چه زمانی باید طلاق بگیریم ؟

چه زمانی باید طلاق بگیریم ؟

👈 همان اندازه که داشتن شناخت برای شروع یک پیوند عاشقانه مهم شمرده می‌شود به همان اندازه، آگاهی داشتن نسبت به چگونگی تمام کردن یک رابطه مهم است. امروزه بسیاری از زوج‌های جوان با برخوردن به اولین مشکل، حرف از طلاق و جدایی می‌زنند؛ و یا عده دیگری که با وجود مشکلات و یا اختلاف ‌نظرهای بسیار، طلاق را یک برچسب ننگین می‌دانند و از آن فرار می‌کنند. ما در این مقاله سعی داریم تا با پرداختن به مسئله طلاق، یک پاسخ جامع و کامل به سوال چه زمانی باید طلاق بگیریم به شما عزیزان بدهیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

چه زمان‌هایی طلاق بهترین گزینه است؟

👈 انگیزه ازدواج و نگرش نسبت به کارکرد آن در افراد مختلف متفاوت است. معمولا افراد، هنگام ازدواج تصویری آرمانی از شریک عاطفی خود دارند و نقص‌های پارتنر خود را قبول نمی‌کنند.

نداشتن زاویه دید منطقی و یا پر کردن خلاء‌های عاطفی فردی به دلیل دیدن چند ویژگی مثبت در شریک احساسی سبب می‌شود تا خیلی از افراد پیش از ازدواج متوجه نقص‌ها، تله‌های شخصیتی و یا مشکلات فردی همراهشان نشوند.

بسیاری از ناهنجاری‌های فردی و یا طرحواره‌های شخصیتی به صورت کامل درمان نمی‌شوند و تنها کاری که برای درمان می‌توان انجام داد کنترل این مشکلات در سطحی است که برای فرد و اعضای نزدیک به او دردسرساز نشود.

اگر میخواهید بهترین تصمیم را در مورد ادامه زندگی با همسر خود یا طلاق از بگیرید حتما از مشاوره طلاق مرکز مشاوره روانشناسی استفاده کنید.

بسیاری از طلاق‌ها معمولا به علت ناآشنایی فرد با طرحواره‌های شخصیتی و گره‌های ذهنی اتفاق می‌افتد. زوج‌ها پیش از ازدواج بیشتر بر مسائل مالی و اقتصادی تمرکز می‌کنند و وقت کمی برای شناخت عمیق و بنیادی می‌گذراند.

هنگامی که شما با شناخت کم و سطحی ازدواج می‌کنید با تغییر نقش‌ها ناگهان با دنیای واقعی زندگی آشنا می‌شوید. بعد از ازدواج مسائل جدی‌تر می‌شود و وقتی شما شریک عاطفی‌ای داشته باشید که به خوبی با مهارت‌های ارتباطی و حل مساله آشنایی ندارد بحران‌های پس از ازدواج رخ می‌دهد.

با اینحال….

با این‌حال قبل از پاسخ به پرسش چه زمانی بهتر است طلاق بگیریم ابتدا این موضوع را درک کنید که طلاق اولین راه نیست بلکه آخرین راه برای حل یک مساله است.

اگر راهی برای حل مشکلات فردی پارتنر خود پیدا نکردید در ابتدا از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید. دلایل متنوعی از جمله وجود علائم پارانویا، افسردگی دو قطبی، طرحواره شخصیت وابسته، وسواس‌های شدید ذهنی یا عملی، فوبیک‌های شدید و….. وجود دارند که در صورت مقاوت فرد به درمان، منجر به طلاق می‌شود.

بهترین زمان طلاق موقعی است که شما تمام راه‌های اصولی و صحیحی از جمله صحبت دوستانه و تشریح مشکل، کمک گرفتن از یک روانشناس یا مشاور را برای حل مساله انجام دادید و نتیجه‌ای دریافت نکردید.

البته در نظر داشته باشید که مشکلات مربوط به طلاق به دو دسته مشکلات عمیق و سطحی تقسیم می‌شود. مشکلات سطحی مسائلی هستند که زوجین پس از شناخت مسئله بحران‌زا و کسب آگاهی، به حل مشکل می‌پردازند و از طلاق منصرف می‌شوند.

از چه مردهایی باید طلاق بگیریم؟

از چه مردهایی باید طلاق بگیریم؟

👈 از مردها چه زمانی باید طلاق بگیریم پرسش بسیاری از زنانی است که اندکی به ادامه ازدواج خود امید دارند اما قبل از پاسخ به این پرسش بهتر است بگوییم که در ابتدا با چه مردهایی ازدواج کنیم.

مسئله مهم پیش از طلاق، ازدواج است. اگر شما در ابتدا به فاکتورهای لازم و اساسی دقت کنید به طور خودکار از طلاق و مردهایی که سبب جدایی و اتمام رابطه شما شده نیز دور می‌شوید.

به طور کلی بهتر است که از مردهایی که بدبین، بی‌اعتماد، فریب‌کار و کنترل‌گر هستند دوری کنید. اگر شما متوجه این ویژگی‌ها قبل از ازدواج نشوید و تست‌های مرتبط را ندهید بعد از ازدواج به دردسر می‌افتید. بهتر است بدانید که به طور کلی تست‌ها نوعی ابزار هستند و هر روان درمانگر بر اساس مراجع خود از آن‌ها استفاده می‌کند.

با این‌حال بعضی از افراد پیش از ورود به جلسات درمانی تست‌ها را می‌خوانند و سعی در فریب دادن درمانگر دارند اما شما می‌توانید از تست سواپ استفاده کنید که به صورت مصاحبه‌ای می‌باشد و امکان تقلب در آن موجود نیست.

علاوه بر موارد گفته شده مردهایی که بعد از ازدواج شما را به سمت طلاق می‌کشانند اصولا دارای شخصیت‌های دردسرسازی مانند شخصیت تئاتری، شخصیت متزلزل، شخصیت ترسو یا منزوی و چسبنده هستند.

شما می‌توانید قبل از طلاق گرفتن برای درمان این مشکلات اقدام کنید اما در صورتی که همراه شما با درمان مقاومت کرد برای حفظ سلامت روان خودتان بهتر است که جدا شوید.

در ادامه مقاله چه زمانی باید طلاق بگیریم به سراغ موضوع از چه زن هایی باید طلاق بگیریم میریم…

از چه زن‌هایی باید طلاق بگیریم؟

از چه زن‌هایی باید طلاق بگیریم؟

👈 از زن‌ها چه زمانی باید طلاق بگیریم سوال مردهایی است که با ورود به اتاق درمان درخواست کمک دارند. بهتر است بدانید که زن‌ها دارای سیستم عاطفی و احساسی متفاوت‌تری هستند به همین جهت نیز زن‌هایی که شما را به سمت جدایی می‌کشانند دارای ویژگی‌های پیچیده‌تری هستند.

هرچند که معمولا زن‌ها مقاومت کمتری برای درمان نسبت به درمان نشان می‌دهند با این حال در صورتی که ویژگی‌های زیر را مشاهده کردید و همسرتان از درمان خودداری کرد آخرین گزینه یعنی طلاق را انتخاب کنید.

فرایند ازدواج نیاز به امنیت، احترام و انصاف دارد یعنی رشد و تحول در بستر تامین نیاز اتفاق می‌افتد به همین جهت زن‌ها به عنوان یکی از منابع نوازشگری مانند مردها وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

داشتن تعارض‌های هویتی، نداشتن دلبستگی ایمن، عدم تغذیه رابطه و عدم داشتن انتظارات واقع بینانه از دلایلی است که پس از گذشت مدتی از ازدواج مردها را به فکر جدایی می‌اندازد.

معمولا زن‌هایی که شخصیت خطرناکی مانند شخصیت خود شیفته، اسکیزوتایپال و یا شخصیت‌های دارای اختلالت جنسی یا انحرافات جنسی هستند برای ادامه زندگی مناسب نیستند.

همچنین بعضی از خانم‌ها نمی‌توانند میان رابطه خود با همسرشان و خانواده خود توازن برقرار کند و همین موضوع در خیلی از مواقع به جدایی ختم می‌شود. درست است که ازدواج علاوه بر پیوند میان زوجین، پیوند میان خانواده‌ها نیز تلقی می‌شود اما هرگونه افراط سبب آزردگی می‌شود.

همچنین ویژگی ناخوشایندی که بسیاری از مردها را برای کمک گرفتن به اتاق درمان می‌آورد این است که زنانی که دارای علائم پارانویا هستند مشکلات زیادی را در زندگی ایجاد می‌کنند و باعث از بین رفتن عشق و محبت می‌شوند.

