علل اختلاف زن و شوهر

علل اختلاف زن و شوهر

👈 تمام زوج ها تقریبا با شروع یک زندگی مشترک قصد دارند همسرشان را خوشبخت کنند و از زندگی آینده شان چشم اندازی شاد و موفق دارند ولی بعضی از همین زوجین با اولین اختلاف دلسرد می شوند و فکر می کنند انتخابشان اشتباه بوده به فکر بر هم زدن زندگیشان بر می آیند. ولی باید گفت علل اختلاف زن شوهر در یاد نگرفتن حل کردن  این تعارض ها و اختلافات می باشد.

اکثر زوجی هایی با هم اختلاف دارند سعی می کنند خواسته هایشان را به یکدیگر تحمیل کنند و وقتی همسرشان قانع نمی شود خواسته یشان را با شدت و اسرار و پافشاری بیان می کنند و وقتی همسرشان نمی پذیرد او را بی خرد و بی منطق می نامند و سرانجام از دعوا و مرافعه خسته می شود و از هم فاصله می گیرند طلاق را راه چاره می دانند.

ولی آنهایی که یاد گرفتند اختلاف هایشان را حل کنند زندگی با دوام تری دارند  هر روز به یکدیگر نزدیک تر می شوند و از طی کردن مسیر زندگی در کنار هم لذت می برند.

بنابراین برای اینکه ریشه این اختلافات را بشناسید و روش حل کردن آنها را یاد بگیرید پیشنهاد می گردد این مقاله را بخوانید شاید تمام سوالات شما را پاسخگو نباشد ولی بی تاثیر هم نمی باشد .

زن و مرد متفاوت هستند و هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد. شما با یک تن ازدواج کرده اید که خصوصیات رفتاری و جسمانی منحصر به خودش را در نحوه تربیت فرزندان ، رانندگی کردن ، گذراندن اوقات فراغت ، صحبت کردن ، غذا خوردن  و هزاران جنبه دیگر از زندگی دارد.

علل اختلاف زن و شوهر همین تفاوت های رفتاری و جسمانی است، ولی یادتان باشد اینکه اختلافات را ریشه کن کنید و طرف مقابلتان را مثل خود کنید راه چاره نیست باید یاد بگیرید چگونه تفاوت ها را به جای مصیبت به نعمت تبدیل کنید.

هدف یک ازدواج خوب این است که زوجین یاد بگیرند به صورت یک تیم با هم زندگیشان را بسازند.

شما میتوانید برای ارتباط با مشاوران مشاورکده و دریافت مشاوره زوج درمانی همین حالا تماس بگیر

همیشه دعوا بد نیست  گاهی اوقات  تا جر و بحث پیش نیاید زوجین حتی نمی دانند اختلاف دارند و اختلاف داشتن جزء اجتناب ناپذیر یک زندگی زناشویی می باشد مگر می شود دو نفر آدم که هر کدام در خانواده ای با خصوصیات اخلاقی متفاوت بزرگ شده اند در تمام جنبه های زندگی نظر مشترک داشته باشند.

مهم ترین ویژگی های شخصیتی که علل اختلاف زن و شوهر میباشد چیست؟

 1.دورویی

👈 افراد دو رو کسانی هستند که ظاهر و باطن ها  آنها یک رنگ نیست  و نداشتن همین یکرنگی در زندگی زناشویی سبب از بین رفتن صداقت و صمیمیت در زندگی میشود. مثلا فردی که در ظاهر عاشق و شیفته همسرش است و دائم از او تعریف و تمجید می کند ولی همین شخص در غیاب همسرش دائم از او بدگویی می کند و باعث متزلزل شدن و از بین رفتن اعتماد و اطمینان همسرش می شود.

مخصوصا به مرور زمان  که همسرش متوجه این تناقض گویی در رفتار و گفتارش شود و آن زمان است که برگرداندن اعتماد  همسر و ادامه این زندگی بسیار مشکل  و در بعضی مواد غیر ممکن است می شود.

2.پنهان کاری

👈 زن و شوهر پنهان کار بدون اطلاع دادن و نظر خواهی از همدیگر مبادرت به انجام کاری می کنند که به نظر خودشان به نفع زندگیشان است ولی باید گفت حتی اگر به نفع زندگیتان باشد با نگفتن واقعیت باعث از بین رفتن حس اعتماد  و به وجود آمدن حس بدبینی می شود و طرفین همیشه با خود می گویند یعنی بازهم مسئله است که به من نگفته یا نمی گوید و نتیجه اش متزلزل شدن بنیان خانواده می باشد.

