چگونه عشقم را دلتنگ کنم تا برگرده؟

چگونه عشقم را دلتنگ کنم تا برگرده

عشق موضوعی بسیار پیچیده است و گاهی ممکن است به سرانجام برسد و گاهی نیز ممکن است به دلایل مختلف رابطه‌ای به سمت تمام شدن پیش برود. بعضی از افراد هستند که پس از تمام شدن یک رابطه دلشان برای یکدیگر تنگ می‌شود و دنبال بهانه‌ای برای برگشتن می‌کنند اما غرورشان اجازه این کار راه نمی‌دهد. به همین دلیل این ارفراد تصمیم می‌گیرند تا به دنبال پاسخی برای سوال چگونه عشقم را دلتنگ کنم تا برگرده باشند. برای بازگرداندن عشق سابق‌تان در زندگی باید به عوامل زیادی توجه کنید و درباره خود به شناخت برسید. ما در این مقاله با پرداختن به این موضوع پاسخی جامع به شما ارئه خواهیم داد.

برای دلتنگ کردن عشق خود چه کنیم؟

برای دلتنگ کردن عشق خود، باید از خاطرات و لحظات خوب گذشته استفاده کنیم، اما شرایط و علل جدایی نیز می‌توانند موانعی برای این فرایند باشند. قدرت احساسات منفی یا عوامل جدایی ممکن است روند بازگرداندن عشق را پیچیده کند، بنابراین برنامه‌ریزی دقیق و مدبرانه برای دلتنگ کردن عشق، کلیدی برای بازگرداندن رابطه است.

برای بازگرداندن عشقتان، باید مراحل زیر را رعایت کنید:

✔️ جدایی محترمانه: بعضی از افراد هستند که هنگامی که تصمیم به جدایی می‌گیرند بسیار بی ادبانه و پرخاشگرایانه از یکدیگر جدا می‌شوند و همین موضوع شما را در ذهن یکدیگر بسیار تیره می‌کند. بهتر است هنگام جدایی تمام پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید و راهی برای احتمال بازگشت باز بگدارید؛ پس در نتیجه به آرامی و با احترام از هم جدا شوید.

✔️ خاطرات خوب: خاطرات خوب را زنده کنید و به یادشان بمانید. اگر یکدیگر را در صفحات مجازی دنبال می‌کنید سعی کنید نشانه‌هایی از خاطرات مشترک زیبا به یکدیگر یاداوری کنید و ذهن فرد مقابل را درگیر کنید.

✔️ سوال پرسیدن با بهانه: از عشقتان با یک بهانه مناسب سوال کنید و سعی داشته باشید به مرور راه ارتباطی را باز نگه دارید.

✔️ تبریک مناسبت‌ها: مناسبت‌ها را به او تبریک بگویید. این کار باعث خواهد شد تا پارتنرتان به این موضوع فکر کند که شما همواره به یاد او هستید.

✔️ احساس دوستی: بیان دوستی و ارتباط دوباره با او یکی دیگر از پاسخ‌هایی است که می‌توان به سوال چگونه عشقم را دلتنگ کنم تا برگرده ارائه داد. سعی کنید در صورتی که قصد جدی برای بازگشت به رابطه دارید این موضوع را با پارتنرتان مطرح کنید و به او بگویید که به دنبال دوستی هستید.

✔️ درخواست کمک: از عشقتان برای کمک درخواست کنید. شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از راه‌های دلتنگ کردن پارتنر این است که او را با درخواست کمک درگیر خود کنید.

✔️ صحبت با آشنایان: با آشنایان مشترک به خوبی و کاملا شفاف درباره او صحبت کنید. مطمئن باشید که صحبت‌های شما از طریق دوستانتان به گوش او خواهد رسید.

