زندگی بعد از خیانت

زندگی بعد از خیانت

زندگی بعد از خیانت چگونه است و آیا می‌شود خیانت همسر را بخشید؟ اگر شما جزو کسانی هستید که متاسفانه تجربه تلخ خیانت را چشیده‌اند توجه شما را به مطالعه این مقاله جلب می‌کنیم.

بازگشت به زندگی بعد از خیانت امکان پذیر است؟

با توجه به نظرهای روانشناسان، امکان بازگشت به زندگی بعد از خیانت وجود دارد. خیانت می‌تواند اعتماد را در زندگی مشترک نابود کرده و باعث خشم و عصبانیت در برابر شریک زندگی شود. با این حال، همیشه راه‌هایی برای بازگشت به زندگی وجود دارد. به منظور بازسازی اعتماد در رابطه، لازم است که مراحل بهبودی را طی کرده و در ادامه توضیحاتی درباره آن ارائه دهیم.

عدم امنیت

افراد پس از تحمل خیانت، اولین احساسی که در آن‌ها شکل می‌گیرد، عدم امنیت است. تجربه خیانت باعث احساسات منفی مانند خشم، شوک، سردرگمی، و عدم توانایی برای اعتماد دوباره می‌شود. اما در این شرایط، باید به یاد داشت که اشخاصی که با آن‌ها رابطه دارند، انسان‌های کامل نیستند و ممکن است خطا کنند. بخشش نیز یکی از روش‌های بهبود روابط عاطفی است و باعث بهبود کیفیت رابطه می‌شود. البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که بخشش زودهنگام می‌تواند احتمال تکرار خطای طرف مقابل را افزایش دهد. بازگشت به زندگی بعد از خیانت با بخشش و رضایت طرف مقابل از احساسات منفی مانند خشم و ناراحتی کمک می‌کند و ممکن است بازبوانی رابطه را ممکن سازد.

انکار

اولین مرحله بعد از فهمیدن خیانت، انکار است. فردی که در اثر خیانت همسرش آسیب دیده است، با وانمود کردن که اتفاقی نیفتاده، خود را گم می‌کند و سعی می‌کند درد و رنجِ خود را کمتر احساس کند. برای بازسازی زندگی عادی، فرد باید واقعیت خارج از انتظارات خود را بپذیرد و باور کند که همسرش به او خیانت کرده است. این پذیرش، واقعیت تلخ و دردناکی است که نیازمند گذشت زمان طولانی می‌باشد.

پس از پذیرش واقعیت و رسیدگی به توهمات ذهنی، نگرش فرد به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. در این مرحله، به انتخاب خود افراد بستگی دارد که آیا می‌خواهند تغییراتی مثبت را در زندگی خود ایجاد کنند یا در گذشته گرفتار شوند و فرصت زندگی را از دست بدهند. برای بازگشت به زندگی پس از تجربه خیانت، تغییر مثبت این است که فرد دردهایی که تحمل کرده است را به دست بیاورد و به دنبال فرصت جدیدی برای زندگی باشد. از آنجا که تغییر مثبت به میزان زیادی به وابسته به انتخاب هر فرد است، توصیه می‌کنیم که به خود فرصت دهید تا با گذشته‌ی خود صحبت کنید و سپس تصمیم بهبود زندگی خود را بگیرید.

درد شدید

بعد از پذیرفتن خیانت، فرد با درد و رنج شدیدی مواجه می‌شود که تحمل آن سخت‌تر از دردهای قبلی است. روانشناسان معتقدند که بهتر است فرد این مرحله را جدی بگیرد و به آن اهمیت بدهد تا بتواند راهی برای بازگشت به زندگی پیدا کند.

خشم

توجه شما را به ادامه مطالعه مقاله زندگی بعد از خیانت جلب می‌کنیم. بعد از تجربه خیانت، فرد به سومین مرحله بازگشت به زندگی می‌رسد که شروع خشم است. این خشم اگرچه می‌تواند باعث محدودیت‌هایی برای فرد شود، اما به طور همزمان می‌تواند او را به اقدامات مثبت سوق دهد. عبور از این مرحله باعث آماده‌تر شدن فرد برای بخشش خیانت می‌شود. در حقیقت، کنترل خشم پس از تجربه خیانت، باعث می‌شود که افراد بتوانند بهتر تصمیم‌گیری کنند.

