ویژگی های زن ایده آل برای ازدواج

👈 ازدواج همیشه یکی از مسائلی بوده است که برای بسیاری از خانواده‌ها دغدغه به شمار می‌آید. اهمیت دقت به ازدواج و پیدا کردن همسری برای یک عمر زندگی کار آسانی نیست زیرا انسان‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند و شناختن امری زمان‌بر است. بسیاری از آقایان به دنبال فردی هستند که بتواند آرامش را در محیط خانه به وجود بیاورد و کانونی برای تغذیه روح آن‌ها و پیشرفت در زندگی شود. ما در این مقاله می‌خواهیم تا با معرفی ویژگی‌های زن ایده آل برای ازدواج، اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهیم تا مسیر انتخاب همسر را برایتان آسان‌تر کنیم.

زن ایده آل برای ازدواج

👈 بسیاری از آقایان پیش از ازدواج و یا در جلسات فردی مشاوره این سوال را مطرح می‌کنند که ویژگی‌های همسر ایده آل چیست؟ بهتر است در نظر داشته باشید که صفات و ویژگی‌های شخصیتی کاملا نسبی هستند و شما قبل از پیدا کردن فردی که ایده آل باشد در ابتدا به این موضوع فکر کنید که ایده آل برای شما به چه معنا است؟

وقتی صحبت از ویژگی‌های مثبت می‌کنید سعی داشته باشید تا آن را به صورت کامل برای خودتان در ابتدا تعریف کنید. برای مثال خوب بودن از زاویه دید شما با خوب بودن از زاویه دید فردی دیگر کاملا متفاوت است. وقتی شما از کلمه ایده آل استفاده می‌کنید منظورتان از این واژه باید دقیق باشد.

ممکن است فردی زن ایده آل برای ازدواج را در ویژگی‌هایی مانند داشتن دستپخت خوب و یا خانه‌دار بودن ارزیابی کند و فرد دیگری ایده آل بودن همسر خود را در داشتن موفقیت‌های فردی و شغلی در نظر بگیرد.

اگر میخواهید یک ازدواج موفق داشته باشید و شریک زندگی خود را به خوبی انتخاب کنید پیشنهاد میکنیم از مشاوره ازدواج استفاده کنید.

به همین جهت در ابتدا بهتر است برای دریافت این سوال ابتدا خودتان را خوب بشناسید. ازدواج زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که شما در ابتدا شناخت نسبتا کاملی از خود داشته باشید. برای شناخت بهتر خود می‌توانید از روانشناسان کمک بگیرید و با انجام تست‌های شخصیت و باز کردن گره‌های مشکلات فردی خود به یک صلح درونی برسید.

بعد از شناخت خودتان نوبت به هدفی است که در زندگی دارید؛ زیرا داشتن همسری که با شما هم ‌مسیر باشد به موفقیتتان سرعت خواهد بخشید.

زن ایده آل برای شما باید مطابق با اهداف زندگی و خلقیات شما باشد. با این حال ما در ادامه به بررسی ویژگی‌های همسر ایده آل برای ازدواج از نظر مردان خواهیم پرداخت پس تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی‌های زن ایده آل برای ازدواج از نظر مردان

همانطور که گفته شد برای پیدا کردن زن ایده آل برای ازدواج بهتر است که در ابتدا خودتان را خوب بشناسید. اما بعضی از زنان ایده آل در داشتن ویژگی‌هایی که به عنوان یک استاندارد و یک الگو شناخته می‌شوند با هم مشترک هستند. از این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

👈 لوند بودن

مردان به طور کلی مجذوب زنانی می‌شوند که رفتاری لوند دارند. ویژگی‌هایی مانند داشتن شیطنت‌های زنانه، داشتن ظرافت‌های رفتاری، زیبا صحبت کردن، پوشیدن لباس‌های زیبا و آراسته بودن همگی از مشخصه‌های بارز زنان لوند است.

👈 داشتن زیبایی‌های ظاهری

بی‌شک نمی‌توان منکر مهم نبود زیبایی‌های ظاهری شد. در نگاه اول مردان با دیدن ظاهر و چهره زنان اولین ارتباط‌ها را برقرار می‌کنند به همین جهت هر چقدر که بیشتر به ظاهر و سلامت پوست خود برسید به همان اندازه نزدیک به معیارهای مردان می‌شوید.

👈 باهوش بودن

بسیاری از مردان علاقه به زنانی دارند که باهوش باشند. باهوش بودن زنان به معنای داشتن ای‌کیو بسیار بالا نیست بلکه همین اندازه که بتوانند ریزبین باشند و به جزییات توجه کنند برای مردان جذاب است.

👈 پر انرژی و شاداب بودن زن ایده آل برای ازدواج

یکی از دیگر ویژگی‌های زن ایده آل برای ازدواج، پر انرژی و شاداب بودن است. این موضوع کاملا صحت دارد که زن‌های پرانرژی و شوخ‌طبع به طور کلی برای مردها جذابیت بیشتری دارند.

هیچ مردی از دیدن چهره ناراحت و خشمگین همسر خود احساس رضایت نمی‌کند به همین جهت شاداب بودن و مثبت‌نگری به طور معقولانه باعث ایجاد آرامش در محیط خانه می‌شود.

نکته‌ای که در این باره بهتر است در نظر داشته باشید این است که شاداب بودن باید واقعی باشد و تظاهر به شاد بودن باعث ایجاد نتیجه معکوس است. آنچه که بسیاری از روان‌شناسان به آن تاکید دارند مصداق بارز ضرب‌المثل ( هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد) است.

به طور کلی آنچه که زن‌های ایده آل را از سایر زن‌ها جدا می‌کند این است که تمام احساسات آن‌ها شامل خشم، ناراحتی، ترس و…. در زمان درست و به موقع بروز پیدا می‌کند.

👈 صبور بودن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک همسر ایده آل دارد این است که فردی صبور و شنونده‌ باشد. صبور بودن به نوعی باعث افزایش آستانه تحمل فرد در موقعیت‌های موقتی زندگی می‌شود. شاید دیده باشید که بعضی از خانم‌ها با اولین مشکل استرس و اضطراب می‌گیرند و با تصمیم‌گیری عجولانه، شما را به دردسر می‌اندازند.

بودن این ویژگی در خانم‌ها باعث می‌شود تا به نوعی اعتماد به نفس مردها افزایش پیدا کند و بتوانند در موقعیت‌های بحرانی منطقی تصمیم‌گیری کنند.

معمولا خانم‌هایی که بسیار عجول هستند و شتاب‌زده عمل می‌کنند برای مردها جذابیت ندارند؛ به همین جهت سعی کنید تا از طریق صحبت کردن و آزمودن شریک عاطفی خود او را بسنجید.

👈 صادق بودن

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که از ملزومات شکل‌گیری هر ازدواجی است، صادق بودن است. این ویژگی ارتباط نزدیکی در شکل‌گیری اعتماد دارد و بدون وجود آن هیچ ازدواجی سرانجام خوشی نخواهد داشت.

زن ایده آل برای ازدواج راستگو است و سعی می‌کند با انجام رفتار درست خود را در شرایط غیر منطقی و سخت قرار ندهد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل تغییر شرایط محیطی و مصلحت جمعی گاهی ممکن است که فرد مورد نظر شما گاهی دروغ نیز بگوید اما آن در جا و مکان خاص خود باید ارزیابی شود.

آنچه که مقصود ما است، شفاف بودن و نداشتن خصلت دروغ‌گویی به عنوان یک صفت شخصیتی است. بسیاری از افراد ممکن است که هر روز دروغ بگویند و این ویژگی در شخصیت آن‌ها ذاتی شده باشد. خانم‌های موفق و ایده آل افرادی دروغ‌گو نیستند و صداقت به عنوان خط قرمز آن‌ها در رابطه شناخته می‌شود.

👈 متعهد بودن زن ایده آل برای ازدواج

از دیگر ویژگی‌ای که در خانم‌های مناسب برای ازدواج وجود دارد، متعهد بودن است. در همین ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشید که تعهد امری دو طرفه است و تنها با داشتن تعهد در یکی از افراد در رابطه، ازدواج شما حفظ نمی‌شود.

داشتن تعهد در صورتیکه دو طرفه باشد باعث بقای ازدواج و آرامش خاطر زوجین می‌شود به همین دلیل یکی از ویژگی‌های زن ایده آل برای ازدواج پای‌بند بودن به تعهدات است.

 بین زنی که واقعا متعهد است با زنی که فکر می‌کند فردی دارای تعهد است بسیار تفاوت وجود دارد. گاهی بعضی از افراد چه زن و یا مرد گمان می‌کنند که در رابطه خود متعهد هستند اما بعدها به علت‌هایی مانند مطمئن نبودن از تصمیم خود، مشکلات روانی فردی، دو دل بودن و ….. تعهد خود را از یاد می‌برند و این جا است که خیانت و یا سایر مشکلات پیش می‌آید.

👈 قوه درک بالا و واقع‌بین بودن

یکی از مشکلات عمده‌ای که بعد از ازدواج و یا حتی در دوران عقد زوجین را به سمت اتاق درمان می‌آورد این است که می‌گویند: همسر من درک ندارد، همسر من انتظارات نامعقولی دارد و یا اینکه من توانایی بر طرف کردن انتظارات نامعقول همسر خود را ندارم.

ممکن است در زوج‌های اطراف خود گاهی این جملات را شنیده باشید اما منشا این مشکلات از کجاست؟

پاسخ این است که نداشتن قوه درک و تحلیل شرایط به صورت منطقی، باعث بروز بیشتر اختلافات و یا دعواهای زوجین می‌شود. زن ایده آل برای ازدواج، سعی می‌کند تا با تحلیل شرایط موجود، به وضعیتی مطلوب دست پیدا کند.

زن‌های ایده آل انتظارات و توقعات خود را با توجه به شرایط فعلی همسر خود سازگار می‌کنند و با داشتن سطح توقع غیر منطقی به غرور همسر خود آسیب نمی‌رسانند.

👈 داشتن توانایی حل مسئله

امروزه بسیاری از روان‌شناسان و مشاوران در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به این مورد بسیار توجه می‌کنند و سعی دارند تا از طریق صحبت کردن مهارت حل مسئله را به زوج‌ها آموزش دهند.

این توانایی به معنای تحلیل شرایط بحران‌زا در 4 مرحله است. این مراحل شامل شناخت و ارائه تعریفی دقیق از مشکل، فکر کردن و در نظر گرفتن راه‌حل‌های انتخابی، انتخاب نهایی و بازنگری است.

وجود این ویژگی در زن‌ها برای مردها بسیار خوشایند است و باعث می‌شود تا فشار ناشی از مشکلات روانی تنها بر دوش یک فرد نباشد.

زن ایده آل برای ازدواج چه خصوصیاتی را ندارد؟

👈 همانطور که به ویژگی‌های زن ایده آل برای ازدواج اشاره کردیم اکنون نوبت سلب صفات منفی از این زنان است. به طور کلی زنان ایده آل صفاتی شامل موارد زیر را ندارند.

  • دروغگو نیستند.
  • تعارف نمی‌کنند و سعی دارند تا همیشه صراحت داشته باشند.
  • پرخاشگر نیستند.
  • منزوی نبوده و کاملا اجتماعی هستند.
  • بی‌هدف نیستند.
  • عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی ندارند.
  • منفی‌باف نیستند.

موارد فوق از مهم‌ترین خصلت‌هایی است که در زنان ایده آل برای ازدواج یافت نمی‌شود. البته شما می‌توانید برای تشخیص وجود و یا عدم وجود این ویژگی‌ها در شریک عاطفی خود قبل از ازدواج به یک مشاور مراجعه کرده تا با راهنمایی حرفه‌ای و دقیق متوجه ویژگی‌های موجود در همسر آینده خود شوید.

کلام آخر

👈 چنانکه اشاره کردیم امید است تا نکات گفته شده برای شما مفید بوده باشد. بهتر است در نظر داشته باشید که ازدواج و یافتن همسر نیاز به شناخت عمیق دارد و این شناخت گاهی به دلایلی مانند عشق زیاد، واقع‌بین نبودن و یا بت‌سازی از شریک عاطفی خود به خوبی دیده نمی‌شود.

کار مشاوران و روانشناسان این است که به شما در شناخت زن ایده آل برای ازدواج کمک کنند زیرا بررسی هر کدام از صفات گفته شده به هیچ عنوان کار راحتی نیست.

علاوه بر این سعی کنید برای خود فاکتورهای غیر منطقی از همسر آینده‌تان نسازید و با توجه به در نظر گرفتن روحیه خودتان به دنبال شریک عاطفی خود بگردید.

در این راستا تلاش کنید تا با حرف دیگران خودتان را به چاه نندازید زیرا معیارهای فردی برای انتخاب همسر کاملا متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!