خیانت در فضای مجازی

خیانت در فضای مجازی

یکی از انواع مدرن خیانت، خیانت در فضای مجازی نام دارد. این رفتار بیمارگونه فقط در فضای واقعی اتفاق نمی‌افتد و بیشتر خیانت‌ها در فضای مجازی شکل می‌گیرد و ظهور پیدا می‌کند.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که خیانت به معنای برقراری رابطه جنسی با فرد دیگر است اما باید به شما بگوییم که خیانت محدوده گسترده معنایی دارد و فقط شامل خیانت جنسی نمی‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم با بررسی خیانت مجازی به نشانه‌ها و دلایل انجام این کار بپردازیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع خیانت در فضای مجازی

انواع خیانت در فضای مجازی

خیانت به معنای برقراری رابطه عاطفی و یا جنسی با فردی به غیر از همسر و یا شریک عاطفی است. این رفتار یک ناهنجار آسیب رسان است که می‌تواند زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است بدانید که بسیاری از خیانت‌ها در بستر فضای مجازی شروع شده و در انتها با برقراری رابطه جنسی ادامه پیدا می‌کند.

در این بین خیانت در محیط مجازی خود دارای انواع گوناگونی است که در ادامه به معرفی و توضیح هرکدام خواهیم پرداخت.

👈 خیانت کلامی

خیانت کلامی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد فکر می‌کنند خیانت به حساب نمی‌آید. در خیانت کلامی فرد با صحبت کردن با شخص دیگری نوعی وابستگی میان خود و شخص مقابل ایجاد می‌کند. این وابستگی سبب خواهد شد که فرد نتواند و نخواهد که با همسر خود زمانی برای صحبت کردن اختصاص دهد.

این افراد معمولا دائما گوشی به دست دارند و به دنبال خلوتی هستند تا بتوانند با فرد مورد نظرشان صحبت کنند. در خیانت کلامی فرد از جملات عاطفی و احساسی یا جملات جنسی نسبت به فرد دیگر استفاده می‌کند و از انجام چنین کاری نیز لذت می‌برد.

👈 خیانت منجر به برقراری رابطه جنسی

خیانت در فضای مجازی برای افرادی که دارای مشکلات روانی یا مستعد خیانت کردن هستند مانند یک بستر ایده‌آل است. افرادی که مقدمات لازم برای خیانت کردن را در فضای مجازی برای خود فراهم می‌کنند اکثرا تلاش می‌کنند تا به هدف نهایی خود یعنی خیانت جنسی دست پیدا کنند.

بسیاری از رابطه‌هایی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد به دلیل اینکه افراد احساسات خود را در کلمات نشان می‌دهند و ترسی نیز از بیان جملات احساسی ندارند به شدت خطرناک است زیرا میل به برقراری رابطه جنسی در افراد را بالا می‌برد.

👈 خیانت حمایتگر

افرادی که متاهل هستند و ازدواج سالم و سازنده‌ای دارند به خوبی می‌دانند که در یک ازدواج سالم و سازنده زوجین برای یکدیگر حمایتگر و پشتیبان هستند. هنگامی که فردی با داشتن همسر این موضوع را نقض می‌کند بیشتر توجه و حمایتگری خود را به فرد دیگر می‌دهد.

برای مثال مردانی که در فضای مجازی به فرد دیگری ابراز علاقه می‌کنند حمایتگری خود را از روی همسر برداشته و منعطف به فرد دیگری می‌کنند که این به معنای خیانت حمایتگری است.

فرد خیانت کننده با بی‌تفاوتی و بی‌اهمیتی به حرف‌های همسر خود گوش خواهد داد و مشکلات همسرش را مربوط به خود نخواهد دانست زیرا کانون ارائه حمایت را از همسر خود به فرد دیگری انتقال داده است.

👈 خیانت مالی

نوع دیگری از خیانت در فضای مجازی به معنای خیانت مالی است. بگذارید برایتان مثالی در این باره بزنم. مراجعی بود که بخش زیادی از درامد خود را از همسرش به مدت چند ماه پنهان کرده بود و همسرش متوجه شده بود که اوضاع مالی آن‌ها مدتی است تغییر پیدا کرده است و برای تامین مخارج خانواده و فرزندان دچار کسری می‌شد. در نهایت متوجه شده بود که همسرش بخش زیادی از درامد خود را به خانم دیگری منتقل می‌کرده است.

خیانت مالی به معنای این است که فرد خیانت کننده به جای الویت قرار دادن همسر و خانواده خود ترجیح می‌دهد تا بخش زیادی از درامد خود را به فرد دیگری منتقل کند. این نوع از خیانت نیز در فضای مجازی رخ می‌دهد و یکی از شایع‌ترین انواع خیانت مجازی است.

پیشنهاد میکنیم از مشاوره خیانت همسر تلفنی مرکز مشاوره روانشناسی استفاده کنید.

نشانه‌های خیانت در فضای مجازی

در ادامه قصد داریم تا نشانه‌های خیانت در فضای مجازی را برایتان بازگو کنیم.

👈 عدم تمایل همسرتان برای برقراری رابطه عاطفی یا جنسی

اولین مسئله‌ای که خیانت منجر به ایجاد آن می‌شود این است که همسرتان برای برقراری رابطه جنسی شور و اشتیاقی نسبت به شما ندارد. یکی از موضوعاتی که همواره آتش عشق را روشن نگه می‌دارد و سبب افزایش صمیمیت زوجین می‌شود داشتن رابطه جنسی باکیفیت و رابطه عاطفی سازنده و دو طرفه است.

هنگامی که یکی از زوجین در حال خیانت به همسرش باشد از میزان رابطه عاطفی و جنسی کاسته می‌شود. معمولا این افراد دیگر تمایلی برای شنیدن حرف‌های روزمره همسرشان ندارند و علاقه‌ای نیز برای در جریان قرار گرفتن از خود نشان نمی‌دهند.

معمولا به بهانه‌های مختلفی مانند خستگی یا بیمار بودن نیز از برقراری رابطه جنسی دوری می‌کنند. این رفتارها در نهایت سبب طلاق عاطفی در زوجین می‌شود و آن‌ها را به مرور از هم دور می‌کند.

👈 پرخاشگری

یکی دیگر از نشانه‌‌های خیانت در فضای مجازی این است که همسرتان بی‌دلیل شروع به انجام رفتارهای پرخاشگرایانه می‌کند. او سعی می‌کند تا بهانه‌های الکی بگیرد و فضای بین شما و خودش را بیشتر سرد کند. چنین فردی برای آشتی کردن هرگز پیش قدم نخواهد شد و تلاشی برای رفع کدورت‌ها نمی‌کند.

معمولا افرادی که در حال خیانت در بستر فضای مجازی هستند بیشتر زمان خود را در شبکه‌های مجازی سر می‌کنند و گوشی از دست چنین افرادی به زمین گذاشته نمی‌شود.

افرادی هستند که بیشتر در خانه سکوت می‌کنند و اگر به آن‌ها بگویید که گوشی را کنار بگذار به شدت از خود واکنش نشان می‌دهند. در واقع پرخاشگری برای چنین افرادی نوعی صلاح محافظت است.

👈 شک به خود

از قدیم مثالی هست که می‌گوید تو حرف را به زمین بینداز، صاحب حرف آن را خواهد برداشت. این ضرب المثل مصداق بارز کسانی است که در حال خیانت کردن هستند. معمولا چنین افرادی بابت ساده‌ترین موضوعات، بسیار توضیح می‌دهند و یا اگر بحث خیانت را جلوی آن‌ها باز کنید به شدت دستپاچه شده و دائما از ضمیر من استفاده می‌کنند.

این افراد دائما به خود شک دارند و شاید شما منظور حرفتان آن‌ها نباشند اما به خودشان می‌گیرند. شک به خود یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های خیانت است و نشان از نوعی ترس و یا خوداگاه بودن احساس عذاب وجدان است.

👈 محتاط شدن

یکی دیگر از نشانه‌های خیانت در فضای مجازی محتاط شدن فرد است. از نشانه‌های محتاط شدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تغییر رمز موبایل و یا تمامی شبکه‌های اجتماعی
  • همراه داشتن موبایل و عدم دادن موبایل به شما حتی برای چند ثانیه
  • صحبت کردن‌های پنهانی و شبانه
  • همراه داشتن یک موبایل دیگر و یا خریدن یک سیمکارت جدید
  • تاریخچه تمامی مکالمات  یا پیام‌هایش را پاک می‌کند.
  • ممکن است حساب‌های کاربری جدیدی در شبکه‌های اجتماعی بسازد.
  • اگر به سمتش نزدیک شوید فورا گوشی را خاموش کرده و یا از شما فاصله می‌گیرد.
  • به شما دائما در حال یاوری است که گوشی وسیله شخصی است و به هیچ عنوان نباید به گوشی او دست بزنید.

دلایل خیانت در فضای مجازی

از دلایل عمده خیانت در فضای مجازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. لازم به ذکر است که اشاره کنیم موارد زیر تنها چند دلیل شایع است و موارد دیگری نیز شامل این لیست خواهند بود. با این تفاوت که تجربه‌های فردی در افراد مختلف است.

  • اعتیاد
  • مشکلات مالی
  • نارضایتی جنسی
  • عدم برقراری ارتباط مناسب با همسر خویش
  • نارضایتی
  • وجود مشکلات و اختلاف نظرهای حل نشده
  • بی‌احترامی به خانواده‌ها
  • بی‌احترامی و از بین رفتن حرمت‌ها بین زوجین
  • تحقیر و یا سرزنش شدن از سمت همسر
  • وجود اختلافات فکری و عقیدتی
  • عدم همراهی زوجین برای گذراندن وقت با یکدیگر

پیشنهاد میکنیم مقاله کامل سن خیانت زنان را مطالعه کنید.

چطور با خیانت همسرمان در فضای مجازی برخورد کنیم؟

چطور با خیانت همسرمان در فضای مجازی برخورد کنیم؟

هنگامی که متوجه خیانت در فضای مجازی توسط همسرتان شدید در قدم اول سعی کنید تا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید. درست است که انجام چنین کاری بسیار سخت و شاید غیر ممکن به نظر برسد اما با این حال تمام تلاش خود را بکنید تا منطقی رفتار کنید.

بسیاری از زوجین بعد از فهمیدن چنین موضوعی فورا تصمیم به طلاق می‌گیرند اما در نظر داشته باشید که در قدم اول باید به این موضوع فکر کنید که چرا همسر شما دست به چنین کاری زده و تا چه حدی پیش رفته است. آیا فرزند و یا نوجوانی دارید یا خیر؟ و بعد به گزینه‌های دیگر فکر کنید.

بعد از اینکه خود را آرام کردید در مرحله بعدی باید با همسرتان به صورت شفاف صحبت کنید و اگر متوجه شدید که انکار می‌کند به او بگویید دیگر فرصتی برای بیان حقیقت به او نخواهید داد و اگر مشکلی وجود دارد بهتر است اکنون در فضایی مسالمت آمیز با هم حرف بزنید.

بهتر است در یان مرحله به سراغ یک روانشناس و متخصص بروید تا بتوانید در فضایی امن و مناسب و تحت نظر یک متخصص با یکدیگر صحبت کنید. روانشناسان می‌توانند با بررسی تاریخچه فردی و ارزیابی شخصیت به شما کمک کنند تا بتوانید گره‌های موجود بین‌تان را باز کنید.

سعی نکنید برای حل مشکل با دعوا و تهدید پیش بروید و همواره به یکدیگر احترام بگذارید. اگر قرار بود با دعوا و بحث بسیاری از مشکلات مربوط به خیانت و خیانت در فضای مجازی حل شود، دادگاه‌ها خالی از افراد متقاضی برای طلاق بود. تلاش کنید تا همواره با درک همدیگر و بررسی کلی وضعیت گام بردارید و به یکدیگر احترام بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!