1- عجله نکنید

به خاطر داشته باشید که ایجاد دلتنگی در پارتنر را طولانی دارد و یک شبه حاصل نمی‌شود. در این امر باید صبور باشید و عجله را کنار بگذارید. به پاتنرتان زمان دهید تا به مرور جای خالی شما را حس کند و با انجام دادن و نشان دادن رفتارهایی به شکل غیر مستقیم ذهن او را درگیر کنید. به خاطر داشته باشید زمانی پارتنرتان جای خالی شما را احساس خواهد کرد که شما اصرار و اجباری برای برگشتن به رابطه از خود نشان ندهید. ما در ادامه مقاله چگونه عشقم را دلتنک کنم تا برگرده موارد تکمیلی بیشتری را اشاره خواهیم کرد.

2- ریشه ضعف و اشتباهات خود را بپذیرید

تلاش برای بازگرداندن عشق ممکن است منجر به افزایش تنش‌ها و افزایش فاصله شود. بنابراین، باید بفهمیم کی باید از تلاش مستقیم دست برداریم و مدتی تلاش‌های خود را کاهش دهیم تا فرصتی برای دلتنگ شدن طرف مقابل ایجاد شود. یکی از راه‌های دیگر ایجاد دلتنگی در پارتنر این است که ریشه ضعف‌ها و مشکلاتی که در گذشته داشته‌اید را حل و شناسایی کنید. جدایی تجربه‌ای تلخ است که تأثیر گذشته، تفکرات، رفتارها، و تصمیمات افراد را در زندگی عادی و روزمره تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است باعث بروز اشتباهات شود. برای دلتنگ کردن عشقمان به منظور بازگرداندن او، باید نشان دهید که رفتارتان را اصلاح کرده‌اید و دیگر ادم سابق با وجود اشتباهات زیاد نیستید.

3- التماس نکنید

از رفتارهایی مثل التماس و اصرار، جلب ترحم و دلسوزی، پرخاشگری، کنایه‌زدن، توهین، و زیر سوال بردن ارزش‌ها و حرمت‌های پارتنرتان پرهیز کنید. هستند افرادی که برای بازگرداندن عشق خود بسیار عجله دارند و سعی می‌کنند با تحت فشار قرار دادن پارتنر سابق خود حمایت و توجه او را جلب کند. به خاطر داشته باشید که چنین کاری فقط سلل ایجاد حس ترحم و دلسوزی می‌شود و حتی اگر پارتنر شما بازگردد باز هم امکان ترک کردنتان وجود خواهد داشت.

4- از روانشناسان کمک بگیرید

تمرکز بر ریشه‌های جدایی و حل مشکلات برای جلوگیری از رفتن دوباره طرف مقابل بسیار حیاتی است. دلیل جدایی ممکن است به تفاوت‌ها، اختلافات، یا حوادث خارج از کنترل شما برگردد، اما باید با کمک یک مشاور به راه‌حلی در مقابل آن بپردازید. شناسایی نقاط ضعف و مهارت‌های ارتباطی خود امری اساسی است. این مهارت‌ها از دوران کودکی تا پایان عمر در زندگی ما تأثیرگذار هستند و بر کیفیت و دوام روابط ما تأثیر می‌گذارند. بررسی کنید که چه رفتارها، تصمیمات، و کلماتی منجر به کدورت و رنجش در روابط شما می‌شوند و چه صفات و ویژگی‌های شخصیتی می‌توانند به عنوان یک ضعف شناخته شوند. روانشناسان و زوج درمانگران ما در کلینیک مشاورکده همراه شما هستند تا با شناسایی و رفع مشکلات شخصیتی شما، زندگی و رابطه‌ای زیبا بسازید.

5- مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید

برای دستیابی به پاسخ سوال چگونه عشقم را دلتنگ کنم تا برگرده بهتر است بهبود مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید، از جمله:

  • درک دیگران
  • استفاده از کلمات دلنشین در گفتگو
  • توجه، حمایت و پشتیبانی
  • مدیریت بحث و تنش در رابطه
  • ابراز وجود و حل مسائل
  • شناخت متقابل و ایجاد دلتنگی
  • تحلیل رفتار طرف مقابل
  • نفوذ به ضمیر ناخودآگاه دیگران و …

با کمک بهبود مهارت‌های ارتباطی می‌توانید از خود شخصیتی کاریزماتیک بسیازید.

