رفتار دختر در جلسه خواستگاری

رفتار دختر در جلسه خواستگاری

خواستگاری کردن یکی از اتفاقات مهم و زیبایی است که در نهایت در زندگی همه اتفاق می‌افتد. برای بسیاری از زوجین خواستگاری یک موضوه استرس‌زا است و همه می‌خواهند بدانند که چگونه در این مراسم رسمی باید حضور پیدا کنند. ما در این مقاله می‌خواهیم به شما اطلاعاتی درباره رفتار دختر در جلسه خواستگاری ارائه دهیم تا ترس‌هایتان را در این باره کنار بگذارید.

رفتار دختر در جلسه اول خواستگاری چگونه باید باشد؟

رفتار دختر در اولین جلسه خواستگاری بسیار مهم است و دختران در این مراسم باید از جنبه‌های زیادی عملکرد خود را اصلاح و بهبود بخشند. با این حال نکته مهمی که در این جا قابل اشاره است این می‌باشد از که از تظاهر کردن و تلاش برای جلب توجه خودداری کرده و سعی کنید تا خود واقعیتان را به خواستگارتان نشان دهید.

رفتار مودبانه داشته باشید.

اولین نکته‎ای که در خواستگاری باید توجه داشته باشید این است که در جلسات خواستگاری همواره رفتار مودبانه‌ای از خود نشان دهید و سعی داشته باشید تا وقار خود را به دیگران نشان دهید. رفتار مودبانه شامل مجموعه‌ای از آداب است که ما در ادامه مهمترین آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

  1. به موقع صحبت کنید.
  2. وسط صحبت دیگران نپرید.
  3. همواره لبخند بزنید و چهره عبوسی نداشته باشید.
  4. نسبت به حرف‌های بزرگترها بی‌توجهی نکنید.
  5. واکنش جبهه گیرانه به خود نگیرید.

با صراحت و مودبانه صحبت کنید.

بعضی از دختران از بیان خواسته‌های خود در جلسات خواستگاری می‌ترسند و هنگامی که شما از آن‌ها سوال می‌پرسید همواره اسقلال خود را زیر سوال می‌برند و توپ را در زمین والدینشان می‌اندازند. در مقابل بعضی از دختران نیز در جلسه خواستگاری به بزرگترها اجازه صحبت کردن نمی‌دهند و بی‌مهابا خواسته‌هایشان را مطرح می‌کنند. هیچ کدام از این دو دسته‌ای که به آن‌ها اشاره کردیم مناسب نیست.

در جلسه خواستگاری همواره سعی کنید تا خواسته‌های خود را با احترام و با در نظر گرفتن شرایط طرف مقابل بیان کنید. خجالتی بودن در چنین جلسه‌ای که تاثیر مستقیمی بر آینده شما می‌گذارد به هیچ عنوان درست نیست.

اجازه صحبت کردن به بزرگترها را بدهید.

رفتار دختر در جلسه خواستگاری باید با وقار و صبور باشد. جلسه خواستگاری فرصتی را برای زوجین ایجاد می‌کند که در آن بتوانند در محیط خانوادگی و به صورت رسمی تقاضای ازدواج خود را علنی کنند. در این مراسم موضوعی که خیلی مطرح می‌شود این است که جنبه احساسی و عشقی زوجین در الویت دوم یا سوم قرار می‌گیرد. بزرگترها در این مراسم سعی می‌کنند تا خانواده فرد مقابل را بشناسند به همین دلیل سعی کنید به خانواده‌هایتان اجازه دهید که با خیالی راحت و در فضای صمیمی با خانواده فرد مقابل آشنا شوند.

ظاهر مناسبی داشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که در جلسه خواستگاری مسئله بسیار مهمی است مربوط به ظاهر است. هر چند که در ادامه این مقاله به بررسی نوع پوشش دختر در جلسه خواستگاری می‌پردازیم اما در این قسمت نیز به آن به صورت تلویحی اشاره‌ای خواهیم کرد.

داشتن ظاهر مناسب در دختران به نوعی سبک زندگی آ‌ن‌ها را نشان می‌دهد. ظاهر افراد نوع طرز تفکر و یا زندگی آ‌ن‌ها را به تصویر می‌کشد. بهتر است در جلسه اول خواستگاری که احتمالا بسیاری از دختران برای بار اول با خانواده پارتنرشان آشنا می‌شوند از آرایش غلیظ خودداری کنید. سعی داشته باشید تا لباس مناسبی بپوشید و احترام بزرگترها را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که در جلسه خواستگاری چیزی قطعی نیست به همین خاطر حرمت افراد شرکت کننده در مراسم را با داشتن ظاهری متعارف حفظ نمایید.

سعی کنید با والدین خواستگارتان ارتباط بگیرید.

موضوع دیگری که برای دختران ممکن است درگیری فکری ایجاد کند، میزان و نحوه ارتباط گیری با اولیای پارتنرشان است. حفظ اعتدال در همه رابطه‌ها هیچ مشکلی برای رابطه به وجود نمی‌اورد به همین دلیل سعی نکنید تا در برخورد اول خیلی صمیمی و خودمانی برخورد کنید. بهتر است برخورد شما برای بار اول بسیار محترمانه و صمیمی باشد و همواره نقش‌های افراد را در زندگی خود جابه‌جا نکنید.

مقالات مرتبط : دلایل ازدواج نکردن پسران و رشد روز افزون این مسئله

نوع پوشش دختر در جلسه خواستگاری

نوع پوشش دختر در جلسه خواستگاری

نوع پوشش و رفتار دختر در جلسه خواستگاری بسیار مهم است. شما قبل از هر چیز باید فرهنگ خانواده خود و فرهنگ خانوادگی فرد مقابل را در نظر بگیرید. به صورت کلی بهتر است در جلسه اول خواستگاری همواره حرمت‌ مهمانان خود را با داشتن پوشش مناسب حفظ کنید تا نتیجه جلسه مشخص شود. بسیاری از دختران در این مراسم کت و شلوار می‌پوشند و یا دامنی بلند با یک شومیز به تن می‌کنند. اینکه چه نوعی از لباس را به تن کنید به سلیقه شما مربوط می‌شود اما با توجه به اینکه با فرهنگ و نوع زندگی والدین پارتنرتان به خوبی آشنا نیستید بهتر است که همواره پوشش کاملی داشته باشید.

بعضی از دختران عقیده دارند باید همانگونه که هستند و لباس می‌پوشند در مقابل خانواده پارتنرشان در جلسه اول خواستگاری ظاهر شوند تا آن‌ها دختر را همانگونه که هست بپذیرند. شاید شما نیز این جملات را زیاد شنیده باشید. یک بار برای همیشه این موضوع را به خاطر بسپارید که نوع پوشش و یا شخصیت اصلی شما در جلسه اول خواستگاری نمایان نخواهد شد بلکه شما تنها یک تصویر کلی از خودتان به دیگران نشان می‌دهید.

اینکه شما لباس مناسبی بپوشید ربطی به پنهان کردن شخصیت و یا سبک لباس پوشیدنتان ندارد بلکه شما تنها سعی می‌کنید تا با پوشیدن لباس مناسب به مهمانانتان احترام گذاشته و به آن‌ها حس معذب شدن ندهید.

موضوعات مرتبط: چه سوالاتی از خواستگار بپرسیم؟

چگونه در جلسه خواستگاری جذاب به نظر برسیم؟

بسیاری از دختران و پسران می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توان در جلسه خواستگاری جذاب و زیباتر به نظر برسند. اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده می‌توانید ادامه این مقاله را مطالعه کرده و به پاسخ‌تان دست پیدا کنید.

برخورد مودبانه

رفتار دختر در جلسه خواستگاری را پیشتر توضیح دادیم اما آنچه را که در تکمیل این موضوع باید به آن اشاره کنیم این است که در جلسه خواستگاری همواره وقت شناس باشید. سعی کنید  به موقع به مراسم خواستگاری برسید. اگر شما میزبان هستید سعی کنید وقت آرایشگاه خود را طوری تنظیم کنید که به موضع در مراسم حاضر شوید. همواره وقت شناس بودن به معنی نشان دادن احترام به مهمانان است.

پوشیدن لباس‌های مناسب

پوشیدن لباس مناسب سبب می‌شود تا حس اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خودتان به دست آورید. لباس یکی از المان‌هایی است که شخصیت شما را به افراد نشان می‌دهد به همین خاطر سعی کنید تا همواره در پوشیدن و انتخاب کردن لباس مناسب برای خود دقت کنید. علاوه بر این دقت داشته باشید تا از پوشیدن لباس‌های زرق و برق دار و یا لباس‌های خیلی اسپرت خودداری کنید. اگر تجربه‌ای در این باره ندارید بهتر است از کسانی که ازدواج کرده‌اند و یا تجربه حضور در چنین مراسمی دارند نظرسنجی کنید.

استرس نداشته باشید.

یکی دیگر از کارهایی که سبب افزایش جذابیت در شما می‌شود این است که همواره سعی کنید تا ظاهر آرام و خونسردی داشته باشید. طبیعی است که برای چنین جلسه‌ای استرس داشته باشید اما با این حال وجود استرس زیاد سبب می‌شود تا تغییراتی در ظاهرتان ایجاد شود. برای مثال تغییر در تن صدا، عرق کردن و یا لرزیدن سبب می‌شود تا تمام توجه خود را به جای گوش دادن به صحبت بزرگترها و یا بیان موضوعات مهم، بیشتر سعی کنید تا خودتان را آرام کنید.

بهتر است برای جلوگیری از استرس تمرین‌های تنفسی را انجام دهید و با منعطف کردن تمام توجهتان به موضوع صحبت از این اتفاق زیبا نهایت لذت را ببرید.

ابهامات را رفع کنید.

رفتار دختر در جلسه خواستگاری باید به گونه‌ای باشد که ابهامات را رفع کند. اینکه شما بتوانید در نهایت ادب و احترام صحبت کنید برای مهمانانتان بسیار جذاب خواهد بود. بسیاری سعی دارند تا برای نشان دادن ادب خود در لفافه صحبت کنند زیرا گمان می‌کنند که رک حرف زدن سبب بی‌احترامی می‌شود. در واقع رک حرف زدن نباید با لحن تند و یا انتقادی باشد. برای رک بودن باید روحیات فرد مقابل را بشناسید تا ناخواسته سبب ایجاد دلخوری نشوید. اما در چنین مراسمی که شما به احتمال زیاد برای بار اول است که با خانواده همسرتان آشنا می‌شوید قطعا شناختی از روحیات فرد مقابل ندارید. به همین دلیل در صورتی که بتوانید به صورت شفاف و مستقیم خواسته‌هایتان را در نهایت ادب مطرح کنید.

درباره اهدافتان حرف بزنید.

یکی از راه‌هایی که سبب می‌شود تا دیگران بتوانند شخصیت شما را بشناسند این است که اطلاعات کلی درباره اهداف خود بدهید. جلسه خواستگاری یک مراسم آشنایی است و به همین دلیل این موضوع کاملا طبیعی است که از شما درباره اهدافتان در آینده سوالاتی بپرسند.

توجه داشته باشید که نیازی به جواب‌های با جزییات نیست بلکه همینکه بتوانید یک پاسخ کلی به پرسش‌هایی که مطرح می‌شود بدهید مهری بر آینده‌نگری و تایید جذابیت در شما خواهد بود

وارد حاشیه نشوید.

هنگامی که مراسم خواستگاری شروع می‌شود سعی کنید تا درباره این موضوع با مهمانان صحبت کنید. بعضی از زوجین برای اینکه به اصطلاح یخ مهمانان آب شود شروع به صحبت کردن درباره هر مسئله‌ای می‌کنند جز بحث خواستگاری. سعی کنید تا با توجه به موقعیت موضوعی برای صحبت کردن انتخاب کنید و تمام وقتی که می‌توانید برای شناخت خانواده پارتنرتان داشته باشید را با صحبت کردن درباره موضوعات بی‌اهمیت هدر ندهید.

با توجه به تمام مواردی که درباره رفتار دختر در جلسه خواستگاری گفته شد امیدواریم تا با داشتن شناخت نسبت به انتخاب همسر اقدام کنید تا عمری زندگی باآرامش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

گرایش لیتل گرل چیست؟
اختلالات روانشناسی
یاشار موسی وند

گرایش لیتل گرل (Littel girl) چیست؟

گرایش “لیتل گرل” به یکی از زیرمجموعه‌های اختلال پردازش جنسی اطلاق می‌شود که در آن فرد بزرگسالی به نقش یک نوجوان دختر تبدیل می‌شود و از این نقش در تعاملات جنسی خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید »

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

گرایش لیتل گرل چیست؟
اختلالات روانشناسی
یاشار موسی وند

گرایش لیتل گرل (Littel girl) چیست؟

گرایش “لیتل گرل” به یکی از زیرمجموعه‌های اختلال پردازش جنسی اطلاق می‌شود که در آن فرد بزرگسالی به نقش یک نوجوان دختر تبدیل می‌شود و از این نقش در تعاملات جنسی خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید