ازدواج با دختر پولدار

ازدواج با دختر پولدار

خیلی از آقایان ملاک اصلیشان برای ازدواج پول دار بودن طرف مقابلشان است و ممکن است در وهله اول آن را انکار کنند و بگویند به خاطر عشق و علاقه می خواهند با دختر پولدار ازدواج کنند  نه به خاطر پول و دارایی او . ولی باید بدانید ازدواج با دختر پولدار چه به خاطر پول او باشد چه به خاطر علاقه به او  ممکن است این سوال را در ذهن شما به وجود بیاورد که  (آیا تصمیم درستی گرفته اید؟)

 برای جواب این سوال بهتراست  با خودتان روراست باشید که آیا برای فرار از  مشکلات اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و برای تشکیل یک زندگی لوکس و تشریفاتی این تصمیم را گرفته اید یا علاقه دلیل واقعی آن است؟

یا به نوعی بگوییم  یک شبه  می خواهید ره صد ساله  را طی کنید، یا هدفتان از ازدواج تشکیل یک خانواده متعادل است؟ آیا ازدواج با دختر پولدار به نظر شما یک نوع تعادل است؟

به این مثال توجه کنید : یک ترازو را در نظر بگیرید که یک هندوانه بزرگ روی یک کفه آن است و هندوانه کوچک در کفه دیگر آن و از نظر ظاهر هر دو مثل هم هستند. ولی یکی بالا ایستاده  و از کفه ترازو بالا دارد به هندوانه کوچکتر که پایین تر است  نگاه می کند.

به نظر شما این طرز نگاه ، فخر فروشانه است  یا با ترحم ؟ یا عشق و علاقه خالصانه ای در آن وجود دارد ؟ مطمئنا نمی دانید چون از اعماق وجود یا از درون آن خبر ندارید.

در مورد ازدواج با دختر پولدار هم این موضوع صدق می کند . شما فقط ظاهر او را دیده اید و از خیلی از جهات او را نمی شناسید. بله در تمام موارد ازدواج این قضیه وجود دارد ولی اگر تصمیم به ازدواج با دختر پولدار دارید بهتر است مزایا و معایب  ازدواج با دختر پولدار را بدانید.

ازدواج با دختر پولدارچه تاثیری در رفتار دارد؟

👈 شواهد وتحقیقات متعدد ثابت می کند پول تاثیری شگرفی در  روابط افراد مانند طرز نگاهشان  نسبت به دوستان ، آشنایان ، نحوه پوشش ، اعتقاداتشان  و … دارد.

حالا کسی که سال ها به یک زندگی معمولی عادت کرده و یک شبه قرار است پولدار شود آیا می تواند تاثیر شگرفی که پول در رفتارش می گذارد در جنبه درستش مدیریت کند و به قول معروف به یک آدم تازه به دوران رسیده و نوکیسه تبدیل نشود؟

او دیگر طرز نگاهش مثل قبل نخواهد بود  و به مرور زمان  دچار یک دگرگونی اساسی در دورن خود می شود و ممکن است خودش متوجه آن نباشد ، ولی اطرافیان او دیگر مثل قبل نیستند و انگار او را نمی شناسد.

کم کم از او فاصله می گیرند و از طرفی دیگر فرزندانی که در خانواده های ثروتمند متولد شده اند دچار غرور و فخر فروشی در رفتار میشوند. کسی که می خواهد با یک خانواده  پولدار ازدواج کند باید ببیند می تواند این رفتار ها را تحمل کند؟

مزایا ازدواج با دختر پولدار

اگر قصد ازدواج با دختر پولداری را دارید هیچ اشکالی ندارد، اما توجه داشته باشید این ازدواج از روی علاقه است یا صرفا  شرایط مالی و فرار از بی پولی دلیل اصلی آن  است!!!

👈 پیشرفت در زندگی

خیلی از افراد ازدواج را مرحله ای برای پیشرفت در زندگی می دانند .البته این موضوع به نوبه خود خیلی خوب است ودر ازدواج با دخترپولدار این قضیه شدت بیشتری دارد.

به دلیل ارتباطات بیشتر با افراد پولدار و صاحب نفوذ، دریچه ارتباطی فرد بیشتر می شود و ممکن است  با خودش فکر کند با داشتن پول و سرمایه و ارتباط با افراد با نفوذ دیگر لازم نیست کارهای پر زحمت و کم در آمد داشته باشد و می تواند مانند یک مدیر با در آمد بالا زندگی کند.

👈 پشنوانه مالی

بعد از ازدواج با دختر پولدار دیگر لازم نیست نگران پرداخت اقساط تعویق افتاده یا خرید ماشین و خانه و .. باشید . چون با یک حساب بانکی پراز پول تمام این قضایا حل می گردد و استرس هایی که برای شروع یک زندگی دو نفره داشتید از بین می رود.

👈 آینده مالی و تحصیلی فرزندان

با فکر کردن در مورد ازدواج با دختر پولدار به این نتیجه می رسید که هم خودتان در آرامش هستید و هم فرزندانتان آینده راحت تری دارند و می تواند در بهترین مدارس تحصیل کنند و حتی در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند و دیگر دغدغه آینده فرزندانتان را ندارید.

👈 تغییر سبک زندگی

مطمئنا دختر پولدار نمی خواهد سطح زندگیش را با ازدواج دربین آشنایان و اقوام پایین بیاورد ، پس شما را به سطح زندگی خودش می رساند. مثلا شما بعد از ازدواج به جای خرید لباس معمولی دیگر لباس های مارک دارمی خرید و سطح تفریحات شما از نظر مسافرت ، رستوران و … کیفیت بهتر و بالاتری خواهد داشت.

معایب ازدواج با دختر پولدار

ازدواج با افراد پولدار شاید در دوران آشنایی شیرین باشد ولی قرار است شما بعد از ازدواج با شخصیت او زندگی کنید و برای حل مشکلات و چالش های زندگی پول چاره ساز همه مشکلات نیست!

پولدار بودن یا با ازدواج به پول رسیدن نشانه این نیست که تا ابد زندگی شما تامین است ممکن است در اثر یک ورشکستگی تمام دارایی ها از بین برود بنابراین پول ماندگار نیست و انتخاب درست شما مهم تر است.

👈 امر و نهی کردن خانواده دختر

در اکثر ازدواج هایی که خانواده دختر وضع مالی خیلی خوبی دارند به جهت کمک های مالی که از طرف مادر و پدر دختر می شود این سطح توقع به وجود می آید که  داماد آینده شان برای تمام مسائل زندگی از آنها کمک بگیرد و در واقع یک فرد مطیع باشد.

در حالیکه شاید خودش نظرات و ایده های دیگری داشته باشد ولی به جهت کمک گرفتن مالی نمی تواند آنها را ابراز کند و باید منتظر بماند تا خانواده همسرش برایش تعیین تکلیف کند.

امروزه با پیچیدگی امر ازدواج ضرورت استفاده از مشاوره ازدواج احساس میشود. اگر میخواهید یک ازدواج موفق داشته باشید حتما از مشاوره ازدواج این مرکز مشاوره استفاده کنید.

در حالیکه شاید خودش نظرات و ایده های دیگری داشته باشد ولی به جهت کمک گرفتن مالی نمی تواند آنها را ابراز کند و باید منتظر بماند تا خانواده همسرش برایش تعیین تکلیف کند.

👈 دور شدن از خانواده و دوستان

ازدواج با دختر پولدار ممکن است سبب این موضوع شود که فرد ،دوستان و فامیل و آشنایان و حتی پدر و مادر و … به دلیل اینکه مانند او پولدار و صاحب نفوذ نیستند و یا به طور کلی هم سطح او و خانواده اش نیستند را کنار بگذارد…

اما خیلی از پسرها از این موضوع استقبال می کنند چون با خودشان فکر می کنند من دیگر آن آدم سابق نیستم و با داشتن ماشین مدل بالا و خانه بالا شهر و شغل پر در آمد یک نوع کسر شان است که در آن محله پایین یا با دوستان معمولی و نه پولدار  معاشرت کنم و در نتیجه کم کم به تنهایی رو می آورد.

👈 نداشتن اعتماد به نفس

به دلیل وجود غرور مردانه اکثر آقایان بعد از اینکه رنگ و لعاب زندگی جذاب و لوکس در کنار دختر پولدار  برایشان از بین رفت به این نتیجه می رسند که قادر نیستند خواسته ها و نیاز های همسرشان را برآورده کنند و او را بالاتر از خود می بینند و کم کم اعتماد به نفس شان از بین می رود.

👈 سطح توقع بالا

دختر پولدار چون به زیاد خرج کردن و استفاده از بهترین برند ها در لباس ، لوازم آرایش ،مسافرت های آنچنانی و رستوران و آرایشگاه های مجلل عادت کرده مطمئنا برای برگزاری جشن عروسی توقع دارد تمام مراسم به بهترین وجه برگزار گردد در نتیجه خرج های زیادی برای داماد می تراشد.

در این صورت یک فرد عادی از طبقه اجتماعی پایین از پس این خرج ها بر نمی آید و باید استرس و فشار و بدهی زیادی برای برگزاری این مراسم متحمل شود یا از همان اول زیر بلیط پدر زن برود که نتیجه آن همان طور که گفته شد بالا رفتن سطح توقع خانواده دختر پولدار و دخالت در تمام امور زندگی آنها می باشد.

👈 طلاق زود هنگام

 ممکن است فرد دیگر آن مرد بی پول  سابق نباشد  و باپول های همسرش به شان و منزلتی رسیده باشد ولی، دیگر نمی تواند مانند اوایل ازدواجش سر تسلیم در برابر همسرش داشته باشد.

به نوعی دنبال عزت نفس له شده اش می گردد و حالا در محل  کار همه از او فرمان می برند در حالی که در مقابل همسرش که منبع اصلی مالی اوست  و همه او را سبب دوام این زندگی اش می دانند با  جملاتی مانند من تو را آدم کردم ، اگر من نبودم تو هنوز همون آدم بی پول و بی لیاقت قبل بودی مواجه می گردد. یا از طرف دیگر از دخالت های خانواده دختر ، از بین رفتن اعتماد به نفسش ، توقعات بالای همسرش به سطوح آمده و به این نتیجه می رسد که طلاق بهترین راه حل است.

👈 قضاوت دیگران

دلیل اصلی ازدواج شما با دختر پولدار ممکن است عشق و علاقه به او بوده نه وضعیت مالی اش ، اما شما نمی توانید مانع قضاوت دیگران در مورد خودتان شوید و شاید در جمع خانوادگی و دوستانه کلماتی از قبیل پول پرست ، به خاطر پول ازدواج کرده ، حریص بودن و … را بشنوید.

👈 احتمال خیانت

بعد از چند سال زندگی در کنار هم وقتی شما و همسرتان بهتر همدیگر را شناختید و به جنبه های نهفته شخصیت یکدیگر رسیدید با خودتان فکر می کنید ای کاش همسری داشتم من را تحسین می کرد و نه اینکه به من توهین میکرد.

از طرفی همسرتان ممکن است به این نتیجه برسند ای کاش تکیه گاه محکم تر و قوی تری برای زندگی انتخاب می کردم همین موضوع سبب می شود کم کم از هم دور شوید و احتمال خیانت بین تان زیاد گردد.

چطور میتونم با دختر پولدار ازدواج موفقی داشته باشم؟

اگر دختر مورد علاقه شما پولدار است و شما نگران هستید در آینده نتوانید خواسته های او را بر آورده کنید و از عهده چالش های زندگیتان به دلیل اختلاف طبقاتی و … بر نیایید راه حل ها زیر را مطالعه کنید:

👈 میزان درآمد

سعی کنید یک مکالمه صریح و روشن و صادقانه در مورد وضعیت مالی مانند : پس اندازه ، وضعیت مسکن، در آمد داشته باشید.

👈 سطح مخارج و تفریحات

در مورد کمک های مالی که قرار است دریافت کنید و نحوه پرداخت آن صحبت کنید و اجازه ندهید به قول معروف زیر بلیط کسی باشید و به عنوان دریافت وام به آن نگاه کنید و حتما این موضوع را روشن کنید قرار نیست در آمد شما و نحوه هزینه هایی که می کنید مانند پدر او باشد.

مثلا :  اگر در دوران مجردی در مسافرت هتل 5 ستاره می رفته الان از شما هم همین توقع داشته باشد شاید شما بتوانید هتل 3 ستاره بروید.

👈 خودشناسی زوجین

 در مورد قضاوت اطرافیانتان در رابطه با  انتخابتان احتیاج نیست به آنها توضیح دهید یا ثابت کنید انتخابتان به خاطر ثروت و دارایی نبوده ولی باید  صبور باشید و تحمل شنیدن توهین ها و قضاوت ها را داشته باشید.  لازم است برای صبور بودن و اینکه قضاوت های دیگران در نحوه رابطه شما تاثیر نگذارد از یک مشاور، راهنمایی دریافت کنید و مهارت های زندگی که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج آموزش داده می شود بسیار کارآمد است.

👈 رسیدن به وجه اشتراک در هزینه ها

 سعی کنید از کلماتی مانند (پول من  ، من باید تصمیم بگیریم ، من بهتر خرج می کنم  و پول تو ، حقوق تو ، تو نمی توانی هزینه ها را مدیریت کنی ) پرهیز کنید.

وقتی کلمه پول من  ، پول تو وجود دارد چالش های زندگی حل نمی گردد و باید به این نتیجه برسید پول ما که نتیجه آن  دوام رابطه و ایجاد اعتماد به نفس مخصوصا  در آقایان می باشد.

کلام آخر

👈 اگر قصد شما از ازدواج با دختر پولدار فقط دارایی او نباشید و به شرطی که هر دو پختگی و آمادگی ازدواج را داشته باشید می تواند چالش ها را مدیریت کنید و یک زندگی موفق و با دوامی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!