چگونه نگاه مردان را بخوانیم؟

چگونه نگاه مردان را بخوانیم

اولین راهی که سبب می‌شود تا شما بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید از راه بینایی است. امروزه موضوع چشم‌خوانی بسیار داغ شده است و افراد تلاش دارند تا با نگاه کردن حرف‌های خود را به دیگران منتقل کنند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که این موضوع تا چه حد واقعیت دارد و تا چه میزان معنای درست را از نگاه برداشت کرد. ما در این مقاله به صورت خاص می‌خواهیم به موضوع چگونه نگاه مردان را بخوانی بپردازیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی به شما : مشاوره پیش از ازدواج

چگونه نگاه مردان را بخوانیم؟

توجه داشتن به زبان بدن مردان می‌تواند ما را در درک نحوه فکر و احساس آنها کمک کند، اما با توجه به تنوع فرهنگی و شخصیتی، نمی‌توان به طور قاطع ادعا کرد که یک استاندارد ثابت در نگاه مردان وجود دارد. با این حال، در اینجا چند نکته برای خواندن نگاه مردان ارائه می‌کنیم.

نگاه در چشمان

 زمانی که مردان با شما صحبت می‌کنند و نگاهتان را به چشمانشان می‌اندازید، اگر آنها به شدت به چشمان شما نگاه کنند این به معنای احترام و توجه به شما است. البته بهتر است توجه داشته باشید که نگاه کردن با زل زدن تفاوت دارد. زل زدن نگاهی تیز و به همراه ایجاد حس معذب شدن است با اینکه در نگاه کردن به صورت عادی فرد همزمان که به شما نگاه می‌کند توجهی نیز به اطراف دارد.

صدا

برای اینکه از نگاه مردی متوجه منظور او شوید باید به لحن و تن صدای او توجه داشته باشید. مردانی که به شما نگاه می‌کنند و همواره صدای گرم با تن پایینی دارند می‌خواهند تا توجه شما را به خود جلب کنند. با این حال مردانی که مردمک چشم خود را ریز و صدایشان را بالا می‌برند به نوعی از صحبت کردن با شما احساس راحتی نمی‌کنند. با این حال باز هم باید تاکید کنیم که از نگاه مردان نمی‌شود به صورت قطعی چیزی را برداشت کرد زیرا بعضی از مردان با نگاهی زیبا تلاش دارند تا به شما احترام بگذارند و تفسیر نادرست شما از آن ممکن است باعث ایجاد سوءتفاهم شود.

با این حال نگاه کردن نوعی ارتباط گیری با زبان بدن است و می‌تواند به شما در درک نقاط قوت و ضعف، نگرش، احساسات مردان کمک کند. با این وجود بهترین روش برای درک مردان، صحبت کردن با آنها و شنیدن نظرات و احساسات آن‌ها به صورت مستقیم است.

تشخیص اهداف مردان از نوع نگاه آن‌ها

تشخیص اهداف مردان از نوع نگاه آن‌ها

تشخیص اهداف مردان و نوع نگاه آن‌ها می‌تواند بسته به شخصیت و شرایط محیطی، متفاوت باشد. با این حال، توجه به چندین نکته می‌تواند در تشخیص نوع نگاه و اهداف مردان به شما کمک کند.

رفتارها و علایق مردان:

 بررسی رفتارها و علایق مردان، از جمله سبک زندگی، سرگرمی‌ها، هدف شغلی و مسیر تحصیلی می‌تواند به شما درباره نگاه مردان به آینده اطلاعاتی بدهد. برای کسب اطلاعات در این زمینه نیازی نیست که خجالت بکشید بلکه می‌توانید با ایجاد یک محیط دوستانه درباره این موضوعات اطلاعات کسب کنید.