بعد از آنکه درد خیانت به کمترین حد ممکن رسیده و احساس خشم نیز تقریبا کاهش یافته، وسواس‌های ذهنی فرد از بین می‌روند و واقعیت‌های زندگی به مراتب واضح‌تر و پررنگ‌تر از هر چیزی می‌شوند.

 راه های فراموشی و بازگشت به زندگی بعد از خیانت مرد یا زن

بخشیدن فردی که به شما خیانت کرده، کار آسانی نیست. اما باید بدانید که بخشش، لطف و کمک بزرگی به خودتان می‌کند، قبل از اینکه لطفی به طرف مقابل باشد. با بخشیدن، اول خودتان را از بند کینه و خشم رها می‌کنید و فرصت شاد زیستن را به خود می‌دهید. بخشش خیانت، یک حرکت بزرگ برای بهبود شرایط است. اما بخشش به معنای پذیرفتن خیانت و یا خیانت‌های بعدی نیست. بلکه تنها راه برای فروکش خشم شماست.

هرگز به خاطر خیانتی که به شما شده، احساس ضعف و ناامیدی نکنید. شما مسئول رفتارهای خودتان هستید و بهتر است فقط به آن‌ها تمرکز کنید. اینکه فرد دیگری خطایی کرده، نباید به خودتان ضرر بزند و نباید خودتان را برای آن سرزنش کنید. به جای آن، باید روی نقاط مثبت خودتان تمرکز کرده و برای آینده‌تان تلاش کنید. برای فراموشی خیانت، نیاز به قدرت روحی بالا است و شما باید این قدرت را در خودتان ایجاد کنید.

در موضوع مقاله زندگی بعد از خیانت توصیه می‌کنیم که پس از فاش شدن خیانت همسرتان، خودتان را سرزنش نکنید و به نقاط ضعف خود فکر نکنید. منظور ما این نیست که نقص و عیب‌های خودتان را در زندگی زناشویی فراموش کنید. هرچند که خیانت همسرتان را توجیه نمی‌کنیم، اما اگر به واقعیت نگاه کنید، به احتمال زیاد شما هم در ماجرا سهیم هستید. مثلاً اگر ساعات زیادی سر کار هستید و به خواسته‌های عاطفی و جنسی همسرتان جواب نمی‌دهید، احتمالاً دو دستی زندگی زناشویی خود را با نفر سوم به اشتراک گذاشته‌اید. بنابراین، در مسیر درمان خیانت، خودتان را واقع بینانه ارزیابی کنید.

آیا امکان دارد خیانت را فراموش کنیم؟

 برای پاسخ به این سؤال، بهتر است واقع‌بینانه به زندگی‌تان نگاه کنید. آیا هنوز برای شما ارزش جنگیدن و صبر کردن در مقابل خیانت همسرتان وجود دارد؟ آیا تلاش‌های شما صرفاً به دلیل تربیت فرزندانتان است یا فقط برای حس خودتان است؟  اگر تصور می‌کنید دیگر عشق و علاقه‌ای بین شما و همسرتان باقی نمانده‌ است، بهتر است برای ادامه زندگی، یک بار دیگر این تصمیم را مورد بررسی قرار دهید. این بازگشت تنها باعث افزایش درد و رنج شما می‌شود، بنابراین بهتر است درصورتی که هنوز هر دو طرف به رابطه امیدوار هستید، تلاش کنید و بخشش خیانت نیز برای شما دشوار نخواهد بود.

“خیانت شبیه به بیماری است. بیماری و ضرر خیانت تا مدت‌ها با شما خواهد بود، اما مهم‌ترین نکته این است که شما و همسرتان با همکاری و تلاش، قابلیت بازسازی رابطه عاشقانه را خواهید داشت. به عنوان فردی که خیانت دیده‌ است، شما می‌توانید برای بهبود خودتان کار کنید و وقت بیشتری برای همسرتان بگذارید. این کار شما به همسرتان نشان می‌دهد که شما به دنبال مصالحه و بازپس‌گیری رابطه عاشقانه هستید. اگر همسرتان تلاش کند تا اشتباهاتش را جبران کند و به دنبال بازیابی روابط است، باید تلاش وی را بپذیرید و به او فرصت دهید. “

دو راه فراموشی خیانت شامل موارد زیر است:

توجه به نیاز جنسی

در موضوع زندگی بعد از خیانت، نیاز جنسی زوجین به شدت تحریک می‌شود. فردی که خیانت کرده، به دنبال بازگرداندن رابطه عاشقانه خود با همسرش است و دوباره می‌خواهد او را به خود نزدیک کند. از طرفی دیگر، احتمالا فردی که خیانت دیده، علاقه‌ای به برقراری رابطه جنسی نخواهد داشت. اما روانشناسان توصیه می‌کنند که فاصله‌ی بین شما زیاد نشود و اجتناب از رابطه جنسی راه‌حل مناسبی برای نشان دادن احساسات خود نیست. بهتر است برای بازگرداندن عشق در رابطه‌ی خود از احساسات خود استفاده کنید و در مسیر بخشش خیانت ریسک را بپذیرید.

توجه به نقاط مثبت

نباید اتفاقات اخیر زندگی باعث تمرکز بر نقاط ضعف شما شود و از احساس ارزشمندی خود دست کم بدهید. به جای آن، به نقاط مثبت خود توجه کنید و برای آینده برنامه ریزی کنید. اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و زندگی خود را ادامه دهید. برای فراموش کردن خیانت، ابتدا باید ظرفیت روحی خود را افزایش دهید. با داشتن یک روح بزرگ، شما می توانید با موفقیت این کار را انجام دهید.

موضوعات مرتبط : اگر خیانت دیدیم چه کنیم

یک کلام؛ می‌شود بخشید؟

وقتی یک شکاف در رابطه زناشویی به وجود می‌آید، فراموش کردن آن بسیار دشوار است. خیانت باعث ثبت بی شمار تصاویر ذهنی از بی توجهی همسر می‌شود و تأثیرات شدیدی روی روح انسان دارد. با این حال، فراموشی خیانت همسر امکان پذیر نیست. در واقع، فراموشی خیانت، آخرین مرحله از بازسازی رابطه زناشویی بعد از خیانت است.

زمانی می‌توانید خیانت همسر را فراموش کنید که آن را به طور کامل شناخته و بپذیرید. هر یک از زوجین در فرایند بوجود آوردن خیانت نقش دارند، بنابراین لازم است هر کدام به تاثیر خود در این مسئله آگاهی پیدا کنند و برای ارتقای شخصیت خود تلاش کنند.

شما در حال مطالعه مقاله زندگی بعد از خیانت هستید. اگر خیانت همسر را بخشیده‌اید، پس می‌توانید آن را فراموش کنید. در غیر این صورت، خیانت در گوشه‌ای از آگاهی شما پنهان خواهد ماند و ممکن است هر لحظه آشکار شود. برای فراموش کردن خیانت، هر دو باید تلاش کنید و رابطه زناشویی را بازسازی کنید. در این راه، اولین قدم شناسایی مشکلات اساسی زندگی مشترک شماست. باید به دنبال رفع این مواردی که باعث دوری شما از هم می‌شود، باشید و به کمک کارشناسان حرفه‌ای، شخصیت خود را پیشرفت دهید تا به زوجی ایده‌آل تبدیل شوید.

بعضی از افراد پس از متوجه شدن از خیانت همسر خود، با او صحبت نمی‌کنند و از او فاصله می‌گیرند. اما این رفتار نه تنها نمی‌تواند باعث فراموشی خیانت همسر شود، بلکه باعث می‌شود که ذهن این افراد تحت تاثیر افکار منفی و مخرب این اتفاق قرار بگیرد و سبک زندگی آن‌ها مختل شود. بهتر است با همسر خود صحبت کنید تا این مشکلات حل شود.

یکی از راه های موثر برای فراموش کردن خیانتی که همسر شما ارتکاب کرده است، به پذیرش رسیدن می باشد. زمانی که شما به پذیرش می‌رسید، می‌توانید به جای بدون کینه و احساس بدی کردن طرف مقابل، از راهکارهای موثر برای بهبود رابطه عاطفی یا خودشناسی بهره ببرید. به جای تمرکز بر نفرت و کینه دوزی نسبت به همسر خود، تمرکز خود را بر بهبود رابطه و خودشناسی قرار دهید.

