از کجا بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

از کجا بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

یکی از مواد مخدری که مورد مصرف بالایی دارد و ممکن است در هر سن و قشری در جامعه مورد مصرف قرار گیرد شیشه است.به همین دلیل خانم های زیادی در مورد مصرف شیشه توسط شوهرشان نگرانی هایی دارند اما از کجا بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه؟

ما در این مقاله بطور دقیق و تجربی این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد و امیدوار هستیم بعد از مطالعه این مطالب تمام نگرانی هایی که در این خصوص دارید کاملا برطرف شود.تا انتها با مشاورکده همراه باش…

اصلا شیشه چیه؟

شیشه یکی از مواد مخدر صنعتی و روان گردان است که اعتیاد بسیار شدیدی دارد و در دراز مدت نه تنها باعث ایجاد مشکلات ذهنی و روانی میشود بلکه تمام جسم فرد مصرف کننده هم در بر میگیرد. متاسفانه در 15 سال اخیر مصرف این ماده مخدر بطرز چشم گیری افزایش پیدا کرده است.

شیشه را با نام آمفتامین ، سنگ، یخ(ice) و کریستال هم میشناسند.در حال حاضر با توجه به اینکه تولید این ماده شیمیایی بصورت غیر اصولی و با استفاده از مواد اولیه نا مناسب (ناخالص) انجام میشود شاهد عوارض شدید تری در بین مصرف کنندگان آن هستیم!

چرا این موضوع را بیان کردیم؟

کیفیت پایین تولید موجب شده است عوارض اعتیاد به این ماده مخدر بیش از بیش خودش را نشان دهد و اتفاقات ترسناک و حتی جبران ناپذیری رقم بزند پس در اکثر افرادی که مصرف شیشه دارند منتظر رفتار و عکس العمل های غیر طبیعی باشید.

رنگ و شکل ظاهری شیشه چطوریه؟

ماده مخدر شیشه

شیشه ماده ای سفید یا شیری رنگ است همچنین در موارد بسیار محدود با توجه به مواد اولیه سازنده ممکن است آبی رنگ هم باشد.این ماده بصورت خورده شیشه یا کریستال است و زمانی که با آن مواجه میشوید احساس میکنید قسمتی از خورده شیشه یا بلور و کریستال از جایی جمع شده و در داخل بسته ای قرار داده شده است.اگر این ماده را جایی خارج از بسته بندی خودش ببینید امکان تشخیص شیشه بودن یا نبودن آن بسیار سخت است.

محل نگهداری شیشه کجاست؟

شیشه همانطور که از اسمش مشخص است موادی سفید یا شیری رنگ است که بصورت شیشه خورده یا کریستال در بسته های کوچک پلمپ میشود.پس در جواب سوال از کجا بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه میتوان گفت همراه داشتن چنین بسته ای بدون شک به معنی مصرف کننده بودن است مگر اینکه همسر شما پلیس مبارزه با مواد مخدر باشد!

همچنین بعضی از افراد برای نگهداری شیشه از ظرف های نگهداری قرص و دارو استفاده میکنند تا به هیچ عنوان شک کسی متوجه آن ها نشود.در هر صورت شیشه اصلا شبیه به قرص نیست و با دیدن ماده ای با شکلی گفته شد در هر ظرفی میشه به سرعت پی برد که آن شیشه است نه دارو!

نحوه مصرف شیشه به چه شکله؟

پایپ کشیدن شیشه

اکثر افراد شیشه را با استفاده از پایپ مصرف میکنند. پایپ وسیله ای شیشه ای و گرد است که شیشه را در آن میریزند و از طریق حرارتی که به آن داده میشود آن را مصرف میکنند.پایپ دارای حجم دایره ای شکل برای قرار دادن مواد در آن و لوله ای متصل به آن جهت کشیدن دود حاصل از سوختن شیشه به داخل دهان میباشد.

پس اگر چنین وسیله ای در وسایل همسرت پیدا کردی هیچ دلیلی جز مصرف کننده بودن ندارد در واقع این وسیله به درد کار دیگری نمیخورد!

بیش از 90 درصد مصرف کنندگان از پایپ برای کشیدن شیشه استفاده میکنند اما در مواردی هم این ماده مخدر با استفاده از زر ورق و لوله ( لوله خودکار ، آنتن تلویزیون ، نی ، لامپ یخچال ) مورد مصرف قرار میگیرد.پس در کنار هم بودن زر ورق و وسایل گفته شده در کنار هم کمی شک برانگیز است!

برای سوزاندن شیشه و مصرف آن نیاز به حرارت زیادی است.معمولا افرادی که مصرف شیشه دارند از فندک اتمی استفاده میکنند.فندک اتمی از فندک های معمولی بزرگتر است و شعله بسیار قوی تری دارد.داشتن فندک اتمی دلیل بر مصرف شیشه نیست اما اکثر افرادی که مصرف مواد مخدر مثل شیشه دارند از این مدل فندک استفاده میکنند.

در نهایت بعضی از افراد معتاد به شیشه که تعداد بسیار کمی هستند و در میزان مصرف بسیار بالایی قرار دارند شیشه را تزریق میکنند.وحشتناک ترین نوع مصرف شیشه تزریق است و باعث نابودی بافت های بدن میشود.

موضوعات مرتبط: برای ترک شیشه چه بخوریم

شیشه را در کجا مصرف میکنند؟

سوال بسیاری از خانم هایی که نگران مصرف شیشه توسط شوهرشان هستند این است که برای مصرف شیشه مثل خیلی از مواد مخدر دیگر باید جای مناسبی وجود داشته باشد یا خیر؟

مصرف شیشه بسیار ساده است و تنها به یک فندک و پایپ نیاز دارد برای همین کسانی که به شیشه اعتیاد دارند لازم نیست برای مصرف در محیط امن قرار گیرند و حتی میتوانند در ماشین ، دستشویی ، حمام و اتاق خواب مصرف کنند!

توجه !

شیشه در زمان مصرف بویی ندارد و تقریبا شبیه بخار آب است.اگر کسی سیگار بکشد نه تنها در زمان سیگار کشیدن بلکه حتی تا چندین دقیقه بعد از آن میشه از بوی سیگار متوجه این موضوع شد اما در خصوص شیشه تقریبا هیچ بو و عامل اثباتی وجود ندارد!

افراد مصرف کننده شیشه چه رفتاری دارند؟

مصرف شیشه میتواند توسط یک پسر کمتر از 18 سال یا یک پزشک متخصص انجام شود.همانطور که گفته شد این ماده مخدر در اصل روانگردان است پس اولین علائمی که در شخص ایجاد میکند رفتار غیر طبیعی و قابل تشخیص میباشد.

اعتیاد به شیشه بسیار زیاد است و برای همین موضوع مصرف شیشه در اقشار مختلف جامعه را بیان کردیم.

علائم مصرف شیشه

  • اضطراب و استرس
  • توهم
  • عصبانیت بی مورد
  • بالا بودن ضربان قلب
  • باز بودن و گشادی غیر طبیعی مردمک چشم
  • رنگ پریدگی یا سرخی غیر طبیعی پوست صورت
  • عرق سرد
  • پر حرفی
  • کم خوابی
  • تمرکز بالا
  • رفتارهای هیجانی و پر خطر

توجه !

یکی از مهم ترین عوارض شیشه توهم است و ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.توهم صرفا به این معنا که شخص چیزهایی میبیند یا میشنود که بقیه متوجه آن نمیشوند نیست بلکه ممکن است باعث شک شود.

از ما میپرسید از کجا بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه؟

ما به شما پاسخ میدهیم که اگر هر کدام از نشانه های گفته شده در شوهر شما بود و در کنار آن درگیر شک بی مورد و افراطی هست قطعا درگیر مصرف شیشه شده است!

هر کسی زیاد صحبت کند شیشه کشیده است؟!

در یکی از علائم مصرف شیشه به پر حرفی اشاره شد البته این موضوع ممکن است در خیلی ها باشد اما دلیل بر اعتیاد به شیشه نیست.اما در کسانی که علائم بیشتری دارند و در کنار این علائم پر حرف هم هستند مصرف شیشه قابل اثبات است.

علاوه بر پر حرفی ، ممکن است حرف های عجیبی در موضوعات مختلف و خارج از عقل و منطق زده شود.

چند مثال از مراجعینی که داشتیم:

خانم الهام از تهران

همسرم گاهی اوقات حرف هایی میزند که من را میترساند.اوایل برایم عجیب نبود و به حرف های او گوش میدادم اما هر چه بیشتر گذشت این صحبت ها عجیب تر شد.او میگوید از طرف خداوند فرستاده هایی به سمت او می آیند و از آینده خبر میدهند.حتی یکبار گفت با امام زمان در ارتباط است. تنها رفتار غیر طبیعی همسرم این صحبت ها است که متاسفانه بعد از مدت ها متوجه مصرف شیشه در او شدم.

خانم سمیه از شیراز

همسرم مغازه دار است و درآمد خوبی دارد همچنین از ابتدای زندگی تا الان با من و بچه ها رفتار خوبی داشته است اما اواخر متوجه شدم خیلی بیش از حد صحبت میکند در حالی که او ذاتا آدم کم حرفی بود.صحبت هایش تمامی ندارد و با حرص و عصبی شدن همراه است.این ها هم برای من شک برانگیز نبود تا اینکه گفت دولت و همکارنی که در صنفش هستند میخواهند او را سر به نیست کنند و حتی یکی از همکارانش نقشه قتل او را دارد!

این صحبت ها ادامه دار بود تا اینکه در وسایل همسرم فندک عجیبی پیدا کردم در حالی که او اصلا سیگاری نیست!

متاسفانه چند وقتی هست که متوجه شدم درگیر مصرف شیشه شده است و در حال درمان و ترک اعتیاد به شیشه است.

علائم نئشگی و خماری شیشه

مصرف مواد مخصوصا مواد روانگردان باعث میشود تغییراتی در رفتار شخص ایجاد شود و همچنین مصرف نکردن مواد توسط فردی که اعتیاد دارد هم رفتاری غیر طبیعی ایجاد میکند.به زبان ساده به این دو مسئله نئشگی و خماری گفته میشود و میتوان آن را تشخیص داد.

علائم نئشگی شیشه

  • پر حرفی
  • انرژی زیاد
  • رانندگی پرخطر
  • تمرکز بیش از حد روی کار در حال انجام
  • تعریق بی مورد
  • باز شدن غیر طبیعی مردمک چشم بطور واضح
  • رفتار بیش از حد خوب و غیر طبیعی با دیگران
  • پر خوری غیر طبیعی

توجه !

تمام این موارد ممکن است در یک شخص قابل مشاهده نباشد و با توجه به نوع مصرف و خصوصیات شخصی علائم متفاوت باشد.اما در کل بیشترین علائم قابل مشاهده در افرادی که به شیشه اعتیاد دارند این ها است.

علائم خماری شیشه

  • بی حوصلگی
  • کلافگی بیش از حد
  • اضطراب و استرس زیاد
  • بد رفتاری با دیگران
  • افکار توهمی
  • احساس نیاز زیاد به دیگران
  • رفتار و اعمال خارج از ادب و شئونات اخلاقی
  • پرخشاگری

توجه !

موارد خماری شیشه هم بصورت یکسان در تمام افراد وجود ندارد اما در اغلب کسانی که به شیشه اعتیاد دارند در زمان هایی که مصرف انجام ندادن و اصطلاحا خمار هستند چنین رفتارهایی میبینید که بر اساس شخصیت و شرایط شخی شدت آن متفاوت است.

در نهایت

امیدوارم توانسته باشیم پاسخ دقیق و جامعی به سوال از کجا بفهمم شوهرم شیشه میکشه داده باشیم.پاسخ ما بر اساس داده های علمی و همچنین تجربه چند ساله ارتباط با افراد معتاد به شیشه است بنابراین میتوانید تا بیش از 90 درصد راز مصرف شیشه در همسرتان را کشف کنید.

امیدوارم پاسخ سوالتان در خصوص همسر و هر عزیز دیگری که در خصوص مصرف شیشه به او شک کردید منفی باشد و هیچوقت در چنین شرایطی قرار نگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان با تجربه حوزه اعتیاد میتوانید همین الان با مشاورکده تم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

گرایش لیتل گرل چیست؟
اختلالات روانشناسی
یاشار موسی وند

گرایش لیتل گرل (Littel girl) چیست؟

گرایش “لیتل گرل” به یکی از زیرمجموعه‌های اختلال پردازش جنسی اطلاق می‌شود که در آن فرد بزرگسالی به نقش یک نوجوان دختر تبدیل می‌شود و از این نقش در تعاملات جنسی خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید »

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

گرایش لیتل گرل چیست؟
اختلالات روانشناسی
یاشار موسی وند

گرایش لیتل گرل (Littel girl) چیست؟

گرایش “لیتل گرل” به یکی از زیرمجموعه‌های اختلال پردازش جنسی اطلاق می‌شود که در آن فرد بزرگسالی به نقش یک نوجوان دختر تبدیل می‌شود و از این نقش در تعاملات جنسی خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید