد مورد نظرتان نیز به دلیل این احساسات، شک و تردید درباره تصمیم خود و ادامه جدایی باشد. در این صورت، شما می‌توانید به دنبال نشانه‌های دلتنگی در مردان باشید.

کنجکاوی درباره شما

بعد از گذشت مدتی، شروع به کنجکاوی درباره شما، سفرتان به کجا، کارهایی که انجام می‌دهید، افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید و با چه کسی گفت‌وگو می‌کنید، می‌کنند.

رفتن به سراغ یک روانشناس

کمک گرفتن از روانشناس می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چه زمانی مردان پس از جدایی دلتنگ می‌شوند؛ زیرا احساسات جدید در نهایت باعث ایجاد احساس پشیمانی و برگشت به رابطه می‌شوند.

طعنه زدن

یکی از نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی، طعنه زدن است. احساساتِ “میل” و “نیاز” به ارتباطِ مجدد در برخی افراد، به حدی رسیده است که تلاش می‌کنند راهی برای ارتباط با شما پیدا کنند. به همین جهت، ممکن است این افراد با بهانه‌های مختلفی پیام یا تماسی با شما برقرار کنند. همچنین، برخی از مردان به دلیل حسادت و نارضایتی ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به شما طعنه بزنند، مانند اشاره کردن درباره اشتباهات یا رفتار شما که در واقع به هدفِ اذیت کردن است.

اگر هر زمانی که نتوانید مشکل خود را به صورت سازنده حل کنید و نسبا به یکدیگر بی‌احترامی کنید، احتمالا در رابطه‌ی بعدی‌تان هم موفق نخواهید بود. در هر رابطه‌ای بحث و دعوا وجود دارد. بهترین کار این است که چگونگی مواجهه با اختلافات را یاد بگیرید، تا بتوانید رابطه‌ی سالمی داشته باشید.

بهتر است در صورتی که پیامی آزاردهنده از پارتنر پشیمان دریافت کردید فورا راه ارتباطی خود را قطع کنید زیرا گاهی اوقات مرد پشیمان سعی می‌کند تا با مقصر کردن شما و دادن احساس گناه، خیلی راحتتر شرایط بازگشت به رابطه را فراهم کند.

چرا بعد از جدایی پشیمان می‌شویم؟

نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی بسیار متنوع است. گاهی از جدایی از یک نفر پشیمان می‌شویم، زیرا در واقع هیچگاه با هم به یک نتیجه نرسیده‌ایم. این موضوع، به ویژه زمانی رخ می‌دهد که آن فرد با پیامک یا تماس تلفنی از ما جدا می‌شود و اصلاً مایل نیست در مورد مشکل صحبت کند.

(این رفتار خودخواهانه و بی‌ادبانه است) اگر نتوانید احساسات خود را از سینه بیرون بکشید و حس واقعی‌تان را بیان کنید، این خواسته همیشگی در بخشی از وجودتان باقی خواهد ماند و زمانی که این اتفاق می‌افتد، از جدایی تان پشیمان خواهید شد.

بعضی افراد در روابط بیش از حد می‌مانند، زیرا فکر می‌کنند بودن با این فرد بهتر از تنها بودن است. اما آیا میدانید که بودن در یک رابطه و عدم برآورده شدن نیازهای شما یا بدرفتاری با شما موجب تنهایی شما نمی‌شود؟

رسیدن به این نتیجه می‌تواند تا حد زیادی روی اعتماد به نفس شما اثر مثبتی بگذارد. بنابراین، قبل از اینکه دوباره برگشت به آن رابطه را در نظر بگیرید، از خودتان بپرسید که آیا این کار را به دلیل اینکه بهترین گزینه برای شماست، یا فقط به خاطر اینکه نمی‌خواهید تنها باشید، می‌کنید؟

پاسخ به این سؤال نشان می‌دهد که واقعاً می‌خواهید به این رابطه فرصت دوباره‌ای بدهید یا فقط به دنبال پر کردن جای خالی‌تان هستید؟ اگر پاسخ شما مورد دوم است، نیاز است زمان بیشتری را برای خودتان در نظر بگیرید و یاد بگیرید که در خودتان تنها باشید. آخرین باری که برای برگزاری یک برنامه سورپرایز آماده شده بودید، کی بود؟

اگر هربار که رابطه‌ی شما به پایان می‌رسد فقط در زمانی که با کسی باشید احساس کامل بودن می‌کنید، پس احتمالاً همیشه پس از هر جدایی، احساس پشیمانی خواهید کرد و طبیعتا نشانه های پشیمانی مردان بعد از جدایی را خواهید داشت. اما این پشیمانی با برگشت به رابطه، ارتباط مستقیم ندارد، بلکه فقط یک وضعیت درونی را بیان می‌کند که باید با آن کنار بیایید.

سخن آخر

اگر از این افراد هستید، وقت آن رسیده تا به مجرد بودن با یک نگاه جدید نگاه کنید. سعی کنید به جای دیدن مجردی به عنوان یک نقطه ضعف، آن را به عنوان یک فرصت برای کشف شخصیت و زندگی خودتان ببینید. با تغییر ذهنیت، شما قادر خواهید بود تا از مجرد بودن به عنوان یک فرصت برای رشد و یافتن خود آگاهی بیشتر استفاده کنید.

این کار شما را قادر می‌سازد تا در دفعات بعدی که رابطه‌ای برایتان به پایان برسد، بدون احساس پشیمانی آن را تمام کنید و این امر باعث آرامش شما خواهد شد. آرامشی که برایتان به این معنی است که قبلاً به کار با خودتان اهمیت داده‌اید و در دنیا به دنبال کسی نیستید تا شما را کامل کند یا شما را خوشبخت کند.

هدف شما پیدا کردن کسی است که شما را دوست می‌دارد و کسی باشد تا شادی و خوشبختی را برای شما ایجاد ‌کند. آن کسی که شما را رها کند، ارزش پشیمانی ندارد.

اگر نیاز به مشورت با مشاور متخصص دارید همین الان با مشاور کده تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

3 پاسخ

  1. من از همه مرد ها بدم میاد میدونی چرا چون من هفته ای پیش عاشق شدم اون ازم سواستفاده کرد شخصیت ام را زیر سوال برد دیگه می توانم به هیچکس اعتماد بکنم من الان یک دختر مغرور و پر از نفرت نفرین برای کسی که دل یک دختر را بشکنند 😡😡

    1. سلام همه ی مردا که اینجوری نیست تو شانست خوب نبوده وگرنه ماهم تو رابطه ایم اونم چندسال این حرفا چیه باید شانس داشته باشی و با هر پلشتی نرید تو رابطه

  2. دوست داشتن باید دوطرفه وهمزمان باشد.اصلا برای دوست داشتع شدن برای کسی کع درک نداره تلاش نکنید و وقت وچیزهای دیگه رو هدر ندهید چون اخرش بهم میخوره وبعد از شناخت کامل طرف خیلی پشیمون میشوید.عشق واقعی بدون هزینه ووقت والتماس و…شروع میشه ومنتی توش نیست یکی بر دیگری علاقه بیشتر نشون میده واین کاملا مشخصه.پس عشق واقعی رو پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!