وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند

وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند

وقتی یک مرد تصمیم به پایان دادن رابطه می‌گیرد، به دلیل ویژگی‌های مختلف رفتاری خود، این نشانه‌ها را بروز می‌دهد. بنابراین، ما فکر می‌کنیم که لازم است به برخی از این نشانه‌ها اشاره کنیم تا بتوانیم بفهمیم که یک مرد ممکن است تصمیم به پایان رابطه گرفته باشد یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

وقتی مردی تصمیم به اتمام رابطه گرفته باشد

وقتی مردی تصمیم داشته باشد تا رابطه‌ای را به اتمام برساند از خود نشانه‌های زیر را بروز می‌دهد:

از بین رفتن احترام میان زوجین

هنگامی که یک مرد تصمیم به پایان دادن به رابطه می‌گیرد، به طور عملی نشان می‌دهد که به زن احترامی نمی‌گذارد و با استفاده از فحش‌ها و داد و فریادهای بیشمار، سعی در نابودی شخصیت زن، قضاوت‌های بی‌مدرک و تهمت‌زنی با او میکند. مردی که زنی عاشقش است و قصد ادامه رابطه‌ای جدی با او را دارد، به زن بی احترامی و بدرفتاری نمی‌کند؛ زیرا او را به عنوان همسر آینده‌اش در جایگاه بالاتری می‌بیند.

دعوا حتی بر سر مسائل کم اهمیت

یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد مردی قصد دارد رابطه را به پایان برساند، آن است که حتی به سبب کوچکترین مسائل هم مشکل سازی می‌کند. او به‌انگیزه‌هایی پناه می‌برد که پیش‌تر به آن‌ها توجه نمی‌کرد. زمانی که مرد قصد دارد رابطه را به اتمام برساند و نمی‌تواند به طور کامل به زن خود توضیح دهد که چرا این اتفاق می‌افتد، با رفتارهای پرخاشگرانه، دعواهای بی‌مورد و به‌استفاده از بهانه‌های کودکانه، سعی می‌کند تا زن را به دلایل غیرمنطقی برای جدایی متوجه کند.

زوجینی که می‌خواهند تا در کنار یکدیگر رابطه‌ای سرشار از آرامش را تجربه کنند به دلایل بی‌خودی با یکدیگر بحث نمی‌کنند و به خوبی می‌دانند که با استفاده از مهارت‌های حل مسئله می‌توانند اختلافات خود را به اتمام برسانند. فردی که قصد تمام کردن رابطه دارد سعی می‌کند تا دائما فضای میان خود و پارتنرش را پر از جو منفی کند تا بتواند از این طریق بهانه‌ای برای ناسازگاری و در نتیجه تمام کردن رابطه به پارتنر خود بگوید.

دروغ می‌گوید

وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند دروغ می‌گوید. یک مرد که دیگر نمی‌خواهد به رابطه ادامه دهد، اگر واقعاً ارزش رابطه را درک کند، باید از دروغ و پنهان‌کاری‌های بی‌موردی که به زن می‌گوید، خودداری کند. او باید مسائل را با پارتنر به اشتراک بگذارد و احترام خود را نسبت به علاقه‌مندی‌های همسرش نشان دهد. در نتیجه، اگر مرد رابطه را جدی بگیرد، می‌تواند به عشق و احترامی که زن به او دارد احترام بگذارد و ارزش قائل شود.

بی‌توجهی می‌کند

وقتی یک مرد شما را دوست ندارد، سعی نمی‌کند به شما توجه کند و خوبی‌های شما را ببیند. حتی اگر تفاوتی در ظاهر شما یا رفتارتان مشاهده کرده باشد، از شما تعریف نمی‌کند و این نشان می‌دهد که برایش اهمیتی ندارید. بهترین مثال این نوع رفتار، عدم یادآوری آخرین باری است که از شما تعریف کرده است.

