تست روانشناسی رنگ – تست ماکس لوشر

تست روانشناسی رنگ، یکی از موضوعات مورد علاقه افراد است. این تست به هر شکلی که باشد به دنبال تقسیم افراد آزمون به چهار گروه رنگ است که هرکدام نشان دهنده شکل متفاوتی از شخصیت و دیدگاه است.

بسیاری از تست های شخصیت رنگ بر اساس ایده هایی است که توسط روانپزشک سوئیسی کارل یونگ ایجاد شده است.

از آنجایی که بسیاری از تئوری های شخصیت بر اساس کار یونگ هستند، ممکن است هنگام مقایسه تست شخصیت رنگی با تست های دیگر، همپوشانی های زیادی پیدا می شود.

مهم نیست که فرد در کدام مرحله از رشد شخصی باشد، بدون شک می تواند از تست شخصیت رنگی موجود در سایت مشاورکده بهره بگیرد. اگر فرد در تست های شخصیت تجربه ندارد، به لطف رویکرد ساده‌گرایانه یونگ و تست روانشناسی رنگ، تجربه خوبی کسب خواهد کرد.

تست روانشناسی رنگ لوشر چگونه است؟

👈 این تست وضعیت روانی-فیزیکی یک فرد، توانایی او در تحمل استرس، عملکرد و برقراری ارتباط را اندازه گیری می کند. علت اضطراب و استرس روانی را که می تواند منجر به علائم جسمی شود، آشکار می کند.

با استفاده از تعاریف دقیق، انتخاب‌ها از میان این رنگ‌های آزمایشی از پیش تعیین‌شده، وضعیت 34 ویژگی شخصیتی را اندازه‌گیری می‌کنند که برخی از آنها خارج از قلمرو خودآگاه قرار دارند.

از آنجایی که انتخاب رنگ در تست روانشناسی رنگ به شیوه ای ناخودآگاه هدایت می شود، آنها فرد را آنطور که واقعاً هست نشان می دهند و نه آنطور که دیگران او را درک می کنند یا آنطور که دوست دارد درک شود.

نتیجه حاوی نشانه هایی در مورد ارزیابی شخصی و توصیه های ویژه و حرفه ای در مورد چگونگی جلوگیری از استرس روانی و علائم فیزیکی ناشی از آن است.

تست رنگ لوشر یک تست روانشناسی است که توسط مکس لوشر در سوئیس ابداع شد.

ماکس لوشر معتقد بود که ادراک حسی رنگ عینی است و به طور کلی بین همه مشترک است اما ترجیحات رنگ ذهنی هستند و این تمایز اجازه می دهد تا حالت های ذهنی به طور عینی با استفاده از رنگ های آزمایشی اندازه گیری شوند.

انجام تست روانشناسی رنگ لوشر

تست رنگ لوشر در مفهوم کلی نسبتاً اساسی است. این یک تست روانشناسی است که بر اساس این ایده است که ویژگی های شخصیتی را می توان با ترجیحات رنگی هر فردی شناسایی کرد.
👈 برای شروع فرد باید به ۸ کارت رنگی نگاه کند و سپس از باید کارت‌ها را به ترتیب اولویت قرار دهد.
👈 رنگ های مورد استفاده به دو گروه چهارتایی تقسیم می شوند.
👈 رنگ های کمکی (بنفش، قهوه ای، خاکستری و مشکی) و رنگ های پایه (آبی، زرد، قرمز و سبز).
👈 بر اساس ترتیب رنگ ها، ظاهراً ویژگی های شخصیتی فرد آشکار می شود. اولویت ها کم یا زیاد بودن ویژگی های شخصیتی فرد را نشان می دهند.