رفتارهای اجتماعی مردان:

 بررسی رفتارهای اجتماعی مردان و رابطه فعلی آنان با دیگران، از جمله روابط دوستی، خانواده، همسر و کسانی که در زندگی مردان مهم شمرده می‌شوند، می‌تواند باعث شود تا به نوع نگاه مردان به زندگی و اهدافشان درک عمیقی پیدا کنید. مردان معمولا نمی‌توانند به خوبی احساسات خود را بیان کنند و این موضوع به دلیل آموزه‌های فرهنگی و خانوادگی است به همین علت توجه کردن به کارها و نوع رفتار آن‌ها می‌تواند به شما اطلاعاتی ارائه کند.

صحبت کردن با آنان:

صحبت کردن و داشتن یک مکالمه مفید زمانی محقق می‌شود که شما شیوه‌های ارتباطی را به خوبی بشناسید. صحبت کردن باید بر روی موضوع خاصی متمرکز شود تا شما بتوانید شخص مقابل را به خوبی بشناسید. برای مثال وقتی درباره اهداف مردان و نوع نگاه آن‌ها به زندگی سوالاتی را مطرح می‌کنید سعی داشته باشید تا فقط بر روی این موضوع تمرکز کنید و از اهمیت دادن به حواشی اجتناب کنید.

تقویت مهارت شنیداری:

شنیدن فعال با گوش دادن تفاوت بسیاری دارد. در واقع بسیاری از مردم فرق بین گوش دادن با شنیدن را نمی‌دانند به همین خاطر ممکن است بارها پیش آمئه باشد که از شما درباره موضوعی سوال بپرسند و شما بعد از گوش دادن بسیار نتوانید به سوالات پاسخ دهید.

موضوعی که برای شناسایی نوع نگاه مردان باید در نظر داشته باشید این است که تلاش کنید تا همواره شنیدن فعال را در خود تقویت نمایید. شنیدن فعال باعث می‌شود تا داده‌های اطلاعاتی با موفقیت وارد حافظه میان مدت شوند و شما هنگام گوش دادن بتوانید صحبت‌های فرد مقابل را تحلیل کرده و پاسخ دهید. علاوه بر این شنیدن فعال شما را برای بیان سوالات مهم و خلاقانه‌تر ماهر می‌کند.

مقالات مرتبط : علت سردی و بی توجهی در مردان

خواندن نگاه مردان هیز و هوس باز

خواندن نگاه مردان هیجان طلب و هوس باز ممکن است برای بسیاری از زنان ناخوشایند باشد. مردان هیس و هوس باز باعث ایجاد احساس معذب بودن در شما می‌شوند و معمولا نگاه‌های لذت جویانه و جنسی دارند. در ادامه درباره این موضوع اطلاعات کامل‌تری را ارئه می‌کنیم.

لذت طلبی

یکی از موضوعاتی که با دقت کردن در آن می‌توانید متوجه نگاه مردان هیز شوید این است که این افراد اکثرا به دنبال خوشی‌های موقتی هستند. شما با صحبت کردن می‌توانید کاملا متوجه این موضوع شوید که این افراد تا چه میزان به دنبال تفریح و تمایل به برقراری رابطه جنسی می‌باشند.

بی برنامگی

از دیگر مشخصه‌های بارز این افراد نداشتن برنامه است. این افراد معمولا هنگامی که صبح از خواب بلند می‌شوند کاری به جز گشتن در فضای مجازی و صحبت کردن با کاربران مجازی ندارند. اگر از این افراد برنامه آن‌ها را برای آخر هفته بپرسید معمولا با این جواب که در لحظه زندگی کن و به فکر برنامه نباش، مواجه خواهید شد.

نداشتن اهدافی برای آینده

افرادی هیز و هوس ران هیچ هدفی برای آینده خود ندارند. این افراد معمولا سعی می‌کنند تا با روی آوردن به خوشی‌های موقتی و یا دائما در مهمانی بودن روی واقعیت زندگی را برای خود مخفی نگه دارند. به نوعی خود این افراد نیز می‌دانند که چه زندگی بی‌حاصلی دارند با این حال برای فرار از مشکلات و فکر کردن به آینده هر کاری به غیر از آینده نگری انجام می‌دهند.

خواندن نگاه مردان عاشق

نگاه مردان عاشق با احساسات مختلفی مانند عشق، تمایل، پایبندی، اعتماد و محبت همراه است. برای خواندن نگاه این دسته از مردان، ممکن است راهکارهای زیر مفید باشد.

زیر نظر گرفتن رفتار

 در این دسته از مردان، ممکن است بتوانید بر اساس حرکات چشمان و تمایل او به برقراری مکالمه‌ای طولانی‌تر متوجه احساسات او شوید.

ابراز علاقه

برای خواندن نگاه مردان عاشق شما می‌توانید از نوع رفتار و ابراز احساسات او متوجه خواسته‌هایش شوید. نگاه مردان عاشق همراه با نشان دادن احساسات است به همین خاطر شما می‌توانید تمام آنچه در چشمان این مردان است را در رفتارشان ببینید.

برخورد صمیمی

 مردان عاشق تمایل دارند که نسبت به شخص مورد علاقه خود، رفتارهای صمیمی داشته باشند. مردان عاشق تلاش می‌کنند تا در هر فرصتی که شده به شما برای انجام کارها کمک کنند و حفظ کردن ارتباز برای این مردان بسیار مهم تلقی می‌شود. برخورد صمیمی به معنای برقراری رابطه فیزیکی نیست بلکه شما با بودن در کنار چنین مردانی احساس ناراحتی و یا اذیت شدن دریافت نمی‌کنید.

با این حال، باید توجه داشت که هر مرد عاشق ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و نمی‌توان بر اساس یک تعداد محدود از ویژگی‌ها به راحتی درباره احساسات او نتیجه‌گیری کرد. همچنین برای اطمینان از احساسات یک شخص، باید با او در مورد این موضوع صحبت کرد و سعی داشت تا یک رابطه با وجود تفاوت‌ها و احساسات واضح و صادقانه برقرار کرد.

موضوعات مرتبط : نشانه هایی که یک پسر دختری را دوست دارد

خواندن نگاه مردان سودجو

خواندن نگاه مردان سودجو

برای خواندن نگاه مردان سودجو، این نکات ممکن است مفید باشد:

توجه به زبان بدن

زبان بدن مردان سودجو به این صورت است که بدنشان متمایل به شما است و معمولا سعی دارند تا با نوعی خاص از حرکت دست و یا ایجاد ارتباط چشمی شما را تحت سلطه خود دربیاورند و یا شیفته خود کنند. معمولا افراد دارای اختلال شخصیت نمایشی در انجام این کارها تبحر خاصی دارند.

توجه به سلیقه‌های خود

مردان سودجو بیشترین تاکید را بر خود دارند و در این بین به هیچ عنوان به خواسته و احساسات فرد مقابل دقت نمی‌کنند. چنین افرادی نمی‌توانند زیر نقاب نمایشی خود پنهان شوند و شما به راحتی می‌توانید متوجه خودخواه بودن آن‌ها شوید.

بررسی با دقت

مردان سودجو همانطور که گفته شد نگاهی کاملا منفعت طلبانه به شما دارند. این افراد به شدت در حال کندوکاو کردن در شما و علایقتان هستند تا آن چه که برایشان سود اور است را از شما بگیرند. دقت کردن زیاد بر روی شناخت شما و همچنین پرسیدن سوالات خصوصی یکی از نشانه‌هایی است که سبب می‌شود تا شما فرد مقابلتان را بشناسید. علاوه بر این مردان سودجو بیشترین تاکید را بر موضوعات مالی و جنسی دارند به همیان خاطر احساس منفی در شما ایجاد می‌کنند.

بسیاری از افرادی که دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی و اختلال مرزی دارند در ارتباطشان با دیگران فارغ از جنسیت ان‌ها به دنبال کسب سود و منفعت هستند به همین خاطر اگر در تله این افراد بیفتید احتمال لطمه وارد شدن به احساسات شما بسیار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

آخرین مقالات مشاوره روانشناسی

برای تماس با مشاور کلیک کنید