وقتی یک مرد شما را دوست داشته باشد، سعی می کند همیشه خوبی های شما را ببیند و به آن ها توجه کند، مهم نیست که این خوبی ها مربوط به ظاهر شما باشد یا به یک ویژگی رفتاری. او لذت می برد که به شما تعریف کند و صفات شما را تحسین کند. اگر او هرگز از شما تعریف نکند یا به هیچ خصوصیت خوبی در شما توجهی نداشته باشد، این نشان می دهد که به شما اهمیت نمی دهد. در گذشته ممکن بود مرد شما برای تغییر رنگ موهای شما یا پوشیدن لباس های جدید از شما تعریف کند، اما حالا به شما توجه نمی کند. در واقع، شما ممکن است چندین بار او را به خاطر تعریفی که از شما کرده، مورد حمایت عاطفی قرار داده باشید، اما او حتی این را هم به خاطر نمی آورد. این مثال هایی هستند از رفتار مردانی که به همسر خود توجه ندارند و می‌خواهند رابطه را تمام کند.

از شما حمایت و محافظت نمی‌کند

وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند، نسبت به شما بی تفاوت است. یک مرد واقعی که علاقه‌ی خاصی به شما داشته باشد، از شما محافظت می‌کند. بر اساس یک مطالعه روان‌شناسی، هورمون تستوسترون در مردان باعث می‌شود که از امنیت و سلامتی شریک زن خود محافظت کنند. فرضیه می‌گوید که مردان به دنبال این هستند که قهرمان شما باشند، و از شما مراقبت کنند و به شما حمایت کنند. در واقع، یک مرد واقعیا عاشق شما نمی‌شود اگر احساس کند قهرمان شما نیست.

او می‌خواهد خودش را به عنوان یک محافظ ببیند، و شما باید او را به عنوان کسی که شما واقعا به او علاقه‌مندید در زندگی خودتان حفظ کنید، نه به عنوان یک دوست. احتمالا می‌گویید: “در این روزها، زنان به کمک یک قهرمان نیاز ندارند.” اما مردان هنوز هم به دنبال قهرمانی هستند، پس اگر این احساس را در شوهرتان ندیدید، ممکن است نشانه‌ای از مشکلات وجود داشته باشد.

عدم ابراز علاقه

یکی از نشانه‌هایی که مردی که قصد دارد رابطه‌اش را پایان دهد به نمایش می‌گذارد این است که در حالی که زن به او ابراز علاقه می‌نماید، او به زن علاقه نشان نمیدهد و همواره از بیان عباراتی همچون “دوستت دارم” و … پرهیز می‌کند. ممکن است بعضی از مردان هم قصد پایان دادن به رابطه را داشته باشند ولی با این وجود، علاقه خود را نیز به زن ابراز می‌کنند، اما شیوه بیان آن‌ها به گونه‌ای است که برای زن هیچ احساس عمیقی از صمیمیت و عشقی پیدا نمی‌شود. به نوعی ممکن است به نظر برسد که این مرد از روی عادت یا به اجبار، علاقه خود را به زن نشان می‌دهد.

خیانت کردن

وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند، خیانت می‌کند. گاهی مردان به صورت علنی نشان می‌دهند که دیگر نمی‌خواهند رابطه را ادامه دهند و این نیز محسوب می‌شود که خیانت کرده‌اند. تماس‌های تلفنی مشکوکی که وقتی در کنار زن هستند، از او جدا شده و یا تلفن را قطع می‌کنند، به عنوان یکی از نشانه‌هایی که می‌تواند نشان دهنده عدم تمایل مرد به ادامه رابطه باشد، محسوب می‌گردد. همچنین، بیرون‌رفتن‌های مداوم و مشکوک و تغییر رفتار به صورت ناگهانی نیز نشانه‌های دیگری هستند که مرد دیگر نمی‌خواهد رابطه را ادامه دهد.

