از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه

از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه

گاهی در روابطمان، تمایز بین عشق و هوس به سختی قابل تشخیص است. عشق به معنای علاقه عمیق به فرد دیگر است، احساسی که به مرور زمان پرورش می‌یابد و معمولاً در نهایت به دلبستگی منجر می‌شود. هوس همچنین به شدت به عشق شبیه است، اما بسیار سطحی تر است و محدود به تمایلات جنسی می‌شود. یکی از موارد مهم در روابطمان، قابلیت تشخیص و تمایز میان عشق و هوس است، زیرا در روابطی که بر پایه هوس بنا شده‌اند، امکان برنامه‌ریزی بلندمدت یا انتظار تعهد به رابطه وجود ندارد. با این حال، با شناخت نوع رابطه‌ای که دارید، در صورت تمایل، می‌توانید رابطه خود را از هوس به عشق تغییر دهید. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه با شما صحبت کنیم پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

عشق یا هوس

همانطور که در مقدمه این متن ذکر شده، تشخیص میان رابطه عاشقانه و رابطه بر اساس هوس، کمی سخت است، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا علاقه فرد مقابل شما بر پایه عشق است یا هوس، حتی اگر در موردش مستقیماً با او صحبت نکرده باشید. در اینجا، چند نشانه اصلی از فردی که عاشق شماست، آورده شده است:

اگر شما اولین فردی باشید که طرف مقابلتان می‌خواهد اطلاعات خود را به او بدهد، خوب یا بد، این نشان می‌دهد که او احساس عمیقی نسبت به شما دارد و شما را به عنوان یک پایه ثابت در زندگی خودش می‌بیند و با شما ارتباط قوی برقرار کرده است. در مقابل، اگر شخص مقابل نمی‌تواند انگیزه‌ای برای تبادل اتفاقات روزمره با شما پیدا کند، این نشان می‌دهد که او زندگی خودش را دارد و به شما آنقدر فکر نمی‌کند که بتواند در مورد آن با شما صحبت کند. حتی اگر به دنبال بهبود شغلی خود باشد، باز هم ممکن است برای شما اولین بار نباشد که درباره آن مطلع شوید.

مردانی که برای شروع رابطه به دنبال هوس هستند بیشتر در تلاشند تا با شما رابطه جنسی برقرار کنند و دلیل این موضوع را به شدت عشقی که نسبت به شما دارند ربط میدهند. باید در نظر داشته باشید که رشد یک احساس و عشق نیاز به زمان دارد و شما نمی‌توانید بدون شناخت پارتنر خود با او وارد رابطه جنسی شوید. هوس موضوع و احساسی کاملا گذراست و معمولا زوجینی که بدون شناخت و به نام عشق با یکدیگر رابطه برقرار می‌کنند در نهایت با شکست مواجه می‌شوند.

نشانه هایی از یک عشق واقعی

ممکن است شما باور داشته باشید یا نه، اما یک پیام ساده مانند “صبح بخیر” می‌تواند نشان دهنده عمق احساسات فرد مقابل شما باشد. در مورد یک رابطه موفق، ثبات بسیار مهم است. برقراری ارتباط عمیق با فردی که هر زمانی که می‌خواهد وارد زندگی شما می‌شود و هر زمانی که بخواهد می‌رود، کار بسیار دشواری است. اگر فرد مقابل شما هر روز تلاش می‌کند تا با شما ارتباط برقرار کند، این به این معنی است که شما همیشه در ذهن او هستید و او می‌خواهد شما بخشی از زندگی‌اش باشید.

اینکه از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه بسیار سخت است. وقتی با فرد مقابل ارتباط برقرار می‌کنید اما مواجه به مشکل می‌شوید، پاسخ به شما بسیار طول می‌کشد و فقط زمانی با شما تماس می‌گیرد که لزومی به آن ندارد، احتمالاً وفاداری و تعهدی در این رابطه وجود ندارد و این از عدم تمایل فرد مقابل به پیوستن به این رابطه است. بعضی اوقات فرد ممکن است حتی قرارهای با شما را فراموش کند و نشان از این دهد که حضور در رابطه برایش مهم نیست. یک عشق واقعی توجه خالصانه با خود به همراه دارد و با بی محلی و یا نادیده گرفتن به صورت کلی منافات دارد.