6- اعتماد به نفس داشته باشید

به خودتان اعتماد و اعتماد به نفس خود را بازیابی کنید. اعتماد به نفس پایین می‌تواند در مواجهه با مسائل مختلف مشکلات زیادی را ایجاد کند. برای دلتنگ کردن عشقتان و بازگرداندن او، اعتماد به نفس ضروری است. سعی کنید عزت نفس خود را بازسازی کنید و اجازه ندهید تجربه شکست عاطفی باعث خودکم‌بینی شما شود. علاوه بر اعتماد به نفس، کنترل هوش هیجانی خود را به دست بگیرید و از احساساتتان به راحتی صحبت کنید. به جای تصمیمات هیجانی، تصمیماتی کاملاً برنامه‌ریزی شده بگیرید و  به آن‌ها عمل کنید. مدیریت اضطراب پس از جدایی را یاد بگیرید و نگرانی‌ها و ترس‌هایتان کنترل کنید. اضطراب می‌تواند به رفتارهای عجولانه منجر شود که به جای بازگرداندن عشق، فرد را از خود دور کند.

7- معیار و خواسته خود را از پارتنرتان مشخص کنید

شناسایی معیارها و نیازهای عشق خود را مشخص کنید. این معیارها شامل عوامل شخصی و نیازهای ناخودآگاه هستند که در روابط عاشقانه اهمیت دارند. برای ایجاد یک رابطه ایده‌آل، ضروری است که با معیارها و نیازهای شخص مقابل آشنا شوید. هر فرد در ذهن خود معیارهایی را برای ارزش‌گذاری به روابط عاطفی در نظر می‌گیرد، از جمله معیارهای ظاهری، نحوه رفتار در مواقع مشکلات، توجه به رابطه مشترک و عشق، و حتی اهداف شخصی. با شناسایی و اضافه کردن این معیارها به شخصیت خود، احتمال بازگرداندن عشق به شدت افزایش می‌یابد.

پاسخگوی نیازهای عمیق عشق خود باشید، از جمله حمایت، توجه، درک یا شنیده شدن، و نیازهای دیگری که در صورت نادیده گرفته شدن، نارضایتی در رابطه ایجاد می‌کنند. برطرف کردن نیازهای شریک عاطفی در رابطه می‌تواند پیوند احساسی ناگسستنی ایجاد کند. استفاده از تکنیک‌های شش مرحله‌ای کتاب “بازگشت به عشق” به شما کمک خواهد کرد. این کتاب حاوی اصول ترمیم رابطه است که در مسیر بازگرداندن عشق، موانع و چالش‌های زیادی وجود دارند.

8- سعی کنید مستقل باشید

در روابط عاطفی، وابستگی طبیعی است، اما این به این معنی نیست که استقلال خود را از دست بدهید. اگر مستقل باشید، نیازی نیست همیشه در کنار شریک خود باشید. اوقاتی که از هم دورید، او به شما فکر خواهد کرد. در هر رابطه، هر دو طرف باید فضای خصوصی خود را داشته باشند تا رابطه آنها قوی‌تر شود. هنگامی که رابطه شما تمام شده بهتر است سعی کنید مقداری خود را غیر قابل دسترس کنید و به جای اینکه دائما خود را در شبکه‌های مجازی به پارتنرتان یاداوری کنید سعی داشته باشید تا بر روی رشد فردی خود متمرکز شوید.

9- هنگامی که با یکدیگر هستید، لحظات خاطره‌انگیزی را ایجاد کنید

هنگامی که افراد از یکدیگر دور هستند، خاطرات نقش مهمی در زندگی می‌کنند. خاطرات خوب به شما کمک می‌کنند رابطه بلندمدت بسازید. پس هنگامی که با یکدیگر هستید، لحظات خوشایند را تجربه کنید تا وقتی در کنار عشقتان نیستید، دلتان برای یکدیگر تنگ شود.

10- خود واقعیتان باشید

برای مورد قبول واقع شدن و دوست داشته شدن، لازم نیست نقشی را ایفا کنید که شما را از خود واقعیتان دور کند. هنگامی که با عشقتان هستید، خود واقعیتان باشید تا اگر روزی از یکدیگر بنابر دلایل مختاف جدا شدید این ویژگی جذاب پارتنرتان را دوباره به سمت شما بازگرداند.

موضوعات مرتبط: پسرا وقتی عاشق میشن به چی فکر میکنن

آیا بازگشت به رابطه قبلی واقعاً بهترین گزینه برای شما و شریکتان است؟

شاید شریک عاطفی قبلی شما بی‌اخلاق بوده یا به شما خیانت کرده باشد و یا شاید رفتار شما باعث شده که او سرد شود. تمام شدن رابطه دلایل مختلفی دارد و بهتر است قبل از بازگشت به تمامی این موارد به خوبی فکر کنید. گاهی ممکن است تمنا و خواسته قلبی شما برای برگستن به رابطه صرفا یک احساس موقت و ناشی از تجربه و شوک جدایی پس از رابطه باشد و پارتنر شما واقعا برای ساختن یک رابطه جدی مناسب نیست.

چند دقیقه آرام باشید و به شکل منطقی فکر کنید: آیا شریک زندگی شما واقعاً به کیفیت زندگی شما کمک می‌کند؟ و یک سوال دشوارتر که باید از خودتان بپرسید: آیا شما زندگی او را بهبود می‌دهید؟ آیا از شریک عاطفی قبلی خود بیش از حد می‌ترسید چون ممکن است شخص دیگری را انتخاب کند؟ اگر به سوال آخر پاسخ مثبت داده‌اید، باید بپذیرید که زندگیتان بدون او بهتر است. این موضوع ممکن است سخت باشد، اما باید بدانید که این اتفاق برای شما اتفاقی نیست که تنها به شما مربوط باشد؛ بسیاری از افراد مصمم هستند که شریک عاطفی قبلی‌شان را باز به رابطه بازگردانند، اما به مرور متوجه می‌شوند که زندگیشان بدون او بهتر است.

اگر واقعاً فکر می‌کنید که بازگشت به رابطه قبلی می‌تواند به نفع هر دوی شما باشد، به این نکات توجه کنید تا شاید بتوانید شریک عاطفی قبلی‌تان را به دست آورید. در یک رابطه سالم، باید کرامت خود را حفظ کنید و کارهایی را که باعث نا امیدی می‌شوند، انجام ندهید. التماس کردن یک رفتار ناامید کننده است و ممکن است باعث شود همسر یا دوست سابق شما برایتان ناراحت شود و جذابیت شما کاهش یابد. نشان دادن ضعف می‌تواند نشانه این باشد که شما به دلایل اشتباه و بخاطر کمبود اعتماد به نفس نمی‌توانید به خودتان فرصتی برای شروع دوباره دهید.  بخشش و برگشت به رابطه همیشه نتیجه مثبتی ندارد و قبل از اینکه دوباره احتمال تجربه یک رابطه سمی را داشته باشید حتما از مشاوران کلینیک مشاورکده کمک بگیرید.

بازی با احساسات شریک عاطفی سابقتان را کنار بگذارید

  تلاش برای بازگرداندن شریک عاطفی سابقتان را با انجام بازی‌های کودکانه اشتباه نگیرید. تظاهر به آشنایی با شخصی دیگر ممکن است باعث ایجاد حسادت در شریک سابق شما شود، که این می‌تواند در آینده منجر به از دست دادن احساساتش نسبت به شما شود. بنابراین، همیشه با رفتاری بالغانه و مسئولانه عمل کنید.

زندگی بدون شریک عاطفی سابق ممکن است

 در باب موضوع چگونه عشقم را دلتنگ کنم تا برگرده؛ به یاد داشته باشید که حتی بدون شریک عاطفی سابق، قادر به زندگی کردن هستید، حتی اگر الان این احساس را ندارید. این یک واقعیت است! فریاد زدن، گریه کردن یا تهدید به انجام کارهای بچگانه (در صورتی که شریک سابق به رابطه با شما برنگردد) تنها باعث می‌شود که به او فشار وارد کنید و حتی اگر او قصد بازگشت داشته باشد، این رفتارها فاصله بیشتری بین شما ایجاد می‌کنند. با خودتان فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با کسی بازگردید که احساس می‌کند مجبور به ارتباط با شماست؟

نشان دادن تغییرات با رفتار

  به شریک عاطفی سابقتان نگویید که تغییر کرده‌اید؛ و این تغییرات را در رفتارتان نشان دهید. اگر ایرادات شما باعث ایجاد فاصله شده‌اند، بهتر است آن ایرادات را واقعاً در خودتان حل کنید و فقط وعده ندهید. به عنوان مثال، اگر از بی‌احترامی های شما ناراحت است، دائماً به او نشان دهید که محترم خواهید بود و به جای وعده های الکی، تغییرات خود را به شکل هوشمندانه نشان دهید.

عشق خود را نشان دهید

بهتر است با شریک عاطفی سابق خود با عشق و عاطفه برخورد کنید. درست است که رابطه شما تمام شده و سعی در بازگشت او دارید اما نشان دادن احترام و عشق نسبت به پارتنری که دیگر در رابطه نیست می‌تواند به او یاداوری کند و به او اطمینان دهد که شما او را همچنان دوست دارید. بهتر است این کارهارا با رفتاری غیر مستقیم به او نشان دهید.

درباره آینده با او صحبت کنید

اما اگر همچنان با شریک سابق خود در تماس هستید، فقط به حد لازم در مورد گذشته صحبت کنید. آنها را به خاطر گذشته سرزنش نکنید، بلکه در مورد آینده با او صحبت کنید. بیان کنید که چه آینده‌ای را با او می‌پسندید. اگر نمی‌خواهید او شریک عاطفی سابق شما باشد، بلکه می‌خواهید شریک فعلی‌تان باشد، تصوران اینده تان را به او بیان کنید. در مورد گذشته و جروبحث ها بیشتر صحبت نکنید، بلکه در مورد آینده و تصمیمات جدی‌تر صحبت نمایید. کلام آخر

به خاطر داشته باشید که ما در مقاله چگونه عشقم را دلتنگ کنم تا برگرده به شما راهکارهای قطعی ارائه ندادیم و این موارد پیشنهادی ماست. بازگشت به رابطه در افراد مختلف به دلیل روابط مختلف و میزان عشق و دوستی موجود در رابطه متفاوت است. توصیه ما به شما برای بررسی دقیقتر وضعیت رابطه‌تان کمک گرفتن از روانشناسان و زوج درمانگران کلینیک مشاورکده می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

گرایش لیتل گرل چیست؟
اختلالات روانشناسی
یاشار موسی وند

گرایش لیتل گرل (Littel girl) چیست؟

گرایش “لیتل گرل” به یکی از زیرمجموعه‌های اختلال پردازش جنسی اطلاق می‌شود که در آن فرد بزرگسالی به نقش یک نوجوان دختر تبدیل می‌شود و از این نقش در تعاملات جنسی خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید »

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

گرایش لیتل گرل چیست؟
اختلالات روانشناسی
یاشار موسی وند

گرایش لیتل گرل (Littel girl) چیست؟

گرایش “لیتل گرل” به یکی از زیرمجموعه‌های اختلال پردازش جنسی اطلاق می‌شود که در آن فرد بزرگسالی به نقش یک نوجوان دختر تبدیل می‌شود و از این نقش در تعاملات جنسی خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید