11 نشانه مهم مردی که طلاق میخواهد

برای بسیاری از خانم‌هایی که نگران زندگی مشترکشان هستند، سؤالی پیش می‌آید که نشانه مردی که طلاق می‌خواهد چیست؟ اما قبل از هر چیز، باید به خاطر داشت که تمایل به طلاق همیشه قابل حدس زدن نیست. با این حال، بعضی نشانه‌ها می‌توانند خبر از سرد شدن رابطه یا نزدیک بودن طلاق بدهند. اگر به رفتار همسرتان دقت کنید، خیلی زود متوجه این نشانه‌ها خواهید شد و شاید بتوانید جلوی طلاق را بگیرید. همیشه سرد شدن رابطه نشانه‌هایی از خود به‌جا می‌گذارد و اگر زودتر به این نشانه‌ها واکنش نشان ندهید، ممکن است دیگر نتوانید جلوی آن‌ها را بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره موضوع نشانه های مردی که طلاق میخواهد صحبت کنیم.

نشانه های مردی که طلاق میخواهد

نشانه های مردی که طلاق میخواهد

همواره فردی که قصد پایان دادن به رابطه دارد، نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهد که به دلیل تغییرات احساسی همراه با آن، به راحتی قابل تشخیص است. نشانه‌هایی که مردانی که قصد طلاق و جدایی دارند کاملا بارز است به همین خاطر، خانم‌ها به سرعت آن‌ها را تشخیص می‌دهند.

همیشه علائمی از سرد شدن یک رابطه عاطفی وجود دارد. در این بخش، ما بررسی می‌کنیم که چه نشانه‌هایی از مردی که قصد طلاق دارد، وجود دارد. با این حال، باید به خاطر داشت که همیشه این نشانه‌ها دلیل طلاق نیستند.

قبل از اینکه به دلیل رفتارهای همسرتان، قضاوت کنید، به شرایط روحی و اجتماعی او نیز توجه کنید. برای همه ما پیش می‌آید که گاهی اوقات خسته شویم و نتوانیم به زندگی مشترکمان به اندازه کافی توجه کنیم. اما اگر این نشانه‌ها برای مدت طولانی بین شما و همسرتان باقی مانده‌اند، بهتر است برای برطرف کردن آنها از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

یکی از نشانه‌هایی که مردی که قصد طلاق دارد به نمایش می‌گذارد، سرد شدن رابطه است. این اولین نشانه‌ای است که باید شما را به حساسیت بیشتری تشویق کند. گاهی اوقات، گذشت زمان یا مشغله‌های کاری می‌توانند باعث شوند که همسر شما به اندازه روزهای اول به شما توجه نکند؛ اما در برخی موارد، این شرایط بدون هیچ دلیلی شروع می‌شود.

ممکن است فکر کنید که همسرتان بهانه می‌آورد و علاقه‌ای به صحبت با شما ندارد یا به اندازه گذشته برای شما وقت نمی‌گذارد. در این شرایط، بهتر است با همسرتان در میان بگذارید و دلیل رفتارش را بپرسید. اگر دلایلی که برای شما ارائه می‌دهد، قانع‌کننده نیست، بهتر است در مورد شرایط حساس بیشتری حساسیت نشان دهید. می‌توانید با مشاوره کردن با یک مشاور به دنبال راه‌حل مناسب برای این مسئله بگردید.

1. توجه نکردن به روابط جنسی

یکی از نشانه های مردی که طلاق میخواهد، در روابط جنسی مشهود است. رابطه جنسی یکی از مهمترین موضوعات در هر رابطه است و تمایلات جنسی هر شخص به آرامش روانی و علاقه به طرف مقابل بستگی دارد. اگر همسر شما اخیراً علاقه‌اش به برقراری رابطه جنسی با شما را از دست داده است، بهتر است به این موضوع با دقت بیشتری توجه کنید.

