نشانه های پسری که دوستت داره ولی نمیگه

اگر فرصت خواندن متن را ندارید، فقط به فایل صوتی زیر گوش دهید تا نظر مشاور متخصص در مورد نشانه های پسری که دوستت داره ولی نمیگه را بدانید:

در دنیای امروز، بسیاری از پسران به جای بیان مستقیم علاقه خود، سعی می‌کنند عشق و علاقه‌شان را از طریق رفتارهایشان نشان دهند. پسری که شما را دوست دارد ولی نمیگه، نیازمند یک موقعیت مناسب برای بیان احساساتش است، اما ممکن است به دلایلی نتواند این کار را انجام دهد، مانند وضعیت مالی نامناسب یا احساس خجالت.

به همین دلیل، می‌خواهیم به نشانه‌های رفتاری پسری بپردازیم که شما را دوست دارد اما حرفی نمی‌زند. بنابراین توصیه می‌شود حتماً از جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای مشورت و تشخیص صحیح نشانه‌های عشق استفاده کنید و این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

‎مهم‌ ترین نشانه‌های پسری که دوستت داره ولی نمیگه

نشانه های پسری که دوستت داره ولی نمیگه

نشانه‌های رفتاری پسری که دوستت داره ولی نمیگه به شرح زیر است:

  1. هنگام صحبت با شما مضطرب می‌شود
  2. از نگاه مستقیم به شما پرهیز می‌کند
  3. تلاش می‌کند ارتباطش با شما نزدیک‌تر شود
  4. درباره شما کنجکاوی نشان می‌دهد
  5. حامی و پشتیبان شماست
  6. به احساسات شما اهمیت می‌دهد
  7. برای شما و باورهایتان ارزش قائل است
  8. دوست دارد او را به عنوان یک مرد خوب و موفق ببینید
  9. همدلی و همراهی با شما را نشان می‌دهد
  10. به آراستگی خود اهمیت می‌دهد
  11. نزد شما خود واقعی‌اش را نشان می‌دهد

نشانه‌های رفتاری پسری که دوستت داره ولی نمیگه:

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: نشانه های پنهان در حرکات مرد عاشق

  • مضطرب شدن هنگام صحبت: اگر پسری دختری را دوست داشته باشه چیکار میکنه و چجوری رفتار میکنه؟ این یکی از سوالات اصلی دختران، هنگامی که احساس می‌کنند پسری انها را دوست دارد اما از احساس خود ممطمئن نیستند؛ میباشد. اگر کمی ریزبین باشید متوجه خواهید شد که اغلب پسرانی که دوستتان دارند ولی نمی‌گویند، هنگام صحبت با شما مضطرب می‌شوند و سعی می‌کنند به زمین نگاه کنند.
  • اجتناب از نگاه مستقیم: مردان عاشق معمولاً علاقه زیادی به نگاه کردن به چشمان کسی که دلباخته او هستند؛ دارند، اما ممکن است به دلیل خجالت یا ترس، از نگاه مستقیم به چشمان شما اجتناب کنند. این مردان اغلب از نگاه کردن به شما طفره می‌روند و به زمین یا اطراف نگاه می‌کنند، اما گاهی اوقات نگاه‌های کوتاهی به شما می‌اندازند که احساساتشان را نشان می‌دهد، البته اگر بتوانید معنای این نگاه‌ها را تشخیص دهید.
  • تلاش برای نزدیک‌تر شدن به شما: مردی که شما را دوست دارد ولی ابراز نمی‌کند، تلاش می‌کند بیشتر با شما در ارتباط باشد. او ممکن است با صحبت از خاطرات خوش گذشته یا ماجراهایی که تجربه کرده، سعی کند سر صحبت را با شما باز کند و رابطه نزدیکی با شما برقرار کند. از طریق این رفتارها می‌خواهد علاقه و عشقش را نشان دهد.
  • کنجکاوی درباره شما: پسری که دوستتان دارد ولی نمی‌گوید، علاقه زیادی دارد تا بیشتر درباره شما و سبک زندگیتان بداند. او سعی می‌کند با ارتباط بیشتر، اطلاعاتی درباره علایق و خواسته‌های شما کسب کند و شما را خوشحال کند. مثلاً اگر گل خاصی را دوست دارید، در مناسبت‌های ویژه همان گل را برایتان می‌خرد تا خوشحال شوید.
  • حامی و پشتیبان شماست: پسری که شما را دوست دارد، در تمام شرایط کنار شماست و از شما و خواسته‌هایتان حمایت می‌کند. او شما را در هنگام ناراحتی‌ها و سختی‌ها تنها نمی‌گذارد و سعی می‌کند به شما کمک کند.
  • به احساسات شما اهمیت می‌دهد: احساسات شما برای مردی که دوستتان دارد، اهمیت زیادی دارد. او نمی‌خواهد شما را ناراحت ببیند و از انجام کارهایی که باعث ناراحتی شما می‌شود، پرهیز می‌کند. اگر از بابت مسائل دیگر دلخور و عصبی باشید، تلاش می‌کند شما را آرام کند.
  • برای شما و باورهایتان ارزش قائل است: مردی که شما را دوست دارد، باورها و عقاید شما را کوچک نمی‌شمارد و به آن‌ها احترام می‌گذارد. او شما را به خاطر باورهایتان زیر سوال نمی‌برد و با حمایت از شما، همراهی و عشق خود را نشان می‌دهد.
  • دوست دارد او را مرد خوب و موفقی بدانید: مرد عاشق نمی‌خواهد شما ذهنیت بدی درباره او داشته باشید. بنابراین، تلاش می‌کند اشتباهاتش را اصلاح کند و رفتارهایی که شما را ناراحت می‌کند، تغییر دهد تا از نظر شما مرد خوبی به نظر برسد. او همچنین سعی می‌کند وظایف شغلی خود را به خوبی انجام دهد تا شما او را به عنوان یک مرد موفق و پرتلاش ببینید.
  • همدلی و همراهی با شما: در زبان بدن پسری که دوستت داره ولی نمیگه، او عشق و علاقه‌اش را با رفتارهایش نشان می‌دهد. مثلاً وقتی نیاز به شنیده شدن دارید، به حرف‌ها و درد دل‌هایتان گوش می‌دهد و با صحبت‌هایش شما را آرام می‌کند. به طور کلی، سعی می‌کند حضور پررنگی داشته باشد تا شما احساسات منفی‌تان را در تنهایی سرکوب نکنید، بلکه بتوانید با او راحت صحبت کنید و به حال خوبی دست یابید.

چرا پسری که دوستت داره بهت نمیگه؟

پسری که دوستت داره ولی نمیگه

دلایل متعددی می‌تواند باعث شود که پسر یا مردی از ابراز علاقه به زن مورد علاقه‌اش خودداری کند. برای مثال، مردی ممکن است از این بترسد که با ابراز علاقه، جواب منفی بشنود یا متوجه شود که زن فرد دیگری را دوست دارد. نگرانی درباره مسائل اقتصادی نیز می‌تواند مانعی باشد که او را از ابراز علاقه بازدارد. به طور کلی، هر دلیلی ممکن است وجود داشته باشد که مانع از ابراز علاقه پسر به دختر مورد علاقه‌اش شود. بنابراین، نمی‌توان به طور قطعی به این سوال پاسخ داد.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: سوالاتی که باید از پارتنر خود بپرسیم

اگر پسری را دوست دارید و احساس می‌کنید که او هم به شما علاقه‌مند است اما چیزی نمی‌گوید، بهتر است از جلسات مشاوره فردی استفاده کنید و احساسات خود را با یک مشاور روانشناس در میان بگذارید. روانشناس با ارائه راهکارهای روانشناسی به شما کمک می‌کند تا در برابر رفتارهای عاشقانه مرد، واکنش درستی نشان دهید و بتوانید در صورت تمایل، ارتباط موثری با او برقرار کنید.

مشاور روانشناس دخالتی در تصمیم شما برای برقراری ارتباط یا عدم ارتباط با پسری که شما را دوست دارد اما حرفی نمی‌زند، نمی‌کند. بلکه تنها به شما کمک می‌کند تا واکنش‌های رفتاری مناسبی نشان دهید و اگر مرد به مرور به شما ابراز علاقه کرد، بتوانید با کمک اطلاعاتی که در جلسات مشاوره روانشناسی به دست آورده‌اید، بهترین تصمیم را بگیرید. با صحبت کردن درباره نوع رفتارهای مرد با روانشناس متخصص، او به شما کمک می‌کند تا شناخت بهتری از مرد مورد نظر و نحوه برخورد با او پیدا کنید و از واکنش‌های هیجانی پرهیز کنید.

حواسش با شماست اما حرفی نمیزنه

وقتی با شما حرف میزند، حواسش به کارش نیست، ممکنه از نگاه کردن به شما اجتناب کنه اما دوست داره ارتباطاتش با شما رو نزدیک تر کنه، هنوز با شما آشنا نشده و کنجکاوه راجع به شما بدونه. او همیشه حامی و پشتیبان شماست و به احساساتتون اهمیت میده. باورهای شما هم براش ارزشمنده و دوست داره به شما نشون بده که میتونید مرد خوب و موفقی باشید. همدلی و همراهی با شما هم براش مهمه و به آراستگی خودش اهمیت میده، در کل او خودش رو به شما آشکار میکنه.

موقع حرف زدن هل می‌کنن

بسیاری از پسرانی که علاقه‌مند هستند، در زمان صحبت با دختری که دوست دارند هل می‌کنند و یا تلاش می‌کنند به زمین نگاه کنند. استرس گرفتن و بروز نشانه‌های اضطراب مانند عرق کردن و یا سرخ شدن در پسران کاملا طبیعی است.

هم نگاه می‌کنند و هم نگاه خود را می‌دزدند

اکثر مردان عاشق، تمایل دارند به چشمان شخصی که دوستشان دارند، نگاه کنند؛ اما همزمان سعی می‌کنند از نگاه به چشمان آن شخص نیز خودداری کنند. آن‌ها اغلب با نگاه به زمین یا اطراف سعی می‌کنند احساس خود را پنهان کنند، اما همچنان ممکن است به طرف مورد نظر خود یک نگاه کوچک بیندازند. اگر شخص مقابل بتواند معنای نگاه‌های او را تشخیص دهد، می‌تواند درک بهتری از احساساتش پیدا کند.

ارتباط خود را با شما حفظ می‌کند

‎ پسری که دوستت داره ولی نمیگه، همواره تلاش می‌کند تا ارتباط خود را با شما حفظ کند. مردی که علاقه‌ای به شما دارد اما آن را به شما نمی‌گوید، تلاش می‌کند که بیشتر با شما در تماس باشد تا با توجه به رفتارهای او، بتوانید عشق و علاقه‌اش را نسبت به خود درک کنید. او معمولا با یادآوری خاطرات خوش یا ماجراهایی که گذرانده است، سعی می‌کند شروع به مکالمه با شما کند تا بتواند رابطه نزدیکی با شما برقرار کند.

پسری که به شما علاقه دارد اما احساسات خود را به شما بیان نکرده است با ارتباط برقرار کردن با شما، تلاش می کند تا درباره ی علایق و خواسته های شما بیشتر بداند و شما را خوشحال کند. به طور مثال، اگر به یک گل خاص علاقه دارید، در مناسبات خاص، او همان گل را برای شما تهیه کرده و شما را خوشحال می کند. چنین پسری در هر شرایطی در کنار شماست و از شما و خواسته های شما حمایت می کند. او شما را در هنگام بروز ناراحتی ها و سختی ها تنها نمی گذارد و سعی می کند به شما کمک کند.

به احساسات شما اهمیت می‌دهد

مردی که به شما علاقه دارد، به احساسات شما اهمیت می‌دهد؛ او نمی‌خواهد شما را ناراحت ببیند، بنابراین سعی می‌کند از انجام کارهایی که سبب ناراحتی شما می‌شوند، پرهیز کند. همچنین، اگر به دلیل موارد دیگر دلخور یا عصبانی هستید، تلاش می‌کند شما را آرام کند.

یک مرد عاشق و پسری که دوستت داره ولی نمیگه، احترام به باورها و عقاید شما را در هر شرایطی حفظ می‌کند و آنها را کوچک نمی‌داند. او با حمایت و همراهی که شما نسبت به او دارید، احترام خود را نسبت به عقاید و باورهای شما نیز نشان می‌دهد. او دوست دارد شما او را به عنوان یک مرد خوب و موفق بشناسید. برای این منظور، سعی می‌کند با اصلاح خود، به شما نشان دهد که یک مرد پر تلاش و با فرهنگ‌ است. به همین دلیل، به خوبی وظایف شغلی خود را انجام می‌دهد و اشتباهاتش را که به شما ناراحتی وارد می‌کند، تلاش می‌کند اصلاح کند.

با رفتار خود با شما حرف می‌زند

پسری که عاشق شماست، با زبان نه بلکه با رفتار با شما صحبت میکند و با رفتارهای خود، احساسات عشق و علاقه‌اش را به شما نشان می‌دهد. در مواقعی که به گوشی برای صحبت کردن نیاز دارید، او به شما گوش می‌دهد و با حرف‌هایش شما را آرام می‌کند. به صورت کلی، سعی می‌کند حضور خود را برای شما قابل توجه کند تا شما در تنهایی احساسات منفی خود را سرکوب نکنید، بلکه بتوانید به راحتی با او صحبت کنید و به حال خوبی دست پیدا کنید. چنین فردی بیش از آنکه احساس خود را فریاد بزند سعی می‌کند تا در تمام لحظات مهم رندگی شما حضور داشته باشد و خود را در هر موقعیتی کنار شما تصور میکند.

موضوعات مرتبط : چگونه فکر یک پسر را درگیر خود کنیم

به آراستگی خود توجه می‌کند و از متخصصان کمک می‌گیرد.

پسری که شما را دوست دارد، سعی می‌کند پوشش مناسب و خوبی داشته باشد، البته به شکلی که شما دوست دارید. او نمی‌خواهد به نظر شما غیر جذاب و ژولیده به نظر بیاید، بلکه هر موقع که با شما قرار دارد، به پوشش خود اهمیت می‌دهد و در محل حضورش تلاش می‌کند بهترین شکل باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم این پسر عاشق این است که خودش را واقعی نشان می‌دهد. در بیشتر موارد، مردان تلاش می‌کنند خودشان را بیشتر از آنچه هستند نشان دهند، اما پسری که دوستت داره ولی نمیگه تلاش می‌کند در کنار شما، خودش باشد چرا که می‌خواهد اصیل باشد و در چشمان شما جذاب به نظر بیاید. او نمی‌خواهد رفتارهای غیر واقعی داشته باشد و به دنبال عشق حقیقی است، نه شخصیتی که فقط با نقش بازی کردن ساخته شده است.

قبلا ذکر شده است که پسر یا مرد نیز می‌توانند به دلایل مختلفی از ابراز علاقه خود به زن مورد علاقه خود خودداری کنند. به عنوان مثال، ممکن است از بیم اینکه با اعلام علاقه به دختر، طرد شود یا این واقعیت که زن فرد دیگری را دوست دارد، روبرو شوند. همچنین، ممکن است به دلیل نگرانی‌های اقتصادی، نتوانند این قدم را بردارند.

اگر به یک پسر علاقمند هستید و حس می کنید او نیز به شما علاقه مند است، بهتر است از جلسات مشاوره فردی استفاده کنید و احساسات خود را با مشاور روانشناس در میان بگذارید. روانشناس با ارائه راهکارهای روانشناسی به شما کمک می کند تا در برابر رفتارهای عاشقانه‌ی پسر، رفتار مناسبی از خود نشان دهید و در صورت تمایل با وی به خوبی ارتباط برقرار کنید. مشاور روانشناس هیچ دخالتی در تصمیمات شما ندارد، بلکه تنها به شما کمک می کند تا واکنش های رفتاری مناسبی در برابر پسری که دوستش دارید، نشان دهید. همچنین، اگر پسر به شما ابراز علاقه کرد، مشاور روانشناسی با ارائه اطلاعات اصولی، به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای خود اتخاذ کنید.

درون‌گرایی مردان

پسری که دوستت داره ولی نمیگه ممکن است درونگرا باشد. درونگرایی در مردان به معنای درون نگری و تمرکز بر بینش و درک داخلی است. افرادی که درونگرا هستند، بیشتر به دنبال دانش، معنویت، خودباوری و رهایی از تأثیرات خارجی هستند. آن‌ها به طور معمول به شدت حساس به احساسات خود و دیگران هستند و به نوعی برای رسیدن به صلح داخلی و استقرار تعادل درونی، به تأمل و تفکر کردن می‌پردازند. به طور کلی، درونگرایی در مردان یک خصوصیت شخصی است که می‌تواند در همه جنسیت‌ها یافت شود، اما در مردان ممکن است ممنوعیت‌های فرهنگی و اجتماعی بیشتری داشته باشد و به همین دلیل ممکن است در تعاملات اجتماعی با محدودیت مواجه شود.

این مطلب هم می تواند به شما کمک کند: جملات ابراز علاقه غیر مستقیم

دلایل مختلفی ممکن است باعث شود که مردان عشقشان را به طرف مقابل خود بیان نکنند.

👈 ترس از رد شدن و عدم قبولی: برخی از مردان از بیان عشق خودداری می کنند، زیرا می‌ترسند که طرف مقابلشان این عشق را قبول نکند یا آن را رد کند.

👈 ترس از از دست دادن کنترل: بعضی مردان ممکن است از بیان عشق بیم کنترل از دست دادن رابطه داشته باشند؛ آنها از این اتفاق ترسیده و به همین دلیل خود را دور می کنند.

👈 فرهنگ و خانواده: در برخی فرهنگ‌ها، بیان عشق به صورت علنی با شرایطی همراه است که در برخی موارد ممکن است با ارزش‌ها و فرهنگ خانوادگی شخص در تضاد باشد. در نتیجه بعضی از مردان، به دلیل فرهنگ و وراثت‌های خانوادگی، خود را برای بیان عشق آماده نمی‌کنند.

این موارد تنها بخشی از واقعیت ها هستند که ممکن است موجب شکست ارتباطات عاطفی شوند. برای اینکه یک رابطه به خوبی پیش برود، مهم است که هر دو طرف قادر باشند اعتماد به نفس ، صراحت و ارتباط با یکدیگر را درک و تمرین کنند.

این مطلب هم می تواند به شما کمک کند: چگونه فکر یک پسر را درگیر خود کنیم

از طرد شدن در رابطه می‌ترسد

پسری که دوستت داره ولی نمیگه ممکنه ترس از طرد شدن داشته باشه. ترس از طرد شدن در رابطه به معنی احساسی است که بیشتر در مورد رابطه عاطفی بین دو نفر مطرح می‌شود و به این معنی است که شخصی که این ترس را دارد، از آن واقعیت که شخص دیگر ممکن است از او دور شود و رابطه به پایان برسد، نگران است. این ترس معمولاً منشأ احساس ناامنی و عدم اعتماد به نفس در رابطه است و ممکن است به دلایل مختلفی مانند تجربه‌ی طرد شدن در گذشته، خودپندارهای منفی و یا کاستی‌های اعتماد به نفس در شخصیت شخص ریشه داشته باشد.

این ترس ممکن است باعث بروز مشکلات و نارضایتی در رابطه شود و برای آن شخصی که این ترس را تجربه می‌کند، خود به خود راهکارهای مختلفی مانند زیاد کردن تلاش و یا کم کردن میزان تعهد در رابطه را برای پیشگیری از طرد شدن خود پیشنهاد می‌کند.

ترس از طرد شدن یا “آنتروپو فوبیا” در پسری که دوستت داره ولی نمیگه به معنای ترس از عدم پذیرش توسط اطرافیانتان است. این ترس ممکن است از دلمه رفتار، ظاهر، نحوه صحبت کردن یا حتی وجود شما نسبت به دیگران نشات بگیرد. احساس ناامنی و اضطراب در مواجهه با ترس عدم پذیرش می‌تواند بر جنبه‌های مختلف زندگی ما، به عنوان مثال، روابط، شغل و اعتماد به نفس تأثیر منفی داشته باشد.

برای مثال، در رابطه‌ی عاطفی خود وقتی همسرتان به شما می‌گوید که باید کاری که می‌خواهید انجام دهید را انجام دهید، در مورد نپذیرفتن آن، و حتی دلایل موجود مخالفت خود، صحبت نکنید. زیرا چشم دیگران روی شماست و شما همیشه احساس ترس از پذیرفته نشدن را دارید. با این فکر که نظر شما پذیرفته نشود و یا با واکنشی دردناک روبرو شوید، احساس کم ارزشی دارید. این به معنای عدم رضایت و رفع نیازهای عاطفی شما است و ممکن است، با گذشت زمان، باعث از بین رفتن روابط عاطفی شما با همسرتان شود.

در حرفه و یا شغل خود نیز ممکن است ترس از طرد شدن به شکلی دیگری بروز کند. به عنوان مثال، درخواست افزایش حقوق شما را با داده‌های عملکرد و درخواست صحبت با مدیریت پشتیبانی نکردید، زیرا احساس می‌کنید که ممکن است نظر شما پذیرفته نشود. این نگرانی نیز می‌تواند در موفقیت شما در شغل تأثیر منفی داشته باشد.

بنابراین، ترس از طرد شدن می‌تواند بر موفقیت شغلی و روابط عاطفی ما تأثیرگذار باشد. برای پیشگیری از این مشکل، می‌توانید خود را با مهارت‌های اجتماعی و روابط عاطفی قوی‌تر کنید تا بتوانید در مقابل ترس از پذیرفته نشدن بهتر مقابله کنید.

برای مثالی دیگر در محیط کار پاداش و افزایش حقوق مناسبی دریافت نمی‌کنید، بنابراین رضایت خود و از کار خود پایین می‌آید. این موجب ترس از رد درخواست‌ها و از دست دادن شغل می‌شود و احساس شایستگی برای دریافت پاداش یا افزایش حقوق نمی‌شود. ترس از طرد شدن نیز بر اعتماد به نفس تأثیر می‌گذارد؛ هنگامی که انتقاد می‌شوید، احساس ناکافی بودن یا شکست خوردن می‌کنید.

به همین دلیل برای تحقق رویاهای خود منتظر می‌مانید، چون می‌ترسید که ایده‌هایتان رد شود. بهتر می‌دانید در جایی که هستید، شرایط ایمن تری دارید و این باعث می‌شود که در مورد تفکر و دیدگاه خود حرفی نزنید و خلاقیت و راه‌روش‌های مناسبتان را پیش نگیرید. با خروج از منطقه امن‌تان، به نوعی قربانی نظرات و خواسته‌های دیگران خواهید شد.

کلام آخر

با توجه به موارد گفته شده امیدواریم به پاسخ مد نظر درباره مقاله پسری که دوستت داره ولی نمیگه رسیده باشید. در صورتی که سوال و یا نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید می‌توانید با مشاوران ما در مشاورکده در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!