شک ماننده خوره است و زنان را به طور ناخواسته مجبور به لنجام کارهایی مانند چک کردن تلفن همراه، زنگ زدن‌های مکرر و یا برداشت اشتباه از واقعیت می‌کند. اگر همسر شما فردی است که دچار علائم پارانویا است سعی کنید از یک متخصص کمک بگیرید و در صورتی که درمان موفقیت آمیز نبود در انتها جدایی را انتخاب کنید.

قبل از طلاق به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

👈 همانطور که در مقدمه به پاسخ سوال چه زمانی باید طلاق بگیریم اشاره کردیم توجه کنید که طلاق نباید به عنوان اولین گزینه در نظر گرفته شود بلکه جدایی آخرین راه برای تمام کردن یک رابطه است.

اگر در شروع زندگی مسیر ازدواج و کارکردهای ان را نشناسید ازدواج شما باعث سقوطتان می‌شود. بهتر است که نسبت به ازدواج نگاه بنگاهی نداشته باشید و ازدواج خود را کمی سازی نکنید. با این حال گاهی با وجود توجه به این نکات ازدواج موفقیت آمیز نیست و سبب جدایی می‌شود.

توجه به فرزند

👈 درصورتی که دارای فرزند هستید بهتر است قبل از در نظر گرفتن خود به سن و شرایط روحی کودکتان توجه کنید. معمولا والدینی که بدون توجه به کودک و یا نوجوان خود به یکباره دست به طلاق گرفتن می‌زنند باعث بروز صدمات عاطفی جدی‌ای به فرزندشان شده‌اند.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کودکان طلاق

کودکان طلاق معمولا دارای مشکلات رفتاری هستند و ترس از اعتماد کردن باعث انزوای آن‌ها در جمع می‌شود. بهتر است قبل از طلاق گرفتن به صورت مسالمت آمیز درباره وضعیت کودک بعد از طلاق بین والدین صحبت شده و از یک مشاور کودک و نوجوان کمک بگیرید.

پشیمانی بعد از طلاق

👈 موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید مورد پشیمانی بعد از طلاق است که برای بسیاری از زوج‌ها ممکن است پیش بیاید. قبل از طلاق بایکدیگر صحبت کنید و سعی در سازش کنید.

البته این سازش نباید به معنای از خودگذشتگی و یا ایثارهای افراطی باشد. حفظ سلامت روان فردی دارای اهمیت زیادی است و اگر متوجه شدید که ماندن و ادامه دادن تنها باعث کاهش کیفیت سلامت شما می‌شود طلاق را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی به شما : افسردگی بعد از طلاق

آینده فردی شما بعد از جدایی

👈 نکته آخری که قبل از طلاق بهتر است در نظر داشته باشید فکر کردن به آینده خود بعد از جدایی است. اینکه بعد از جدایی تصمیم دارید چه کار کنید و زندگی خود را چگونه سپری کنید از سوال‌هایی است که بهتر است از خود بپرسید.

معمولا بعضی از زوج‌ها بسیار شتاب‌زده عمل می‌کنند و فقط می‌خواهند از قبد ازدواج خلاص شوند اما بعد از جدایی با بحرانی جدی‌تر مواجه می‌شوند.

طبق آمارهایی که از زنان و مردان به ثبت رسیده است بسیاری از زوج‌ها بعد از جدایی به مصرف مواد مخدر و افسردگی‌های حاد دچار می‌شوند و دلیل آن احساس پوچی و پشیمانی بعد از جدایی است.

به همین جهت قبل از هرگونه اقدام ابتدا با واقعیت‌ها کنار بیایید و خود را برای زندگی مستقل از همسرتان آماده کنید. برای خود هدف‌گذاری کرده و این اهداف را به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کنید تا از گمراهی نجات یابید.

کلام آخر

👈 طلاق به معنای خط پایان زندگی نیست و زندگی همواره در جریان است. اینکه چه زمانی باید طلاق بگیریم کاملا به خودتان بسبگی دارد با این حال درست است که بعد از جدایی دچار احساس‌های متناقض می‌شوید اما قبل از هر اقدامی آشنایی با روند طلاق و فکر کردن به آینده بعد از طلاق دارای اهمیت است.

برای اینکه ازدواج شما با شکست مواجه نشود سعی کنید تا ازدواج و کارکردهای آن را بشناسید و نسبت به ازدواج عجله نکنید. انسان‌ها دارای خلقیات پیچیده‌ای هستند و شناختن همواره حتی بعد از ازدواج نیز باید ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!