3. مهم ترین ویژگی های شخصیتی که علل اختلاف زن و شوهر میباشد : پرخاشگری و خشونت

👈 در تعریف پرخاشگری باید گفت که پرخاشگری رفتاری است که هدف آن صدمه زدن به خود یا دیگران می باشد مثلا زنی که لباس همسرش را موقع اتو کردن می سوزاند  و یا شوهری که دائم او را به خاطر بلد نبودن امور خانه داری سرزنش می کند.

هر یک از این موارد از عناصر پرخاشگرانه  بر روح و روان و از بین بردن اعتماد به نفس طرف مقابل می باشد و نتیجه آن دل زدگی از هم پاشیدن بنیان زندگی می باشد ولی اگر به جای رفتار پرخاشگرانه همراه با توهین به یکدیگر به این نتیجه برسید که برای امور زندگی هر دو می توانید به صورت یک تیم کار کنید بسیار زندگی برایتان لذت بخش تر می شود و همسرتان به اینکه کسی را که انتخاب کرده همراه و تکیه گاه او است بسیار دلگرم تر می شود.

4.دروغ گویی 

👈 دروغ گویی با دورویی مرز باریکی دارد فرد دورو تظاهر می کند به خوب بودن ولی در باطن این طور نیست ولی فرد دروغگو به راحتی برای رهایی  از جر و بحث  و غر زدن همسرش  و نا امن بودن فضای زندگیش به نفع و مصلحت خودش واقعیت را تحریف می کند.

ولی اگر همین دروغ فاش شود دیگر مصلحت اندیشی و … به چشم نمی آید و باعث از بین رفتن حس اعتماد  در بین زوجین می شود .

5.مهم ترین ویژگی های شخصیتی که علل اختلاف زن و شوهر میباشد : خساست

👈 خساست یک صفت رفتاری  است که به جهت آن فرد میلی به خرج کردن دارایی خود حتی در مواقع ضروری را هم ندارد و دائم در حال جمع آوری کردن  و حرص خوردن در به دست منابع مالی می باشد.

در جامعه این خصلت رفتاری  بیشتر  مربوط به آقایان می باشد  به جهت اینکه در بیشتر خانواده ها چرخه مالی زندگی را آقایان  کنترل میکنند  و نداشتن تعادل و نظم در امور مالی باعث بر هم خوردن حس رضایت در زندگی زوجین می گردد.

 6.لجاجت

 👈 لجاجت  به معنی تکرار کردن عملی  در صورتی که مطابق میل طرف مقابل نباشد و به جهت مخالفت با میل و خواسته طرف مقابل دائما تکرار گردد اطلاق می شود. لجاجت باعث ناسازگاری زوجین و در پی آن متزلزل شدن نظام خانواده می شود در صورتی که دوری از لجاجت سبب سازگاری بین زوجین می گردد.

7.تحقیر دیگری

👈 تحقیر کردن نوعی واکنش است که توانمندی های طرف مقابل را کم اهمیت جلوه می دهد و پیامد آن سردی در روابط زوجین و مشکل در برقراری و ادامه رابطه بین فردی ، افسردگی و کم شدن صمیمیت در روابط خانوادگی و افت انگیزه و علاقه برای ادامه زندگی می باشد .

نکته : لازم به ذکر است خیلی از موارد دیگر در خصلت های رفتاری افراد وجود دارد که باعث علل اختلاف زن و شوهر می باشد مانند : حسادت ، عصبانیت ، بی نظمی و …. می گردد در بخش فوق به تعدادی از خصلت های رفتاری اشاره شده . می توانید برای آگاهی بیشتر و راه های درمان آن از مرکز مشاوره کده همراه راهنمایی دریافت نمایید.

مهمترین دلایل اصلی اختلاف زن و شوهر

 👈 اختلافات معنویی

متاسفانه دیده شده اکثر زوجین که از نظر اعتقادی هم سطح هم نیستند و قبل از ازدواج با یکدیگر در این مورد صحبت نکرده اند و موارد دیگر مانند موقعیت مالی و اجتماعی و… طرف مقابل برایشان ملاک اصلی بوده  متاسفانه بعد از ازدواج به جرات می توان گفت این اختلاف از مهمترین تفاوت های بینشان بوده که در کوتاه ترین زمان به جدایی ختم شده.

  👈مهمترین دلایل اصلی اختلاف زن و شوهر : اختلاف در تربیت فرزندان

اگر زن و شوهر به لحاظ تربیت فرزندان با یکدیگر همسو و هم عقیده نباشند و ترجیح  می دهند هر کدام به شیوه خود در تربیت فرزندان اقدام کنند  بی گمان در این مسیر باعث ایجاد مشکلاتی هم برای بنیان خانواده و هم برای فرزندانشان در آینده  می شوند.

فرزندان وقتی مشاهده می کنند والدینشان با هم اختلاف دارند ممکن است از این فرصت سوء استفاده کنند تا کارهایی که دلخواه خودشان است انجام دهند و در واقع از زیر بار تربیت هر دو (پدر و مادر ) فرار می کند و هر کدام که شرایط را برایش آسان تر کند انتخاب می کند.

بنا بر  توصیه روانشناسان بهتر است زوجین به دور از چشم فرزندان صمیمانه و به نفع زندگی  خود و فرزندانشان با هم مشورت کنند و سلیقه های تربیتی همدیگر را بررسی کنند و حتی اگر موافق نظرات یکدیگر نیستند جلوی فرزندان آن را ابراز کنند و از نظرات یکدیگر حمایت کنند تا فرصت سوء استفاده فرزندان را به خاطر اختلافشان از بین ببرند.

 👈 اختلافات طبقاتی

یکی  دیگر از دلایل اختلاف زن و شوهر ، تفاوت بسیار زیاد طبقاتی است. شاید در وهله اول عشق و علاقه به اندازی در بین زوجین زیاد باشد که اهمیتی به اختلاف طبقاتی ندهند.

اما باید در نظر داشته باشید شما قرار است با شخصیت این فرد و خانواده او زندگی کنید. آیا این شدت دوست داشتن پاسخگوی مشکلات طبقاتی است؟

مطمئنا اگر منطقی عمل کنید متوجه میشوید ازدواج با شخصی که از لحاظ  طبقاتی با شما فاصله زیاد دارد همراه با توهین و تحقیر از طرف همسر یا خانواده همسر می باشد در صورتی که شما می توانید با همکاری یکدیگر در طول زمان سرمایه جمع آوری کنید.

شما میتوانید خانه و ماشین و … بخرید ولی شخصیت خرد شده و اسیب دیده به راحتی ترمیم نمی گردد و ممکن است با وجود حتی فرزند یا فرزندان شخص از ادامه زندگی خسته شود و به دنبال خود واقعی اش بر گردد.  

نکته : از جمله اختلافات زن و شوهر اعتیاد ، خیانت و … می باشد که نیاز به جلسات زوج درمانی ،گروه درمانی و … می باشد . زن و شوهر  می توانند به صورت جداگانه یا با هم به مرکز مشاوره کده همراه مراجعه نمایند و برای حل این اختلافات و ادامه زندگیشان راهنمایی های مفید و کارآمد دریافت نمایند.

راه حل های موثر جهت رفع علل اختلاف زن و شوهر

راه حل های موثر جهت رفع علل اختلاف زن و شوهر

👈 عوامل مختلفی در حل نشدن اختلاف زن و شوهر موثر است  از جمله :

1-راهنمایی و کمک گرفتن از بزرگان و ریش سفیدان فامیل باعث دام زدن به مشکلات زن و شوهر می شود و در اکثر مواقع به طلاق ختم می شود. دیگر زمان اینکه از تجربیات بزرگان فامیل استفاده کنید گذشته است و بهتر است از مشاوره مورد اعتماد راهنمایی بگیرید.

2-راهنمایی گرفتن و درد و دل کردن با دوستان و همکاران درست نمی باشد : زوجین وقتی مشکلاتشان را با دوستانشان مطرح می کنند امکان آسیب دیدن رابطه مشترکشان بالا می رود چرا که دوستانی که برای درد ودل کردن انتخاب کردن ایمن نبوده، حمایت های جانبدارانه به جهت دوستی با شما دارند و دانش کافی ندارند  و باعث خراب شدن زندگیتان میشود.

3-مطرح کردن مشکلات در پیج های غیر رسمی و فاقد هرگونه متخصص که به عنوان  حل کردن مشکلات در زندگی افراد تشکیل شده توصیه نمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!