غلبه بر ترس از قضاوت دیگران در زندگی زناشویی

غلبه بر ترس از قضاوت دیگران در زندگی زناشویی

یکی از مسائل و مشکلاتی که در زندگی زناشویی همواره مورد بحث و اختلاف قرار می گیرد ترس های طرفین است. البته ترس های زیادی برای هر یک از طرفین ممکن است پیش آید اما امروز می خواهیم به غلبه بر ترس از قضاوت مردم در زندگی زناشویی بپردازیم.

در واقع ممکن است افراد از قضاوت هایی که در مورد شان می ‌شود ترس هایی داشته باشند که به اشتباه این ترس‌ ها را وارد زندگی زناشویی خود می کنند.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره زوج درمانی

در چنین مواقعی نه تنها اوقات خود را تلخ می کنند بلکه تحمل زندگی را برای شریک زندگی نیز سخت می نمایند.

از این رو باید عاقل باشید و بر ترس از قضاوت دیگران غلبه کنید. در این صورت می‌ توانید آرامش روانی را روانه زندگی خود و شریک زندگی تان نمایید. در ادامه مشاورکده به ۴ نکته برای غلبه بر این ترس اشاره نموده است.

قضاوت ها همواره وجود دارند

یکی از مسائلی که در میان مردم جهان وجود دارد قضاوت کردن است. از این رو شما هیچ گاه قادر به ساکت ‌کردن اطرافیان خود نخواهید بود و همواره احتمال این که مورد قضاوت قرار بگیرید وجود دارد. به طور کلی قضاوت کردن افراد به دو بخش تقسیم می شود، که در موارد زیر مشخص است:

  • قضاوت افراد به وضوح و با صدای بلند
  • قضاوت افراد در سکوت و خفا

بنابراین حتی اگر شما می توانید قضاوت هایی که با صدای بلند انجام می ‌شوند را ساکت کنید قادر به پایان بخشیدن قضاوت های انجام گرفته در خفا نخواهید بود.

از آن گذشته افرادی وجود دارند که همواره بقیه را مورد قضاوت قرار می ‌دهند، یا به زبان ساده تر اخلاق این چنینی دارند. پست پس باید به این ترس غلبه کنید زیرا هیچ پایانی برای آن وجود ندارد و بهتر است آن را به طور کلی بپذیرید.

از قضاوت ها نمی توان فرار کرد

همیشه افرادی وجود دارند که شما را مورد قضاوت قرار دهند اما شما هیچ کاری نمی توانید زمانی که مورد قضاوت قرار می گیرید فرار کنید و یا محل را ترک کنید. به همین خاطر باید این مسئله را در ذهن خود جا بیندازید که افراد قضاوت گر همواره به همه جا وجود دارند.

از آن گذشته مگر قضاوت دیگران چه قدر می تواند بر روی زندگی شما تاثیر گذار باشد. باید ترس ها را کنار بگذارید در مقابل قضاوت ها بایستید.

در واقع زمانی که صحبت از ایستادگی در برابر قضاوت ها است یعنی شما باید کاملاً بی اهمیت برخورد کنیم زیرا هیچ چیزی پایدار نیست یعنی ممکن است مردم امروز شما را به خاطر کفش و لباس هایتان قضاوت کنند، اما فردا مسئله دیگری برای قضاوت پیدا می کنند. بنابراین قضاوت های گذشته فراموش می شود.

نسبت به قضاوت دیگران بی توجه باشید

اگر به شما گفته می ‌شود که نسبت به قضاوت دیگران بی توجه باشید یعنی یک گوش تان در باشد و گوش دیگر دروازه. یعنی قضاوت هایی که می شنوید را از گوش دیگر بیرون کنید و به هیچ عنوان اجازه ورود این حرف‌ ها را به مغز تان ندهید.

خواهید دید که دیگر ترسی نسبت به قضاوت دیگران نخواهید داشت و با خیال آسوده به زندگی خود ادامه خواهید داد. افرادی که از قضاوت دیگران نمی ترسند دیگر نگران ظاهر و اخلاق و رفتار شان نیستند. آن ها نمی ترسند که افراد چگونه و به چه روشی آن ها را قضاوت کنند.

در واقع با تمام قدرت برای خواسته ها و هدف های شان می جنگند و هیچ توجه و اهمیتی برای افراد قضاوت کرد قائل نیستند.

خود را مشغول اهداف تان کنید

در واقع باید آن قدر خود را مشغول کار ها و اهداف و عزیزان زندگی خود کنید که جایی برای افراد قضاوت گر باقی نگذارید. قطعا افرادی که شما را قضاوت می کنند نقش آنچنانی در زندگی تان ندارند وگرنه شما را آزار نمی دادند بنابراین کار دیگری که می ‌توانید در حق آن ها انجام دهید این است که بدون هیچ گونه بحث و جدل موضوع را با آن ها در میان بگذارید.

اما اگر متوجه شدید که باز هم رفتار شان را اصلاح نکردند به راحتی می توانید آن ها را از زندگی خود کنار بگذارید. پس از آن آرامش به زندگی تان و افکار تان باز می گردد.

خواهید دید که چه قدر خوشحال تر و پر انرژی تر می شوید. مشغول بودن کمک می کند که وقتی برای فکر کردن به قضاوت های دیگران نداشته باشید.

امیدواریم مطالعه این مقاله باعث غلبه بر ترس از قضاوت مردم در زندگی زناشویی شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!