عدم توانایی کنترل خشم

زمانی که یک مرد تصمیم به پایان رابطه می‌گیرد، کنترل رفتار و احساساتش، به خصوص عصبانیت و خشم، برایش سخت می‌شود. مدام به دلایل مختلفی عصبی می‌شود و فریاد می‌زند. او بی‌اختیار نسبت به زن خود خشونت می‌آورد و به خاطر این کار، درد و پشیمانی زیادی به او وارد نمی‌شود و فقط می‌گوید: “تو می‌خواستی من عصبانی شوم!” و “تو می‌خواستی من روی اعصاب خودم کنترل نداشته باشم، برای همین نتیجه‌ای که دیدی، شد.”

عذر خواهی نمی‌کند

یک مرد که قصد دارد رابطه‌اش را پایان دهد، حتی اگر اشتباهی مرتکب شده باشد، ممکن است معذرت خواهی نکند. اما اگر مرد به احساسات و تفکرات زن درباره خود اهمیت بدهد، در صورتی که اشتباهی روی دهد، معذرت خواهی می‌کند و برایش مهم است که زن نتواند اشتباهی درباره‌اش تصور کند. این مرد با انجام رفت و آمد مکرر، نشان می دهد که به ارزش رابطه اهمیتی نمی‌دهد و برایش مهم نیست که وضعیت رابطه به چه شکلی پیش می‌رود. با عدم حضور طولانی مدت و مداومت در رابطه، سعی می کند زن را به قبول پایان رابطه وارد کند.

موضوعات مرتبط: چگونه وابستگی را از بین ببریم

چگونه مردان می‌توانند یک رابطه را به اتمام برسانند؟

یکی از روش‌های رایج و متداول برای شناخت این که وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند چگونه است، استفاده از جملاتی است که بسیاری از مردان از آن‌ها استفاده می‌کنند. مثلاً “تو لایق بهتر از من هستی”، “من نمی‌تونم بهت خوشبختی بدم”، “من اون آدمی که تو فکر می‌کنی نیستم” و “بیا یک ماه به هم صحبت نکنیم تا تصمیم بگیریم رابطه رو ادامه بدیم یا نه”. با استفاده از اینگونه نشانه‌ها، این مرد به زن نشان می‌دهد که رابطه برای او کم ارزش است و قصد دارد از او جدا شود. به طور کلی، این روش با استفاده از جملات رایج و نشانه‌های مشخص، به منظور کاهش ارزش رابطه و جدا شدن از شریک عاطفی استفاده می‌شود.

زوج‌هایی که در یک رابطه عاطفی هستند باید به یکدیگر احترام بگذارند. وقتی که احترام و ارزش گذاری موجود باشد، باور داریم که هر دو طرف برای ادامه رابطه خود ، آن را مهم می‌دانند. اما وقتی که مرد به زن احترام نمی‌گذارد و به طور خاص و بدون توجه به نیازهای شریک خود برخورد می‌کند، زن می‌تواند آسیب ببیند. در اینجا، پیشنهاد می‌شود که بانوان با مراجعه به دکتر روانشناسی، برای تصمیم‌گیری درباره رابطه، در تصمیم‌گیری‌های جدی یاری بگیرند.

رابطه عاطفی نشانه مهم در دوام رابطه

در زندگی عشق به معنای واقعی و مقدس است. در رابطه‌های عاشقانه، این حقیقت به خوبی بیان می‌شود. می‌توان به شعری که می‌گوید “عشق آنست که یوسف بخورد شلاقی؛ درد تا مغز و سر و جان زلیخا برود” اشاره کرد. زمانی که مرد، رابطه را به جدیت و همیشگی پیش می‌برد، از ناراحتی‌های زن نیز نگران می‌شود و از خوشحالی‌های او هم خشنودی بهره‌مند می‌شود.