اگر یک مرد به دنبال طلاق است، نشانه آن برابر با عدم تلاش برای حل مشکلات است. تا زمانی که شما و شریک عاطفی‌تان به زندگی مشترک خود علاقه داشته باشید، تلاش می‌کنید تا مشکلاتی که در رابطه پیش می‌آیند را برطرف کنید. تلاش شما برای بهبود رابطه نشانه این است که بودن در کنار یکدیگر برایتان باارزش است. اما اگر احساس می‌کنید همسرتان تمایلی به حل کردن مشکلات ندارد، بهتر است درباره ارزش رابطه برای او شک کنید.

2. قهرهای طولانی مدت

یکی دیگر از نشانه‌های مردی که طلاق می‌خواهد، قهرهای طولانی است. این مردان نسبت به اینکه شما ناراحت هستید با اگر در بحثی شما مقصر بوده‌اید و اکنون پشیمان هستید اهمیتی نمی‌دهند. این مردان ترجیح می‌دهند تا مدت‌های طولانی‌تری با شما قهر بمانند و به احساس پشیمانی شما اهمیتی نمی‌دهند. از طرفی اگر شما قهر کنید بسیار عصبانی و پرخاشگر شده و خشونت از خود نشان می‌دهند.

3. خیانت

یکی از نشانه های مردی که طلاق میخواهد، خیانت او به شماست. خیانت می‌تواند به هر دلیلی در هر نوع رابطه‌ای رخ دهد. بسیاری از زنان پس از خیانت، تصمیم می‌گیرند رابطه خود را ادامه دهند. اما برای ادامه رابطه، باید به دیدگاه همسرتان درباره این کاری که انجام داده‌اید، توجه کنید؛ زیرا این یکی از مهم‌ترین نکات است.

اگر فرد مورد نظر از رفتار خود پشیمان نیست و به خودش حق می‌دهد، یا اگر این اولین بار نیست که با خیانت همسرتان مواجه شده‌اید، بهتر است به این موضوع کمی جدی‌تر فکر کنید. خیانت همیشه نشان‌دهنده وجود یک مشکل جدی در رابطه شماست؛ اما همان‌طور که گفتیم، اگر همسرتان تصمیمی برای حل کردن این مشکلات ندارد، این موضوع می‌تواند نشانه بی‌ارزشی رابطه برای او باشد.

موضوعات مرتبط : اگر شوهرتان این جملات را گفت بدانید طلاق نزدیک است

4. نادیده گرفتن حرمت‌ها

وقتی کسی را دوست داریم، ممکن است بعضی از رفتارهای ناخوشایندش را نادیده بگیریم و در دعواهایمان همیشه راهی برای بازگشت باقی بگذاریم. اما اگر همسر شما بدون توجه به این موضوع، حرمت‌های شما را نادیده بگیرد و به احساسات شما اهمیتی ندهد، این ممکن است نشانه‌ای از عدم تمایل به ادامه رابطه باشد. بنابراین، نادیده گرفتن حرمت‌ها می‌تواند یکی از نشانه‌هایی باشد که همسر شما به طلاق علاقه‌مند است.

5. عدم تلاش برای پیشرفت کردن

یکی از ویژگی‌های موفقیت در زندگی مشترک، تلاش هر دو طرف برای پیشرفت است. اما اگر احساس می‌کنید همسرتان در برنامه‌ها و اهدافشان شما را در نظر نمی‌گیرند، بهتر است با دقت بیشتری به وضعیت رابطه‌تان نگاه کنید. یکی از نشانه‌هایی که مردانی که از زندگی مشترک خسته شده‌اند و به طلاق فکر می‌کنند، نشان می‌دهند، این است که برنامه‌ها و اهداف فردی برای خود در نظر می‌گیرند. به عبارت دیگر، شما ممکن است احساس کنید در برنامه‌های زندگی آن‌ها هیچ نقشی ندارید.