نتایج شخصیت شناسی تست رنگ لوشر

رنگ ها با توجه به ترتیبی که قرار گرفته اند، شخصیت فرد را روشن می کنند.
👈 رنگ پایه آبی عمق زیادی از احساس را منتقل می کند. آرامش، لطافت، عشق، رضایت و محبت را برمی انگیزد.
👈 رنگ زرد نشان دهنده خودانگیختگی زیاد است و همچنین فرد فعال، تحقیقی و غیرعادی است. جنبه های عاطفی آن می تواند اصالت، انتظار و نشاط باشد.
👈 قرمز نشان دهنده نیروی اراده است. شخصیتی است که تهاجمی تر، خودمختارتر، رقابتی تر و فعال تر است. سایر جنبه های شخصیت شامل تسلط، میل و تحریک پذیری است.
👈 رنگ سبز نشان دهنده کشش و اراده شامل عناصر پایداری، دفاعی، طبیعت متمرکز، انفعال، عزت نفس پایین و مقاومت در برابر تغییر است.

رنگ های کمکی در تست روانشناسی رنگ لوشر

رنگ کمکی بنفش نمایانگر هویت است و آرزوهای غیر واقعی از جذابیت و افسون دارد.
قهوه ای مربوط به حواس بدن است و علاوه بر این، قرار گرفتن آن در ترجیحات می تواند وضعیت بدن فرد را نشان دهد. هر چه اولویت بالاتر باشد، شرایط بهتر است.
خاکستری این رنگ نه روشن است و نه تیره، بنابراین نشان دهنده عدم دخالت و پنهان کاری است.
رنگ سیاه نشان دهنده انصراف و تسلیم نهایی است.

پایایی و روایی تست روانشناسی رنگر برای هر رنگ عبارات توصیفی ارائه کرد تا این صفات را تعریف کند. توصیه می شود بیش از یک بار آزمایش را انجام داده شود تا از صحت انجام کار، اطمینان حاصل شود. این آزمایش رنگ می تواند ابعاد مختلف شخصیت را در مورد یک فرد نشان دهد.

این شامل طیف توانایی آنها برای برقراری ارتباط، مقاومت در برابر استرس و توانایی انجام وظایف حرفه ای و شخصی به صورت روزانه است. او ادعا کرد که تست رنگ لوشر همچنین می‌تواند وضعیت روانی کلی یک فرد را اندازه‌گیری کند.

به عبارت دیگر، قادر است تا میزان تأثیر سلامت روان‌شناختی فرد بر سلامت جسمانی را اندازه‌گیری کند. تست روانشناسی رنگ لوشر به جای اینکه سوالات مستقیم از فرد بپرسد، مانند اکثر تست های شخصیت، فرد را به صورت ناخودآگاه راهنمایی می کند.

اعتبار تست روانشناسی رنگ لوشر

این آزمایش نشان دهنده واقعی برخی از ویژگی های شخصیتی است. یکی از انتقادات آن این است که این آزمایش اثر بارنوم را برمی انگیزد.

این ایده ای است که توصیفات شخصیت افراد ممکن است متناسب با آنها به نظر برسند اما در واقع بیش از حد کلی و مبهم هستند که دقیق باشند. اساساً، نتایج می تواند برای طیف وسیعی از افراد اعمال شود و برای مطالعه روانشناختی واقعی قابل قبول نیست.
تست روانشناسی رنگ توسط بسیاری که ادعا می کنند حقایق مهمی را در مورد خودشان فاش کرده است، مورد ستایش قرار گرفته است.

در پایان، این به هر شخص بستگی دارد که تصمیم بگیرد که آیا نتایج آزمایش رنگ را در مورد خودش قابل اعتماد می داند یا خیر. صرف نظر از اینکه برخی ممکن است به دقت نظریه رنگ ها اعتقاد داشته باشند، نمی توان آن را جذاب دانست.

نتیجه گیری

اگرچه رنگ به طور عینی دیده می شود، ترجیحات رنگی هر فرد ذهنی است و بر اساس تجربیات مختلف جهانی است.

مطالعه این ترجیحات و بحث در مورد اینکه چگونه آنها فرد را به زیبایی منحصربفرد می کنند، شاید گامی به سوی درک یکدیگر باشد. بنابراین تست روانشناسی رنگ، کمک زیادی به بهتر شدن روابط بین فردی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

مشورت نیاز داری کلیک کن!