نشانه ها‌ی مرد ناسازگار

نشانه ها‌ی مرد ناسازگار

تفاوت در نظرات در یک رابطه طبیعی است، تا زمانی که هر دوی شما روش‌های سالمی برای حل اختلاف نظرهای خود داشته باشید. همسری که سازگار است، با استدلال منطقی و بدون فریاد زدن مشکلاتش را با شما حل می‌کند. اما فردی که ناسازگار باشد به صحبت‌های شما گوش نمی‌دهد و به جای صحبت منطقی با شما مبارزه می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت جامع و کامل درباره نشانه ها‌ی مرد ناسازگار به شما اطلاعاتی ارائه دهیم؛ پس با ما تا انتها همراه باشید.

5 تا از مهمترین نشانه های مرد ناسازگار

از مهمترین نشانه‌های مرد ناسازگار می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

داشتن غرور و تکبر

داشتن تواضع در زندگی مشترک بسیار مهم است. زندگی سخت است و در مسیر زندگی شما زمان‌هایی پیش می‌آید که با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. بحران‌های زندگی ممکن است شما را از پای درآورده و ضعیف و آسیب‌پذیر کنند. در زمانی که شما ضعیف هستید، نداشتن تواضع و سرزنش کردن یا تکبر، نشانه‌های همسر ناسازگار هستند که می‌توانید در بحران‌های زندگی به وضوح مشاهده کنید.

مردی که مغرور است دائما شما را سرزنش خواهد کرد و از هر کاری که شما قصد انجام دادن آن را داشته باشید ایراد می‌گیرد. او سعی می‌کند تا در هر شرایطی برتری خود را به شما نشان دهد و برای انجام این کار گاهی نیز حتی شما را تحقیر خواهد کرد. زندگی زناشویی نباید یک میدان مسابقه باشد و زوجین برای داشتن رابطه سالم باید با یکدیگر سازش کرده و سعی کنند تا نقاط منفی یکدیگر را پوشش دهند.

درباره موضوعات مالی با شما موافق نیست

در دوران دوستی، شاید نیاز به داشتن دیدگاه مشترک درباره پول احساس نشود. اما این موضوعات در ازدواج کاملا فرق می‌کند. داشتن تفاهم در زمینه مالی باعث می‌شود تا زوجین بتوانند با یکدیگر پیشرفت کنند و دارایی‌های خود را افزایش دهند. هنگامی که همسر شما خسیس و یا بیش از ازندازه ولخرج باشد این می‌تواند یکی از نشانه‌های عدم سازگاری باشد و در زمان بعد از ازدواج با مشکلات مالی مواجه خواهید شد. حتی اگر شما هر دو مستقل هستید و درآمدهای جداگانه دارید، برای داشتن یک ازدواج موفق، همچنان نیاز است که دیدگاه‌های نسبتاً مشترکی درباره پول باید داشته باشید.

شما در حال مطالعه مقاله نشانه ها‌ی مرد ناسازگار هستید. برای آن دسته از زنانی که درامد جداگانه ندارند نداشتن تفاهم در زمینه مالی می‌تواند سبب اختلافات بسیار عمیقی شود که در نهایت زوجین را تا پای میز طلاق بکشاند. برای صحبت کردن در این زمینه و حل اختلاف نیازی به پرخاشگری و یا عصبانیت نیست بلکه کافی سعی کنید تا درباره نیازهای خود با همسرتان به شکلی منطقی صحبت نمایید.

شما را درک نمی‌کند

شاید فکر کنید که این موضوع، با نشانه‌های همسر ناسازگار کاملا بی‌ربط است. در واقع، یک رابطه سالم باعث می‌شود که احساس امنیت کنید و نگران یا مشکوک نباشید. همسر سازگار، به شما توجه دقیقی می‌کند و نیازهای شما را درک می‌کند و زمانی که شما در مرز ناامنی قرار دارید، با گذشت و سازگاری، این مشکل را برطرف می‌کند. اما همسر ناسازگار با لجبازی و عدم توجه به احساسات شما، می‌تواند این احساسات را تشدید کند.

سازگاری یکی از ویژگی‌هایی است که باید در روابط و ازدواج‌های سالم وجود داشته باشد. درک کردن نه تنها باعث پیشرفت در رابطه می‌شود بلکه سبب افزایش احساس همدلی و صمیمی‌ کردن روابط می‌شود. به همین دلیل برای افزایش درک در رابطه می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید.

فعالیت‌های مشترکی برای انجام دادن با یکدیگر ندارید

نداشتن تفریحات مشترک یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به مرور زمان سبب فرسایشی شدن رابطه شود. داشتن هماهنگی نشانه‌ای است که می‌توانید با یکدیگر همکاری کنید و مسیر زندگی را به بهترین طی کنید. این موضوع شامل داشتن تفریحات مشترک نمی‌شود. یک مثال از این نوع رفتار، این است که هنگام آماده شدن، فرد موردنظر همیشه شما را منتظر نگه می‌دارد و شما برای انجام کارها همیشه باید صبر کنید. فعالیت‌های مشترک شما در اولویت او نیستند و این نشانه‌ای از عدم سازگاری است.

ناتوانی در رسیدن به یک نقطه مشترک

شما در حال مطالعه مقاله نشانه ها‌ی مرد ناسازگار هستید. ازدواج به معنای سازگاری زوجین به مرور زمان است اما وقتی پارتنر شما تلاشی در جهت سازگار با شما پیدا نمی‌کند در این جا است که اختلافات و دعواهای شما شروع می‌شود. به عنوان مثال، اگر همسر شما گیاه‌خوار باشد و شما گوشت‌خوار باشید، در زندگی مشترک ممکن است گاهی بی‌توجهی یا توهین به رژیم غذایی شما شود. این موضوع ممکن است برای شما خوشایند نباشد و مشکل‌ساز شود.

وقتی دو نفر سازگار هستند، می‌توانند با توافق در هر مسئله‌ای که دوست دارند برای گفتگوی مشترک در کنار یکدیگر لذت ببرند و این موضوع هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه به بهبود رابطه نیز کمک می‌کند. اما نشانه‌های همسر ناسازگار این است که او تلاشی برای پیدا کردن راه درست برای گفتگو نمی‌کند. در زمان مشکلات، ناراحتی و عصبانیت، فریاد می‌زند، قهر می‌کند یا سکوت و بی‌محلی را انتخاب می‌کند.

یک مثال ساده وجود دارد، شما از فلفل نفرت دارید و همسرتان که دوستش دارید، مدام در غذایتان فلفل می‌ریزد. اگر او مدام مسائل را با روش‌های خودش حل کند، آخر هفته‌ها به شکلی که او می‌خواهدبه تفریح بگردازید، برای سفرها فقط او برنامه‌ریزی می‌کند، مبلمان خانه به سلیقه او است، او یکی از مهمترین نشانه‌های همسر ناسازگار را دارد که ممکن است ابتدا برای شما مشکلی نباشد، اما به مرور زمان و هنگام اتفاقات بزرگ، می‌تواند شما را آزرده کند.

موضوعات مرتبط : نکاتی برای راهنمایی شما در مورد تصمیم طلاق بهتر است یا تحمل

اهمیت سازگاری در روابط چیست؟

اهمیت سازگاری در رابطه بسیار مهم است، زیرا نشانه های همسر ناسازگار می تواند به شکست رابطه منجر شود. برای داشتن یک رابطه طولانی مدت موفق، پیدا کردن شخصی که با شما سازگار است ضروری است. اگرچه کاملاً غیرممکن نیست، اما ارتباط با کسی که از هر نظر با شما متفاوت است، می تواند چالش برانگیز باشد.

مجموعه های خاصی از خصوصیات ناسازگار بین شرکا وجود دارد که به احتمال زیاد منجر به شکست رابطه منجر می‌شوند. شما در حال مطالعه مقاله نشانه ها‌ی مرد ناسازگار هستید. برخی از این موارد بدیهی هستند، مانند عدم تمایل به موارد مشابه در زندگی، انتخاب سبک زندگی از نظر مسافرت یا موقعیت مکانی و سبک روابط.

در ارزش‌های هر فرد، ناسازگاری‌های مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، فردی که به صداقت اهمیت می‌دهد، بعید است از فردی که دائما دروغ می‌گوید، راضی باشد. همچنین، فردی که ذهنیت عدالت اجتماعی دارد، احتمالا از فردی که فوق‌العاده مادی‌گرا است، راضی نخواهد شد.

برای موفقیت طولانی‌مدت در رابطه، مهمترین چیزها این است که هر دو نفر چیزهای مشابهی را در زندگی می‌خواهند، دارای ارزش‌های عالی مشابهی هستند و می‌توانند در همان سطح به روابط متعهد باشند. اما اگر دو نفر با خصوصیات ناسازگار با هم حاضر به یادگرفتن مهارت‌های بهبود رابطه و مهارت‌های داشتن سبک زندگی زناشویی سالم و لازم برای بهبود رابطه نیستند، باید بدانند که در نهایت با شکست مواجه خواهد شد.

موضوعات مرتبط : روابط فرازناشویی

اختلاف نظرها را به صورت سازنده حل کنید

بدون شک، در روابط زوجین، اختلاف نظر درباره مسائل مختلف زندگی بوجود می‌آید. در صورتی که رابطه شما در وضعیت خوبی باشد، با برگزاری گفتگویی سازنده، می‌توانید درباره موضوعات مختلف به توافق برسید. اما در شرایطی که زندگی به صحنه جنگ تبدیل می‌شود، توافق کردن بسیار سخت به نظر می‌رسد. هر یک از شما سعی می‌کنید که حرف خود را به کرسی بنشانید و به نظر دیگری توجهی ندارید. حتی اگر بدانید که همسرتان درست می‌گوید، اما به دلیل قصد آزار دادن یا نمایش قدرت، با نظرش مخالفت و برعکس عمل می‌کنید.

یکی از شرایط لازم برای خوشبختی زوجین، پذیرش همدیگر بدون هیچ قید و شرطی است. اگر سازگاری شما با همسرتان کاهش یافته است، نمی‌توانید او را به همان شکلی که هستش قبول کنید و به دنبال تغییر او باشید. تلاش برای اصلاح عیب‌هایش و ساختن همسر ایده‌آل خود از او، راه درستی نیست.

شما در حال مطالعه مقاله نشانه ها‌ی مرد ناسازگار هستید. شاید قبلاً از همسرتان شنیده بودید که او شما را دوست دارد یا از رفتارهایش حس می‌کردید که به شما علاقه دارد، اما اکنون شک دارید که او همچنان به شما علاقه‌مند است و شما نیز علاقه‌تان را به او از دست داده‌اید. احساس می‌کنید دوباره نمی‌توانید به او علاقه‌مند شوید و به برقراری رابطه جنسی علاقه‌ای ندارید. به همین دلیل فاصله می‌گیرید و ترجیح می‌دهید تنها باشید. در مقابل با اینکه در اوایل ازدواج از بودن با همسرتان لذت می‌بردید، اکنون ترجیح می‌دهید تنها و جدا از او باشید. بیشتر وقت خود را با دوستان یا خانواده‌تان می‌گذرانید و همسرتان در لحظات زندگی شما حضور پررنگی ندارد. این روش ممکن است به شما کمک کند تا از تنش و دعواهای بیشتری جلوگیری کنید.

شما نمی‌توانید یک فعالیت تفریحی را پیدا کنید که هر دو شما لذت ببرید. رابطه شما محدود به مسائل جدی روزمره شده است و دیگر از قرارهای دو نفره، قدم زدن‌های طولانی، بازی‌ها و هیجانات اول رابطه خبری نیست. همچنین، شما از همسرتان حمایت نمی‌کنید و زمانی که او نیاز به کمک یا حمایت شما دارد، حضور ندارید. شما از او برای پیشبرد اهدافش پشتیبانی نمی‌کنید و اگر حقی او ضایع شود، برای دفاع از او پیش قدم نمی‌شوید.

اشکالاتی که قبلاً به چشم نمی‌آمدند، اکنون آزاردهنده شده‌اند و نمی‌توانید به سادگی از اشتباهات همسرتان گذشت کنید. همیشه او را به خاطر نقاط ضعفش سرزنش می‌کنید و با توهین و تحقیر درباره آن‌ها صحبت می‌کنید. همچنین، با خانواده همسرتان رابطه خوبی ندارید. اما وقتی واقعاً همسرتان را دوست دارید، با خانواده‌اش با احترام و خوش‌برخوردی رفتار می‌کنید. شاید نیازی به دوست داشتن خانواده همسرتان از صمیم قلب نباشد، اما اگر نمی‌توانید به آن‌ها احترام بگذارید، وضعیت نگران‌کننده‌ای است.

زوج‌های موفق و زوج‌های ناموفق چه کسانی هستند؟

شما در حال مطالعه مقاله نشانه ها‌ی مرد ناسازگار هستید. زوج‌های موفق به آینده مشترک خود اعتقاد دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. آن‌ها اهداف مشترکی دارند و با هم همکاری می‌کنند. اگر رابطه شما با همسرتان به مشکل برخورده باشد، احتمالاً بیشتر به برنامه‌های شخصی خود توجه می‌کنید و به تنهایی زندگی خود را تصور می‌کنید.