6. صحبت درباره طلاق

یکی نشانه های مردی که طلاق میخواهد این است که به طور مداوم در مورد طلاق صحبت می‌کند. اگر همسر شما در دعواها از موضوع طلاق یا جدایی صحبت می‌کند، باید این موضوع را جدی بگیرید. اگر مردی همسرش را واقعا دوست داشته باشد، هرگز در مورد طلاق با او صحبت نمی‌کند. اما اگر همسر شما چنین پیشنهادی را مطرح کرده و یا در مقابل درخواست طلاق از طرف شما سکوت می‌کند، بهتر است این موضوع را جدی بگیرید.

7. انزوای عاطفی

یکی از نشانه هایی که مردی که قصد طلاق دارد ، انزوای عاطفی است. این فرد علاقه‌ای به بروز احساسات ندارد و مانند گذشته، علاقه‌اش را به شما نشان نمی‌دهد. با شریک احساسی خود همدلی ندارد و ارتباط صمیمانه‌ای با او ندارد. بنابراین، انزوای عاطفی از نشانه‌های مردی است که قصد طلاق دارد.

موضوعات مرتبط : زندگی بعد از طلاق برای مرد

8. دعواهای مکرر

نشانه های مردی که طلاق میخواهد را می‌توانید در میزان دعواهای خود جستجو کنید. وقتی یک رابطه با بحث و دعوا همراه می‌شود، ممکن است نشانه‌ای از تمایل به طلاق باشد. به همین دلیل، افراد ممکن است درگیر بحث‌های طولانی شوند و مشکلات را بیشتر کنند، اما به نظر می‌رسد که تلاشی برای حل مشکلات نخواهند کرد.

همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم، این نشانه‌ها همیشه به معنای درخواست طلاق از همسر شما نیستند. برای همه‌ی ما اتفاق می‌افتد که گاهی اوقات خسته شویم یا از چیزی ناراحت باشیم؛ اما اگر همسر شما به این رفتارها ادامه دهد و شما احساس کنید که شرایط به خوبی پیش نمی‌روند، بهتر است به این موضوع جدی‌تر فکر کنید. گاهی اوقات نمی‌دانیم مشکل از کجاست یا شاید راهی برای حل آن نداشته باشیم؛ همچنین، ممکن است نخواهیم با دیگران درباره‌ی مشکلاتمان صحبت کنیم. بنابراین، به نماد مردی که طلاق می‌خواهد توجه کنید.

در همه‌ی این شرایط، بهتر است از مشاور خانواده برای حل مسائلی مانند نماد مردی که طلاق می‌خواهد، کمک بگیرید. مشاوران به شما کمک خواهند کرد تا راه‌حل‌هایی برای بهبود زندگی پیدا کنید. همچنین، اگر راهی برای تغییر شرایط وجود نداشته باشد، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا شخصیت خود را قوی‌تر کنید و با مشکلات زندگی یا حتی جدایی کنار بیایید.

9. بهانه گرفتن‌های مداوم

یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد مردی قصد دارد رابطه را به پایان برساند، این است که حتی در مسائل کوچک هم به دعوا و بحث روی می‌آورد. او بهانه‌هایی پیدا می‌کند که قبلاً به آن‌ها توجه نمی‌کرد. هنگامی که مردی قصد دارد رابطه را به پایان برساند و نمی‌تواند به خوبی خواسته خود را بیان کند، با رفتارهای پرخاشگرانه، دعواهای بی‌مورد با بهانه‌های بچگانه و… سعی می‌کند که زن متوجه بهانه‌گیری‌های الکی و قصد او برای جدایی شود.

یک مرد که دیگر نمی‌خواهد رابطه را ادامه دهد، اگر رابطه را جدی بگیرد، به زن دروغ نمی‌گوید و مسائل را از او پنهان نمی‌کند. او به عشق زن ارزش قائل بوده و به او و علاقه‌اش احترام می‌گذارد.

10. عدم ابراز علاقه

یکی از نشانه های مردی که طلاق میخواهد، این است که در حالی که زن به او علاقه می‌نماید، او به زن علاقه‌ای نشان نمی‌دهد و به جای ابراز علاقه‌ی خود، از گفتن عباراتی مانند “دوستت دارم” و … خودداری می‌کند. گاهی او ممکن است قصد پایان دادن به رابطه را داشته باشد ولی به زن علاقه‌ای نشان داده ولی سبک بیان علاقه‌اش به گونه‌ای است که زن هیچگونه احساس صمیمیت و عشقی در جملات او نمی‌یابد. به نوعی انگار مرد از روی عادت یا به اجبار علاقه‌اش را ابراز کرده است.

وقتی مردی درگیر پایان دادن به رابطه‌ای است، حتی اگر به اشتباهی خطا کرده باشد، ممکن است نتواند معذرت خواهی کند. اما اگر مرد به احساسات و نگرش زن نسبت به خودش توجه کند، در صورتی که اشتباهی رخ داده باشد، معذرت خواهی می‌کند و برایش اهمیت دارد که زن به دلیل سوءتفاهم به او آسیب نبیند.

11. پرخاشگری و خشونت فیزیکی

یکی از مهمترین‌ نشانه های مردی که طلاق می‌خواهد این است که چنین مردانی نه تنها به شما ابراز علاقه نمی‌کنند بلکه از خشونت کلامی  فیزیکی نسبت به شما استفاده می‌کنند. غر زدن‌های مداوم و بهانه‌گیری‌های الکی در مردان گاهی سبب می‌شود که نسبت به شما مهر و عاطفه خود را از دست بدهند و از خشونت استفاده کنند. بهتر است هنگامی که مورد خشونت فیزیکی قرار گرفتید سعی نکنید با بیان جملاتی مانند اینکه عصبانی شد و من مقصر بودم همسرتان را تبرعه کنید. در چنین شرایطی حتما به دنبال راه درمان و پیدا کردن ریشه خشونت در همسر خود باشید.

12. تحقیر کردن های مداوم

یکی دیگر از نشانه های مردی که طلاق میخواهد این است که دائما سعی می‌کند به روش‌های مختلف شما را تحقیر کند. کوچک کردن شما و تحقیرهای مداوم خبر از این می‌دهد که همسرتان در دهن خودش دائما شما را با دیگر خانم‌ها مقایسه کرده و سعی می‌کند احساس کم ارزشی به شما دهد. در چنین شرایطی سعی نکنید تا به خود برچسب بزنید و وجودتان را تحقیر کنید بلکه باید واقع بین باشید و درک کنید که این حرف‌های زننده از جانب همسر شما کاملا بی اساس و صرافا برای این است که خواهان طلاق می‌باشد.

کلام آخر

با توجه به موارد گفته شده امیدواریم با نشانه های مردی که طلاق می‌خواهد آشنا شده باشید. در صورت مشاهده هر کدام از نشانه‌های فوق حتما از مشاوران و متخصصان حوزه سلامت روان، زوج یا خانواده کمک بگیرید تا در صورتی که امکان داشت بتوانید زندگی خود را حفظ کرده با بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

گرایش لیتل گرل چیست؟
اختلالات روانشناسی
یاشار موسی وند

گرایش لیتل گرل (Littel girl) چیست؟

گرایش “لیتل گرل” به یکی از زیرمجموعه‌های اختلال پردازش جنسی اطلاق می‌شود که در آن فرد بزرگسالی به نقش یک نوجوان دختر تبدیل می‌شود و از این نقش در تعاملات جنسی خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید »

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

گرایش لیتل گرل چیست؟
اختلالات روانشناسی
یاشار موسی وند

گرایش لیتل گرل (Littel girl) چیست؟

گرایش “لیتل گرل” به یکی از زیرمجموعه‌های اختلال پردازش جنسی اطلاق می‌شود که در آن فرد بزرگسالی به نقش یک نوجوان دختر تبدیل می‌شود و از این نقش در تعاملات جنسی خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید