ازدواج با مرد سن بالا و پولدار

ازدواج با مرد سن بالا و پولدار

یکی از موضوعاتی که امروزه باعث گسترش نارضایتی میان زوجین شده است از منشا اختلاف سنی‌های زیاد می‌باشد. ازدواج با مرد سن بالا از پدیده‌هایی است که بسیاری از روابط خانوادگی و آینده فردی شما را ممکن است درگیر موضوعات سمی کند. به همین خاطر و با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد در این مقاله به بررسی ازدواج با مرد بزرگسال و پولدار خواهیم پرداخت.

دلایل ازدواج دختران با مردان سن بالا و پولدار

از دلایل ازدواج دختران با مردان سن بالا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

👈 مشکلات معیشتی

متاسفانه یکی از دلایلی که در طی سال‌های اخیر سبب افزایش پدیده ازدواج با مرد مسن و سن بالا شده است وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی در بعضی از خانواده‌ها است. بعضی از دختران به دلیل داشتن مشکلات اقتصادی در خانواده خود ترجیح می‌دهند تا با مردان سن بالا ازدواج کنند.

در واقع تامین مخارج زندگی و برطف کردن نیازهای مالی یکی از عمده‌ترین دلایل ازدواج زنان با افرد سالخورده است. مردان سن بالا به دلیل اینکه دارای وضعیت مالی ثابت و مستقلی هستند برای دخترانی که به منابع مالی نیاز دارند یکی از بهترین گزینه‌های ازدواج هستند.

👈 دلایل ازدواج با مرد پولدار : باتجربگی مردان سن بالا در روابط جنسی

یکی از موارد دیگری که سبب ازدواج دختران با مردان سن بالا می‌شود این است که به صورت طبیعی مردانی که دارای سن بالاتری هستند تجربه بیشتری در برقراری روابط جنسی دارند و از این رو برای دخترانی که علاقه‌مند به ازدواج با مردان باتجربه دارند یکی از گزینه‌های عالی به شمار می‌آیند. این موضوع برای دخترانی که یک بار ازدواج کرده‌اند و تجربه داشتن یک رابطه جنسی موفق نداشته‌اند بسیار پررنگ‌تر می‌باشد.

👈 پختگی مردان سن بالا

دلیل دیگری که سبب ازدواج با مرد سن بالا می‌شود مربوط به پختگی در این مردان است. به صورت کلی این مردان به دلیل داشتن سن بالا، تجارب بیشتری نیز دارند. بلوغ این افراد تا حد بسیار زیادی کامل شده است و رفتارهای کودکانه ندارند. از طرفی بسیاری از مهارت‌های مهم زندگی در این افراد تا حد زیادی تکمیل شده است و قدرت حل مسئله بالایی نیز دارند.

برای دخترانی که تجربه شکست‌های عاطفی در برقراری رابطه با فرد هم سن یا مقداری بزرگ‌تر را داشته‌اند، مردان سن بالا به دلیل داشتن پختگی بیشتر، جذاب‌‌تر هستند.

👈 دلایل ازدواج با مرد پولدار : وجود طرحواره‌های شخصیتی در زنان

یکی دیگر از دلایل بسیار مهمی که در این بحث باید به آن اشاره ویژه داشته باشیم موضوع داشتن اختلالات روحی یا وجود طرحواره‌های شخصیتی است. طرحواره‌ها حالتی ابعادی دارند و گاهی ممکن است یک طرحواره یا روان بنه سبب ایجاد طرحواره دیگری شود.

دخترانی که در سنین کم والدین خود را ازدست داده باشند و به لحاظ روانی در مرحله ایجاد دلبستگی ایمن با از دست ادن والدین خود مواجه شده باشند این امکان در آن‌ها تا حد زیادی وجود دارد که دچار طرحواره رها شدگی شوند.

دخترانی که دچار این طرحواره هستند ممکن است برای دریافت حمایتی که در دوران کودکی نتوانسته‌اند به شکلی ایمن دریافت کنند به سمت افراد مسن‌تر کشیده شوند.

در بعضی از دختران تمایل به برقراری رابطه با افرادی که از آن‌ها بسیار بزرگتر هستند به منظور پر کردن خلا روانی و به شکلی ناخوداگاه صورت می‌گیرد. برای شناسایی طرحواره‌ها و درمان آن باید حتما به یک درمانگر روانشناس مراجعه نمایید.

👈 شریک شدن در اموال مرد

آخرین دلیل مهمی که باید درباره ازدواج با مرد سن بالا به آن اشاره کنیم همچون مورد دیگری که به آن اشاره کردیم وجود سوگیری‌های مالی و داشتن انگیزه‌های مالی سودجویانه است. متاسفانه بعضی از دختران به دلیل شریک شدن در مال و اموال‌های همسر خود ترجیح می‌دهند با افراد سن بالا ازدواج کنند تا بعد از مرگ این افراد، بتوانند ارثیه دریافت کنند.

این مورد در مواقعی باعث ایجاد درگیری‌های زیادی میان طرفین هر دو خانواده می‌شود اما رفتاری بسیار اشتباه و سمی است که در ذهن بعضی از دختران ریشه دوانده است.

مشکلات و معایب ازدواج با مردان سن بالا

از مشکلات و معایب ازدواج با مردانی که سن بالا دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

👈 داشتن فرزند

یکی از معایب گاها پر دردسر این است که فردی که با آن ازدواج کرده‌اید ممکن است صاحب فرزندی باشد. از آن‌جایی که همسر شما مردی با سن بالا می‌باشد پس باید این احتمال را بدهید که فرزند او نیز دوره بلوغ را ممکن است رد کرده و با شما اختلاف سنی زیادی نداشته باشد.

در این صورت شما نامادری فردی خواهید شد که ممکن است با او اختلاف زیادی نداشته باشید و این برای اکثر نوجوانان و جوانان به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست. وجود اختلاف و درگیری میان شما و فرزندان همسرتان شما را بسیار ناامید خواهد کرد.

👈 مخالفت شدید خانواده

از نظر علم روانشناسی سن تقویمی مهم نیست و آنچه که باعث رشد و شکل گیری رابطه‌ای مثبت می‌شود این است که فرد مقابل به بلوغ عقلی رسیده باشد. برای بسیاری از خانواده‌ها این مورد بسیار حائز اهمیت است اما نمی‌توان منکر این موضوع شد که به صورت کامل به سن تقویمی اهمیت نمی‌دهند.

هنگامی که شما فرضا بخواهید به هر دلیلی با فردی ازدواج کنید که از شما بسیار بزرگتر و دارای فرزند نیز باشد باید بدانید که با مخالفت خانواده روبه‌رو خواهید شد.

👈 اختلافات عمیق فکری

دیگر مشکل بسیار مهمی که می‌تواند در ازدواج با مرد سن بالا ایجاد شود این است که شما اختلافات عمیقی در نوع تفکر و فعالیت‌های مورد علاقه خود خواهید شد. مردی که سن بیشتری نسبت به شما دارد طبیعتا بسیاری از فعالیت‌هایی که شما اکنون قصد تجربه آن را دارید، داشته است.

برای مثال ممکن است شما به دلیل داشتن هیجان و شور زیاد در دوران جوانی خود علاقه مند به این باشید که فیلم خود را در سینما نگاه کنید اما همسر شما بعد از داشتن یک روز شلوغ کاری یا ممکن است به دلیل ترجیح دادن محیط خانه، شما را از رفتن به سینما منصرف کند و به نوعی پا به پای شما در فعالیت‌ها شرکت نکند.

در مثالی دیگر ممکن است شما به رفتن به مهمانی و جشن‌های تولد عادت داشته باشید اما همسر شما به علت بالا بودن سنش صدای موسیقی برایش ناخوشایند باشد.

👈 عدم مشارکت در فعالیت‌های یکدیگر

مردان سن بالاتر از شما نمی‌توانند به دلیل احتمالی مانند مشکلات جسمانی، کسالت یا بی‌حوصلگی با شما در فعالیت‌هایی که دوست دارید شرکت کنند و این موضوع یکی از دلایل افسردگی و یا ناامیدی در شما خواهد شد.

👈 تفاوت در دیدگاه‌های مرتبط با آینده

مردی که از شما سن بالاتر است و احتمالا دارای فرزند نیز می‌باشد به اکثر اهداف خود در زندگی دست پیدا کرده و اهداف متفاوتی نسبت به شما دارد. برای مثال شما ممکن است با فعالیت‌های خود تجربه‌ای به دست بیاورید و به هدفی برسید اما آن هدف برای همسر شما دستاوردی است که شما با وارد شدن به زندگی او لذت مسیر رسیدن به هدف خود را از دست خواهید داد.

در موارد دیگر وجود تفاوت در اهداف مالی یا اقتصادی و موارد دیگر در زاویه دید شما و همسرتان بسیار متفاوت دیده می‌شود و ممکن است به مرور زمان همین تفاوت‌های فکری باعث ایجاد بحث و طلاق زود هنگام شما شود.

برای ازدواج با مردان سن بالا به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای ازدواج با مردان سن بالا به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هر چند که ازدواج با مرد بزرگتر یا مسن را به هیچ عنوان از منظر علم روانشناسی و روابط بین زوجین تایید نمی‌کنیم اما بهتر است قبل از ازدواج به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

👈 وجود تفاهمات فکری

بهتر است قبل از ازدواج با مرد سن بالا حتما نزد یک روانشناس و مشاور قبل از ازدواج بروید تا با انجام تست‌های شخصیتی لازم مطمئن شوید که می‌توانید با یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی کنید.

داشتن اختلافات فکری باعث می‌شود تا راه‌حل‌هایتان برای حل مسئله و تحلیل موضعیت‌های حساس متفاوت باشد. از آن‌جایی که به صورت کلی مردان سن بالا نگرش متفاوتی دارند و پخته‌تر هستند ممکن است رفتارها و واکنش‌های شما برای او بچه‌گانه به نظر برسد و این معنای عدم درک درست  میان شما است.

برای جلوگیری از دعوا و اختلاف نظرهای بنیادین و یا حتی سطحی در زندگی، داشتن تفاهم امری ضروری است. روانشناسان در این امر با تحلیل شخصیت‌های شما درک واقع‌بینانه‌تری از روابطتان به شما ارائه خواهند کرد به همین جهت تا حد زیادی به پیش رفتن رابطه سالم کمک کننده هستند.

👈 اطمینان از وضعیت سلامتی او

یکی از نکاتی که باید حتما به آن دقت ویژه‌ای داشته باشید این است که از سلامتی همسر خود اطمینان حاصل کنید. وجود بیماری یا ناتوانی ممکن است شما را از ازدواجتان دلسرد کرده و در همین ابتدای کار در قالب نقش یک پرستار بروید.

شما در هر سنی باید فعالیت‌های مرتبط با آن را انجام دهید تا علاوه بر زندگی کردن از زندگی خود نیز لذت ببرید. به همین خاطر قبل از ازدواج انجام معاینات پزشکی و برررسی سلامت همسر خود را فراموش نکنید.

👈 شناخت یکدیگر و پرسش درباره اهداف زندگی

اهداف زندگی برای همه زوج‌ها یکسان نیست. برای شما که سن کمتری دارید ممکن است اهداف در خرید خانه یا یک ماشین خلاصه شود و بیشتر برای رسیدن به این اهداف تمرکز داشته باشید اما برای مردی که از شما بزرگتر است ممکن است فرزندآوری و موضوعات دیگر با توجه به سنش مهم شمرده شود.

بهتر است قبل از ازدواج با مرد سن بالا حتما درباره این موضوعات با یکدیگر صحبت کرده و به یک توافق دو طرفه برسید تا در زندگی خود دچار ناامیدی و افسردگی نشوید.

شما عزیزان میتوانید برای مشاوره ازدواج همین حالا با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!