سن خیانت زنان

خیانت موضوعی چند متغیره است که برای بررسی آن باید عواملی مانند سن، فرهنگ، نوع تربیت خانوادگی، سابقه آسیب‌های روحی و عوامل دیگر را مورد بررسی قرار داد. ما در این مقاله می‌خواهیم به موضوع سن خیانت زنان بپردازیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

خیانت زنان به چه عواملی بستگی دارد؟

سن خیانت زنان

خیانت به صورت کلی یک رفتار بسیار ناپسند و نادرست است. این اقدام که به عنوان یک اقدام ضد فرهنگ و ضد اجتماعی شناخته می‌شود تاثیرات بسیار منفی بر سلامت روان سایر اعضای خانواده می‌گذارد. خیانت هم در زنان و هم در مردان اتفاق می‌افتد و دلایل زیادی این اقدام را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این بین خیانت زنان نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

👈 عدم تمایل به برقراری رابطه زناشویی

یکی از عواملی که سبب می‌شود تا زنان خیانت کنند موضوعی کاملا دو طرفه است و به همسر آ‌ن‌ها نیز مرتبط می‌شود. معمولا مردانی که دائما در حال تحقیر همسرشان هستند و یا او را با دیگر زنان مقایسه می‌کنند سبب خیانت در همسرشان می‌شوند.

موضوع خیانت مسئله‌ای است که هیچ توجیحی برای انجام آن قابل قبول نیست با این تحقیر یا سرزنش شدن‌های مداوم سبب خواهد شد تا زنان از داشتن رابطه زناشویی فاصله گرفته و به فکر داشتن رابطه دوستانه با دیگران باشند. این رابطه دوستانه به این دلیل است که کمبودهای خود را در محیط دیگر و توسط شخص دیگری برطرف کنند. این رابطه دوستانه در نتیجه به صورت حتمی بار عاطفی و احساسی خواهد داشت و در نهایت منجر به خیانت کردن می‌شود.

👈 شیفت‌های طولانی کاری

یکی دیگر از عواملی که منجر به خیانت در خانم‌ها می‌شود و به موضوع سن خیانت زنان ارتباط دارد این است که بعضی از زنان نمی‌توانند بین کار و رابطه زناشویی خود تعادل ایجاد کنند. گاهی ممکن است به دلیل مشکلات مالی زنان تا دیر وقت در محل کار خود باقی بمانند و این موضوع در صورتی که فرد دچار آسیب‌های درونی و یا نادیده گرفته شدن از سوی همسرش باشد منجر به خیانت خواهد شد.

بهتر است که زنان بعد از انجام شیفت‌های کاری خود به منزل بازگردند تا بتوانند برای همسر خود نیز وقت بگذارند. در صورتی که فرد دائما خود را با کار مشغول کند به طبع از میزان رابطه احساسی و عاطفی با همسرش کاسته خواهد شد.

👈 تلفن همراه

یکی دیگر از عوامل بروز خیانت در بعضی از زنان استفاده مکرر آن‌ها از تلفن همراه و اختصاص ندادن زمان برای وقت گذرانی با همسرشان است. در دورانی که بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی هستند نمی‌توان این مورد را در موضوع خیانت نادیده گرفت.

طبق تحقیقات صورت گرفته بعضی از زنان به دلیل داشتن رابطه‌های مجازی به همسرشان خیانت می‌کنند. به همین دلیل سعی کنید تا از این وسیله به صورت هدفمند استفاده کنید و سبب از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده خود نشوید. خیانت کردن فقط به معنای داشتن رابطه جنسی نیست بلکه خیانت در فضای مجازی نیز نوع دیگری از بی‌وفایی عاطفی در شما است.

👈 دعواها و بحث‌های میان شما

از دیگر علل مرتبط با سن خیانت زنان می‌توان به موضوع دعواها و بحث‌ها اشاره کرد. داشتن دعواهای مکرر با همسر می‌تواند به رابطه عاطفی صدمه وارد کند. در صورتی که مردی اقدامات پرخاشگرایانه نسبت به همسر خود داشته باشد نمی‌توان این موضوع را در خیانت کردن همسر انکار کرد.

مردانی که سابقه استفاده از مواد مخدر، داروهای روان گردان و یا حتی سابقه خیانت کردن دارند سبب خواهند شد تا زنانشان دچار آسیب روحی شده و خیانت کنند.

زنان به صورت کلی بیشتر از مردان دارای غرایز احساسی و عاطفی هستند به همین دلیل آسیب‌پذیری در آن‌ها بیشتر است.

👈 خیانت مردان

دیگر عاملی که سبب خیانت می‌شود موضوع خیانت در مردان است. مردانی که در سوابق خود تجربه خیانت کردن به همسرشان را دارند اما بنابر دلایلی مانند داشتن فرزند و یا وابستگی عاطفی به همسرشان طلاق نگرفته‌اند در صورتی که این عمل را تکرار کنند ممکن است سبب خیانت در همسرشان شوند.

خیانت از نظر بعضی از روانشناسان مانند ویروس مسری است. لذت‌های ابتدایی و یا هوس‌های موقتی سبب خواهد شد تا ذهن زن نیز به این سمت کشیده شود و او را مستعد خیانت بار بیاورد. به همین دلیل است که برای داشتن یک رابطه عاطفی سالم و جلوگیری از خیانت کردن هم زن و هم مرد باید پایبند به اصول اخلاقی در خود باشند تا تاثیر سن خیانت زنان در بی‌وفایی عاطفی کاهش پیدا کند.

👈 شاد نبودن در زندگی

یک زندگی زناشویی سالم باید محیطی شاد و با آرامش را برای هر دو زوج فراهم کند. زوجینی که در کنار یکدیگر فقط در یک خانه زندگی می‌کنند و اما اصلا شاد نیستند نمی‌توانند روابط موفقی نیز داشته باشند. یک زوج دارای رابطه سالم خانه را محیطی امن و سرشار از آرامش می‌کنند و از ایجاد بحث و دعواها جلوگیری می‌کنند.

هرچند که دعوا در هر خانه‌ای ممکن است پیش بیاید اما فرقی که بین زوج‌های دارای روابط سالم با ناسالم وجود دارد این است که زوج‌های دارای رابطه موفقیت آمیز مهارت کنترل بحث‌ها و توانایی حل مسئله را در ابتدا در خود پرورش داده‌اند.

هنگامی که زنی آسیب دیده نتواند شادی را در خانه و در کنار همسر خود پیدا کند دچار یک بحران می‌شود و در نتیجه آن به سمت فرد دیگری تمایل پیدا می‌کند.

👈 عدم اطمینان و داشتن شک در رابطه

یکی دیگر از عوامل ایجاد خیانت در زنان این است که این زنان نتوانسته‌اند از طرف همسر خود اعتماد را دریافت کنند. بعضی از مردان در بحث‌ها و دعواهای خود کار بسیاری نادرستی انجام می‌دهند و همسر خود را با خیانت کردن تهدید می‌کنند. بهتر است در نظر داشته باشید که این بیان، اشتباه‌ترین رفتاری است که شما در دعواهای خود انجام می‌دهید.

خیانت به اندازه کافی دارای بار منفی است و بیان آن در هنگامی که دچار خشم و عصبانیت نسبت به همسرتان هستید بسیار نادرست است. زیرا این کلمه در ذهن طرف مقابل نشسته و ممکن است این افکار را ایجاد کند که شاید در حال خیانت کردن است. به همین دلیل سعی کنید تا در بحث‌هایتان خونسردی خود را حفظ کرده و ذهن همسرتان را به سمت خیانت معطوف نکنید.

پیشنهاد میکنیم از مشاوره خیانت استفاده کنید.

حالات زنان در دوره های سنی مختلف

سن خیانت زنان و حالات آن‌ها در دوره ‌های مختلف چه اثری بر خیانت می‌گذارد؟ زنان به صورت طبیعی دارای فیزیولوژی متفاوتی نسبت به مردان هستند. حالات مختلف زنان در طول جریان رشد دائما در حال تغییر است. دوره رشد افراد از یک الگو پیروی می‌کند اما زمان به بلوغ رسیدن و دریافت تجربیات ادراکی از محیط در همه افراد به یک شکل و در یک زمان واحد صورت نمی‌گیرد. به صورت کلی و همانطور که گفته شد زنان دارای روحیات حساس‌تری به نسبت مردان هستند و هم‌سن موضوع میزانی آسیب‌پذیری در آن‌ها را افزایش می‌دهد.

معمولا زنان در دوران نوجوانی و جوانی خود درگیر احساسات متناقضی هستند زیرا این زنان تازه دوره بلوغ را تجربه کرده و یا از سر گذرانده‌اند. بازه سنی 16 تا 25 سال برای زنان بسیار حساس است. در این سن زنان تلاش می‌کنند تا تجربیات و ادراکات خود را به جهت تقویت مهارت‌هایشان بالا ببرند.

👈 سن خیانت

در دوره سنی 25 تا 35 سال زنان سعی دارند تا از تجربیات خود به شکل مثبتی در زندگی زناشویی و یا فردی خود استفاده کنند. هر اندازه که در این سنین مردها احساسات زنان را درک کرده و به آن‌ها در استفاده درست از تجربیاتشان کمک کنند رابطه‌ای با آرامش بیشتر خواهند داشت.

سن 35 تا 45 زنان دارای پختگی رفتاری بیشتری هستند و به نوعی محدوده تجربیات آن‌ها بالغانه‌تر و پخته‌تر شده است. در این سنین زنان به دنبال یک آرامش و وضعیت باثبات در زندگی خود می‌گردند و از هرگونه ایجاد تنش دوری می‌کنند. در این دوره لازم به ذکر است بگوییم که زنان هیجانی‌ و جسور هستند.

بهتر است در نظر داشته باشید که این محدوه‌های سنی کاملا تقریبی هستند و عدد مشخصی برای کسب تجربه و یا بلوغ کامل عاطفی در زنان وجود ندارد. شرایط فرهنگی، شرایط محیطی، نوع تربیت خانواده و شخصیت همسر همگی در ایجاد حالا مختلف و سن خیانت زنان متغیر است. با این حال نکته‌ای که در این میان بیشتر دارای اهمیت است همراهی مردان در سیر تکامل و رشد عاطفی همسرانشان است.

مورد دیگری که باید به آن بسیار توجه داشته باشید این است که افزایش اطلاعات و شناخت درست و اصولی از روحیات همسرتان به شما کمک خواهد کرد که نقش مهم و سازنده‌ای برای جلوگیری از خیانت همسرتان ایفا کنید. بعضی از مردان حتی با دوره عادت ماهیانه و تغییرات خلق و خو در همسرشان آشنا نیستند و مهارتی برای کنترل آن ندارند. به همین دلیل است که داشتن شناخت و آگاهی می‌تواند تا حد زیادی از تنش‌های شما کم کند.

سن خیانت زنان چقدر است؟

سن خیانت زنان چقدر است؟

بنابر استناد تحقیقات صورت گرفته سن خیانت در زنان بین بازه 28 تا 40 سالگی است با این حال توجه داشته باشید که ذهن خود را محدود به این اعداد و ارقام نکنید زیرا همیشه استئناهایی وجود دارد. برای مثال همانگونه در در مردان 50 ساله نیز احتمال خیانت وجود دارد در زنان نیز این موارد اندک دیده می‌شود.

موضوعات مرتبط : چالش های پیش رو در ازدواج با زن بچه دار و نکاتی که باید قبل از ازدواج بدانید

خیانت زنان در چه سنی بیشتر است؟

پاسخ به این سوال بسیار نسبی است و نمی‌توان عدد مشخصی برای آن مطرح کرد. به صورت کلی سن تنها یکی از فاکتورهایی است که می‌توان در موضوع خیانت به آن اشاره کرد و برای دریافت پاسخ این سوال باید به فاکتورهای دیگر نیز توجه کرد. در حالت کلی هرچقدر که زنان دیرتر به بلوغ عاطفی برسند امکان خیانت در آن‌ها بیشتر است.

علاوه بر این تجربه کار کلینیکی بر این بوده است که زنانی که بین 30 تا 40 سال هستند جسورتر هستند و ممکن است به سمت خیانت بروند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!