جفت‌های ناسازگار احساس انجام تغییراتی در رابطه‌شان نسبت به گذشته می‌کنند. آن‌ها دیگر به یکدیگر علاقه ندارند و به دنبال تغییر هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تنها باشند، عیب‌های همسرشان را بزرگ می‌بینند و بیشتر دعوا می‌کنند. آن‌ها هیچ تفریح و هدف مشترکی ندارند و در مورد افکار و احساساتشان با یکدیگر صحبت نمی‌کنند. آن‌ها به همسرشان حمایت نمی‌کنند و به خانواده او احترام نمی‌گذارند.

هر زوج دارای خواسته‌ها و انتظاراتی از زندگی خود هستند و با توجه به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اند، تصویری از آینده خود در ذهن خود رسم کرده‌اند. هر کدام ارزش‌های متفاوتی دارند و زندگی خود را بر اساس اولویت بندی این ارزش‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. به عنوان مثال، برای مرد موفق، شغل و موفقیت حرف اول را می‌زند و برای رسیدن به آن، ساعت‌های زیادی را به کار اختصاص می‌دهد. اما برای زن، صمیمیت با همسر و تربیت صحیح فرزندان در اولویت اول قرار دارد و رابطه صمیمی‌تر با همسر و فرزندان، نیازمند حضور بیشتر مرد در جمع خانواده است.

شما در حال مطالعه مقاله نشانه ها‌ی مرد ناسازگار هستید. در واقع، در این حالت سه راه وجود دارد: مرد از خواسته‌های خود بگذرد، زن از خواسته‌های خود بگذرد یا راه حلی بین این دو پیدا کنند. معمولاً علت ناسازگاری و تنش‌ها، انتخاب کردن یکی از راه‌های اول و دوم است. فردی که از خواسته خود به طور کامل کوتاه آمده، احساس شکست می‌کند و با ناسازگاری با همسر، در صدد جبران شکست خود برمی‌آید. شما و همسرتان هر یک نظام ارزشی خود را دارید و هر دو حق دارید برای رسیدن به آن تلاش کنید. در واقع، هیچ یک از شما ارزش‌های بد یا اشتباهی ندارد، تنها چیزهای متفاوتی از زندگی می‌خواهید که سازش کردن بر سر آن‌ها برایتان مشکل است.

اگر با همسرتان بدون علاقه و برخلاف میل خود ازدواج کرده‌اید، احتمالاً با مشکلات و ناسازگاری‌های زیادی روبرو هستید. ازدواج‌هایی که به دلیل فشار والدین و اطرافیان و بدون عشق و علاقه انجام می‌شوند، معمولاً دوام چندانی نخواهند داشت. بعضی از افراد ویژگی‌هایی دارند که از نظر روانشناختی آسیب‌زا هستند، مانند بدبینی، پرخاشگری، دروغگویی، عدم تعهد و غیره. این ویژگی‌ها با ازدواج تشدید می‌شوند و می‌توانند همسر را آزار دهند. لذا، زوجین باید قبل از ازدواج از سلامت روان یکدیگر مطمئن شوند. در صورتی که همسر شما یکی از این مشکلات را به صورت جدی دارد، به او توصیه می‌شود که به متخصصین روانشناسی مراجعه کند.

کلام آخر

شما در حال مطالعه مقاله نشانه ها‌ی مرد ناسازگار هستید. هر زن و مرد در زندگی مشترک، بر اساس توافق اولیه‌ای که با هم دارند، مسئولیت‌هایی مانند تامین هزینه‌ها، آشپزی، نظافت، بچه‌داری و سایر وظایف را بر عهده دارند. اگر یکی از زوجین به انجام وظایفش متعهد نباشد، نظم زندگی به هم می‌ریزد و نارضایتی و ناسازگاری زوجین طبیعی و غیرقابل اجتناب است. بهتر است قبل از ازدواج حتما درباره موضوعات مهم و زمینه و میزان تفاهم مشترک خود صحبت کنید و آن را کم ارزش به شما نیاورید.

مسائل مالی همچنین می‌تواند منجر به تنش در روابط زوجین شود و به مشکلات بیشتری در زمینه کنترل، قدرت و اعتماد به یکدیگر منجر شود. داشتن پول، دامنه انتخاب را گسترده می‌کند و زمانی که پول زیادی دارید، انتخاب‌های بیشتری در اختیار دارید. اما زمانی که از نظر مالی در مضیقه قرار می‌گیرید، انتخاب‌هایتان محدود می‌شود و باید استرس بیشتری را تحمل کنید. در اولین ماه‌ها و سال‌های ازدواج، تا قبل از خو گرفتن، شرایط به اندازه کافی پرتنش هستند و نباید با رفتن زیر بار قرض، شرایط را سخت‌تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!