به یاد اوردن جزییات

ممکن است جزئیاتی که فردی به یاد می‌آورد، از قبیل یک مکالمه در مورد خانواده‌تان یا اولین آهنگی که با هم گوش داده‌اید در اولین باری که با اتومبیل بیرون رفته‌اید، برای شما معنای زیادی داشته باشد. این جزئیات هر چند کوچک هستند، اما حتی به برای شما بزرگ میتوانند باشد. با یادآوری این جزئیات، به شما نشان می‌دهد که به شما توجه می‌کند و می‌خواهد شما را درک کند و با شما ارتباط برقرار کند. در واقع، این نشان می‌دهد که فرد دوست دارد شما را بشناسد و از شناختی که از شما دارد، لذت می‌برد.

میداند که شما چه میخواهید

برای اینکه بدانیم از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه باید رفتارهای فرد مقابل را به خوبی زیر نظر گرفت. وقتی که کسی شما را دوست دارد، به راحتی متوجه می‌شوند که شما به چه چیزی احتیاج دارید و چه میخواهید. اگر مدت زمان طولانی را با یکی از افراد سپری می‌کنید، بیشتر به خودتان می‌اندیشید و رفتار و حرکات شما تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرد. احساسات و عواطف آدم‌ها قابل تغییر هستند، مخصوصا زمانی که در حال مراقبت از دیگران هستید. برای مثال، اگر متوجه شدید که شخصی که با او وقت می‌گذرانید دچار درد و رنج است، نیاز است که متقابل با او نسبت به وضعیت خود پاسخی مثبت نشان دهید و اظهار همدردی کنید. به همین ترتیب، فقط به خودتان فکر نکنید، و زمانی که شخص دیگری در حال گریه کردن و احتمالاً دچار دردیست، آیا لبخند می‌زنید؟

تحریک و انگیزه دادن به دیگران چیز دیگری است، اما حس خوشحالی و لبخند زدن چیز دیگریست که باعث میشود بدانیم از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه. به همین دلیل، همدردی معمولا به مدت طولانی ایجاد می‌شود. با این حال، زمانی که هوس در کار است، همچنان شخص مقابل برای رسیدن به خوشبختی و رضایت خود تلاش می‌کند، برای او شاید حال شما و یا احساساتی که دارید مهم نباشد.

خوشحالی از با شما بودن

برای اینکه بدانیم از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه نگاهی به میزان توجه او به حالات خود بیندازید. وقتی دوستان، اعضای خانواده و حتی افراد تصادفی در خیابان می‌فهمند که شما با یکدیگر هستید، طرف مقابل احساس افتخار می‌کند که شما در زندگی او حضور دارید. شخصی که می‌خواهد با شما به مکان‌های عمومی برود، عکس‌های خود را با شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد و تمایل دارد که شما در جمع دوستان و اعضای خانواده خود برجسته باشید، در واقع به شما علاقمند است. ولی اگر چنین اتفاقی نیفتد، او نیازی به انجام این کارها ندارد. با این حال، باید به خاطر داشت که افراد با یکدیگر متفاوت هستند. اگر فرد شما از افراد مهم زندگی خود را پنهان می‌کند و از فاش شدن رابطه شما با هم کسی خبر ندارد، به معنایی عشق در رابطه شما هنوز شکل نگرفته است.

همیشه در کنار شما است

یک فرد که شما را به شدت دوست دارد، تلاش می‌کند تا در هر شرایطی در اطراف شما حضور داشته باشد. حتی در زمان‌هایی که باید بروند، به دنبال بهانه‌ای برای ماندن هستند. او در زمان‌های سخت کنار شما است و شما نگران نخواهید بود که پس از یک دعوا یا جر و بحث، شما را ترک کند. همیشه می‌توانید به او تکیه کنید و هر دوی شما در کنار هم هستید. این فرد، که همیشه در اطراف شما حضور دارد و از شما مراقبت می‌کند، همان فردی است که عاشق شما است.

برای اینکه بدانیم از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه توجه شما را به مطالعه ادامه مقاله جلب میکنیم. اگر طرف مقابل شما، احتمالا به دلیل دوست داشتنتان، به راحتی درباره‌ی آینده‌ی خود با شما یا بدون شما صحبت کند، این می‌تواند نشانه‌ی علاقه‌ی او باشد. او ممکن است درباره‌ی روزی که شما را دیده حرف بزند، یا با شما درباره‌ی نام فرزند آینده‌ی شما صحبت کند. ساختن آینده با یک نفر، به معنی داشتن یک رویا و شریکی در آن، به همراه عشق به اوست.

از صحبت کردن با یکدیگر لذت میبرند

اکثرا در هوس، پیش‌بینی‌های مشخصی وجود ندارد. اگر درباره آینده صحبت کنید، فرد مقابل ممکن است بحث را تغییر دهد یا خواسته شما را به تعویق بیندازد؛ همچنین، ممکن است به شما بگوید که در حال حاضر هیچ چیز خاصی در ذهنش ندارد. در هوس، معمولاً چیزهایی که قطعیت ندارند، مورد بحث هستند.

اگر کسی به شما علاقه‌مند باشد ولی قادر به بیان این علاقه با کلمات نباشد، ممکن است رفتارهایی پیش بینی کننده این علاقه را نشان دهد. برخی افراد از بیان این کلمات اجتناب می‌کنند چون ممکن است به تعهداتی در آینده منجر شوند. به جای آن، می‌توانند به شما بگویند که عاشق شما هستند یا تجربه‌ای از این قبیل نداشته‌ام.

در ارتباطات باید به یاد داشت که اعمال واکنش‌های رفتاری اهمیت بیشتری نسبت به کلمات هستند. طرف مقابل می‌تواند با استفاده از کلمات مختلف، هر چیزی را که می‌خواهد بیان کند اما باید توانایی نشان دادن حرف‌های خود با اعمال واکنش‌های متناسب را داشته باشد. هرچند شنیدن کلمات “دوستت دارم” از سوی یک فرد بسیار شیرین و لذت‌بخش است، اما این مسئله نباید مانعی برای انجام اقدامات دیگر به عنوان تأیید آن باشد. در آخرین تحلیل، برای رابطه پایدار، تعادل بین حرف و عمل بسیار مهم است.

برای اینکه بدانیم از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه باید به کیفیت صحبت کردن توجه کنیم. دو فردی که احساس عمیقی نسبت به یکدیگر دارند، به راحتی تمام شب بیدار می‌مانند و لذت می‌برند از اینکه با یکدیگر صحبت می‌کنند، اما جذابیت آن‌ها برای بیدار ماندن، در مکالماتشان است. این دو عاشق هم هستند و به ذهن یکدیگر علاقه دارند، همانطور که به بدن هم علاقه‌مند هستند. وقتی با یکدیگر صحبت می‌کنند، نمی‌توانند به گذشت زمان توجهی داشته باشند. آن‌ها به هیچ موضوعی سخت و غیرقابل انعطاف نیستند و حتی اگر در مورد یک موضوع با هم موافق نبودند، همچنان ذهنشان برای یکدیگر جذاب است.

هوس

هوس، حالتی است که معمولاً با علاقه به شخص دیگر همراه است و حتی اگر شما به شخص دیگری علاقه‌مند باشید، ممکن است تمام زمان خود را به فکر او بگذرانید. با این حال، در مورد رابطه فیزیکی یا جذابیت‌های ظاهری فرد، تمرکز شما کمتر است. در عواطف نیز، زوج‌هایی که در عشق هستند، همچنان به یکدیگر فکر می‌کنند، اما تمرکز آن‌ها بیشتر بر روی عواطف و علایق شخصی و مشترک است. در نتیجه، افکار و تمرکزات آن‌ها بیشتر به سمت جنبه‌های عاطفی و شخصیتی تمایل دارند تا جنبه‌های فیزیکی. هنگامی که به شخصی علاقه‌مند هستید، ممکن است از دیدار با افراد خانواده و دوستان آن شخص احساس عدم تمایل کنید. اما در صورتی که احساس عشق کنید، دوست دارید از تمام جنبه‌های شخص مقابل آگاه شوید. با مشاهده افراد و دوستان نزدیک به شخص مورد نظر، می‌توانید بسیاری از اطلاعات درباره او کسب کنید. اگر این امر جدی برای شماست، خانواده‌اش به یک قسمت بزرگ از زندگی شما تبدیل می‌شوند.

اگر عاشق شده‌اید و میخواهید بدانید از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه، احتمالاً به دنبال برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه خود هستید و به آنها به عنوان بخشی مهم از رابطه‌ی شما با شریک زندگیتان نگاه می‌کنید. همچنین، شما خوشبختانه از معرفی این افراد به بهترین دوستان و اعضای خانواده‌تان هیجان‌زده‌اید و می‌خواهید دیگران هم همچون شما آنها را تحسین کنند. البته به روشی منحصر به فرد و خاص برای شما. بطور منطقی میدانیم که هیچ فردی کامل نیست، اما هنگامی که با ترشح هورمون‌ها و اشتیاق خود مواجه می‌شویم، به راحتی چشمانمان را بسته و انتظاراتی دیگر داریم. هنگامی که توسط یک فرد جذب می‌شویم، نمایشی از یک فرد ایده‌آل در ذهن خود می‌سازیم و واقعیت شخص را نمی‌بینیم.

موضوعات مرتبط: مشخصات مردان تنوع طلب

عشق در نگاه اول وجود دارد؟

زمانی که یک رابطه در اوایل شکل‌گیری قرار دارد، ما یک چشم‌انداز ایده‌آل و رویاپردازی درباره خودمان داریم. به جز گذر زمان، نمی‌توانید کاملاً یک فرد را درک کنید. زمانی که با یک فرد آشنایی پیدا می‌کنید، آن فرد به تدریج گارد خود را کاهش داده و به شما اجازه می‌دهد که واقعیت شخصیتشان را ببینید. در این مرحله، شما می‌توانید واقعاً با یک فرد آشنا شوید. این می‌تواند نهایتاً به پایان یک رابطه مرحله‌ای برسد، به این معنی که هرگز از مرحله علاقه مندی فراتر نرود و یا رشد کند و به یک رابطه عاشقانه تبدیل نشود. اگر شخصی را دوست داشته باشید، باید از عیوب او آگاه باشید و با این حال، همچنان از او دوست بدارید. شاید دلیل این علاقه، داشتن این آگاهی باشد. با این حال، به زمان نیاز است.

بهتر است در باب موضوع از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه در نظر داشته باشید که عشق در نگاه اول وجود ندارد، اما ممکن است در ابتدا هوس احساس شود. در اولین برخورد، کشش قوی به شما دست می‌دهد و هنگام دیدن آن شخص، احساس شدیدی در سرتان به وجود می‌آید. این احساس، به راحتی با عشق اشتباه گرفته می‌شود، به خصوص اگر رابطه در حال رشد باشد. عشق به شکل صحیح، نباید بلافاصله شکل بگیرد، بلکه باید با گذراندن زمان و شناخت درستی که با یکدیگر دارید، شکل گیرد. برای اینکه به کسی عاشق شوید، نیاز است که زمانی را با آن شخص بگذرانید و به درستی آن شخص را بشناسید.

یک مطالعه اخیر به بررسی رفتارهای متفاوت ما در زمان‌هایی که به عشق و هوس مبتلا هستیم پرداخته است. در این زمان‌ها، اتفاقاتی در مغز پیچیده ما رخ می‌دهد که باعث می‌شود رفتارهای ما تغییر کنند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که با وجود ارتباط نزدیک این دو وضعیت، قسمت‌های مختلفی از مغز به نام استریاتوم فعال می‌شوند. قسمتی که به علاقه مربوط است، بخش‌هایی از مغز است که به لذت‌های فوری مانند خوردن غذا و روابط جنسی، فعالیت می‌کنند. با این حال، عشق با بخش دیگری از مغز ارتباط دارد که به ارزش چیزها مرتبط است؛ این بخش، ارزش یک کار یا فعالیت را با لذت و پاداشی که از آن به دست می‌آوریم، به هم مرتبط می‌کند.

وقتی تمایل جنسی ما به طور منظم باعث رضایت و لذت ما می‌شود، عشق در ما رشد می‌کند. به همین دلیل، بیشتر زمان ها عاشق شدن به صورت ناگهانی و اتفاقی نمی‌باشد. زمانی که ما فرایند تحول هوس به عشق را پیگیری می‌کنیم، احساسات ما به بخش های دیگر غشای استخوان به مغز منتقل می‌شود. به نظر می‌رسد که عشق در سطح پایه‌ای، رمانتیک نبودن آن، یک عادت است که با برطرف شدن تمایل جنسی ما، رشد می‌کند. این روند مشابه با عوارض مغزی در مواجهه با مواد مخدر است. افرادی که تا به حال عاشق شده‌اند این مساله را به خوبی می‌دانند.

شما در حال مطالعه مقاله از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه هستید. بهتر است، تلاش کنید عشق طرف مقابل را بپذیرید و با سخت کوشی در پیوستن به او در زندگی، شریک شوید. برای این کار، می توانید در مورد پیشرفت در زندگی، رؤیاهای شغلی، گرایشات، ارزش ها و هر چیزی که بهترین دوستتان می تواند درک کند، با او صحبت کنید. بهترین راه برای تبدیل علاقه به عشق، ایجاد یک رابطه دوستانه با او است.

هوس به عشق تبدیل میشود؟

هوس به عشق تبدیل میشود

اگر می‌خواهید هوس را به عشق تبدیل کنید، بهتر است تلاش کنید کارها را به روشی غیرمعمول و متفاوت انجام دهید. برای این منظور، می‌توانید با علاقه‌مندان به همراه بیرون بروید و فعالیت‌هایی با هم شرکت کنید. مثلاً می‌توانید با دوستان خود به تعطیلات بروید، ورزش کنید، بازی‌های ویدئویی انجام دهید و یا حتی به دیدار اعضای خانواده یکدیگر بروید. در این بین، به سؤالات شناختی خود بپردازید و سعی کنید به پاسخ‌های آنها دقت کنید. به این ترتیب، می‌توانید به سمت عشق پیش بروید.

شما می‌توانید برای اینکه بدانید از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه، با دادن انرژی مثبت به فرد مورد نظر، او را تشویق کنید تا درباره علایقش صحبت کند. با به اشتراک گذاشتن شور و شوق خود و حمایت کردن او ، او نیز احساسات خوب خود را با شما به اشتراک می‌گذارد. تنها کافی است که به علاقه‌مندی‌هایش آگاه باشید و تلاش کنید این اهمیت را به او بدهید که در مورد آن‌ها صحبت کند. بهترین کاری که می‌توانید بکنید، گوش دادن و احترام به علایق و نظراتش است. اگر هر چند به شدت عاشق فرد مورد نظرتان هستید، قبل از بروز احساساتتان و ابراز عشق، صبر کنید تا او آمادگی خود را نشان دهد. اگر او همچنان با شما باشد، این نشانه‌ای از پیشرفت و رشد شماست و بهتر است صبور باشید و به احساساتش احترام بگذارید. بنابراین، بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و منتظر بمانید تا او به شما نزدیک شود. در نهایت، این به شما بستگی دارد که بهترین راه را برای دستیابی به عشق خود پیدا کنید.

نشانه های اینکه بدانیم از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه

وقتی در یک رابطه هستید، احتمالاً علاقه و هوس فرد دیگر به شما برایتان مهم است. نشانه‌های عشق در فرد مقابل و کشف اینکه از کجا بفهمیم عاشقمه یا هوسه شامل موارد زیر می‌شوند:

1. او اولین نفری است که با اتفاقات مهم زندگی شما آشنا می‌شود،

2. همیشه دوست دارد با شما ارتباط داشته باشد،

3. جزئیاتی از شما را به خاطر می‌سپارد،

4. خوشبختی و رضایت شما برایش اهمیت دارد،

5. احساس افتخار می‌کند که شما در زندگی‌اش حضور دارید،

6. به شما حمایت می‌کند،

7. با شما درباره آینده صحبت می‌کند،

8. و از روی شیوه‌های مختلف، به عشق و علاقه‌اش نسبت به شما اشاره می‌کند.

اگر شما عاشق شخص مقابلتان هستید، ممکن است که :

۱. دوست داشته باشید تمام شب بیدار بمانید و با هم صحبت کنید.

۲. نتوانید از فکر کردن به او جلوگیری کنید.

۳. خواهان معرفی او به دوستان و خانواده‌تان باشید.

۴. بدانید که هیچ کس بی‌عیب نیست، اما با وجود این، او را دوست دارید.

۵. بدانید که عشق واقعی زمان و تلاش بسیاری می‌طلبد. ۶. در عشق، برخی مناطق مغز تحریک می‌شوند که با هوس فرق می‌کنند.

این مطلب چقدر برات مفید بود؟ post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!