اما هنگامی که مرد تصمیم به پایان دادن رابطه می‌گیرد، گاهی به احساسات خوب و بد زن اهمیتی نمی‌دهد و در ناراحتی‌هایشان همراه و همدم آنان نیست. به علاوه، در بسیاری از موارد، رفتارها و بی‌محلی‌های مرد در رابطه، دلیل اصلی ناراحتی و بدحالی زن می‌شود.

وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند، بدون توجه به دلایلی که ممکن است در این مورد وجود داشته باشد، با یافتن حتی کوچکترین اشتباهی از سوی زن، او را تهدید به جدایی می‌کنند. آنها همیشه در انتظار بهانه‌ای هستند تا بتوانند به زن اعلام کنند که بهتر است جدایی کنند و اگر رفتاری را تکرار کند، او را ترک خواهند کرد. با این حال، مردانی که رابطه را جدی می‌گیرند، هرگز به زن تهدید به جدایی نمی‌کنند و به جای آن، سعی می‌کنند مشکلات را با صحبت کردن و روش‌های متفاوت حل کنند.

این مرد در اوایل رابطه تمام قول‌ها و احساسات خود را فراموش کرده و به خاطر نمی‌آورد که قرار بود زندگی خود را با زنی سپری کند که به او علاقه‌ای نشان داده بوده است. درحالی که با حرف‌هایش و نشانه‌های ابراز علاقه، قصد دارد رابطه را به پایان برساند.

تلنگر به خود

در این قسمت از مقاله، چند مرحله پیشنهادی برای بازنگری در خود بیان شده است:

✔️ گفت‌وگوی صریح: مرحله اول، شروع یک گفت‌وگوی صریح درباره وضعیت رابطه است.

✔️ خودارزیابی: از این زمان به بعد می‌توانید برای تأمل در وضعیت عاطفی و آنچه که از رابطه می‌خواهید، استفاده کنید.

✔️ مشورت با درمانگران کلینیک مشاورکده: دیدگاه مشاوران مشاورکده، بینشی ارزشمند در این موضوع ارائه می‌دهد.

✔️ آماده شدن برای همه‌ی نتایج: در حالی که هدف آشتی است، در نظر داشته باشید که برای احتمال پایان رابطه نیز ذهنیت خود را آماده کنید.

چگونه در برابر تمایل همسر به اتمام رابطه برخورد کنیم؟

چگونه در برابر تمایل همسر به اتمام رابطه برخورد کنیم

اگر جدایی اجتناب ناپذیر است، برخورد صحیح با وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند بسیار مهم است. در این مورد، چند نکته بسیار مهم وجود دارد:

1. صادق باشید، اما با درایت: بیان صریح احساسات شما ضروری است، اما با احترام به احساسات شریک زندگی خود باید این کار را انجام دهید.

2. تقسیم مسئولیت‌های مشترک: مسائل عملی مانند امور مالی مشترک، باید با دوستی و همکاری حل شود.

3. حفظ مرزها: حفظ مرزهای عاطفی و فیزیکی می‌تواند به بهبود سریعتر رابطه عاطفی شما کمک کند.

بلافاصله پس از جدایی، دوره‌ای که عاطفی و روانی طاقت فرساست را تجربه می‌کنید. بهترین کار در این شرایط، داشتن برنامه‌ای برای بهبود عاطفی است که در ادامه مقاله توضیح داده شده است:

۱- رعایت قانون عدم تماس: برای پاک کردن ذهن و بهبودی پیدا کردن، به خودتان یک دوره بدون تماس مطلق با شریک سابقتان بدهید.

۲- درگیر ورزش بدنی باشید: فعالیت بدنی باعث ترشح اندورفین می شود و خلق و خوی شما را تغییر می‌دهد.

۳- اطراف خود را با عزیزان احاطه کنید: حمایت اجتماعی در این زمان بسیار ارزشمند است و نه تنها آرامش عاطفی، بلکه دیدگاه‌های جایگزین را نیز فراهم می‌کند.

۴- شروع یک سرگرمی جدید یا مرور یک سرگرمی قدیمی: تمرکز ذهن روی چیزی خلاقانه می‌تواند تجربه شفابخشی باشد.

دلایلی که یک مرد تصمیم به اتمام رابطه می‌گیرد

وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند، ممکن است برای فرد مقابل این اتفاق، ناراحت کننده و گیج کننده باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث شده این اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، شریک زندگی شما ممکن است در رابطه احساس نارضایتی یا عدم رضایت کرده باشد. دلایل این نارضایتی می تواند به علت مسائل ارتباطی، تفاوت در ارزش ها و یا نیازهای برآورده نشده باشد.

✔️ بعضی اوقات، افراد ممکن است تصمیم بگیرند رابطه‌ای را به پایان برسانند تا بر روی رشد شخصی و کشف بیشتر خودشان تمرکز کنند. آنها احساس می‌کنند که این رابطه از دنبال کردن اهداف و آرزوهایشان باز مانع شده است.

✔️ در برخی موارد، مشکلات سازگاری ممکن است به وجود آید و با گذر زمان بدتر شوند. شریک زندگی شما ممکن است به این نتیجه برسد که شما دو نفر با هم نمی‌توانید سازگار باشید و بهتر است رابطه را پایان دهید.

✔️ وقتی با خبری مواجه می‌شوید که شریک زندگی‌تان قصد خاتمه دادن به رابطه را دارد، باید با تفکر و بلوغ به این وضعیت پاسخ دهید. در ادامه، نحوه مدیریت این وضعیت به شما توضیح داده می‌شود:

✔️ ارتباط باز: با شریک زندگی‌تان با گفتگوی آرام و بازصحبت کنید و از آنها بخواهید دلایل خود را برای خاتمه دادن به رابطه توضیح دهند. این کار می‌تواند منجر به بینش‌های ارزشمندی در مورد احساسات و نگرانی‌های آنها شود.

✔️ وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند، با توجه به شرایط، می‌توان آن رابطه را نجات داد. برای این کار، چندین عامل باید مورد توجه قرار گیرند:

✔️ تمایل متقابل: هر دو طرف باید تمایل به کار در رابطه داشته باشند و مشکلات را با رویکردی سازش‌بخش حل کنند تا بتوان از پایان دادن به رابطه جلوگیری کرد.

✔️ کمک حرفه‌ای: در برخی موارد، دریافت راهنمایی از یک مشاور یا درمانگر می‌تواند برای دو نفر فوق‌العاده مفید واقع شود. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا با مسائل پایه روبرو شده و الگوهای ارتباطی بهتر و سالم‌تری را برقرار کنید.

✔️ صبر و زمان: بهبود و استحکام ارتباط دوستانه زمان زیادی می‌برد و با توجه به شرایط خاص، باید صبور باشید. شتابزدگی در رفع مشکلات ممکن است به مشکلات بیشتری منجر شود، لذا بهتر است به‌صورت تدریجی، با توجه به شرایط جاری، برای حل مشکلات کار کنیم.

کلام آخر

هنگامی که می‌خواهید تصمیم به پایان دادن به رابطه بگیرید، طبیعی است که نظر شریک خود را بشنوید، اما باید با احتیاط این کار را انجام دهید. به تصمیم یکدیگر احترام بگذارید و از تلاش برای تغییر نظر شریک خود پرهیز کنید، زیرا این می‌تواند منجر به عصبانیت و عوارض بیشتر شود. به جای آن، بر روی داشتن یک گفت‌وگوی صادقانه و باز در مورد احساسات و نگرانی‌هایتان تمرکز کنید و بیان کنید که این رابطه چقدر برای شما اهمیت دارد. در نهایت، به انعکاس خود اختصاص دهید و به تأمل در مورد نیازها و خواسته‌هایتان بپردازید، زیرا گاهی اوقات شریکتان با دیدن تلاش شما برای رسیدگی به مسائل در رابطه، نظر خود را تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!