شما مقاله زندگی بعد از خیانت را مطالعه می‌کنید. تمرکز مداوم بر خیانت، موضوعی است که بیشتر توجه افراد را به خود جلب می‌کند. این ممکن است باعث شود که افراد حساس‌تر شوند و در مورد جزئیات بیشتری در این اتفاق تمرکز کنند. بهتر است به جای این کار، فعالیت‌های مفید دیگری را ادامه داده و یا به دکتر روانشناس مراجعه کنند. بعد از وقوع خیانت، شاید افراد باور داشته باشند که دیگر دوست داشتنی نیستند یا ارزش خاصی ندارند، در حالی که این تفکرات تنها به دلیل احساسات و افکار منفی است که پس از خیانت در افراد شکل گرفته است. جهت کاهش این نوع تفکرات و جلوگیری از بروز آنها، بهتر است افراد زمان بیشتری را به خودشان اختصاص داده و به علایق و سرگرمی‌هایشان بپردازند.

موضوعات مرتبط : نشانه های برگشت مجدد به رابطه

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند؟

برای پاسخ به این سوال توجه شما را به ادامه مطلب جلب می‌کنیم:

اعتراف به اشتباه

یکی از نمادهای ندامت از یک رابطه زمانی، اعتراف به اشتباه و عذرخواهی شدید است. فقط گفتن اینکه از خیانت پشیمان است، کافی نیست و به تنهایی روانی پس از خیانت را بازسازی نمی‌کند. افراد ملزم به پذیرش اشتباهات خود و عذرخواهی بابت اتفاقی که رخ داده‌اند، هستند. همچنین باید تعهد داشته باشند که این اتفاق در حال حاضر و در آینده دیگر تکرار نخواهد شد. فرد خیانتکار ممکن است از طریق قول دادن به شما یک زندگی جدید، امنیت مالی و حتی فرزندان، جبران خیانت خود بکند.

با ادامه مقاله زندگی بعد از خیات همراه شما هستیم. اگر به شما خیانت شده و قصد دارید همچنان به رابطه‌تان ادامه دهید و به دنبال راه‌های بخشش خیانت هستید، باید به خاطر داشته باشید که برای جلب اعتماد شخصی که به شما خیانت کرده، نیاز به فشار و افشای احساسات ندارید. یک مرد پس از خیانت، با پشیمانی خود به نیازهای شما رسیدگی می‌کند، اما همیشه برای رفتار او در پیشگیری از خیانت‌های آینده بسیار حساس باشید. در همه روابط، رفتار پس از خیانت یک عامل حیاتی است و باید با به تأمین کردن اعتماد، مشکلات رابطه حل شود. به یاد داشته باشید که علت خیانت مردان و زنان ممکن است فرق داشته باشد، ولی پس از خیانت، پشیمانی در هر دو مورد رخ می‌دهد.

قول می‌دهد که دیگر تکرار نکند.

یکی از نشانه‌های پشیمانی و زندگی بعد از خیانت این است که شخص متخلف قول می‌دهد که دیگر این کار را هرگز تکرار نکند. او ممکن است به شما بگوید که همان اهدافی را که شما دارید را می‌خواهد و در نتیجه بهتر است اجازه دهید رابطه شما دو نفره ادامه پیدا کند. این مثل آغاز مجدد رابطه است، با این تفاوت که این دفعه بهتر از قبل خواهد بود.

نشانه بعدی پشیمانی پس از خیانت، زمانی است که فرد با اعتراف خود، به بی وفایی خود در گذشته اذعان می‌کند. بعضی از مردان بعد از خیانت کردن عذاب وجدادن گرفته و متوجه رفتارهای زننده خود می‌شوند به همین دلیل شما بعضی از رفتارها را برای بار اول در او می‌بینید.

استفاده از زبان عشق

پس از متوجه شدن اشتباه، مرد خیانتکار سعی می کند با استفاده از زبان عشق، شما را بهتر بشناسد و پس از خطای خود، تلاش می‌کند که از طریق انجام دادن اقدامات عاشقانه و رومانتیک، نشانه‌های پشیمانی خود را ابراز کند. از جمله این اقدامات، اضافه کردن شما به برنامه‌هایش، وقت گذاشتن، تشکر کردن و بیان احساسات می‌باشد که این کارها به عنوان یکی از ابرازهای علاقه و تلاش برای جبران اشتباه در نظر گرفته می‌شوند.

سایر علائم پشیمانی پس از خیانت

تجربه نشان داده است که علائم پشیمانی و زندگی بعد از خیانت در برخی مردان شامل موارد زیر می‌تواند باشد:

  1. ابراز تأسف: مردانی که احساس پشیمانی می‌کنند، ممکن است با ابراز تأسف و پوزش برای رفتارشان و آزاری که برای شریک زندگیشان ایجاد کرده‌اند، سعی کنند رابطه را جبران کنند.
  2. پذیرش مسئولیت: برخی مردان ممکن است پس از خیانت، مسئولیت رفتارشان را بپذیرند و در این راه با شریک زندگیشان صادق بوده و تقصیر خود را اذعان کنند.
  3. تلاش برای ترمیم رابطه: مردانی که احساس پشیمانی می‌کنند، ممکن است با تلاش برای ترمیم رابطه، با شریک زندگیشان در ارتباط باشند و سعی کنند رابطه را از سر بگیرند.
  4. افزایش نگرانی و استرس: پس از خیانت، ممکن است مردانی که احساس پشیمانی می‌کنند، دچار نگرانی و استرس شوند و احساس کنند که در برابر شریک زندگیشان گناه کرده‌اند.

این علائم البته تنها چند مورد از عوارضی هستند که ممکن است پس از خیانت در برخی مردان ظاهر شوند و هر فرد ممکن است با توجه به شخصیت و شرایط فردی خود، به نحو متفاوتی به خیانت و عواقب آن واکنش نشان دهد.

نحوه درست برخورد بعد از خیانت مرد یا زن

نحوه درست برخورد بعد از خیانت مرد یا زن

 ممکن است دلایل خیانت همسرتان برای شما روشن نشده باشد و این باعث آشفتگی و شکل گیری احساس سرزنش نسبت به خودتان شده باشد. شاید فکر می‌کنید که شما از همسرتان دور شده‌اید یا اوضاع خوبی در اتاق خواب ندارید. همچنین ممکن است فکر کنید که به رابطه‌تان کافی اهمیت نداده‌اید. با این حال، باید توجه داشت که هیچ یک از این عوامل نمی‌توانند دلایلی برای خیانت همسر شما باشد. به هیچ وجه خودتان را به خاطر اشتباهات همسرتان سرزنش نکنید.

شما در حال مطالعه مقاله زندگی بعد از خیانت هستید. البته ممکن است برای مشکلات در رابطه شما نقشی داشته باشید و می‌بایست به مسئولیت خود بپردازید. ولی در هیچ حالی نباید فکر کنید که اشتباهات شما باعث شده‌اند که همسرتان حق خیانت کردن داشته باشد. به جای سرزنش خود، به بررسی دلایل خیانت همسرتان تمرکز کنید. زمانی که همسرتان به شما خیانت می کند، بیشتر دلایل آن به خاطر شخص سوم یا رابطه ای که همسرتان دارد، نیست، مگر اینکه همسر شما واقعاً به این فرد علاقه داشته باشد.

به کسی چیزی نگویید

به جای اینکه به همه کسانی که می‌شناسید این موضوع را بگویید، بهتر است فقط به افرادی که واقعاً می‌توانند به شما کمک کنند، اعتماد کنید و با آنها در مورد این موضوع صحبت کنید. ممکن است ابتدا با گفتن این موضوع به همه، احساس آرامش کنید. اما در بلندمدت، این کار ممکن است باعث پشیمانی شما شود. لذا بهتر است صبر کنید و برای حل این مشکل، با افرادی که به آنها اعتماد دارید، مشورت کنید و قدم به قدم به حل این مشکل برسید.

شما نباید نگران فکر کسانی که با این موضوع آگاه هستند باشید. هرچند افراد نزدیک به شما ممکن است نکات مفیدی را به شما پیشنهاد کنند، اما در نهایت تصمیم گیری با خود شماست. نباید از خود بپرسید که اگر تصمیم به ترک یا ادامه رابطه داشتید، دیگران چه باوری خواهند داشت. اهمیتی ندارد که افراد دیگر چه فکری می‌کنند و نباید اجازه داد که قضاوت آنها تصمیم گیری شما را با مشکل مواجه کند. حتی صحبت کردن با افراد نزدیک ممکن است به شما کمک کند، اما باید بدانید که نظرات آنها تصمیمات شما را نمی‌تواند جایگزین کند.

درباره موضوع طلاق بیشتر صبر کنید

شما در حال مطالعه مقاله زندگی بعد از خیانت هستید. شاید در همان لحظه که خیانت شوهرتان را متوجه شدید، احساس کنید که باید او را از خانه بیرون کنید. اما بهتر است زمان بیشتری را برای فکر کردن درباره موضوع طلاق اختصاص دهید. می‌توانید مدتی را دور از همسرتان بگذرانید، اما از گفتن اینکه می‌خواهید طلاق بگیرید، خودداری کنید. به خودتان زمان بدهید تا به جای انجام کاری که ممکن است بعداً پشیمان شوید، بهترین تصمیم را برای رابطه‌تان بگیرید. اگر تصمیم به جدایی دارید و این می‌تواند نشان دهنده قاطعیت شما باشد، اما باید از گفتن اینکه می‌خواهید طلاق بگیرید اجتناب کنید. قبل از اینکه برای همیشه در این مورد تصمیم بگیرید، صبر کنید تا تکلیف رابطه‌تان روشن شود.

همسر خود را تنبیه نکنید

اگر چه می‌توانید همسر خود را تنبیه کنید، اشیایی که او دوست دارد را شکسته و حتی خیانت کنید، اما این نوع رفتار نه آرامش شما را اضافه می‌کند و نه به حل مشکلات زندگی شما کمک می‌کند. بهتر است برای مدتی فاصله با همسرتان حفظ کنید، اما نباید شرایط را بدتر کنید، در غیر این صورت هر دوی شما صدمه جدی خواهید خورد. تنبیه همسرتان فقط شما را با دردسرهای بیشتری روبرو می‌کند و باعث می‌شود که رابطه شما نه تنها خوب نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود. اگر چه فاصله‌گرفتن چندان بد نیست، اما رفتار بی رحمانه هیچ کاری را بهتر نمی‌کند.

مراحل پذیرش خیانت را به آرامی درک کنید

اولین قدم برای بهبود زندگی بعد از خیانت این است که بفهمید چرا شریک شما به شما خیانت کرده است. اگر گفتگو را آغاز کنید و باعث بشوید که مشکلات و نقاط ضعف رابطه بیان شوند، این مرحله بهبودی را ممکن می‌کند. ممکن است این مرحله برای شما سخت باشد، اما باید به آن پایبند باشید.

مانند زمانی که یک عزیزتان را از دست می‌دهید و دوره سوگواری را تجربه می‌کنید، بعد از خیانت، نیاز دارید که یک دوره عصبانیت اولیه را پشت سر بگذارید و آرام شوید تا بتوانید دردهایتان را تسکین دهید. در این مرحله بیشتر به شما توصیه می‌شود که به دنبال پشتیبانی و کمک از یک درمانگر بگردید؛ زیرا این مرحله سخت است و نباید به تنهایی با آن مبارزه کنید.

مرحله بعدی، پذیرش است. به عبارت دیگر، شما می‌دانید که در پیش‌رو چالش‌هایی وجود دارد، اما در پایان آن، یک فرصت جدیدتر در انتظارتان است. هدف از این مرحله، نادیده گرفتن واقعیت نیست. در این دوره، یک روان‌شناس با تجربه به شما کمک می‌کند تا زندگی‌تان را از نو شروع کنید و با حل مشکلات فردی و اشتباهات گذشته، خودتان را برای شروع زندگی جدید آماده کنید.

در مرحله پایانی، زوجین یک شروع دوباره خواهند داشت. آن‌ها یک ارتباط صادق و قوی را ایجاد کرده و به رابطه‌شان دوباره فرصت داده‌اند. البته برای داشتن یک رابطه‌ی سالم، شما نیاز دارید که با روان‌شناس خود در ارتباط باشید و به صورت منظم با او درمان را ادامه دهید تا بتوانید یک رابطه سالم، بدون سرکوب، نارضایتی و شکایت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!